Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
Aksje
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
Aksje
Oslo Børs
HAFNI

Hafnia

Hafnia

56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
56,42NOK
−2,46% (−1,42)
Idag
Høy57,20
Lav55,64
Omsetning
20,1 MNOK
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden36min
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
200--
2 716--
191--
302--
191--
Høy
57,2
VWAP
-
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
-
Høy
57,2
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
27. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)15. mai
2024 Generalforsamling14. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)27. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)27. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)23. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nu kjør vi
  • for 5 t siden
    for 5 t siden
    Veldig merkelig det fallet her i dag
    for 3 t siden
    for 3 t siden
    Kom meg ut i går på 58.08,, bør vel kjøpe seg inn snart
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 22. juli
    ·
    22. juli
    ·
    Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
  • 21. juli
    21. juli
    Jeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?
    23. juli
    23. juli
    Eneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden36min
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nu kjør vi
  • for 5 t siden
    for 5 t siden
    Veldig merkelig det fallet her i dag
    for 3 t siden
    for 3 t siden
    Kom meg ut i går på 58.08,, bør vel kjøpe seg inn snart
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 22. juli
    ·
    22. juli
    ·
    Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
  • 21. juli
    21. juli
    Jeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?
    23. juli
    23. juli
    Eneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
200--
2 716--
191--
302--
191--
Høy
57,2
VWAP
-
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
-
Høy
57,2
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
27. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)15. mai
2024 Generalforsamling14. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)27. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)27. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)23. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden36min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
27. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)15. mai
2024 Generalforsamling14. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)27. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)27. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)23. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
1,0474 NOK/aksje
Siste utbytte
23,08 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nu kjør vi
  • for 5 t siden
    for 5 t siden
    Veldig merkelig det fallet her i dag
    for 3 t siden
    for 3 t siden
    Kom meg ut i går på 58.08,, bør vel kjøpe seg inn snart
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hafnia ser ut til å ha gått videre fra et par MR-skip ettersom verdiene i segmentet har falt. Meglerrapporter viser at den Singapore-baserte produkttankoperatøren har solgt Hafnia Andromeda på 50 400 dwt og Hafnia Taurus på 50 300 dwt (begge bygget i 2011) for rundt 18,3 millioner dollar hver i en samlet avtale med en gresk kjøper. Selskapet har blitt kontaktet for kommentar. Salgsprisen kommer med rabatt i forhold til verdsettelsestjenester, der VesselsValue anslår Hafnia Andromeda til å være verdt 18,9 millioner dollar og Hafnia Taurus til 19,1 millioner dollar. MSI Horizon hadde begge skipene med et verdsettelsesområde mellom 18,4 millioner dollar og 22,8 millioner dollar. Fearnleys sa at de siste svake råoljeinntektene har sildret ned i produkttankmarkedet. «Dette har resultert i en veldokumentert omstokking i produktmarkedet, med svært sunn likviditet i MR-området, spesielt i området [ca.] 15 år gammelt, hvor verdiene ser ut til å ha nådd et gulv», sa den norske megleren. VesselsValue har en pris på en 15 år gammel MR som har falt med 24,4 % fra starten av året, mens Clarksons er mer dempet i sin vurdering, med bruktpriser for det samme fartøyet som har falt fra 21,5 millioner dollar til 20 millioner dollar i samme periode. Den britiske megleren hadde et årsbunnpunkt på 18,5 millioner dollar frem til mai og begynnelsen av juni, med verdier som har forbedret seg litt de siste to ukene. Men det er fortsatt ned fra verdsettelsen på 28,5 millioner dollar som ble sett i midten av 2024, en topp som ikke er sett siden sommeren 2008. Videre ble Hafnia Andromeda først rapportert solgt i oktober med en prislapp på 31 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Guangzhou Shipyard International. De ble kjøpt av Hafnia i 2013 fra Lauritzen Bulkers. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 22. juli
    ·
    22. juli
    ·
    Jeg har investert litt i de to selskapene Hafnia Ltd og Torm Plc, men er ganske ny som shippinginvestor. Så vidt jeg kan se, er de to direkte konkurrenter som transportører av fossilt brensel. Hva er hovedforskjellene mellom disse to selskapene, bortsett fra at Hafnia er omtrent 50 % større i markedsverdi og 25 % større i omsetning?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Svar fra ChatGpt: 📦 1. Forretningsmodell og flåte Hafnia Ltd: Et av verdens største produkttankrederier. Har en svært diversifisert flåte som inkluderer LR2, LR1, MR og Handy størrelse fartøy. Fokus på spotmarkedet og kommersielle pool-operasjoner (Hafnia driver også egne pooler hvor de administrerer både egne og tredjeparts skip). Torm Plc Har også fokus på produkttankmarkedet, med vekt på MR og LR skip. Driver en mer integrert operasjon, der nesten hele flåten er eid og operert av Torm selv. Torm har typisk en mer konservativ tilnærming til kommersiell drift, med større eksponering mot kontrakter og tidsbefraktning. 🏢 2. Eierskap og selskapsstruktur Hafnia Ltd: Et datterselskap av BW Group (et stort maritimt holdingselskap). Børsnotert på Oslo Børs under tickeren HAFNI. Har hovedkontor i Singapore, men sterke bånd til Norge og BW-familien. Torm Plc: Tidligere dansk selskap, nå registrert i Storbritannia (plc). Største eier er Oaktree Capital (amerikansk kapitalforvalter). Børsnotert på både NASDAQ (USA) og Nasdaq Copenhagen under tickeren TRMD (i USA) og TORM A (i Danmark). Operasjonelt hovedkontor i København, Danmark. 📈 3. Finansiell og strategisk tilnærming Hafnia: Aktiv med konsolidering – har fusjonert med BW Tankers og delvis med ChemTank. Har vist større appetitt for ekspansjon og vekst gjennom oppkjøp. Mer eksponert mot spotmarkedet, noe som gir høyere inntjening i sterke markeder, men mer svingninger. Torm: Mer konservativ kapitalstruktur. Større grad av eierskap i egne skip – færre chartrede fartøy. Jevnere inntjening, men mindre oppside i høymarkeder.
  • 21. juli
    21. juli
    Jeg har snust på denne en stund, men har ikke kjøpt meg inn enda. Kan det være et godt tidspunkt å gå inn på nå tror dere? Hvorfor evt hvorfor ikke? Er utbytte virkelig så høyt som man får inntrykk av under oversikten?
    23. juli
    23. juli
    Eneste som bestemmer aksjekursen videre er antall båter på vannet som frakter prosessert olje, global oljeforbruk og geopolitiske hendelser som påvirker shippingruter. Utviklingen av de faktorene bestemmer hvor mye du får i «utbytte»
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
384
Selg
Antall
23 300

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
200--
2 716--
191--
302--
191--
Høy
57,2
VWAP
-
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036
VWAP
-
Høy
57,2
Lav
55,64
OmsetningAntall
20,1 356 036

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data