Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK
79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK
79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK
79,00NOK
+0,13% (+0,10)
Ved stenging
Høy79,80
Lav76,80
Omsetning
9,4 MNOK
Kvartalsrapport (Q3)
NY
2 dager siden45min
1,2004 NOK/aksje
Ex-dag 31. okt.
15,07 %
Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
200
Selg
Antall
495

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
172--
178--
32--
93--
718--
Høy
79,8
VWAP
-
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840
VWAP
-
Høy
79,8
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q4)
13. feb. 2026
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q3)28. okt.
2025 Kvartalsrapport (Q2)21. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)8. mai
2024 Generalforsamling23. apr.
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    for 9 t siden
    ·
    Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsatt på vakt mot fallende nybyggingspriser for å øke flåten sin. Det Oslo-noterte selskapet har tre nye Cabu-skip på 83 000 dwt som leverer kaustisk soda og tørrbulk fra neste år. Administrerende direktør Engebret Dahm sa på en resultatkonferanse: «Vi følger selvfølgelig nybyggingsmarkedet veldig nøye.» «Jeg tror vi til dags dato fortsatt er på et høyere nivå enn det vi kontraherte Cabus på i 2023,» la han til. «Så på disse nivåene vil vi absolutt ikke kontrahere noen skip.» Men administrerende direktør sa: «Vi håper at vi vil se et svakt nybyggingsmarked inn i neste år, og selvfølgelig vil vi evaluere.» Dahm forklarte at KCC ikke har «det vi kaller et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for å legge til flere skip». «Men vi ser potensialet for at vi kan utvikle markeder og handler der flere skip kan passe inn,» sa han på konferansen. Det har vært analytikerspekulasjoner om at KCC kan forsøke å forlenge levetiden til sine to eldste Cabu-skip, bygget i 2001, mens ratene er høye. Dahm bekreftet at selv om de nye skipene vil være større og mer effektive enn de nåværende fartøyene, er hensikten å holde veteranskipene i drift. Han forventer at den første av de to Cabu-skipene bygget i 2001 vil gå i tørrdokk i fjerde kvartal, avhengig av at skipet sikrer seg en kontrakt på to til tre år. KCC håper å kunngjøre denne avtalen i løpet av de kommende ukene. Det andre fartøyet fyller ikke 25 år før neste oktober. «Vi vil sannsynligvis bytte henne inn i Australia frem til den tid, og deretter sikter vi mot å kunne sette henne inn i nye farter og bringe henne gjennom 25-års dokkingen i siste del av neste år», sa Dahm i samtalen. «Så hensikten er å holde de to damene i gang, gitt den høye kvaliteten, den tekniske kvaliteten og ytelsen.» Administrerende direktør sa at KCC har «investert mye penger» i vedlikehold av Cabus, fordi etter hvert som skipene blir eldre, må eieren vise «topp ytelse og en teknisk standard av topp kvalitet når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord». Dahm la til at dokkingkostnadene ikke vil være mye høyere enn de 20-årige spesialinspeksjonene – omtrent 3,5 millioner dollar per skip. For Cleanbu-flåten, som frakter oljeprodukter og tørrlast, er fokuset på å forbedre handelseffektiviteten. Hovedaktiviteten deres har vært vest for Suez, som har vært den beste handelen, forklarte Dahm. «Bekreftelsen av USTR-reguleringen [havneavgifter] og at Cleanbus ikke vil bli påvirket gir den forutsigbarheten vi trenger», la han til. Administrerende direktør sa at utsiktene for 2026 er gode, med forventet sterk kontraktsstøtte og også utsikter til forbedret handel. «Så vi håper at vi vil fortsette å levere det vi lover: bedre resultater enn standardmarkedet, med lavere volatilitet», konkluderte han. Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Nøkkelinformasjon knyttet til utbytte for tredje kvartal 2025: - Utbyttebeløp: USD 0,12 per aksje - Deklarert valuta: USD - Siste handelsdag inkludert rettighet: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Utbetalingsdato: Rundt 13. november 2025 - Godkjenningsdato: 27. oktober 2025 - Utbytte vil bli utbetalt i NOK. USD NOK-kursen vil bli bestemt før utbetaling.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    0,12 usd utbytte per aksje
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Bedre enn jeg forventet
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Høydepunkter for tredje kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-inntekter på 30 062 dollar/dag (2. kvartal 2025: 26 365 dollar/dag) og overgikk MR-indeksen med 40 %. CLEANBU TCE-inntekter på 27 740 dollar/dag (2. kvartal 2025: 22 843 dollar/dag), som overgår LR1-indeksen med 10 %. Utbytte på 0,12 USD per aksje for 3. kvartal 2025, tilsvarende 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD per aksje). KCC vil ikke bli vesentlig påvirket av de amerikanske og kinesiske havneavgiftene som gjelder fra 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer gir en sterk karbonintensitetsytelse med en flåte-EEOI på 6,1 for kvartalet. Høydepunktet: Utbytte på 0,12 USD - Ikke verst!
