Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK
79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK
79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK
79,50NOK
−1,36% (−1,10)
Ved stenging
Høy81,00
Lav79,50
Omsetning
5 MNOK
Kvartalsrapport (Q2)
80 dager siden21min
0,9946 NOK/aksje
Siste utbytte
6,72 %
Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
166
Selg
Antall
600

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
14--
1 035--
337--
145--
Høy
81
VWAP
-
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212
VWAP
-
Høy
81
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
6. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)8. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling21. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)20. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)7. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 8 t siden
    ·
    for 8 t siden
    ·
    Månedens slutt nærmer seg, og det er alltid interessant å se hva man kan håpe på av utbytte for oktober. Noen av skipene hos Himalaya går for tiden på faste rater og andre på indeksregulerte kontrakter med premie. Regnearket mitt sier totalt 0,10 dollar, men jeg tror de holder litt tilbake, ettersom markedet er litt svakt og volatiliteten påvirker markedet, så jeg forventer 0,8 dollar. Selvfølgelig kan jeg ikke vite noe om utbyttet, og det er ren gjetting, selvfølgelig. Bare et estimat. Her er et sammendrag av oktober, frem til i dag. Gir en god oversikt, for de som er interessert i noen detaljer. --- Sitat google gemini – med alle de vanlige forbeholdene om arbeidet/dataene! «Markedet for Capesize/Newcastlemax bulkskip har vært preget av høy volatilitet så langt i oktober 2025, med en generell nedadgående trend i ratene i løpet av måneden, etterfulgt av en liten oppgang mot slutten av uke 42. Utviklingen kan oppsummeres som følger: 1. Rateutvikling (BCI 5TC) Ratene, målt på Baltic Capesize Index (BCI) 5TC (det vektede gjennomsnittet av fem Capesize Timecharter-ruter), har vist en klar nedadgående bevegelse i første halvdel av oktober: • Tidlig i oktober (uke 40): Markedet opplevde en betydelig nedgang. BCI 5TC falt fra over 29 000 dollar per dag i begynnelsen av uken til rundt 22 595 dollar per dag ved slutten av uken. Denne nedgangen skyldtes først og fremst en kraftig nedgang i stemningen og rykter om at en stor kinesisk kjøper midlertidig hadde suspendert jernmalmkjøp fra BHP. • Midt i oktober (uke 41): Ratene stabiliserte seg noe og opplevde en liten oppgang. BCI 5TC åpnet rundt 23 453 dollar.» og avsluttet uken på 23 216 dollar, noe som indikerer et flatt marked med en svak nedadgående trend. • Slutten av oktober (uke 42/43): Volatiliteten fortsatte, men den generelle BCI tok seg litt opp igjen. BCI 5TC åpnet på 28 132 dollar, falt midt i uken til 24 185 dollar og gjenvant styrken til 25 882 dollar innen helgens slutt (per 17. oktober). 2. Markedsdynamikk Fraktmarkedet har vært drevet av følgende dynamikk: • Kinas innflytelse: Nedgangen tidlig i oktober ble forverret av Kinas Golden Week-ferie, som reduserte aktiviteten, kombinert med rykter om restriksjoner på import av jernmalm, noe som skapte en bearish stemning. • Atlanterhavet vs. Stillehavet: ◦ Stillehavet: Har generelt vist bedre stabilitet og til tider sterk etterspørsel fra gruveselskaper (spesielt for ruten fra Vest-Australia til Kina - C5), som har vært en viktig støtte for prisene. ◦ Atlanterhavet: Rutene fra Sør-Brasil og Vest-Afrika til Kina (C3) har slitt med å vinne terreng på grunn av begrenset ny etterspørsel og et økende antall ledige skip (ballaster). • Markedsstemning: Markedet har vært følsomt og skjørt. Selv om det har vært kortsiktige oppganger, indikerer den vedvarende volatiliteten at befraktere (fraktkjøpere) har hatt en viss fordel i forhandlingene, noe som har holdt ratene i sjakk etter den første nedgangen. Totalt sett har Capesize-segmentet slitt i oktober med å finne et solid fotfeste etter de negative nyhetene fra Kina i begynnelsen av måneden, men har vist tegn til å konsolidere seg og gjenvinne noe terreng i midten av måneden.
