Kvartalsrapport (Q3)
NY
1 dag siden‧41min
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
500
Selg
Antall
5 493
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 6 497 | - | - | ||
| 5 308 | - | - | ||
| 6 889 | - | - | ||
| 13 658 | - | - | ||
| 4 604 | - | - |
Høy
1,778VWAP
Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
VWAP
Høy
1,778Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. | |
| 2024 Generalforsamling | 23. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 25. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenSom jeg skrev i denne linken etter q2 er det store spørsmålet dette enorme garantiansvaret vi vet svært lite om annet enn stbde ligger i forhandlinger med motpart. Dagens omsetning er preget av mye robot og sannsynligvis trading av en amerikansk storbank. Selvom mange av oss er av den oppfatning at dagens rapport er et riktig steg er usikkerheten blant investorer påfallende. Jeg har vært med lenge og vurderer fortløpende om jeg skal gå inn med ett større beløp men er «litt» usikker i natt 🫣
- for 3 t sidenfor 3 t sidenDnB med endring av belåningsgraden fra 70%-60% med virkning fra 4 nov. God timing i forhold til Q3. Utløser nok fort noen stop loss
- for 9 t sidenfor 9 t sidenEn bra rapport ut og så vender vi ned?
- for 9 t siden · Endretfor 9 t siden · Endrethttps://www.finansavisen.no/industri/2025/11/05/8305016/kongsberg-automotives-3.-kvartal-dette-kan-bli-kjempespennende Det beste trekket for å bedre bedriftskultur var å flagge selskapet hjem. KA er nå nøkternt norsk selskap, hovedsakelig norskeid - det liker nordmenn. Mediaomtale mangler ikke, mye er bedre etter at Arne Fredly ble hovedeier. Regner med han også vil bruke mikrofonstativet til å si noe om utsiktene, kanskje ifbm CMD?for 5 t sidenfor 5 t siden– Dette kan bli kjempespennende Kongsberg Automotive begynner å få kontroll på kostnadene. Da er det eneste som mangler at etterspørselen kommer tilbake, ifølge aksjonær Arild Vigen Christoffersen. Publisert 15:45 – Vi skulle gjerne sett et bedre marked. Samtidig vet vi at etterspørselen går litt opp og ned i denne bransjen. Derfor vet vi at volumene kommer tilbake, og at det bare er et spørsmål om tid, sier konsernsjef Trond Fiskum i Kongsberg Automotive (KOA). Bildelprodusenten opplevde at omsetningen falt med rundt 10 prosent til 162,9 millioner euro i tredje kvartal. Til tross for denne skrellen steg kontantstrømmen til 6,6 millioner euro, fra minus 5,2 millioner euro i samme periode i fjor. Kongsberg Automotive (Mill. EUR) 3. kv./25 3. kv./24 Driftsinntekter 162,9 181,6 Driftsresultat 4,9 1,1 Resultat før skatt 1,1 −6,8 Resultat etter skatt 1,6 −8,3 KOAs kontantstrøm i kvartalet er den høyeste på fire år. – Det hadde vært fint med litt drahjelp fra markedet, men det er utenfor vår kontroll. I stedet må vi fokusere på det vi kan gjøre noe med, og det er kostnader og å bedre driften. Selv om det gjenstår en del på disse områdene, er tallene vi leverer i kvartalet rimelig gode, sier Fiskum. Godt stykke unna Fiskum, som tok over sjefsjobben i KOA i slutten av mars, har kommunisert at 42 millioner euro i kostnader skal kuttes bort innen utgangen av første kvartal neste år. Han anslår at mellom 80–85 prosent av dette allerede er gjennomført. – Vi er et godt stykke unna der vi ønsker å være, og det jobber vi med hver dag. Dette er ikke en sprint, men et maraton, sier Fiskum. Én som er fornøyd med jobben den nye konsernsjefen gjør, er Arild Vigen Christoffersen. Sammen med flere småaksjonærer gikk han våren 2023 i spissen for å få gjennomført endringer i selskapet. Det lyktes han også med. Høsten 2024 solgte storeier Teleios