Håkan Nyberg, CEO Nordnet
Åpenhet er en del av bedriftskulturen vår. Bak fasaden er vi åpne, enkle og fokusert på løsninger som er bra for både oss og kundene våre. Vi har ingen skjulte agendaer, og ønsker å skape en tett relasjon med kundene våre. Men så lenge du ikke vet at det er slik vi jobber, så er vi jo heller ikke helt transparente.
Full åpenhet krever ryddighet
Nå vil vi rive fasaden, dra opp rullegardinen og vaske vinduene våre. Du skal kunne se rett inn, og forstå hva som skjer med pengene dine når du har valgt å sette dem inn hos oss. Det er det vi mener med Transparent Banking – det handler om tydelighet, åpenhet og innsyn.
Som vanlig, når man skal vise andre hvordan man har det, så ønsker man å rydde litt.
I løpet av de siste månedene har alle ansatte i Nordnet hjulpet hverandre med å finne ting vi trenger å fikse for å være så tydelige og åpne som vi ønsker å være. Her er noen eksempler på ting vi skal gjøre:
- Informere tydeligere om kostnadene du som kunde betaler
- Forenkle flere prosesser
- Forklare hvordan tjenestene våre fungerer på en enklere måte
Hjelp oss med å prioritere riktig
På denne bloggen kan du følge med på hvordan vi krysser av post for post på «to-do-listen» vår. Den gir et innblikk i hva vi jobber med, hvordan vi tenker og prioriterer på veien mot å bli mer transparente. Bruk gjerne kommentarfeltet for å dele tipsene og ideene dine. Hvordan får du mer kontroll og makt over pengene dine?
I mellomtiden fortsetter vi å polere og rydde.
Håkan Nyberg
CEO, Nordnet
Hadde vært fint med en oversikt der en kunne se utviklingen på alle aksjer og fond i løpet av 1 dag, 1 uke, 1 mnd, 3 mnd, 6 mnd og 1 år uten å måtte åpne hver enkelt (altså mer som en Morningstar rapport)
Hei Odd! Takk for din idé. Morningstar har endel smart funksjonalitet. Når du sier alle aksjer, mener du da alle aksjene i din portefølje, eller alle aksjene i en spesiell liste? /Josephine Amle, Forretningsutvikler Nordnet Norge
Hadde vært fint å kunne velge dagen selv for månedlig sparing. Jeg har den muligheten i DNB og savner den her. Hvorfor er det låst til den 28. hver måned?
Hei Audun! Takk for din idé. Du har et godt poeng. I dag kjøper vi inn fond til våre kunder med spareavtaler én gang i måneden. Å legge til flere dager hadde helt klart vært en forbedring. Hvorfor tjenesten ble bygget slik er jeg ikke helt sikker på, men ett kjøp i måneden var mest sannsynlig enklere å implementere og mer kostnadseffektivt å administrere. Det er mulig å endre på dette. Jeg tar din idé videre inn mot Petter Alvsten som er ansvarlig for tjenesten. Send oss gjerne flere forslag! /Josephine Amle, Forretningsutvikler Nordnet Norge