Velkommen til nye nordnet.no

Anders Skar, Nordnet Norge

Vi er stolte over endelig å lansere vår nye nettside som inneholder en rekke forbedringer for deg som kunde. Fra lørdag 1.juni kommer du til den nye nettsiden når du går inn på nordnet.no. Den gamle nettsiden vil fortsatt være tilgjengelig, og du kan bruke disse ut året samtidig som vi fortsetter å utvikle og forbedre de nye nettsidene.

Den nye nettsiden har et mer moderne design, og nye tekniske løsninger gjør siden mer brukervennlig. Vi har selvfølgelig forståelse for at det som er nytt også kan være vanskelig, og at det for mange kan ta litt tid å bli kjent med ny navigering, ny måter å finne informasjon etc. Vi tror allikevel at du, ettersom du blir kjent med de nye nettsidene, vil oppleve dette som en forbedring. Vi er samtidige ydmyke og ønsker din feedback på hvordan vi kan forbedre brukeropplevelsen på de nye nettsidene ytterligere i tiden som kommer.

Gratis realtidskurser for alle nordiske markeder

En av fordelene med de nye nettsidene er støtte for strømmende realtidskurser. Vi feirer lanseringen ved å tilby alle kunder gratis realtidskurser for Oslo Børs, Stockholmsbørsen, Københavnsbørsen og Helsinkibørsen. Dette gjelder både kurser og ordredybde!

Allerede nå vil du ha strømmende realtidskurser på instrumentsider og ved ordrelegging, mens realtid i markedsoversikt, kontooversikt, dine lister og kurslister kommer i løpet av sommeren.

Nyheter på den nye nettsiden

Den nye nettsiden er bygd på samme designstruktur som mobil-appen, slik at vi nå sikrer en mer helhetlig opplevelse i alle våre tjenester.

Vi har fått mange tilbakemeldinger på at den gamle nettsiden fungerer dårlig på mobil og tablet (f.eks iPad). Den nye siden er såkalt responsiv, det vil si at den funker like bra på mobilen som på iPaden (sidene tilpasser seg skjermstørrelsen du bruker).

En annen grunnleggende egenskap ved de nye sidene (her er det noe jobb igjen, men det er på gang) er at de er orientert etter deg som kunde og ikke etter dine kontoer. Et konkret eksempel på dette er Nordnets meldingstjeneste, hvor du tidligere har mottatt en melding per konto (når eksempel de amerikanske børsene er stengt 4.juli). Med den nye kundeorienterte nettsiden vil du kun få en melding til deg som kunde om dette.

Andre nyheter og fordeler på den nye nettsiden (basert på egne erfaringer etter å ha brukt den nye siden en stund):

Vi vil igjennom sommeren og utover høsten jobbe med å flere flytte sider og mer funksjonalitet fra den gamle nettsiden, samt forbedre den ny nettsiden ytterligere.

Vi vil ha din tilbakemelding

Vi har fått mye feedback på vår gamle nettside opp gjennom årene, og vi har har hatt en tett dialog med mange kunder når vi har utviklet den nye nettsiden. Tusen takk til alle som har bidratt!

Vi ønsker bare en ting; nemlig å få en så god nettside som mulig for deg som sparer og investerer. Vi setter derfor pris på ris, ros, tips og ideer for hvordan vi kan bli enda bedre. Ta kontakt med oss på telefon 23 33 30 00, e-post kundeservice@nordnet.no eller via nettisdene her for å gi oss tilbakemeldinger på hvordan den nye nettsiden kan bli enda bedre. Du kan selvfølgelig også benytte kommentarfeltet under.

Bruk gjerne helgen på å gjøre deg kjent med den nye siden før første handelsdag på mandag. Skulle du oppleve noen problemer, eller ha noen spørsmål til nettsiden i helgen kan du ringe kundeservice på 23 33 30 00 mellom kl 10.00 og 15.00 lørdag og søndag. Vi holder også et chat-event på mandag hvor du kan få mer informasjon om den nye nettsiden.

Lykke til med investeringene og med bruken av den nye nettisden.

Hilsen Anders

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

guest
37 Kommentarer
eldste
nyeste mest stemmer
Se alle kommentarer
Gjest
Gjest
02.06.2019 01:36

Nye Nordnet virker helt fint bortsett fra et par småting.
1. Valutakurser, disse må jeg inn i gamle nordnet og en AF konto for å finne.
2.Rentene på ASK kontoen er bare “tull”. Når jeg har “grovregnet ” litt på disse får jeg tilnermet samme saldo som dere. Dette er riktignok ikke like viktig som før da dere innrapporterer “alt”. Denne rariteten var også i gamle Nordnet på ASK. AF-konto renten var ok (stemte med min).

