74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorge
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.
Lignende fond
Eksponering
Oppdatert 30.4.2026
Fordeling
- Aksjer97,8%
- Kontanter2,2%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenNoen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
- 22. mai22. maiEr det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
- 14. mai14. maiDette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.14. mai14. maiAndroid ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?15. mai15. maiJeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
- 2. mai2. maiHvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.6. mai6. maiTallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorge
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Eksponering
Oppdatert 30.4.2026
Fordeling
- Aksjer97,8%
- Kontanter2,2%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenNoen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
- 22. mai22. maiEr det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
- 14. mai14. maiDette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.14. mai14. maiAndroid ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?15. mai15. maiJeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
- 2. mai2. maiHvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.6. mai6. maiTallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorge
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
SpareBank 1 Norge Verdi investerer i solide, norske selskaper, med et mål om å finne god verdi for pengene dine. Fondet består av aksjer i selskaper notert på Oslo Børs, og gir deg eierskap i alt fra store industrikonsern og energiselskaper til banker og finansaktører. Dette fondet passer for deg som ønsker å eie en del av norsk næringsliv, og som ser verdien av kvalitet, lønnsomhet og bærekraftige forretningsmodeller. Når du investerer i norske aksjer, får du en valuta du kjenner og selskaper du ofte møter i hverdagen, i tillegg kan investeringer i Norge bidra til økonomisk vekst og arbeidsplasser her hjemme, samtidig som du får mulighet til avkastning over tid. Vi investerer i selskaper med høy kvalitet som var her i går, er her i dag, og er godt posisjonert for fremtiden.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
74,00 NOK/andel
Ex-dag 12. mai
4,09 %Direkteavkastning
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenNoen andre som har flyttet denne fra sparebank 1 til nordnet og har avkastning% som viser feil eller ikke i det hele tatt?
- 22. mai22. maiEr det noe info om når utbytte vil bli utbetalt?
- 14. mai14. maiDette fondet gikk ned over 3% idag, mens Samme N fondet gikk opp. Er det fordi utbytte beregnes nå? Håper ikke den detter ned enda mer på på ex dag 20 mai.14. mai14. maiAndroid ser at du har en del fond, hvordan fungerer strategien din? Overlapper ikke en del?15. mai15. maiJeg har forskjellige porteføljer basert på strategi. Noen porteføljer er en ASK som automatisk betaler ned på KRE, mens andre porteføljer en er IZK som ikke kan betale ned på KRE uten å realisere skatt, der kan jeg betale renten over lønn og har derfor mer kontroll. Jeg jakter egenkapitalavkastning med disse.. Så har jeg mye i litt større porteføljer med lite til ingen belåning, og da er det litt av hvert. U-fondene har jeg alltid på kontoer tilknyttet KRE. Holder på å stable på beina en ny ASK utelukket for U-fondene med 1,5 ganger i belåning. Typisk fire-and-forget, dvs, jeg kjøper for ca. 100k, låner for ca. 150k, og lar dette tusler å gå uten påvirkning av meg, der utbytte automatisk betaler renktekostnaden og evt. avdrag når utbytten øker til året etter. Styrken til U-fondene er at man slipper å selge. Av erfaring så har jeg lært at det er en psykologisk fordel under bearmarket.
- 2. mai2. maiHvor mange prosent utbytte har fondet betalt ut årlig ? Jeg regner med det meste blir investert men en fast prosent utbytte er det vel.6. mai6. maiTallet i parantes er feil. 4,12 % er 78 kr / dagens verdi - noe som ikke er reelt. Pr. 19 mai 2025, var close-verdien 1553, og ikke 1895 slik den er nå. Så den riktige utbytte-prosenten var 5,02 % i 2025. Pr. 30 april 2024 var verdien 1340, og med 67 kr i utbetaling ble utbytteprosenten nøyaktig 5,00 %. Virker som at trenden er 5 % og jeg gjetter at det også vil være i år.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Eksponering
Oppdatert 30.4.2026
Fordeling
- Aksjer97,8%
- Kontanter2,2%





