2025 Q3-rapport
43 dager siden1,0142 NOK/aksje
Siste utbytte
4,97 %Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
2 785
Selg
Antall
300
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 201 | - | - | ||
| 607 | - | - | ||
| 550 | - | - | ||
| 22 | - | - | ||
| 21 | - | - |
Høy
91,5VWAP
Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
VWAP
Høy
91,5Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25. mars 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 8. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 20. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har inngått en ny timecharteravtale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur deretter, ifølge en melding onsdag. Skipet vil påbegynne den nye kontrakten i første halvdel av januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som deretter vil konverteres til en indeksregulert rate som reflekterer en betydelig premie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meldingen.for 15 t sidenfor 15 t sidenSpurte ChatGPT hvordan de tolker denne meldingen, fikk dette til svar: Kort svar: klart positivt – med noen nyanser 👍 Litt mer forklart: Hvorfor dette er positivt Høy fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er svært solid for et Capesize-skip i dagens marked. Det gir: Forutsigbare og sterke kontantstrømmer God dekning av både drift, gjeld og utbytte Lang kontrakt: Å være sikret helt til midten av 2026 reduserer risiko betydelig. Markedet slipper å «prise inn» frykt for svakere spotrater på kort sikt. Evergreen + indeks med premie: Etter juni 2026 går kontrakten over til en indeksregulert rate med betydelig premie mot Baltic 5TC. Det betyr: Himalaya beholder oppsiden hvis ratene stiger Samtidig unngår de å falle helt ned på «ren indeks» Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-ratene eksploderer kraftig i H1 2026, kunne spot gitt enda mer enn 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gjerne for trygghet, og dette er en veldig attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile utbytter ✅ Bekrefter at Himalaya får premiepriser på skipene sine For deg som allerede eier Himalaya (og har vært inne på både gevinstsikring og langsiktig hold): 👉 Dette styrker caset for å sitte videre, spesielt hvis du liker kombinasjonen av cash flow + opsjon på høyere rater senere.for 13 t sidenfor 13 t sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skip, men et Newcastle-max skip, og bør derfor få minst 40% mer enn BCI. Kontrakten er tilsynelatende uten fuel inntjening, iallefall fram til 30. juni. Den faste raten tilsvarer omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Pluss 40% og fuel inntjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontakt som betyr at ingen av skipene til Himalaya er på "firm" kontrakter lenger enn ut 2026. Halve flåten er nå på evergreen avtaler i løpet av neste år. Hva er risikoen, eventuelt oppsiden ved det? Er utviklingen på vei mot at det blir stadig vanskeligere å få gode faste kontrakter? Jeg tenker da spesielt på at ledelsen og tildels eierne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort sett hatt flerårige, gode kontakter, og ingen evergreen avtaler. De har valgt å selge alle skipene.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenFFA for Q1 er knallsterk sammenlignet med ratene i fjor 👍
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-rapport
43 dager siden1,0142 NOK/aksje
Siste utbytte
4,97 %Direkteavkastning
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har inngått en ny timecharteravtale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur deretter, ifølge en melding onsdag. Skipet vil påbegynne den nye kontrakten i første halvdel av januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som deretter vil konverteres til en indeksregulert rate som reflekterer en betydelig premie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meldingen.for 15 t sidenfor 15 t sidenSpurte ChatGPT hvordan de tolker denne meldingen, fikk dette til svar: Kort svar: klart positivt – med noen nyanser 👍 Litt mer forklart: Hvorfor dette er positivt Høy fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er svært solid for et Capesize-skip i dagens marked. Det gir: Forutsigbare og sterke kontantstrømmer God dekning av både drift, gjeld og utbytte Lang kontrakt: Å være sikret helt til midten av 2026 reduserer risiko betydelig. Markedet slipper å «prise inn» frykt for svakere spotrater på kort sikt. Evergreen + indeks med premie: Etter juni 2026 går kontrakten over til en indeksregulert rate med betydelig premie mot Baltic 5TC. Det betyr: Himalaya beholder oppsiden hvis ratene stiger Samtidig unngår de å falle helt ned på «ren indeks» Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-ratene eksploderer kraftig i H1 2026, kunne spot gitt enda mer enn 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gjerne for trygghet, og dette er en veldig attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile utbytter ✅ Bekrefter at Himalaya får premiepriser på skipene sine For deg som allerede eier Himalaya (og har vært inne på både gevinstsikring og langsiktig hold): 👉 Dette styrker caset for å sitte videre, spesielt