Kvartalsrapport (Q1)
42 dager siden‧17min
0,3027 NOK/aksje
Siste utbytte
8,91 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
99
Selg
Antall
2 400
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
237 | - | - | ||
138 | - | - | ||
421 | - | - | ||
138 | - | - |
Høy
60,2VWAP
Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
VWAP
Høy
60,2Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 8. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 22. mai | |
2024 Generalforsamling | 21. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 13 t siden·Oppdatering om Himalayas overordnede ratestruktur utarbeidet ved hjelp av AI. Så den er med forbehold om feil og mangler osv. som vanlig. Basert på de siste pressemeldingene og kvartalsrapportene fra Himalaya, sier den store krystallkulen følgende, spesielt fra 1. kvartal. Noen kan være kjent, noen kan være nye. 100 % av Himalaya Shippings flåte er på langsiktige kontrakter. Himalaya Shipping har en flåte på totalt 12 Newcastlemax tørrbulkskip. Det er viktig å forstå hvordan disse kontraktene er strukturert: De fleste er indeksregulerte kontrakter: Det overveldende flertallet av flåten er på "indeksregulerte tidscharter". Dette betyr at fraktraten er knyttet til en markedslignende indeks, primært Baltic 5TC-indeksen. Selskapets skip tjener en gjennomsnittlig premie på 42,5 % over denne indeksen. De har også overskuddsdeling fra fordelene ved å bruke scrubbere eller kjøre på LNG. Få fastpriskontrakter: I første kvartal 2025 og de påfølgende månedene har noen få fartøy blitt konvertert til fastpris for en kortere periode. For eksempel ble «Mount Norefjell» og «Mount Hua» konvertert til fastpris på henholdsvis 32 000 USD/dag og 31 500 USD/dag fra 1. april 2025 til 31. desember 2025. Himalaya Shipping har gjentatte ganger bekreftet at hele flåten deres er utleid på lange kontrakter. Disse kontraktene har ofte en «eviggrønn» struktur, som betyr at de fortsetter med mindre de sies opp av partene. Hovedpoenget er at alle 12 fartøyene har charteravtaler på plass. De fleste av disse er imidlertid ikke faste, forhåndsbestemte rater, men snarere markedssensitive rater (indeksbaserte) med en betydelig premie. Dette setter Himalaya Shipping i en god posisjon til å dra nytte av en oppadgående markedstrend, samtidig som de har den økonomiske tryggheten som følger med lange kontrakter. Jeg er long på aksjen.
- for 19 t sidenfor 19 t sidenMTD for juni endte vel rundt 24500. Litt avhengig av Scrubber/LNG premien, tror jeg utbytte for juni havner mellom $0,07-0,09. $0,09 er nok litt optimistisk, så legger et punkt-guesstimate på $0,08. Hvis de kan velger og holde litt igjen kan det hende de kun går for $0,07.for 19 t sidenfor 19 t sidenStort sett enig, men MTD endte på 24077. Så jeg tror at utbytte ender på $0,07. Eller kanskje $0,08 med litt høyere fuel inntjening enn forringe måned.
- 28. juni28. juniHvordan er det med Himalaya og utbytte? Er i 2020 Bulkers og Noram Drilling som urbetaler utbytte hver mnd, og lurer på hvordan det er med H og utbytter. Regner med at Trøim er glad i utbytter som sin gml sjef, John Fredriksen. Leser samtidig at Parutus Energy hvor Fredriksen er største eier, snart starter med utbytte hvert kvartal.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
42 dager siden‧17min
0,3027 NOK/aksje
Siste utbytte
8,91 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 13 t siden·Oppdatering om Himalayas overordnede ratestruktur utarbeidet ved hjelp av AI. Så den er med forbehold om feil og mangler osv. som vanlig. Basert på de siste pressemeldingene og kvartalsrapportene fra Himalaya, sier den store krystallkulen følgende, spesielt fra 1. kvartal. Noen kan være kjent, noen kan være nye. 100 % av Himalaya Shippings flåte er på langsiktige kontrakter. Himalaya Shipping har en flåte på totalt 12 Newcastlemax tørrbulkskip. Det er viktig å forstå hvordan disse kontraktene er strukturert: De fleste er indeksregulerte kontrakter: Det overveldende flertallet av flåten er på "indeksregulerte tidscharter". Dette betyr at fraktraten er knyttet til en markedslignende indeks, primært Baltic 5TC-indeksen. Selskapets skip tjener en gjennomsnittlig premie på 42,5 % over denne indeksen. De har også overskuddsdeling fra fordelene ved å bruke scrubbere eller kjøre på LNG. Få fastpriskontrakter: I første kvartal 2025 og de påfølgende månedene har noen få fartøy blitt konvertert til fastpris for en kortere periode. For eksempel ble «Mount Norefjell» og «Mount Hua» konvertert til fastpris på henholdsvis 32 000 USD/dag og 31 500 USD/dag fra 1. april 2025 til 31. desember 2025. Himalaya Shipping har gjentatte ganger bekreftet at hele flåten deres er utleid på lange kontrakter. Disse kontraktene har ofte en «eviggrønn» struktur, som betyr at de fortsetter med mindre de sies opp av partene. Hovedpoenget er at alle 12 fartøyene har charteravtaler på plass. De fleste av disse er imidlertid ikke faste, forhåndsbestemte rater, men snarere markedssensitive rater (indeksbaserte) med en betydelig premie. Dette setter Himalaya Shipping i en god posisjon til å dra nytte av en oppadgående markedstrend, samtidig som de har den økonomiske tryggheten som følger med lange kontrakter. Jeg er long på aksjen.
