Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧36min
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
200 | - | - | ||
2 716 | - | - | ||
191 | - | - | ||
302 | - | - | ||
191 | - | - |
Høy
57,2VWAP
Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
Høy
57,2Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 27. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2024 Generalforsamling | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 23. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 5 t sidenfor 5 t sidenVeldig merkelig det fallet her i dag
- for 1 døgn siden·Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 22. juli·Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenSvar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
- 21. juli21. juliJeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?23. juli23. juliEneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧36min
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 5 t sidenfor 5 t sidenVeldig merkelig det fallet her i dag
- for 1 døgn siden·Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 22. juli·Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenSvar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
- 21. juli21. juliJeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?23. juli23. juliEneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
200 | - | - | ||
2 716 | - | - | ||
191 | - | - | ||
302 | - | - | ||
191 | - | - |
Høy
57,2VWAP
Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
Høy
57,2Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 27. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2024 Generalforsamling | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 23. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧36min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 27. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2024 Generalforsamling | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 27. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 23. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 5 t sidenfor 5 t sidenVeldig merkelig det fallet her i dag
- for 1 døgn siden·Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 22. juli·Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenSvar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
- 21. juli21. juliJeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?23. juli23. juliEneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
200 | - | - | ||
2 716 | - | - | ||
191 | - | - | ||
302 | - | - | ||
191 | - | - |
Høy
57,2VWAP
Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
Høy
57,2Lav
55,64OmsetningAntall
20,1 356 036
Meglerstatistikk
Fant ingen data