Gå til hovedinnhold

Vi lanserer ny side for selsksapsinformasjon

Etter seks måneder med design, utvikling og produksjon, lanserer vi nå den nye siden vår for selskapsinformasjon. Vi i Nordnet har mange målgrupper vi kommuniserer med og de viktigste er selvfølgelig eksisterende og potensielle kunder. Disse målgruppene bruker som regel nordnet.no for å finne informasjon og funksjonalitet knyttet til den viktigste virksomheten vår – aksjehandel, fondssparing, pensjon og lån.

Vi har også andre målgrupper vi kommuniserer med i media. Dette kan værefremtidige medarbeidere, aksjonærer og analytikere. Denne målgruppen er ikke først og fremst interessert i å kjøpe fond eller starte pensjonssparing, men vil ha informasjon om Nordnet som selskap fra ulike perspektiv.

En journalist vil ha rask tilgang til kontaktinformasjon til de som jobber med PR hos oss eller kunne laste ned bilder av investeringsøkonomene våre. En investor i Nordnet-aksjen derimot vil kunne melde seg på neste generalforsamling eller laste ned siste kvartalsrapport. De som synes Nordnet er en interessant arbeidsgiver, vil finne frem til ledige stillinger, kanskje lese om bedriftskulturen vår og godene vi tilbyr ansatte. Mange kunder søker informasjon om banken de vurderer å flytte investeringene sine til før de faktisk gjør det. For alle disse er den nye selskapssiden hovedkilden til informasjon.

Vi har laget den nye selskapssiden vår helt selv. Navigasjonen er rettet mot de tre hovedmålgruppene våre – media, aksjonærer og jobbsøkere. Underveis har vi intervjuet journalister, aksjeanalytikere og nyansatte for å få innsikt i hva som er viktig for dem når de søker selskapsinformasjon. Det finnes i tillegg en flik med generell informasjon om Nordnet, der du blant annet kan lese om historien og organisasjonen vår, CSR-programmet vårt Citizenship, i tillegg til informasjon om startup-satsingen vår Nordnet Ventures. I den siste fliken har vi samlet alle de sosiale kanalene våre.

Designet på nettsiden er bygget på den nye grafiske profilen vår som vi lanserte tidligere i år. Bildene på siden er tatt av vår egen fotograf og personene på bildene er ansatte i Nordnet. Vi har byttet teknisk plattform fra Joomla til WordPress. En venn av meg sa en gang til meg – «Begynn alltid med å se på WordPress. Den oppfyller 90 % av behovene våre når vi bygger nettsider og er i tillegg gratis». Det må vi si oss enige i. Plattformen er lett å jobbe med, er gratis og har en rekke ekstra funksjoner i form av plug-ins. At programmet er så brukervennlig gjør også at det er lett å finne ansatte og konsulenter med kompetanse innenfor området. Siden er nå også responsiv og fungerer fint på mobilen.

Jeg håper at du liker den nye siden vår. Dette er den første versjonen som vi fortløpende vil oppdatere og forbedre. Gi meg gjerne tilbakemelding på hva du synes i kommentarfeltet under eller på Twitter.

Den gamle nettsiden – har gjort jobben sin, men er rotete og blass. Den nye siden – lettlest, fargerik og med tydelig navigering.

/Johan Tidestad, Chief Communications Officer

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Abonner
Gi meg beskjed
guest
0 Kommentarer
Se alle kommentarer