Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧26min
3,302 NOK/aksje
Siste utbytte
15,87 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
8
Selg
Antall
398
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
66 | - | - | ||
55 | - | - | ||
4 | - | - | ||
1 | - | - | ||
3 | - | - |
Høy
247,5VWAP
Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
VWAP
Høy
247,5Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 30. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 19. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 23. juli·Jefferies gir Okeanis Eco Tankers en «kjøp»-vurdering før de akselererer Opec-produksjonen. I starten av dekningen onsdag sa analytiker Omar Nokta at tankrederiet, som er notert på New York, «presterer godt over sin vektklasse» og tjener markedsledende rater til tross for sin lille flåte på seks VLCC-er og åtte Suezmax-skip. Han sa at selskapets flåteprofil og kommersielle plattform, som støttes av Alafouzos-familien, gjør det godt posisjonert til å kapitalisere på den kommende økningen i olje fra Midtøsten tilgjengelig for eksport. Jefferies tror på tankskip og spår markedsstyrke for å avslutte året. «Opec+ har gått med på å returnere 1,8 millioner fat per dag av sine frivillige kutt siden april, selv om mye av disse volumene har blitt værende i Midtøsten for toppforbruket om sommeren», sa Nokta. Han bemerket regionale etterspørselssvingninger på mer enn 1 million fat per dag i tredje kvartal. «Vi forventer et vesentlig sterkere VLCC- og tankmarked generelt etter hvert som disse volumene finner veien inn i eksportmarkedene.» Nokta ga Okeanis Eco Tankers-aksjene et kursmål på 29 dollar. Tirsdag stengte aksjene på 22,67 dollar i New York. Han sa at gjennomsnittsalderen på selskapets skip var 5,7 år mot et globalt gjennomsnitt på 12,8 år for VLCC-er og suezmax-skip, noe som bidro til at selskapet oppnådde VLCC-rater på 50 500 dollar per dag mot gjennomsnitt for konkurrenter på 40 000 dollar per dag. For suezmax-skipene var disse tallene 53 700 dollar per dag for flåten, sammenlignet med 39 800 dollar per dag for konkurrenter. Nokta proklamerte at Okeanis Eco Tankers betalte ut så mye som 95 % av justert inntjening i utbytte. I første kvartal rapporterte selskapet et overskudd på 12,6 millioner dollar, ned fra 41,6 millioner dollar året før, men i tråd med analytikernes forventninger. Oppdatering om handelsopplegget til DHT Holdings gir næring til håp i tankmarkedet Flåten deres tjente 38 500 dollar per dag i tidscharterekvivalent inntjening, men så forbedring i forward bookinger, med 72 % av tilgjengelige spotdager booket til 46 700 dollar per dag da de rapporterte inntjeningen i mai. Inntjeningen for andre kvartal skal etter planen kunngjøres 12. august. Nokta har vært konsekvent i sin tro på at tankratene vil vende opp sent i tredje kvartal, ettersom den akselererte Opec-produksjonsøkningen øker og den innenlandske etterspørselen avtar i Midtøsten. Tidligere denne måneden argumenterte han for at andre halvdel av 2025 ikke ville bli en gjentakelse av 2024, da ratene skuffet på grunn av avtagende kinesisk etterspørsel. Denne gangen er raffineringsmarginene bedre, i tillegg til de ekstra Opec-fatene, sa han. Copyright; TradeWinds, rett og slett det beste!
- 21. juli21. juliTrenden er nedadgående virker det som. Ser samtidig at det er 0 % registrert i short registeret. Hva tenker dere om veien videre?
- 16. juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Fullt reparert (Estimert reise CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dager) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Dette burde være en BH.