Capital Partners seg helt ut av selskapet i en transaksjon som sørget for at Arne Fredly kom inn som største aksjonær. Fredly eier 12,1 prosent av KOA-aksjene, mens Christoffersen sitter på godt over 2 prosent. Forsiktig vekst – Den nye ledelsen har klart å endre hele bedriftskulturen. Tidligere kastet selskapet millioner av kroner ut av vinduet, noe som ikke var hyggelig å se på for oss aksjonærer. Nå klarer de å beholde disse millionene inne i huset, sier Christoffersen. På kvartalspresentasjonen sa dessuten konsernsjef Trond Fiskum at deres klare ambisjon er å beholde dagens kostnadsbase selv når markedet kommer tilbake. – Da vil lønnsomheten bli en helt annen enn i dag. Jeg ser for meg at det vil bli kjempespennende å være KOA-aksjonær, sier Christoffersen, og legger til: – Fall i topplinjen er aldri bra. Men når selskapet klarer å ha kontroll på kostnadene, går det greit. Resultatet i tredje kvartal var litt bedre enn jeg hadde forventet. På spørsmål om når markedet vil komme tilbake, er KOA-sjefen forsiktig optimist: – Vi ser for oss at dette markedet nådde et bunnivå i andre halvår, og at vi vil se en forsiktig vekst i 2026. På litt sikt ser vi at lastebilmarkedet, spesielt i Europa, må fornye seg. Vi er derfor forberedt på at det kan skje i 2027 og 2028, sier Fiskum.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q3)
NY
1 dag siden‧41min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenSom jeg skrev i denne linken etter q2 er det store spørsmålet dette enorme garantiansvaret vi vet svært lite om annet enn stbde ligger i forhandlinger med motpart. Dagens omsetning er preget av mye robot og sannsynligvis trading av en amerikansk storbank. Selvom mange av oss er av den oppfatning at dagens rapport er et riktig steg er usikkerheten blant investorer påfallende. Jeg har vært med lenge og vurderer fortløpende om jeg skal gå inn med ett større beløp men er «litt» usikker i natt 🫣
- for 3 t sidenfor 3 t sidenDnB med endring av belåningsgraden fra 70%-60% med virkning fra 4 nov. God timing i forhold til Q3. Utløser nok fort noen stop loss
- for 9 t sidenfor 9 t sidenEn bra rapport ut og så vender vi ned?
- for 9 t siden · Endretfor 9 t siden · Endrethttps://www.finansavisen.no/industri/2025/11/05/8305016/kongsberg-automotives-3.-kvartal-dette-kan-bli-kjempespennende Det beste trekket for å bedre bedriftskultur var å flagge selskapet hjem. KA er nå nøkternt norsk selskap, hovedsakelig norskeid - det liker nordmenn. Mediaomtale mangler ikke, mye er bedre etter at Arne Fredly ble hovedeier. Regner med han også vil bruke mikrofonstativet til å si noe om utsiktene, kanskje ifbm CMD?for 5 t sidenfor 5 t siden– Dette kan bli kjempespennende Kongsberg Automotive begynner å få kontroll på kostnadene. Da er det eneste som mangler at etterspørselen kommer tilbake, ifølge aksjonær Arild Vigen Christoffersen. Publisert 15:45 – Vi skulle gjerne sett et bedre marked. Samtidig vet vi at etterspørselen går litt opp og ned i denne bransjen. Derfor vet vi at volumene kommer tilbake, og at det bare er et spørsmål om tid, sier konsernsjef Trond Fiskum i Kongsberg Automotive (KOA). Bildelprodusenten opplevde at omsetningen falt med rundt 10 prosent til 162,9 millioner euro i tredje kvartal. Til tross for denne skrellen steg kontantstrømmen til 6,6 millioner euro, fra minus 5,2 millioner euro i samme periode i fjor. Kongsberg Automotive (Mill. EUR) 3. kv./25 3. kv./24 Driftsinntekter 162,9 181,6 Driftsresultat 4,9 1,1 Resultat før skatt 1,1 −6,8 Resultat etter skatt 1,6 −8,3 KOAs kontantstrøm i kvartalet er den høyeste på fire år. – Det hadde vært fint med litt drahjelp fra markedet, men