Kvartalsrapport (Q1)
54 dager siden‧39min
8,74 NOK/aksje
Siste utbytte
18,68 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
455
Selg
Antall
120
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
131 | - | - | ||
128 | - | - | ||
306 | - | - | ||
175 | - | - | ||
19 | - | - |
Høy
109,6VWAP
Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
VWAP
Høy
109,6Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 8. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
2024 Generalforsamling | 7. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 7. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 6. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 26. juni·To besetningsmedlemmer ble skadet da en luftflaske eksploderte på et kjemikalietankskip i Irland. Hendelsen skjedde på Odfjells 40 800 dwt Bow Hercules (bygd 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brannrammet bilskip administrert av Zodiac Maritime synker i Stillehavet Den norske eieren sa i en uttalelse sendt til TradeWinds at skadene var mindre, og ble pådratt under påfylling av luftflasken i en livbåt. «Ambulansepersonell og relevante offentlige myndigheter ble varslet uten forsinkelse. Begge ble fraktet med ambulanse til lokale sykehus og fikk nødvendig medisinsk behandling», la selskapet til. «Familiene deres har blitt informert, og medlemmer av Odfjells ledelse reiste til Irland i går for å tilby støtte og sikre at våre kolleger får best mulig behandling, i samarbeid med kapteinen og agenten på stedet.» Begge besetningsmedlemmene er rapportert å være i god behold. Odfjell sa at deres høyeste prioritet fortsatt er kollegenes sikkerhet og velvære. De andre 24 besetningsmedlemmene er trygge og uskadd. Skipet er trygt fortøyd og har ikke fått noen skader, la eieren til. Irish Examiner rapporterte at én mann ble fraktet til sykehus med hodeskade. Den andre ble fraktet til et annet sykehus med brystskade. All havnedrift ble suspendert mens nødetatene var på vei. Shannon Foynes Port Co sa at de hadde åpnet en etterforskning og ville samarbeide med myndighetene for å fastslå omstendighetene rundt eksplosjonen. AIS-data viste at Bow Hercules hadde ankommet fra Storbritannia tirsdag. Forsikringsdekning leveres av Gard i Norge. Skipet har en ren historikk med tilbakeholdelse under havnestatskontroll. Copyright. Tradewinds, rett og slett det beste!
- 17. juni17. juniEstimert markedsverdi av selskapets skip og terminaler indikerer en netto verdijustert egenkapital (NAV) per aksje på rundt 186 kroner, mens nåværende markedsverdi er lavere enn bokført egenkapital, ifølge selskapet. Om kursutviklingen den seneste tiden sier Iversen at selv om Odfjell som selskap leverer like godt og er på et stødig kurs, blir de dratt ned fordi shipping generelt prises lavere.
- 17. juni17. junihttps://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsetter, og ser ikke ut til å avta med det første. Selv om krig ikke er positivt i seg selv, så er det positivt for shipping aksjer.
- 12. juni12. junihttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Venter tankrally hvis Hormuzstredet stenges Spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, og det spekuleres nå på om Hormuzstredet kan bli stengt. Skjer det, vil trolig tankratene gå i været. Rundt 20 prosent av verdens oljeforsyning går gjennom Hormuzstredet, noe som gjør det til et sentralt knutepunkt for global oljehandel. – Dersom spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, kan det få konsekvenser for oljeflyten og skape ineffektivitet i tankflåten. Iran eksporterer i dag mellom 1,2 og 1,6 millioner fat olje pr. dag, hvor omtrent 90 prosent av volumene går til Kina – hovedsakelig via «skyggeflåten», sier shippinganalytiker Oda Hånes Lund i Sparebank 1 Markets. Dersom disse volumene blir forhindret, enten gjennom skjerpet sanksjonshåndheving eller økt risiko for fartøyene, må de erstattes av fat fra andre regioner transportert med ordinære VLCC-er. – Vi estimerer at det å erstatte 1 million fat pr. dag med kompatibelt volum vil kreve cirka 20 til 30 VLCC-ekvivalenter – rundt 3 prosent av flåten – avhengig av hvor volumene kommer fra. Dette vil stramme inn markedet og kunne gi støtte til tankratene på kort sikt, sier Hånes Lund. Den største trusselen Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer påpeker at en mulig stenging av Hormuzstredet utvilsomt er den største trusselen mot det globale oljemarkedet, fordi det er en flaskehals der cirka 20 millioner fat olje transporteres gjennom hver dag. – Bare en mulig trussel om et avbrekk her vil kunne flytte oljeprisen med noen dollar – som vi så onsdag. En de facto innskrenking, for ikke å snakke om full avstengning, vil kunne flytte prisen med titalls dollar, sier han. Iran kan ifølge Hammer i teorien kontrollere stredet, og de siste dagenes nye spenning i forholdet til USA kan innebære en slik trussel. – Iran fyrte opp under disse spekulasjonene onsdag da landet åpnet for å kunne angripe amerikanske baser i regionen dersom det oppstår en konflikt om atomprogrammet. USA har svart med å trekke ut diplomatisk nøkkelpersonell fra regionen – noe som indikerer at de tar dette svært alvorlig. Rush av laster For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i at de kortsiktige effektene høyst sannsynlig vil være klart positive. – Avhengig av trusselvurdering kan det bli et rush av laster ut av området. Dette vil raskt gi knapphet på tonnasje og ventelig et vesentlig rateløft. Dette vil ventelig forsterkes fordi mange rederier nødig går inn i et område med krigstrussel.