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
03.06.2019 09:36

Hei og takk for tilbakemelding. Jeg har sendt videre tilbakemeldingen om å legge til flere valutakryss i markedsoversikten (i det minste de som man kan ha saldo i hos Nordnet). Siden for å veksle (/siden for valutakonto) som du referer til vil bli flyttet over til den nye webtjenesten også. Når det gjelder rentene så må jeg nesten be deg ta kontakt med kundeservice@nordnet.no for å ta den saken videre. //Anders

Gjest
Gjest
03.06.2019 21:05

Hei. håper også det kommer en oppdatering ift mobil-appen. etter oppdateringen igår så har eg ikke kommet inn i den. selv etter å ha avinnstallert og lastet den ned på nytt flere ganger idag.

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
03.06.2019 21:15

Jeg kjenner ikke til noe feil eller bugs i den forbindelse. Takknemlig om du kan kontakte kundeservice@nordnet.no (telefon 23 33 30 00) så kan de hjepe deg. Hilsen Anders

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
04.06.2019 21:43

der kom det en oppdatering for appen. flott, da ordnet deg seg

Gjest
Gjest
04.06.2019 09:34

Veldig bra! Liker f.eks at man kan få se sin totalkostnad (%) på fondsporteføljen! Men finner ikke ikke igjen sammenligning av fond oversikten? Der man kan legge til fond og følge med og sammenligne de.

Vil også gjerne ha SP500 og Dow Jones som sammenligningsindekser. Nasdaq composites er det vel ingen som bryr seg om når man har Nasdaq 100.

Har også gitt tilbakemelding flere ganger om at i appen mangler muligheten til å sortere aksjene man eier fra høy/lav på prosentvis utvikling intradag (og totalt forsåvidt).

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
04.06.2019 10:22

Takk for tilbakemelding Ole. Jeg har tatt dine punkter videre til vår IT/Produktavdeling. Anders

Gjest
Gjest
04.06.2019 21:22

Fargene er veldig skarpe og veldig lyse, etter ca 10 minutter på den nye siden begynner øynene å blø. Når kan vi forvente oss dark/night mode?

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
11.06.2019 16:23

Hei Rune,
Takk for innspill det er registrert. I appen har vi nylig lansert Dark-mode som ble tatt veldig godt i mot, så kan være vi får til dette på den nye nettsiden også!

Gjest
Gjest
06.06.2019 10:36

Ang fond:
Mulig jeg er dum, men jeg finner ikke hvor jeg blant annet kan endre sparebeløp og allokering.

Det naturlige ville vært å kunne gjøre det på Spareavtale – > Min sparing.

Trykk på allokering gir mulighet for å endre
Trykk på fond gir mulighet for å legge til, fjerne eller endre
Trykk på sparebeløp gir mulighet for å endre.

Har rotet rundt i flere dager uten å forstå noe mer. Intuitivt er det i hvertfall ikke.

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
11.06.2019 16:33

Hei Jonas,
Vi endret litt på menyen siste dager, men under “Mine sider” og “Spareavtale” administrerer du beløp, fond og trekkdato.
Under “Mine sider” og Avtalegiro administrerer du Avtalegiro-biten som får pengene inn på Nordnet-kontoen din. Beløpet du setter opp i avtalegiroen MÅ ikke matche beløpet som trekkes i forbindelse med Sparteavtalen (som kun trekker penger fra Nordnet-kontoen) men de fleste har det samme beløpet.
Rop ut hvis noe fortsatt er uklart!

Gjest
Gjest
11.06.2019 00:06

Sidene ser estetisk fine ut for meg, men det er en del småting som mangler, som dere har i den gamle løsningen, og som dere bør ta vare på i den nye. Jeg savnet f.eks.gjeldende høyeste kurs på glidende stop-loss ordre på den nye ordre-siden. På den gamle ordre-siden kan man se hva den gjeldende høyeste kursen er på ordre siden dersom man har en glidende stop-loss ordre inne. Nå står det Ticker Glidende trigger xx% under høyeste kurs Trigger antall@yy% under triggerpris Det burde vel ikke være noe stort problem å legge til nåværende kurs bak ticker og høyeste… Les mer »

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
11.06.2019 16:37

Hei Morten,
Ditt forbedringsforslag rundt Trailing Stop-loss er registrert og bør ikke være vanskelig for oss å legge opp. Samme med innspill på bloggen, skal se om vi får lagt inn mulighet for mellomrom ved linjeskift.
Takk for gode innspill!