- 9. juli·Jeg har selv nylig kjøpt aksjen, i håp om at en ny trend kan startes av for eksempel en artikkel som den fra finansavisen (Newstrading) – etter det må virkeligheten tilpasse seg... De har 14 tankskip (8 VLCC og 6 Suezmax) – de er moderne økobåter med en gjennomsnittsalder på omtrent 6 år, tror jeg – De er pålitelige og i stand til å tjene fine økopremier når tiden er inne. De har en ganske høy gjeldsgrad (rundt 150 %), men det er normalt nok innen shipping, og de er sikret av moderne skipsverdier. Men det betyr selvfølgelig at de er mer sårbare for større eller mer langsiktige rentefall. Men jeg forstår at de er fokusert på å holde gjelds- og likviditetssituasjonen under streng kontroll. Så det jeg venter på er at: vi ser økende renter, og det over en lengre periode, slik at det kan forplante seg til vakre regnskaper og utbytter. Vi ser en trend i økning i resultat per aksje og økende marginer, slik at de ikke er så sårbare for rentefall. Den geopolitiske situasjonen er vanskelig å ta med i betraktningen, verken på den positive eller negative siden. Men jeg tror vi vil se problemer i lang tid fremover. Hvis du er interessert i teknisk analyse, tror jeg det er der (i stedet for de fundamentale faktorene) vi vil se de første prisdriverne opp mot kursen 300, hvor den siste toppen var i februar 2025. Grafene/indikatorene gjenspeiler optimismen, og i mange tilfeller har jeg en tendens til å akseptere det og ikke prøve å forutsi for mye på den fundamentale siden.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧26min
3,302 NOK/aksje
Siste utbytte
15,87 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 23. juli·Jefferies gir Okeanis Eco Tankers en «kjøp»-vurdering før de akselererer Opec-produksjonen. I starten av dekningen onsdag sa analytiker Omar Nokta at tankrederiet, som er notert på New York, «presterer godt over sin vektklasse» og tjener markedsledende rater til tross for sin lille flåte på seks VLCC-er og åtte Suezmax-skip. Han sa at selskapets flåteprofil og kommersielle plattform, som støttes av Alafouzos-familien, gjør det godt posisjonert til å kapitalisere på den kommende økningen i olje fra Midtøsten tilgjengelig for eksport. Jefferies tror på tankskip og spår markedsstyrke for å avslutte året. «Opec+ har gått med på å returnere 1,8 millioner fat per dag av sine frivillige kutt siden april, selv om mye av disse volumene har blitt værende i Midtøsten for toppforbruket om sommeren», sa Nokta. Han bemerket regionale etterspørselssvingninger på mer enn 1 million fat per dag i tredje kvartal. «Vi forventer et vesentlig sterkere VLCC- og tankmarked generelt etter hvert som disse volumene finner veien inn i eksportmarkedene.» Nokta ga Okeanis Eco Tankers-aksjene et kursmål på 29 dollar. Tirsdag stengte aksjene på 22,67 dollar i New York. Han sa at gjennomsnittsalderen på selskapets skip var 5,7 år mot et globalt gjennomsnitt på 12,8 år for VLCC-er og suezmax-skip, noe som bidro til at selskapet oppnådde VLCC-rater på 50 500 dollar per dag mot gjennomsnitt for konkurrenter på 40 000 dollar per dag. For suezmax-skipene var disse tallene 53 700 dollar per dag for flåten, sammenlignet med 39 800 dollar per dag for konkurrenter. Nokta proklamerte at Okeanis Eco Tankers betalte ut så mye som 95 % av justert inntjening i utbytte. I første kvartal rapporterte selskapet et overskudd på 12,6 millioner dollar, ned fra 41,6 millioner dollar året før, men i tråd med analytikernes forventninger. Oppdatering om handelsopplegget til DHT Holdings gir næring til håp i tankmarkedet Flåten deres tjente 38 500 dollar per dag i tidscharterekvivalent inntjening, men så forbedring i forward bookinger, med 72 % av tilgjengelige spotdager booket til 46 700 dollar per dag da de rapporterte inntjeningen i mai. Inntjeningen for andre kvartal skal etter planen kunngjøres 12. august. Nokta har vært konsekvent i sin tro på at tankratene vil vende opp sent i tredje kvartal, ettersom den akselererte Opec-produksjonsøkningen øker og den innenlandske etterspørselen avtar i Midtøsten. Tidligere denne måneden argumenterte han for at andre halvdel av 2025 ikke ville bli en gjentakelse av 2024, da ratene skuffet på grunn av avtagende kinesisk etterspørsel. Denne gangen er raffineringsmarginene bedre, i tillegg til de ekstra Opec-fatene, sa han. Copyright; TradeWinds, rett og slett det beste!