- 5. juni5. juniEn billig shippingaksje både målt mot p/b og p/e. Den billigste på OSE?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
54 dager siden‧39min
8,74 NOK/aksje
Siste utbytte
18,68 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 26. juni·To besetningsmedlemmer ble skadet da en luftflaske eksploderte på et kjemikalietankskip i Irland. Hendelsen skjedde på Odfjells 40 800 dwt Bow Hercules (bygd 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brannrammet bilskip administrert av Zodiac Maritime synker i Stillehavet Den norske eieren sa i en uttalelse sendt til TradeWinds at skadene var mindre, og ble pådratt under påfylling av luftflasken i en livbåt. «Ambulansepersonell og relevante offentlige myndigheter ble varslet uten forsinkelse. Begge ble fraktet med ambulanse til lokale sykehus og fikk nødvendig medisinsk behandling», la selskapet til. «Familiene deres har blitt informert, og medlemmer av Odfjells ledelse reiste til Irland i går for å tilby støtte og sikre at våre kolleger får best mulig behandling, i samarbeid med kapteinen og agenten på stedet.» Begge besetningsmedlemmene er rapportert å være i god behold. Odfjell sa at deres høyeste prioritet fortsatt er kollegenes sikkerhet og velvære. De andre 24 besetningsmedlemmene er trygge og uskadd. Skipet er trygt fortøyd og har ikke fått noen skader, la eieren til. Irish Examiner rapporterte at én mann ble fraktet til sykehus med hodeskade. Den andre ble fraktet til et annet sykehus med brystskade. All havnedrift ble suspendert mens nødetatene var på vei. Shannon Foynes Port Co sa at de hadde åpnet en etterforskning og ville samarbeide med myndighetene for å fastslå omstendighetene rundt eksplosjonen. AIS-data viste at Bow Hercules hadde ankommet fra Storbritannia tirsdag. Forsikringsdekning leveres av Gard i Norge. Skipet har en ren historikk med tilbakeholdelse under havnestatskontroll. Copyright. Tradewinds, rett og slett det beste!
- 17. juni17. juniEstimert markedsverdi av selskapets skip og terminaler indikerer en netto verdijustert egenkapital (NAV) per aksje på rundt 186 kroner, mens nåværende markedsverdi er lavere enn bokført egenkapital, ifølge selskapet. Om kursutviklingen den seneste tiden sier Iversen at selv om Odfjell som selskap leverer like godt og er på et stødig kurs, blir de dratt ned fordi shipping generelt prises lavere.
- 17. juni17. junihttps://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsetter, og ser ikke ut til å avta med det første. Selv om krig ikke er positivt i seg selv, så er det positivt for shipping aksjer.