  • for 10 t siden
    ·
    for 10 t siden
    ·
    BCI i dag: 23 534 -277 Midt-til-dag 24 570 Hitil-til-dag 19 373 Saldo i 25 25 000 $HSHP
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 23 811 -1 556 Midt-til-dag 24 627 Hitil-til-dag 19 353 Saldo for 25 24 000
  • 23. okt.
    ·
    23. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 25 367 -832 MTD 24 675 YTD 19 332 Saldo for 25 000
    23. okt.
    23. okt.
    Hm.. tyfon sesong begynner snart og mer etterspørsel av ship fra neste år. Blir spennende å følge med på neste måned.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Tyfon sesongen er snart over. (Juni-desember). Himalaya la ut et bilde på X denne uka, av det som sannsynligvis blir en av sesongens siste. Den utviklet seg forøvrig bare til en "Alvorlig tropisk storm", før den traff kysten av Vietnam i går.
  • 22. okt.
    ·
    22. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 26 199 -205 Midt-til-dag 24 632 Hitil-til-dag 19 302 Saldo for 25 26 000
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
80 dager siden21min
0,9946 NOK/aksje
Siste utbytte
6,72 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 8 t siden
    ·
    for 8 t siden
    ·
    Månedens slutt nærmer seg, og det er alltid interessant å se hva man kan håpe på av utbytte for oktober. Noen av skipene hos Himalaya går for tiden på faste rater og andre på indeksregulerte kontrakter med premie. Regnearket mitt sier totalt 0,10 dollar, men jeg tror de holder litt tilbake, ettersom markedet er litt svakt og volatiliteten påvirker markedet, så jeg forventer 0,8 dollar. Selvfølgelig kan jeg ikke vite noe om utbyttet, og det er ren gjetting, selvfølgelig. Bare et estimat. Her er et sammendrag av oktober, frem til i dag. Gir en god oversikt, for de som er interessert i noen detaljer. --- Sitat google gemini – med alle de vanlige forbeholdene om arbeidet/dataene! «Markedet for Capesize/Newcastlemax bulkskip har vært preget av høy volatilitet så langt i oktober 2025, med en generell nedadgående trend i ratene i løpet av måneden, etterfulgt av en liten oppgang mot slutten av uke 42. Utviklingen kan oppsummeres som følger: 1. Rateutvikling (BCI 5TC) Ratene, målt på Baltic Capesize Index (BCI) 5TC (det vektede gjennomsnittet av fem Capesize Timecharter-ruter), har vist en klar nedadgående bevegelse i første halvdel av oktober: • Tidlig i oktober (uke 40): Markedet opplevde en betydelig nedgang. BCI 5TC falt fra over 29 000 dollar per dag i begynnelsen av uken til rundt 22 595 dollar per dag ved slutten av uken. Denne nedgangen skyldtes først og fremst en kraftig nedgang i stemningen og rykter om at en stor kinesisk kjøper midlertidig hadde suspendert jernmalmkjøp fra BHP. • Midt i oktober (uke 41): Ratene stabiliserte seg noe og opplevde en liten oppgang. BCI 5TC åpnet rundt 23 453 dollar.» og avsluttet uken på 23 216 dollar, noe som indikerer et flatt marked med en svak nedadgående trend. • Slutten av oktober (uke 42/43): Volatiliteten fortsatte, men den generelle BCI tok seg litt opp igjen. BCI 5TC åpnet på 28 132 dollar, falt midt i uken til 24 185 dollar og gjenvant styrken til 25 882 dollar innen helgens slutt (per 17. oktober). 