Gjest
Gjest
11.06.2019 10:08

Etter en time med Nordnet; Gudbedre som jeg savner PrimeTrader og Netfonds. Netfonds var kvalitet og brukervennlighet i alle ender. Nordnet blir som å vasse i myr i sammenligning.

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
11.06.2019 16:41

Hei Bjørn,
Vi håper du setter av ytterligere noen timer til for tilvenning, for å gi plattformen vår en sjanse. De neste månedene vil det forøvrig skje mye på nordnet.no, blant annet nye grafer som jeg tror og håper vil falle i smak.
I mellomtiden anbefaler vi mange tidligere Prime-trader-brukere å teste Infront Webtrader, som dere kan bruke gratis i sommer (ut august).

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
11.06.2019 18:08

Så det dere sier er at dere ikke skal kopiere eller prøve å tilnærme dere utseende til netfonds? 🙂
Dere skal heller lesse på med masse spennende nye saker til kundene deres, så de føler at dere utvikler masse nye spennende ting, når det de aller fleste er interessert i er å ha en aksjeside som er oversiktlig og gir enkel tilgang til både kjøp/salg av aksjer men også har info tilgjengelig på samme tid (ref. netfonds),
Det er det folk vil ha. Vi er ute etter å kjøpe og selge aksjer. Facebook og instagram er allerede lagd 🙂

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
20.06.2019 18:05

Hei Nordnet, Jeg er fornøyd med sidene, men akkurat nå fungerer ikke helt systemet og viser feil prosentsats og verdier. Tipper dere oppdager dette ganske kjapt. For min del gjelder det aksjeposten i ELKEM. Men jeg håper at dere kan få Infront Webtrader gratis for alle fremover og ikke bare ut august. Da får dere et ekstra fortrinn fremfor andre.
Jeg er forøvrig ganske ferskt men lett å holde oversikten og fremsnakker Nordnet i mitt miljø hvor det er mange hobby tradere og kjøpere.

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
12.06.2019 09:05

Hei Bjørn
Så enig så enig, aldrig trodd at det var mulig å lage noe så uoversiktlig og lite brukervennlig.

Gjest
Gjest
11.06.2019 17:35

Jeg vil gjerne beholde den gamle nettsiden. Hvordan forholder jeg meg da?

Gjest
Gjest
12.06.2019 20:48

Hvor finner jeg Netfonds gjesteportefølje?

Gjest
Gjest
13.06.2019 06:51

Dette er helt villt. Har vært på de inne her på nordnet nå siden tirsdag, og brukt mye tid her for å prøve så godt jeg kan til å vende meg til denne siden. Det går rett og slett ikke ann å få oversikt her inne. – Dere mangler stjernetegn på de forskjellige aksjene som viser når det har kommet nyheter. – Dere har ikke bud/tilbud’s tall på ordre. – dere viser ikke den totale ordredybden av antall aksjer som ligger til kjøp/salg. – er man inne på en spesifikk aksje, og ser på nyheter, så kommer alle nyhetene på… Les mer »

Gjest
Gjest
13.06.2019 18:11

Anders – får meg vegg fra Nordnet. Jeg har ikke bedt om det, og du mener jeg skal sette meg inn i det over helgen. Nordea tror at det er bare å laste arbeidsbyrden over på kunden. Få den vekk !

Gjest
Gjest
15.06.2019 17:15

Jeg driver ikke med dette på heltid, men har brukt Netfonds i 5 -6 år og alltid vært fornøyd med brukervennligheten. Men NORDNET er som hå hoppe tilbake til steinalderen. Umulig å få oversikten, hvor finner man all historikken, er den blåst bort?

Gjest
Gjest
Svar på  anonymous
18.06.2019 13:45

Hei, Om du vil se transaksjonene du hadde hos Netfonds vil du finne de via «Mine sider» – Transaksjoner og sluttsedler, klikk deretter på transakjsoner Netfonds øverst til høyre. Om du har hatt flere konti hos Netfonds, kan du bytte konto i rullgardinmenyen. Håper dette var til hjelp.