- 12. juni12. junihttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Venter tankrally hvis Hormuzstredet stenges Spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, og det spekuleres nå på om Hormuzstredet kan bli stengt. Skjer det, vil trolig tankratene gå i været. Rundt 20 prosent av verdens oljeforsyning går gjennom Hormuzstredet, noe som gjør det til et sentralt knutepunkt for global oljehandel. – Dersom spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, kan det få konsekvenser for oljeflyten og skape ineffektivitet i tankflåten. Iran eksporterer i dag mellom 1,2 og 1,6 millioner fat olje pr. dag, hvor omtrent 90 prosent av volumene går til Kina – hovedsakelig via «skyggeflåten», sier shippinganalytiker Oda Hånes Lund i Sparebank 1 Markets. Dersom disse volumene blir forhindret, enten gjennom skjerpet sanksjonshåndheving eller økt risiko for fartøyene, må de erstattes av fat fra andre regioner transportert med ordinære VLCC-er. – Vi estimerer at det å erstatte 1 million fat pr. dag med kompatibelt volum vil kreve cirka 20 til 30 VLCC-ekvivalenter – rundt 3 prosent av flåten – avhengig av hvor volumene kommer fra. Dette vil stramme inn markedet og kunne gi støtte til tankratene på kort sikt, sier Hånes Lund. Den største trusselen Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer påpeker at en mulig stenging av Hormuzstredet utvilsomt er den største trusselen mot det globale oljemarkedet, fordi det er en flaskehals der cirka 20 millioner fat olje transporteres gjennom hver dag. – Bare en mulig trussel om et avbrekk her vil kunne flytte oljeprisen med noen dollar – som vi så onsdag. En de facto innskrenking, for ikke å snakke om full avstengning, vil kunne flytte prisen med titalls dollar, sier han. Iran kan ifølge Hammer i teorien kontrollere stredet, og de siste dagenes nye spenning i forholdet til USA kan innebære en slik trussel. – Iran fyrte opp under disse spekulasjonene onsdag da landet åpnet for å kunne angripe amerikanske baser i regionen dersom det oppstår en konflikt om atomprogrammet. USA har svart med å trekke ut diplomatisk nøkkelpersonell fra regionen – noe som indikerer at de tar dette svært alvorlig. Rush av laster For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i at de kortsiktige effektene høyst sannsynlig vil være klart positive. – Avhengig av trusselvurdering kan det bli et rush av laster ut av området. Dette vil raskt gi knapphet på tonnasje og ventelig et vesentlig rateløft. Dette vil ventelig forsterkes fordi mange rederier nødig går inn i et område med krigstrussel.
- 5. juni5. juniEn billig shippingaksje både målt mot p/b og p/e. Den billigste på OSE?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
455
Selg
Antall
120
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
131 | - | - | ||
128 | - | - | ||
306 | - | - | ||
175 | - | - | ||
19 | - | - |
Høy
109,6VWAP
Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
VWAP
Høy
109,6Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 8. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
2024 Generalforsamling | 7. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 7. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 6. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
54 dager siden‧39min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 8. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
2024 Generalforsamling | 7. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 7. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 6. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
8,74 NOK/aksje
Siste utbytte
18,68 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 26. juni·To besetningsmedlemmer ble skadet da en luftflaske eksploderte på et kjemikalietankskip i Irland. Hendelsen skjedde på Odfjells 40 800 dwt Bow Hercules (bygd 2017) tirsdag i havnen i Foynes. Brannrammet bilskip administrert av Zodiac Maritime synker i Stillehavet Den norske eieren sa i en uttalelse sendt til TradeWinds at skadene var mindre, og ble pådratt under påfylling av luftflasken i en livbåt. «Ambulansepersonell og relevante offentlige myndigheter ble varslet uten forsinkelse. Begge ble fraktet med ambulanse til lokale sykehus og fikk nødvendig medisinsk behandling», la selskapet til. «Familiene deres har blitt informert, og medlemmer av Odfjells ledelse reiste til Irland i går for å tilby støtte og sikre at våre kolleger får best mulig behandling, i samarbeid med kapteinen og agenten på stedet.» Begge besetningsmedlemmene er rapportert å være i god behold. Odfjell sa at deres høyeste prioritet fortsatt er kollegenes sikkerhet og velvære. De andre 24 besetningsmedlemmene er trygge og uskadd. Skipet er trygt fortøyd og har ikke fått noen skader, la eieren til. Irish Examiner rapporterte at én mann ble fraktet til sykehus med hodeskade. Den andre ble fraktet til et annet sykehus med brystskade. All havnedrift ble suspendert mens nødetatene var på vei. Shannon Foynes Port Co sa at de hadde åpnet en etterforskning og ville samarbeide med myndighetene for å fastslå omstendighetene rundt eksplosjonen. AIS-data viste at Bow Hercules hadde ankommet fra Storbritannia tirsdag. Forsikringsdekning leveres av Gard i Norge. Skipet har en ren historikk med tilbakeholdelse under havnestatskontroll. Copyright. Tradewinds, rett og slett det beste!