2. Markedsdynamikk Fraktmarkedet har vært drevet av følgende dynamikk: • Kinas innflytelse: Nedgangen tidlig i oktober ble forverret av Kinas Golden Week-ferie, som reduserte aktiviteten, kombinert med rykter om restriksjoner på import av jernmalm, noe som skapte en bearish stemning. • Atlanterhavet vs. Stillehavet: ◦ Stillehavet: Har generelt vist bedre stabilitet og til tider sterk etterspørsel fra gruveselskaper (spesielt for ruten fra Vest-Australia til Kina - C5), som har vært en viktig støtte for prisene. ◦ Atlanterhavet: Rutene fra Sør-Brasil og Vest-Afrika til Kina (C3) har slitt med å vinne terreng på grunn av begrenset ny etterspørsel og et økende antall ledige skip (ballaster). • Markedsstemning: Markedet har vært følsomt og skjørt. Selv om det har vært kortsiktige oppganger, indikerer den vedvarende volatiliteten at befraktere (fraktkjøpere) har hatt en viss fordel i forhandlingene, noe som har holdt ratene i sjakk etter den første nedgangen. Totalt sett har Capesize-segmentet slitt i oktober med å finne et solid fotfeste etter de negative nyhetene fra Kina i begynnelsen av måneden, men har vist tegn til å konsolidere seg og gjenvinne noe terreng i midten av måneden.
  • for 10 t siden
    ·
    for 10 t siden
    ·
    BCI i dag: 23 534 -277 Midt-til-dag 24 570 Hitil-til-dag 19 373 Saldo i 25 25 000 $HSHP
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 23 811 -1 556 Midt-til-dag 24 627 Hitil-til-dag 19 353 Saldo for 25 24 000
  • 23. okt.
    ·
    23. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 25 367 -832 MTD 24 675 YTD 19 332 Saldo for 25 000
    23. okt.
    23. okt.
    Hm.. tyfon sesong begynner snart og mer etterspørsel av ship fra neste år. Blir spennende å følge med på neste måned.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Tyfon sesongen er snart over. (Juni-desember). Himalaya la ut et bilde på X denne uka, av det som sannsynligvis blir en av sesongens siste. Den utviklet seg forøvrig bare til en "Alvorlig tropisk storm", før den traff kysten av Vietnam i går.
  • 22. okt.
    ·
    22. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 26 199 -205 Midt-til-dag 24 632 Hitil-til-dag 19 302 Saldo for 25 26 000
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
166
Selg
Antall
600

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
14--
1 035--
337--
145--
Høy
81
VWAP
-
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212
VWAP
-
Høy
81
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
6. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)8. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling21. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)20. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)7. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
80 dager siden21min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
6. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)8. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling21. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)20. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)7. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

0,9946 NOK/aksje
Siste utbytte
6,72 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 8 t siden
    ·
    for 8 t siden
    ·
    Månedens slutt nærmer seg, og det er alltid interessant å se hva man kan håpe på av utbytte for oktober. Noen av skipene hos Himalaya går for tiden på faste rater og andre på indeksregulerte kontrakter med premie. Regnearket mitt sier totalt 0,10 dollar, men jeg tror de holder litt tilbake, ettersom markedet er litt svakt og volatiliteten påvirker markedet, så jeg forventer 0,8 dollar. Selvfølgelig kan jeg ikke vite noe om utbyttet, og det er ren gjetting, selvfølgelig. Bare et estimat. Her er et sammendrag av oktober, frem til i dag. Gir en god oversikt, for de som er interessert i noen detaljer. --- Sitat google gemini – med alle de vanlige forbeholdene om arbeidet/dataene! «Markedet for Capesize/Newcastlemax bulkskip har vært preget av høy volatilitet så langt i oktober 2025, med en generell nedadgående trend i ratene i løpet av