Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Germany
Xetra
22:00:40
Risiko
4 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

6

iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc)

123,340 EUR−0,46%(−0,58)
Kjøp121,810
Selg121,950
Spread %0,11%
Omsetning (EUR)33 588 353
Årlig avgift0,20%
ETFGermanyXetra
Risiko
4 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

6

22:00:40

iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc)

Siste123,340 EUR
I dag %−0,46%
I dag +/-−0,58
Kjøp121,810
Selg121,950
Spread %0,11%
Omsetning (EUR)33 588 353
Årlig avgift0,20%

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,20%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Globale, Store selskaper, Blanding
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The investment objective of the Fund is to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the MSCI World Index. In order to achieve this investment objective, the investment policy of this Fund is to invest in a portfolio of equity securities that as far as possible and practicable consists of the component securities of the MSCI World Index, this Fund’s Benchmark Index.

Eksponering

Oppdatert 2.6.2026

Fordeling

  • Aksjer99,6%
  • Kontanter0,4%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Hva er forskjellen på å investere her i stedet for ens bank? Jeg er ny på dette. Jeg tenker jeg vil starte med 2000 kr og så legge til litt i måneden. Jeg tenker Cirka 7 år eller mer. Noen som vil dele noen erfaringer / tips? :)
    for 16 t siden
    ·
    for 16 t siden
    ·
    Du kan bruke Månedsopsparing
  • 2. juni
    Innlegget er slettet.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Takk for svaret likevel 
  • 25. mai
    ·
    25. mai
    ·
    hei der ute. har 80kilo jeg skal sette i noen ETFer til min ask, er denne ETFen verdt å sette pengene i, eller er det andre dere heller vil gjøre det? regner med en løpetid på 15 år.
    27. mai
    ·
    27. mai
    ·
    Hvis du ikke bruker ask som sparing, kjører du da bare alt på månedssparing? er ny i faget så søker jeg alle de råd man kan få :)
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Chr_N87: ETF-er med lave omkostninger passer på ASK. Så denne du er på, MSCI world, passer perfekt på ask, da den vil bli lagerbeskattet uansett. Et alternativ er ishares S&P 500 som er ren USA. (Lagerbeskatning = Du beskattes hvert år av din gevinst for året) På ditt depot gir en dansk investeringsforening mening. Sparindex Globale aktier er min favoritt, men ellers danske banks investeringsforening, nordea osv. Grunnen til det er at de er på skats positive liste, hvilket betyr at de realisasjonsbeskattes (beskattes først når de selges = du får større rente-på-rente-effekt)
  • 26. mai
    26. mai
    Innlegget er slettet.
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Skal vi ikke unngå å spre slike rykter her inne?
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Det var absolutt ikke veiledning vedr. aksjesalg og kjøp..
  • 19. mai
    ·
    19. mai
    ·
    Jeg kan ikke legge til dette produktet i månedlig sparing, etter å ha fjernet det ved et uhell. Hvorfor kan det være tilfellet, og er det permanent eller midlertidig?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Er vi enige om at den fortsatt er fornuftig på en ratepension?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,20%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Globale, Store selskaper, Blanding
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The investment objective of the Fund is to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the MSCI World Index. In order to achieve this investment objective, the investment policy of this Fund is to invest in a portfolio of equity securities that as far as possible and practicable consists of the component securities of the MSCI World Index, this Fund’s Benchmark Index.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 2.6.2026