- 17. juni17. juniEstimert markedsverdi av selskapets skip og terminaler indikerer en netto verdijustert egenkapital (NAV) per aksje på rundt 186 kroner, mens nåværende markedsverdi er lavere enn bokført egenkapital, ifølge selskapet. Om kursutviklingen den seneste tiden sier Iversen at selv om Odfjell som selskap leverer like godt og er på et stødig kurs, blir de dratt ned fordi shipping generelt prises lavere.
- 17. juni17. junihttps://www.vg.no/nyheter/i/5E7O4z/her-loeper-programlederen-i-dekning-israel-sier-de-har-startet-nye-angrep Krigen fortsetter, og ser ikke ut til å avta med det første. Selv om krig ikke er positivt i seg selv, så er det positivt for shipping aksjer.
- 12. juni12. junihttps://www.finansavisen.no/shipping/2025/06/12/8270928/venter-tankrally-hvis-hormuzstredet-stenges Venter tankrally hvis Hormuzstredet stenges Spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, og det spekuleres nå på om Hormuzstredet kan bli stengt. Skjer det, vil trolig tankratene gå i været. Rundt 20 prosent av verdens oljeforsyning går gjennom Hormuzstredet, noe som gjør det til et sentralt knutepunkt for global oljehandel. – Dersom spenningene i Midtøsten fortsetter å eskalere, kan det få konsekvenser for oljeflyten og skape ineffektivitet i tankflåten. Iran eksporterer i dag mellom 1,2 og 1,6 millioner fat olje pr. dag, hvor omtrent 90 prosent av volumene går til Kina – hovedsakelig via «skyggeflåten», sier shippinganalytiker Oda Hånes Lund i Sparebank 1 Markets. Dersom disse volumene blir forhindret, enten gjennom skjerpet sanksjonshåndheving eller økt risiko for fartøyene, må de erstattes av fat fra andre regioner transportert med ordinære VLCC-er. – Vi estimerer at det å erstatte 1 million fat pr. dag med kompatibelt volum vil kreve cirka 20 til 30 VLCC-ekvivalenter – rundt 3 prosent av flåten – avhengig av hvor volumene kommer fra. Dette vil stramme inn markedet og kunne gi støtte til tankratene på kort sikt, sier Hånes Lund. Den største trusselen Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer påpeker at en mulig stenging av Hormuzstredet utvilsomt er den største trusselen mot det globale oljemarkedet, fordi det er en flaskehals der cirka 20 millioner fat olje transporteres gjennom hver dag. – Bare en mulig trussel om et avbrekk her vil kunne flytte oljeprisen med noen dollar – som vi så onsdag. En de facto innskrenking, for ikke å snakke om full avstengning, vil kunne flytte prisen med titalls dollar, sier han. Iran kan ifølge Hammer i teorien kontrollere stredet, og de siste dagenes nye spenning i forholdet til USA kan innebære en slik trussel. – Iran fyrte opp under disse spekulasjonene onsdag da landet åpnet for å kunne angripe amerikanske baser i regionen dersom det oppstår en konflikt om atomprogrammet. USA har svart med å trekke ut diplomatisk nøkkelpersonell fra regionen – noe som indikerer at de tar dette svært alvorlig. Rush av laster For tankmarkedet er Hammer enig med Hånes Lund i at de kortsiktige effektene høyst sannsynlig vil være klart positive. – Avhengig av trusselvurdering kan det bli et rush av laster ut av området. Dette vil raskt gi knapphet på tonnasje og ventelig et vesentlig rateløft. Dette vil ventelig forsterkes fordi mange rederier nødig går inn i et område med krigstrussel.
- 5. juni5. juniEn billig shippingaksje både målt mot p/b og p/e. Den billigste på OSE?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
455
Selg
Antall
120
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
131 | - | - | ||
128 | - | - | ||
306 | - | - | ||
175 | - | - | ||
19 | - | - |
Høy
109,6VWAP
Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
VWAP
Høy
109,6Lav
106,6OmsetningAntall
3,3 30 508
Meglerstatistikk
Fant ingen data