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Basert på inntjeningsveksten og tidligere praksis, er 0,10–0,12 USD pr. aksje sannsynlig for Q3-utbyttet. Det tilsvarer ca. 1,10–1,30 NOK pr. aksje gitt dagens dollarkurs. Ikke allverdens men noe, blir ca 6,4% annualisert yield.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff godt der.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q3)
NY
2 dager siden45min
1,2004 NOK/aksje
Ex-dag 31. okt.
15,07 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    for 9 t siden
    ·
    Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsatt på vakt mot fallende nybyggingspriser for å øke flåten sin. Det Oslo-noterte selskapet har tre nye Cabu-skip på 83 000 dwt som leverer kaustisk soda og tørrbulk fra neste år. Administrerende direktør Engebret Dahm sa på en resultatkonferanse: «Vi følger selvfølgelig nybyggingsmarkedet veldig nøye.» «Jeg tror vi til dags dato fortsatt er på et høyere nivå enn det vi kontraherte Cabus på i 2023,» la han til. «Så på disse nivåene vil vi absolutt ikke kontrahere noen skip.» Men administrerende direktør sa: «Vi håper at vi vil se et svakt nybyggingsmarked inn i neste år, og selvfølgelig vil vi evaluere.» Dahm forklarte at KCC ikke har «det vi kaller et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for å legge til flere skip». «Men vi ser potensialet for at vi kan utvikle markeder og handler der flere skip kan passe inn,» sa han på konferansen. Det har vært analytikerspekulasjoner om at KCC kan forsøke å forlenge levetiden til sine to eldste Cabu-skip, bygget i 2001, mens ratene er høye. Dahm bekreftet at selv om de nye skipene vil være større og mer effektive enn de nåværende fartøyene, er hensikten å holde veteranskipene i drift. Han forventer at den første av de to Cabu-skipene bygget i 2001 vil gå i tørrdokk i fjerde kvartal, avhengig av at skipet sikrer seg en kontrakt på to til tre år. KCC håper å kunngjøre denne avtalen i løpet av de kommende ukene. Det andre fartøyet fyller ikke 25 år før neste oktober. «Vi vil sannsynligvis bytte henne inn i Australia frem til den tid, og deretter sikter vi mot å kunne sette henne inn i nye farter og bringe henne gjennom 25-års dokkingen i siste del av neste år», sa Dahm i samtalen. «Så hensikten er å holde de to damene i gang, gitt den høye kvaliteten, den tekniske kvaliteten og ytelsen.» Administrerende direktør sa at KCC har «investert mye penger» i vedlikehold av Cabus, fordi etter hvert som skipene blir eldre, må eieren vise «topp ytelse og en teknisk standard av topp kvalitet når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord». Dahm la til at dokkingkostnadene ikke vil være mye høyere enn de 20-årige spesialinspeksjonene – omtrent 3,5 millioner dollar per skip. For Cleanbu-flåten, som frakter oljeprodukter og tørrlast, er fokuset på å forbedre handelseffektiviteten. Hovedaktiviteten deres har vært vest for Suez, som har vært den beste handelen, forklarte Dahm. «Bekreftelsen av USTR-reguleringen [havneavgifter] og at Cleanbus ikke vil bli påvirket gir den forutsigbarheten vi trenger», la han til. Administrerende direktør sa at utsiktene for 2026 er gode, med forventet sterk kontraktsstøtte og også utsikter til forbedret handel. «Så vi håper at vi vil fortsette å levere det vi lover: bedre resultater enn standardmarkedet, med lavere volatilitet», konkluderte han. Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Nøkkelinformasjon knyttet til utbytte for tredje kvartal 2025: - Utbyttebeløp: USD 0,12 per aksje - Deklarert valuta: USD - Siste handelsdag inkludert rettighet: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Utbetalingsdato: Rundt 13. november 2025 - Godkjenningsdato: 27. oktober 2025 - Utbytte vil bli utbetalt i NOK. USD NOK-kursen vil bli bestemt før utbetaling.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    0,12 usd utbytte per aksje
