Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

SpareBank 1 Norge Verdi U

+0.12%5. juni
+19.9%1 year
Total pris1,04%
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

8

Siste NAV-kurs (5. juni)1 797,15 NOK
74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norge
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.

Eksponering

Oppdatert 30.4.2026

Fordeling

  • Aksjer97,8%
  • Kontanter2,2%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Noen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
    for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nei, men hvis du vet kostprisen din, så kan du manuelt overstyre den i Nordnet slik at du får riktig avkastning.
  • 22. mai
    Er det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
    29. mai
    29. mai
    Fikk det i dag.
  • 14. mai
    14. mai
    Dette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.
    14. mai
    14. mai
    Android ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?
    15. mai
    15. mai
    Jeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
  • 2. mai
    2. mai
    Hvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.
    6. mai
    6. mai
    Tallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
  • 1. mai
    1. mai
    Når kunngjøres exdagen?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norge
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Eksponering

Oppdatert 30.4.2026

Fordeling

  • Aksjer97,8%
  • Kontanter2,2%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Noen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
    for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nei, men hvis du vet kostprisen din, så kan du manuelt overstyre den i Nordnet slik at du får riktig avkastning.
  • 22. mai
    Er det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
    29. mai
    29. mai
    Fikk det i dag.
  • 14. mai
    14. mai
    Dette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.
    14. mai
    14. mai
    Android ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?
    15. mai
    15. mai
    Jeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
  • 2. mai
    2. mai
    Hvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.
    6. mai
    6. mai
    Tallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
  • 1. mai
    1. mai
    Når kunngjøres exdagen?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norge
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Noen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
    for 4 t siden
    for 4 t siden
    Nei, men hvis du vet kostprisen din, så kan du manuelt overstyre den i Nordnet slik at du får riktig avkastning.
  • 22. mai
    Er det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
    29. mai
    29. mai
    Fikk det i dag.
  • 14. mai
    14. mai
    Dette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.
    14. mai
    14. mai
    Android ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?
    15. mai
    15. mai
    Jeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
  • 2. mai
    2. mai
    Hvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.
    6. mai
    6. mai
    Tallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
  • 1. mai
    1. mai
    Når kunngjøres exdagen?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Eksponering

Oppdatert 30.4.2026

Fordeling

  • Aksjer97,8%
  • Kontanter2,2%

Kunder besøkte også