Velkommen til Kundeservice

Hva kan vi hjelpe deg med?

03023 Man-Fre 8.30-17.00

Kundeservice / Innlogging og BankID

Problemer med BankID?

Har du forsøkt å registrere deg som ny kunde eller logge inn med BankID og støtt på problemer? Sjekk dette før du ringer oss:

  • Sjekk om nettleseren din kan bruke BankID 2.0 uten Java herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu
  • Test din BankID kodebrikke på BankID.nolenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu
  • Problemer med BankID 2.0 (uten Java) via Internet Explorer 9, 10 eller 11? Les herlenke til et annet nettsted, åpnes i nytt vindu

Fungerer alt over? Sjekk at:

  • Du har tastet inn riktig personnummer
  • Oppdater nettleseren din (Firefox, Internet Explorer, Safari, Google Chrome) til siste versjon
  • Slett informasjonskapsler (cookies)

Har du fortsatt problemer? Vi vil gjerne hjelpe deg! Send oss en BankID-feilrapport, slik at vi kan bistå med en rask og effektiv løsning for deg.

Send oss en BankID feilrapport

Har du fortsatt problemer etter å ha sjekket stegene over kan du sende oss en feilrapport. Husk å få med deg disse punktene slik at vi kan hjelpe deg så effektivt som mulig.

  • Hvor i prosessen inntraff problemet? Ta et bilde av hele skjermen (skjermdump/screenshot) helst med feltet for URL
  • Når inntraff problemet? Vær så presis du kan, gjerne helt ned på sekundet
  • Hvilken nettleser (browser) bruker du? Husk å ta med versjonsnummer (For eksempel: FireFox 26.0, Safari 5.1.10, Internet Explorer 11)
  • Brukte du datamaskin, telefon eller nettbrett?
  • Hvilket operativsystem bruker du? (For eksempel: Apple, Microsoft, iOS, Android)

Jo mer presis informasjon du kan sende oss, jo mer raskere kan vi finne en løsning for deg.

Hva betyr feilkoden jeg får?


Login-1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1100 eller 1101

Kontakt Nordnet kundeservice på telefon 03023.

BID-1118

Feilmeldingen skyldes trolig en feil på datamaskinen eller med internettilkoblingen. Start datamaskinen din på nytt og prøv igjen etter 5-10 minutter. Dersom dette ikke hjelper kan din Internettleverandør hjelpe deg. Får du fortsatt denne feilmeldingen etter det kan du kontakte oss på telefon 03023.

BID-1200

Feilen kan skyldes at du har ventet for lenge med å skrive inn passord ved innlogging. Forsøk å logge inn igjen.

BID-1433

Får du denne feilkoden gjør følgende: Start datamaskinen din på nytt. Ikke gå til Nordnet.no via favoritt/bokmerke. Gå til Nordnet ved å skrive inn adressen www.nordnet.no i adressefeltet og trykk enter. Slett den gamle favoritten/bokmerket og legg det inn på nytt . Fortsetter du å få feilkode BID-1433 etter dette, ta kontakt med oss på telefon.

BID-1337

Feilmeldingen skyldes:

  • Tap av data i kommunikasjonen med Nets
  • Problem med proxy hos sluttbruker
  • Problem med klient hos sluttbruker

Dersom dette skjer er det normalt å prøve igjen. Fungerer det fortsatt ikke kan du kontakte din bank, noter gjerne tidspunktet for feilen før du kontakter dem.

BID-1439

Prøv igjen. Dersom feilen vedvarer kan du kontakte din bank, noter gjerne tidspunktet for feilen før du kontakter dem.

Jeg har glemt mitt personlige passord til BankID. Hva gjør jeg?

Den banken som har utstedt din BankID kan hjelpe deg med et nytt passord.

Mer om

Innlogging og BankID

Ring oss på

Gjelder det Aksjesparekonto?
Klikk her.

Mandag til fredag

8.30-17.00

Opp

Finansielle verdipapirer kan både øke og minke i verdi. Det er en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert. Før du investerer i et fond bør du lese prospektet som er tilgjengelig hos fondsforvalter og nøkkelinformasjonen du finner på ordreleggingssiden og på fondets produktside på nordnet.no.