Tilgjengelighetserklæring.
Tilsynet for universell utforming krever at alle digitale tjenester skal være tilgjengelige for alle, uavhengig av funksjonsnedsettelser eller evner. Vi gjør det vi kan for å følge retningslinjene for webinnholdstilgjengelighet (WCAG, Web Content Accessibility Guidelines).
Universell utforming.
Vi vil tilby digitale tjenester som alle kan bruke, uansett forutsetninger.
Vi følger retningslinjene i WCAG 2.1 og sikter mot minst nivå AA, samtidig som vi har et langsiktig mål om å nå nivå AAA.
Tilgjengelighetskravene vurderes jevnlig for å sikre at vi holder standarden oppe over tid.
Vi stiller også krav til leverandører og tredjepartsløsninger, slik at de er i tråd med norske regler for universell utforming.
Status for tilgjengelighet i tjenestene våre:
Ikke alle deler av løsningene våre møter kravene ennå, men vi arbeider løpende med å rette opp og gjøre forbedringer.
Du kan se en detaljert oversikt over hvilke krav vi helt, delvis eller ikke møter her.
Universell utforming.
Vi vil tilby digitale tjenester som alle kan bruke, uansett forutsetninger.
Vi følger retningslinjene i WCAG 2.1 og sikter mot minst nivå AA, samtidig som vi har et langsiktig mål om å nå nivå AAA.
Tilgjengelighetskravene vurderes jevnlig for å sikre at vi holder standarden oppe over tid.
Vi stiller også krav til leverandører og tredjepartsløsninger, slik at de er i tråd med norske regler for universell utforming.
Status for tilgjengelighet i tjenestene våre:
Ikke alle deler av løsningene våre møter kravene ennå, men vi arbeider løpende med å rette opp og gjøre forbedringer.
Du kan se en detaljert oversikt over hvilke krav vi helt, delvis eller ikke møter her.
Slik jobber vi med universell utforming.
Tilgjengelighet er en naturlig del av hvordan vi utvikler og forbedrer tjenestene våre.
Vi bruker klart språk, vurderer løsningene våre jevnlig og bygger kompetanse internt.
Tilbakemeldinger fra brukere hjelper oss å bli enda bedre.
Bidra til å gjøre tjenestene våre mer tilgjengelige.
Opplever du at noe ikke fungerer som det skal, eller at språket er vanskelig å forstå? Gi oss gjerne beskjed. Vi setter stor pris på alle innspill som kan gjøre løsningene våre enklere å bruke for alle.
Ta kontakt med vår kundeservice eller ved å sende melding i appen.
Slik jobber vi med universell utforming.
Tilgjengelighet er en naturlig del av hvordan vi utvikler og forbedrer tjenestene våre.
Vi bruker klart språk, vurderer løsningene våre jevnlig og bygger kompetanse internt.
Tilbakemeldinger fra brukere hjelper oss å bli enda bedre.
Bidra til å gjøre tjenestene våre mer tilgjengelige.
Opplever du at noe ikke fungerer som det skal, eller at språket er vanskelig å forstå? Gi oss gjerne beskjed. Vi setter stor pris på alle innspill som kan gjøre løsningene våre enklere å bruke for alle.
Ta kontakt med vår kundeservice eller ved å sende melding i appen.