det er utenfor vår kontroll. I stedet må vi fokusere på det vi kan gjøre noe med, og det er kostnader og å bedre driften. Selv om det gjenstår en del på disse områdene, er tallene vi leverer i kvartalet rimelig gode, sier Fiskum. Godt stykke unna Fiskum, som tok over sjefsjobben i KOA i slutten av mars, har kommunisert at 42 millioner euro i kostnader skal kuttes bort innen utgangen av første kvartal neste år. Han anslår at mellom 80–85 prosent av dette allerede er gjennomført. – Vi er et godt stykke unna der vi ønsker å være, og det jobber vi med hver dag. Dette er ikke en sprint, men et maraton, sier Fiskum. Én som er fornøyd med jobben den nye konsernsjefen gjør, er Arild Vigen Christoffersen. Sammen med flere småaksjonærer gikk han våren 2023 i spissen for å få gjennomført endringer i selskapet. Det lyktes han også med. Høsten 2024 solgte storeier Teleios Capital Partners seg helt ut av selskapet i en transaksjon som sørget for at Arne Fredly kom inn som største aksjonær. Fredly eier 12,1 prosent av KOA-aksjene, mens Christoffersen sitter på godt over 2 prosent. Forsiktig vekst – Den nye ledelsen har klart å endre hele bedriftskulturen. Tidligere kastet selskapet millioner av kroner ut av vinduet, noe som ikke var hyggelig å se på for oss aksjonærer. Nå klarer de å beholde disse millionene inne i huset, sier Christoffersen. På kvartalspresentasjonen sa dessuten konsernsjef Trond Fiskum at deres klare ambisjon er å beholde dagens kostnadsbase selv når markedet kommer tilbake. – Da vil lønnsomheten bli en helt annen enn i dag. Jeg ser for meg at det vil bli kjempespennende å være KOA-aksjonær, sier Christoffersen, og legger til: – Fall i topplinjen er aldri bra. Men når selskapet klarer å ha kontroll på kostnadene, går det greit. Resultatet i tredje kvartal var litt bedre enn jeg hadde forventet. På spørsmål om når markedet vil komme tilbake, er KOA-sjefen forsiktig optimist: – Vi ser for oss at dette markedet nådde et bunnivå i andre halvår, og at vi vil se en forsiktig vekst i 2026. På litt sikt ser vi at lastebilmarkedet, spesielt i Europa, må fornye seg. Vi er derfor forberedt på at det kan skje i 2027 og 2028, sier Fiskum.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
500
Selg
Antall
5 493
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 6 497 | - | - | ||
| 5 308 | - | - | ||
| 6 889 | - | - | ||
| 13 658 | - | - | ||
| 4 604 | - | - |
Høy
1,778VWAP
Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
VWAP
Høy
1,778Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. | |
| 2024 Generalforsamling | 23. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 25. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q3)
NY
1 dag siden‧41min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 12. aug. | |
| 2024 Generalforsamling | 23. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 25. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenSom jeg skrev i denne linken etter q2 er det store spørsmålet dette enorme garantiansvaret vi vet svært lite om annet enn stbde ligger i forhandlinger med motpart. Dagens omsetning er preget av mye robot og sannsynligvis trading av en amerikansk storbank. Selvom mange av oss er av den oppfatning at dagens rapport er et riktig steg er usikkerheten blant investorer påfallende. Jeg har vært med lenge og vurderer fortløpende om jeg skal gå inn med ett større beløp men er «litt» usikker i natt 🫣
- for 3 t sidenfor 3 t sidenDnB med endring av belåningsgraden fra 70%-60% med virkning fra 4 nov. God timing i forhold til Q3. Utløser nok fort noen stop loss
- for 9 t sidenfor 9 t sidenEn bra rapport ut og så vender vi ned?