- 21. juli21. juliTrenden er nedadgående virker det som. Ser samtidig at det er 0 % registrert i short registeret. Hva tenker dere om veien videre?
- 16. juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Fullt reparert (Estimert reise CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dager) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Dette burde være en BH.
- 9. juli·Jeg har selv nylig kjøpt aksjen, i håp om at en ny trend kan startes av for eksempel en artikkel som den fra finansavisen (Newstrading) – etter det må virkeligheten tilpasse seg... De har 14 tankskip (8 VLCC og 6 Suezmax) – de er moderne økobåter med en gjennomsnittsalder på omtrent 6 år, tror jeg – De er pålitelige og i stand til å tjene fine økopremier når tiden er inne. De har en ganske høy gjeldsgrad (rundt 150 %), men det er normalt nok innen shipping, og de er sikret av moderne skipsverdier. Men det betyr selvfølgelig at de er mer sårbare for større eller mer langsiktige rentefall. Men jeg forstår at de er fokusert på å holde gjelds- og likviditetssituasjonen under streng kontroll. Så det jeg venter på er at: vi ser økende renter, og det over en lengre periode, slik at det kan forplante seg til vakre regnskaper og utbytter. Vi ser en trend i økning i resultat per aksje og økende marginer, slik at de ikke er så sårbare for rentefall. Den geopolitiske situasjonen er vanskelig å ta med i betraktningen, verken på den positive eller negative siden. Men jeg tror vi vil se problemer i lang tid fremover. Hvis du er interessert i teknisk analyse, tror jeg det er der (i stedet for de fundamentale faktorene) vi vil se de første prisdriverne opp mot kursen 300, hvor den siste toppen var i februar 2025. Grafene/indikatorene gjenspeiler optimismen, og i mange tilfeller har jeg en tendens til å akseptere det og ikke prøve å forutsi for mye på den fundamentale siden.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
8
Selg
Antall
398
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
66 | - | - | ||
55 | - | - | ||
4 | - | - | ||
1 | - | - | ||
3 | - | - |
Høy
247,5VWAP
Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
VWAP
Høy
247,5Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 30. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 19. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
76 dager siden‧26min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 30. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 15. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 19. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
3,302 NOK/aksje
Siste utbytte
15,87 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 23. juli·Jefferies gir Okeanis Eco Tankers en «kjøp»-vurdering før de akselererer Opec-produksjonen. I starten av dekningen onsdag sa analytiker Omar Nokta at tankrederiet, som er notert på New York, «presterer godt over sin vektklasse» og tjener markedsledende rater til tross for sin lille flåte på seks VLCC-er og åtte Suezmax-skip. Han sa at selskapets flåteprofil og kommersielle plattform, som støttes av Alafouzos-familien, gjør det godt posisjonert til å kapitalisere på den kommende økningen i olje fra Midtøsten tilgjengelig for eksport. Jefferies tror på tankskip og spår markedsstyrke for å avslutte året. «Opec+ har gått med på å returnere 1,8 millioner fat per dag av sine frivillige kutt siden april, selv om mye av disse volumene har blitt værende i Midtøsten for toppforbruket om sommeren», sa Nokta. Han bemerket regionale etterspørselssvingninger på mer enn 1 million fat per dag i tredje kvartal. «Vi forventer et vesentlig sterkere VLCC- og tankmarked generelt etter hvert som disse volumene finner veien inn i eksportmarkedene.» Nokta ga Okeanis Eco Tankers-aksjene et kursmål på 29 dollar. Tirsdag stengte aksjene