hvis du liker kombinasjonen av cash flow + opsjon på høyere rater senere.for 13 t sidenfor 13 t sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skip, men et Newcastle-max skip, og bør derfor få minst 40% mer enn BCI. Kontrakten er tilsynelatende uten fuel inntjening, iallefall fram til 30. juni. Den faste raten tilsvarer omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Pluss 40% og fuel inntjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontakt som betyr at ingen av skipene til Himalaya er på "firm" kontrakter lenger enn ut 2026. Halve flåten er nå på evergreen avtaler i løpet av neste år. Hva er risikoen, eventuelt oppsiden ved det? Er utviklingen på vei mot at det blir stadig vanskeligere å få gode faste kontrakter? Jeg tenker da spesielt på at ledelsen og tildels eierne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort sett hatt flerårige, gode kontakter, og ingen evergreen avtaler. De har valgt å selge alle skipene.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenFFA for Q1 er knallsterk sammenlignet med ratene i fjor 👍
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
2 785
Selg
Antall
300
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 201 | - | - | ||
| 607 | - | - | ||
| 550 | - | - | ||
| 22 | - | - | ||
| 21 | - | - |
Høy
91,5VWAP
Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
VWAP
Høy
91,5Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25. mars 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 8. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 20. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
2025 Q3-rapport
43 dager sidenNyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25. mars 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 8. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 20. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet
1,0142 NOK/aksje
Siste utbytte
4,97 %Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenShip 5/12 på fast rate i Q1 2026. Denne også på fastrate hele H1. Oslo (Infront TDN Direkt): Himalaya Shipping har inngått en ny timecharteravtale for Mount Elbrus frem til 30. juni 2026, med en evergreen-struktur deretter, ifølge en melding onsdag. Skipet vil påbegynne den nye kontrakten i første halvdel av januar. Dagraten er 30.000 dollar brutto frem til 30. juni 2026, som deretter vil konverteres til en indeksregulert rate som reflekterer en betydelig premie i forhold til Baltic 5TC-indeksen, ifølge meldingen.for 15 t sidenfor 15 t sidenSpurte ChatGPT hvordan de tolker denne meldingen, fikk dette til svar: Kort svar: klart positivt – med noen nyanser 👍 Litt mer forklart: Hvorfor dette er positivt Høy fast rate: 30.000 USD/dag frem til 30. juni 2026 er svært solid for et Capesize-skip i dagens marked. Det gir: Forutsigbare og sterke kontantstrømmer God dekning av både drift, gjeld og utbytte Lang kontrakt: Å være sikret helt til midten av 2026 reduserer risiko betydelig. Markedet slipper å «prise inn» frykt for svakere spotrater på kort sikt. Evergreen + indeks med premie: Etter juni 2026 går kontrakten over til en indeksregulert rate med betydelig premie mot Baltic 5TC. Det betyr: Himalaya beholder oppsiden hvis ratene stiger Samtidig unngår de å falle helt ned på «ren indeks» Eventuelle minus (små) Hvis Capesize-ratene eksploderer kraftig i H1 2026, kunne spot gitt enda mer enn 30.000 USD/dag. Men: markedet betaler gjerne for trygghet, og dette er en veldig attraktiv forsikring. Min vurdering Dette er: ✅ Kvalitetskontrakt ✅ God risikostyring ✅ Støtter stabile utbytter ✅ Bekrefter at Himalaya får premiepriser på skipene sine For deg som allerede eier Himalaya (og har vært inne på både gevinstsikring og langsiktig hold): 👉 Dette styrker caset for å sitte videre, spesielt hvis du liker kombinasjonen av cash flow + opsjon på høyere rater senere.for 13 t sidenfor 13 t sidenMount Elbrus er ikke et Cape-size skip, men et Newcastle-max skip, og bør derfor få minst 40% mer enn BCI. Kontrakten er tilsynelatende uten fuel inntjening, iallefall fram til 30. juni. Den faste raten tilsvarer omtrent FFA for Q1, og godt under Q2 FFA. (Pluss 40% og fuel inntjening). Kontrakten er $5100 over CBE på ca. $24900. Kontrakten er nok en evergreen kontakt som betyr at ingen av skipene til Himalaya er på "firm" kontrakter lenger enn ut 2026. Halve flåten er nå på evergreen avtaler i løpet av neste år. Hva er risikoen, eventuelt oppsiden ved det? Er utviklingen på vei mot at det blir stadig vanskeligere å få gode faste kontrakter? Jeg tenker da spesielt på at ledelsen og tildels eierne, er de samme som i 2020 Bulkers. De har stort sett hatt flerårige, gode kontakter, og ingen evergreen avtaler. De har valgt å selge alle skipene.
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenFFA for Q1 er knallsterk sammenlignet med ratene i fjor 👍
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
2 785
Selg
Antall
300
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 201 | - | - | ||
| 607 | - | - | ||
| 550 | - | - | ||
| 22 | - | - | ||
| 21 | - | - |
Høy
91,5VWAP
Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
VWAP
Høy
91,5Lav
90OmsetningAntall
4,4 49 031
Meglerstatistikk
Fant ingen data