- for 19 t sidenfor 19 t sidenMTD for juni endte vel rundt 24500. Litt avhengig av Scrubber/LNG premien, tror jeg utbytte for juni havner mellom $0,07-0,09. $0,09 er nok litt optimistisk, så legger et punkt-guesstimate på $0,08. Hvis de kan velger og holde litt igjen kan det hende de kun går for $0,07.for 19 t sidenfor 19 t sidenStort sett enig, men MTD endte på 24077. Så jeg tror at utbytte ender på $0,07. Eller kanskje $0,08 med litt høyere fuel inntjening enn forringe måned.
- 28. juni28. juniHvordan er det med Himalaya og utbytte? Er i 2020 Bulkers og Noram Drilling som urbetaler utbytte hver mnd, og lurer på hvordan det er med H og utbytter. Regner med at Trøim er glad i utbytter som sin gml sjef, John Fredriksen. Leser samtidig at Parutus Energy hvor Fredriksen er største eier, snart starter med utbytte hvert kvartal.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
99
Selg
Antall
2 400
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
237 | - | - | ||
138 | - | - | ||
421 | - | - | ||
138 | - | - |
Høy
60,2VWAP
Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
VWAP
Høy
60,2Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 8. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 22. mai | |
2024 Generalforsamling | 21. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
42 dager siden‧17min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 8. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 22. mai | |
2024 Generalforsamling | 21. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
0,3027 NOK/aksje
Siste utbytte
8,91 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 13 t siden·Oppdatering om Himalayas overordnede ratestruktur utarbeidet ved hjelp av AI. Så den er med forbehold om feil og mangler osv. som vanlig. Basert på de siste pressemeldingene og kvartalsrapportene fra Himalaya, sier den store krystallkulen følgende, spesielt fra 1. kvartal. Noen kan være kjent, noen kan være nye. 100 % av Himalaya Shippings flåte er på langsiktige kontrakter. Himalaya Shipping har en flåte på totalt 12 Newcastlemax tørrbulkskip. Det er viktig å forstå hvordan disse kontraktene er strukturert: De fleste er indeksregulerte kontrakter: Det overveldende flertallet av flåten er på "indeksregulerte tidscharter". Dette betyr at fraktraten er knyttet til en markedslignende indeks, primært Baltic 5TC-indeksen. Selskapets skip tjener en gjennomsnittlig premie på 42,5 % over denne indeksen. De har også overskuddsdeling fra fordelene ved å bruke scrubbere eller kjøre på LNG. Få fastpriskontrakter: I første kvartal 2025 og de påfølgende månedene har noen få fartøy blitt konvertert til fastpris for en kortere periode. For eksempel ble «Mount Norefjell» og «Mount Hua» konvertert til fastpris på henholdsvis 32 000 USD/dag og 31 500 USD/dag fra 1. april 2025 til 31. desember 2025. Himalaya Shipping har gjentatte ganger bekreftet at hele flåten deres er utleid på lange kontrakter. Disse kontraktene har ofte en «eviggrønn» struktur, som betyr at de fortsetter med mindre de sies opp av partene. Hovedpoenget er at alle 12 fartøyene har charteravtaler på plass. De fleste av disse er imidlertid ikke faste, forhåndsbestemte rater, men snarere markedssensitive rater (indeksbaserte) med en betydelig premie. Dette setter Himalaya Shipping i en god posisjon til å dra nytte av en oppadgående markedstrend, samtidig som de har den økonomiske tryggheten som følger med lange kontrakter. Jeg er long på aksjen.
- for 19 t sidenfor 19 t sidenMTD for juni endte vel rundt 24500. Litt avhengig av Scrubber/LNG premien, tror jeg utbytte for juni havner mellom $0,07-0,09. $0,09 er nok litt optimistisk, så legger et punkt-guesstimate på $0,08. Hvis de kan velger og holde litt igjen kan det hende de kun går for $0,07.for 19 t sidenfor 19 t sidenStort sett enig, men MTD endte på 24077. Så jeg tror at utbytte ender på $0,07. Eller kanskje $0,08 med litt høyere fuel inntjening enn forringe måned.
- 28. juni28. juniHvordan er det med Himalaya og utbytte? Er i 2020 Bulkers og Noram Drilling som urbetaler utbytte hver mnd, og lurer på hvordan det er med H og utbytter. Regner med at Trøim er glad i utbytter som sin gml sjef, John Fredriksen. Leser samtidig at Parutus Energy hvor Fredriksen er største eier, snart starter med utbytte hvert kvartal.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
99
Selg
Antall
2 400
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
1 | - | - | ||
237 | - | - | ||
138 | - | - | ||
421 | - | - | ||
138 | - | - |
Høy
60,2VWAP
Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
VWAP
Høy
60,2Lav
57,5OmsetningAntall
5,6 94 909
Meglerstatistikk
Fant ingen data