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Bedre enn jeg forventet
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Høydepunkter for tredje kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-inntekter på 30 062 dollar/dag (2. kvartal 2025: 26 365 dollar/dag) og overgikk MR-indeksen med 40 %. CLEANBU TCE-inntekter på 27 740 dollar/dag (2. kvartal 2025: 22 843 dollar/dag), som overgår LR1-indeksen med 10 %. Utbytte på 0,12 USD per aksje for 3. kvartal 2025, tilsvarende 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD per aksje). KCC vil ikke bli vesentlig påvirket av de amerikanske og kinesiske havneavgiftene som gjelder fra 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer gir en sterk karbonintensitetsytelse med en flåte-EEOI på 6,1 for kvartalet. Høydepunktet: Utbytte på 0,12 USD - Ikke verst!
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Basert på inntjeningsveksten og tidligere praksis, er 0,10–0,12 USD pr. aksje sannsynlig for Q3-utbyttet. Det tilsvarer ca. 1,10–1,30 NOK pr. aksje gitt dagens dollarkurs. Ikke allverdens men noe, blir ca 6,4% annualisert yield.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff godt der.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
200
Selg
Antall
495

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
172--
178--
32--
93--
718--
Høy
79,8
VWAP
-
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840
VWAP
-
Høy
79,8
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q4)
13. feb. 2026
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q3)28. okt.
2025 Kvartalsrapport (Q2)21. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)8. mai
2024 Generalforsamling23. apr.
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q3)
NY
2 dager siden45min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q4)
13. feb. 2026
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q3)28. okt.
2025 Kvartalsrapport (Q2)21. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)8. mai
2024 Generalforsamling23. apr.
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

1,2004 NOK/aksje
Ex-dag 31. okt.
15,07 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    for 9 t siden
    ·
    Klaveness Combination Carriers (KCC) er fortsatt på vakt mot fallende nybyggingspriser for å øke flåten sin. Det Oslo-noterte selskapet har tre nye Cabu-skip på 83 000 dwt som leverer kaustisk soda og tørrbulk fra neste år. Administrerende direktør Engebret Dahm sa på en resultatkonferanse: «Vi følger selvfølgelig nybyggingsmarkedet veldig nøye.» «Jeg tror vi til dags dato fortsatt er på et høyere nivå enn det vi kontraherte Cabus på i 2023,» la han til. «Så på disse nivåene vil vi absolutt ikke kontrahere noen skip.» Men administrerende direktør sa: «Vi håper at vi vil se et svakt nybyggingsmarked inn i neste år, og selvfølgelig vil vi evaluere.» Dahm forklarte at KCC ikke har «det vi kaller et finanspolitisk behov for fornyelse, og heller ikke et handelsbehov for å legge til flere skip». «Men vi ser potensialet for at vi kan utvikle markeder og handler der flere skip kan passe inn,» sa han på konferansen. Det har vært analytikerspekulasjoner om at KCC kan forsøke å forlenge levetiden til sine to eldste Cabu-skip, bygget i 2001, mens ratene er høye. Dahm bekreftet at selv om de nye skipene vil være større og mer effektive enn de nåværende fartøyene, er hensikten å holde veteranskipene i drift. Han forventer at den første av de to Cabu-skipene bygget i 2001 vil gå i tørrdokk i fjerde