på 22,67 dollar i New York. Han sa at gjennomsnittsalderen på selskapets skip var 5,7 år mot et globalt gjennomsnitt på 12,8 år for VLCC-er og suezmax-skip, noe som bidro til at selskapet oppnådde VLCC-rater på 50 500 dollar per dag mot gjennomsnitt for konkurrenter på 40 000 dollar per dag. For suezmax-skipene var disse tallene 53 700 dollar per dag for flåten, sammenlignet med 39 800 dollar per dag for konkurrenter. Nokta proklamerte at Okeanis Eco Tankers betalte ut så mye som 95 % av justert inntjening i utbytte. I første kvartal rapporterte selskapet et overskudd på 12,6 millioner dollar, ned fra 41,6 millioner dollar året før, men i tråd med analytikernes forventninger. Oppdatering om handelsopplegget til DHT Holdings gir næring til håp i tankmarkedet Flåten deres tjente 38 500 dollar per dag i tidscharterekvivalent inntjening, men så forbedring i forward bookinger, med 72 % av tilgjengelige spotdager booket til 46 700 dollar per dag da de rapporterte inntjeningen i mai. Inntjeningen for andre kvartal skal etter planen kunngjøres 12. august. Nokta har vært konsekvent i sin tro på at tankratene vil vende opp sent i tredje kvartal, ettersom den akselererte Opec-produksjonsøkningen øker og den innenlandske etterspørselen avtar i Midtøsten. Tidligere denne måneden argumenterte han for at andre halvdel av 2025 ikke ville bli en gjentakelse av 2024, da ratene skuffet på grunn av avtagende kinesisk etterspørsel. Denne gangen er raffineringsmarginene bedre, i tillegg til de ekstra Opec-fatene, sa han. Copyright; TradeWinds, rett og slett det beste!
- 21. juli21. juliTrenden er nedadgående virker det som. Ser samtidig at det er 0 % registrert i short registeret. Hva tenker dere om veien videre?
- 16. juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Fullt reparert (Estimert reise CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dager) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Dette burde være en BH.
- 9. juli·Jeg har selv nylig kjøpt aksjen, i håp om at en ny trend kan startes av for eksempel en artikkel som den fra finansavisen (Newstrading) – etter det må virkeligheten tilpasse seg... De har 14 tankskip (8 VLCC og 6 Suezmax) – de er moderne økobåter med en gjennomsnittsalder på omtrent 6 år, tror jeg – De er pålitelige og i stand til å tjene fine økopremier når tiden er inne. De har en ganske høy gjeldsgrad (rundt 150 %), men det er normalt nok innen shipping, og de er sikret av moderne skipsverdier. Men det betyr selvfølgelig at de er mer sårbare for større eller mer langsiktige rentefall. Men jeg forstår at de er fokusert på å holde gjelds- og likviditetssituasjonen under streng kontroll. Så det jeg venter på er at: vi ser økende renter, og det over en lengre periode, slik at det kan forplante seg til vakre regnskaper og utbytter. Vi ser en trend i økning i resultat per aksje og økende marginer, slik at de ikke er så sårbare for rentefall. Den geopolitiske situasjonen er vanskelig å ta med i betraktningen, verken på den positive eller negative siden. Men jeg tror vi vil se problemer i lang tid fremover. Hvis du er interessert i teknisk analyse, tror jeg det er der (i stedet for de fundamentale faktorene) vi vil se de første prisdriverne opp mot kursen 300, hvor den siste toppen var i februar 2025. Grafene/indikatorene gjenspeiler optimismen, og i mange tilfeller har jeg en tendens til å akseptere det og ikke prøve å forutsi for mye på den fundamentale siden.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
8
Selg
Antall
398
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
66 | - | - | ||
55 | - | - | ||
4 | - | - | ||
1 | - | - | ||
3 | - | - |
Høy
247,5VWAP
Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
VWAP
Høy
247,5Lav
244OmsetningAntall
10 40 736
Meglerstatistikk
Fant ingen data