Fordeling

  • Aksjer99,6%
  • Kontanter0,4%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Hva er forskjellen på å investere her i stedet for ens bank? Jeg er ny på dette. Jeg tenker jeg vil starte med 2000 kr og så legge til litt i måneden. Jeg tenker Cirka 7 år eller mer. Noen som vil dele noen erfaringer / tips? :)
    for 16 t siden
    ·
    for 16 t siden
    ·
    Du kan bruke Månedsopsparing
  • 2. juni
    Innlegget er slettet.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Takk for svaret likevel 
  • 25. mai
    ·
    25. mai
    ·
    hei der ute. har 80kilo jeg skal sette i noen ETFer til min ask, er denne ETFen verdt å sette pengene i, eller er det andre dere heller vil gjøre det? regner med en løpetid på 15 år.
    27. mai
    ·
    27. mai
    ·
    Hvis du ikke bruker ask som sparing, kjører du da bare alt på månedssparing? er ny i faget så søker jeg alle de råd man kan få :)
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Chr_N87: ETF-er med lave omkostninger passer på ASK. Så denne du er på, MSCI world, passer perfekt på ask, da den vil bli lagerbeskattet uansett. Et alternativ er ishares S&P 500 som er ren USA. (Lagerbeskatning = Du beskattes hvert år av din gevinst for året) På ditt depot gir en dansk investeringsforening mening. Sparindex Globale aktier er min favoritt, men ellers danske banks investeringsforening, nordea osv. Grunnen til det er at de er på skats positive liste, hvilket betyr at de realisasjonsbeskattes (beskattes først når de selges = du får større rente-på-rente-effekt)
  • 26. mai
    26. mai
    Innlegget er slettet.
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Skal vi ikke unngå å spre slike rykter her inne?
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Det var absolutt ikke veiledning vedr. aksjesalg og kjøp..
  • 19. mai
    ·
    19. mai
    ·
    Jeg kan ikke legge til dette produktet i månedlig sparing, etter å ha fjernet det ved et uhell. Hvorfor kan det være tilfellet, og er det permanent eller midlertidig?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Er vi enige om at den fortsatt er fornuftig på en ratepension?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,20%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Globale, Store selskaper, Blanding
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The investment objective of the Fund is to provide investors with a total return, taking into account both capital and income returns, which reflects the return of the MSCI World Index. In order to achieve this investment objective, the investment policy of this Fund is to invest in a portfolio of equity securities that as far as possible and practicable consists of the component securities of the MSCI World Index, this Fund’s Benchmark Index.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Hva er forskjellen på å investere her i stedet for ens bank? Jeg er ny på dette. Jeg tenker jeg vil starte med 2000 kr og så legge til litt i måneden. Jeg tenker Cirka 7 år eller mer. Noen som vil dele noen erfaringer / tips? :)
    for 16 t siden
    ·
    for 16 t siden
    ·
    Du kan bruke Månedsopsparing
  • 2. juni
    Innlegget er slettet.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Takk for svaret likevel 
  • 25. mai
    ·
    25. mai
    ·
    hei der ute. har 80kilo jeg skal sette i noen ETFer til min ask, er denne ETFen verdt å sette pengene i, eller er det andre dere heller vil gjøre det? regner med en løpetid på 15 år.
    27. mai
    ·
    27. mai
    ·
    Hvis du ikke bruker ask som sparing, kjører du da bare alt på månedssparing? er ny i faget så søker jeg alle de råd man kan få :)
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Chr_N87: ETF-er med lave omkostninger passer på ASK. Så denne du er på, MSCI world, passer perfekt på ask, da den vil bli lagerbeskattet uansett. Et alternativ er ishares S&P 500 som er ren USA. (Lagerbeskatning = Du beskattes hvert år av din gevinst for året) På ditt depot gir en dansk investeringsforening mening. Sparindex Globale aktier er min favoritt, men ellers danske banks investeringsforening, nordea osv. Grunnen til det er at de er på skats positive liste, hvilket betyr at de realisasjonsbeskattes (beskattes først når de selges = du får større rente-på-rente-effekt)
  • 26. mai
    26. mai
    Innlegget er slettet.
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Skal vi ikke unngå å spre slike rykter her inne?
    22. mai
    ·
    22. mai
    ·
    Det var absolutt ikke veiledning vedr. aksjesalg og kjøp..
  • 19. mai
    ·
    19. mai
    ·
    Jeg kan ikke legge til dette produktet i månedlig sparing, etter å ha fjernet det ved et uhell. Hvorfor kan det være tilfellet, og er det permanent eller midlertidig?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Er vi enige om at den fortsatt er fornuftig på en ratepension?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 2.6.2026

Fordeling

  • Aksjer99,6%
  • Kontanter0,4%