- for 9 t siden · Endretfor 9 t siden · Endrethttps://www.finansavisen.no/industri/2025/11/05/8305016/kongsberg-automotives-3.-kvartal-dette-kan-bli-kjempespennende Det beste trekket for å bedre bedriftskultur var å flagge selskapet hjem. KA er nå nøkternt norsk selskap, hovedsakelig norskeid - det liker nordmenn. Mediaomtale mangler ikke, mye er bedre etter at Arne Fredly ble hovedeier. Regner med han også vil bruke mikrofonstativet til å si noe om utsiktene, kanskje ifbm CMD?for 5 t sidenfor 5 t siden– Dette kan bli kjempespennende Kongsberg Automotive begynner å få kontroll på kostnadene. Da er det eneste som mangler at etterspørselen kommer tilbake, ifølge aksjonær Arild Vigen Christoffersen. Publisert 15:45 – Vi skulle gjerne sett et bedre marked. Samtidig vet vi at etterspørselen går litt opp og ned i denne bransjen. Derfor vet vi at volumene kommer tilbake, og at det bare er et spørsmål om tid, sier konsernsjef Trond Fiskum i Kongsberg Automotive (KOA). Bildelprodusenten opplevde at omsetningen falt med rundt 10 prosent til 162,9 millioner euro i tredje kvartal. Til tross for denne skrellen steg kontantstrømmen til 6,6 millioner euro, fra minus 5,2 millioner euro i samme periode i fjor. Kongsberg Automotive (Mill. EUR) 3. kv./25 3. kv./24 Driftsinntekter 162,9 181,6 Driftsresultat 4,9 1,1 Resultat før skatt 1,1 −6,8 Resultat etter skatt 1,6 −8,3 KOAs kontantstrøm i kvartalet er den høyeste på fire år. – Det hadde vært fint med litt drahjelp fra markedet, men det er utenfor vår kontroll. I stedet må vi fokusere på det vi kan gjøre noe med, og det er kostnader og å bedre driften. Selv om det gjenstår en del på disse områdene, er tallene vi leverer i kvartalet rimelig gode, sier Fiskum. Godt stykke unna Fiskum, som tok over sjefsjobben i KOA i slutten av mars, har kommunisert at 42 millioner euro i kostnader skal kuttes bort innen utgangen av første kvartal neste år. Han anslår at mellom 80–85 prosent av dette allerede er gjennomført. – Vi er et godt stykke unna der vi ønsker å være, og det jobber vi med hver dag. Dette er ikke en sprint, men et maraton, sier Fiskum. Én som er fornøyd med jobben den nye konsernsjefen gjør, er Arild Vigen Christoffersen. Sammen med flere småaksjonærer gikk han våren 2023 i spissen for å få gjennomført endringer i selskapet. Det lyktes han også med. Høsten 2024 solgte storeier Teleios Capital Partners seg helt ut av selskapet i en transaksjon som sørget for at Arne Fredly kom inn som største aksjonær. Fredly eier 12,1 prosent av KOA-aksjene, mens Christoffersen sitter på godt over 2 prosent. Forsiktig vekst – Den nye ledelsen har klart å endre hele bedriftskulturen. Tidligere kastet selskapet millioner av kroner ut av vinduet, noe som ikke var hyggelig å se på for oss aksjonærer. Nå klarer de å beholde disse millionene inne i huset, sier Christoffersen. På kvartalspresentasjonen sa dessuten konsernsjef Trond Fiskum at deres klare ambisjon er å beholde dagens kostnadsbase selv når markedet kommer tilbake. – Da vil lønnsomheten bli en helt annen enn i dag. Jeg ser for meg at det vil bli kjempespennende å være KOA-aksjonær, sier Christoffersen, og legger til: – Fall i topplinjen er aldri bra. Men når selskapet klarer å ha kontroll på kostnadene, går det greit. Resultatet i tredje kvartal var litt bedre enn jeg hadde forventet. På spørsmål om når markedet vil komme tilbake, er KOA-sjefen forsiktig optimist: – Vi ser for oss at dette markedet nådde et bunnivå i andre halvår, og at vi vil se en forsiktig vekst i 2026. På litt sikt ser vi at lastebilmarkedet, spesielt i Europa, må fornye seg. Vi er derfor forberedt på at det kan skje i 2027 og 2028, sier Fiskum.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
500
Selg
Antall
5 493
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 6 497 | - | - | ||
| 5 308 | - | - | ||
| 6 889 | - | - | ||
| 13 658 | - | - | ||
| 4 604 | - | - |
Høy
1,778VWAP
Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
VWAP
Høy
1,778Lav
1,684OmsetningAntall
4,1 2 363 824
Meglerstatistikk
Fant ingen data