kvartal, avhengig av at skipet sikrer seg en kontrakt på to til tre år. KCC håper å kunngjøre denne avtalen i løpet av de kommende ukene. Det andre fartøyet fyller ikke 25 år før neste oktober. «Vi vil sannsynligvis bytte henne inn i Australia frem til den tid, og deretter sikter vi mot å kunne sette henne inn i nye farter og bringe henne gjennom 25-års dokkingen i siste del av neste år», sa Dahm i samtalen. «Så hensikten er å holde de to damene i gang, gitt den høye kvaliteten, den tekniske kvaliteten og ytelsen.» Administrerende direktør sa at KCC har «investert mye penger» i vedlikehold av Cabus, fordi etter hvert som skipene blir eldre, må eieren vise «topp ytelse og en teknisk standard av topp kvalitet når SIRE og havnestatsinspektører kommer om bord». Dahm la til at dokkingkostnadene ikke vil være mye høyere enn de 20-årige spesialinspeksjonene – omtrent 3,5 millioner dollar per skip. For Cleanbu-flåten, som frakter oljeprodukter og tørrlast, er fokuset på å forbedre handelseffektiviteten. Hovedaktiviteten deres har vært vest for Suez, som har vært den beste handelen, forklarte Dahm. «Bekreftelsen av USTR-reguleringen [havneavgifter] og at Cleanbus ikke vil bli påvirket gir den forutsigbarheten vi trenger», la han til. Administrerende direktør sa at utsiktene for 2026 er gode, med forventet sterk kontraktsstøtte og også utsikter til forbedret handel. «Så vi håper at vi vil fortsette å levere det vi lover: bedre resultater enn standardmarkedet, med lavere volatilitet», konkluderte han. Opphavsrett: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Nøkkelinformasjon knyttet til utbytte for tredje kvartal 2025: - Utbyttebeløp: USD 0,12 per aksje - Deklarert valuta: USD - Siste handelsdag inkludert rettighet: 30. oktober 2025 - Ex-dato: 31. oktober 2025 - Registreringsdato: 3. november 2025 - Utbetalingsdato: Rundt 13. november 2025 - Godkjenningsdato: 27. oktober 2025 - Utbytte vil bli utbetalt i NOK. USD NOK-kursen vil bli bestemt før utbetaling.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    0,12 usd utbytte per aksje
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Bedre enn jeg forventet
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Høydepunkter for tredje kvartal 2025: EBITDA på 24,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 18,1 millioner USD) og EBT på 12,0 millioner USD (2. kvartal 2025: 6,7 millioner USD). CABU TCE-inntekter på 30 062 dollar/dag (2. kvartal 2025: 26 365 dollar/dag) og overgikk MR-indeksen med 40 %. CLEANBU TCE-inntekter på 27 740 dollar/dag (2. kvartal 2025: 22 843 dollar/dag), som overgår LR1-indeksen med 10 %. Utbytte på 0,12 USD per aksje for 3. kvartal 2025, tilsvarende 7,1 millioner USD (2. kvartal 2025: 0,05 USD per aksje). KCC vil ikke bli vesentlig påvirket av de amerikanske og kinesiske havneavgiftene som gjelder fra 14. oktober 2025. Effektivitetsforbedringer gir en sterk karbonintensitetsytelse med en flåte-EEOI på 6,1 for kvartalet. Høydepunktet: Utbytte på 0,12 USD - Ikke verst!
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Basert på inntjeningsveksten og tidligere praksis, er 0,10–0,12 USD pr. aksje sannsynlig for Q3-utbyttet. Det tilsvarer ca. 1,10–1,30 NOK pr. aksje gitt dagens dollarkurs. Ikke allverdens men noe, blir ca 6,4% annualisert yield.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff godt der.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
200
Selg
Antall
495

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
172--
178--
32--
93--
718--
Høy
79,8
VWAP
-
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840
VWAP
-
Høy
79,8
Lav
76,8
OmsetningAntall
9,4 120 840

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data