måneden, etterfulgt av en liten oppgang mot slutten av uke 42. Utviklingen kan oppsummeres som følger: 1. Rateutvikling (BCI 5TC) Ratene, målt på Baltic Capesize Index (BCI) 5TC (det vektede gjennomsnittet av fem Capesize Timecharter-ruter), har vist en klar nedadgående bevegelse i første halvdel av oktober: • Tidlig i oktober (uke 40): Markedet opplevde en betydelig nedgang. BCI 5TC falt fra over 29 000 dollar per dag i begynnelsen av uken til rundt 22 595 dollar per dag ved slutten av uken. Denne nedgangen skyldtes først og fremst en kraftig nedgang i stemningen og rykter om at en stor kinesisk kjøper midlertidig hadde suspendert jernmalmkjøp fra BHP. • Midt i oktober (uke 41): Ratene stabiliserte seg noe og opplevde en liten oppgang. BCI 5TC åpnet rundt 23 453 dollar.» og avsluttet uken på 23 216 dollar, noe som indikerer et flatt marked med en svak nedadgående trend. • Slutten av oktober (uke 42/43): Volatiliteten fortsatte, men den generelle BCI tok seg litt opp igjen. BCI 5TC åpnet på 28 132 dollar, falt midt i uken til 24 185 dollar og gjenvant styrken til 25 882 dollar innen helgens slutt (per 17. oktober). 2. Markedsdynamikk Fraktmarkedet har vært drevet av følgende dynamikk: • Kinas innflytelse: Nedgangen tidlig i oktober ble forverret av Kinas Golden Week-ferie, som reduserte aktiviteten, kombinert med rykter om restriksjoner på import av jernmalm, noe som skapte en bearish stemning. • Atlanterhavet vs. Stillehavet: ◦ Stillehavet: Har generelt vist bedre stabilitet og til tider sterk etterspørsel fra gruveselskaper (spesielt for ruten fra Vest-Australia til Kina - C5), som har vært en viktig støtte for prisene. ◦ Atlanterhavet: Rutene fra Sør-Brasil og Vest-Afrika til Kina (C3) har slitt med å vinne terreng på grunn av begrenset ny etterspørsel og et økende antall ledige skip (ballaster). • Markedsstemning: Markedet har vært følsomt og skjørt. Selv om det har vært kortsiktige oppganger, indikerer den vedvarende volatiliteten at befraktere (fraktkjøpere) har hatt en viss fordel i forhandlingene, noe som har holdt ratene i sjakk etter den første nedgangen. Totalt sett har Capesize-segmentet slitt i oktober med å finne et solid fotfeste etter de negative nyhetene fra Kina i begynnelsen av måneden, men har vist tegn til å konsolidere seg og gjenvinne noe terreng i midten av måneden.
  • for 10 t siden
    ·
    for 10 t siden
    ·
    BCI i dag: 23 534 -277 Midt-til-dag 24 570 Hitil-til-dag 19 373 Saldo i 25 25 000 $HSHP
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 23 811 -1 556 Midt-til-dag 24 627 Hitil-til-dag 19 353 Saldo for 25 24 000
  • 23. okt.
    ·
    23. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 25 367 -832 MTD 24 675 YTD 19 332 Saldo for 25 000
    23. okt.
    23. okt.
    Hm.. tyfon sesong begynner snart og mer etterspørsel av ship fra neste år. Blir spennende å følge med på neste måned.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Tyfon sesongen er snart over. (Juni-desember). Himalaya la ut et bilde på X denne uka, av det som sannsynligvis blir en av sesongens siste. Den utviklet seg forøvrig bare til en "Alvorlig tropisk storm", før den traff kysten av Vietnam i går.
  • 22. okt.
    ·
    22. okt.
    ·
    @HimalayaShip: BCI i dag: 26 199 -205 Midt-til-dag 24 632 Hitil-til-dag 19 302 Saldo for 25 26 000
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
166
Selg
Antall
600

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
14--
1 035--
337--
145--
Høy
81
VWAP
-
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212
VWAP
-
Høy
81
Lav
79,5
OmsetningAntall
5 62 212

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data