Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Questerre Energy Corporation

Questerre Energy Corporation

2026 Q1-rapport

Kun PDF

41 dager siden
0,01 CAD/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
615--
172--
1 828--
172--
288--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
11. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
14. mai
2025 Q4-rapport
31. mars
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    "Møtet ga ingen store overraskelser, men bekreftet at selskapet fortsetter å arbeide med sine viktigste prosjekter."
  • for 15 t siden
    ·
    To svært forskjellige eksponeringer. Preferanseaksjen har begrenset nedsiderisiko relativt til sin massive oppsiderisiko. En kostnadsdekningsavtale alene innebærer 25 NOK per aksje. En rettsdato nærmer seg, QEC har en sterk sak, og den politiske tonen i Quebec har skiftet, provinsen har ikke lenger råd til en isolert energipolitikk. Presset er stort! Utvikling, oppgjør og kompensasjon er reelle alternativer. Når det gjelder den ordinære aksjen: da Nimofast joint venture kollapset, beholdt QEC 100% av PX Energy. Med litt flaks ga krigen dem en flyvende start, og siden da har de generert kontantstrøm, solgt sin Kakwa Central-eiendel for 23,5 millioner CAD, og vesentlig redusert underskuddet i arbeidskapital de arvet. På kort tid har de betydelig redusert kostnadene og er godt på vei mot lønnsomhet ved 55 USD per fat Brent — med et ytterligere mål på 45 USD innen 2027. HCCO-teknologien er nå vellykket testet, og en neste kommersiell skala kunne frigjøre massive tilleggsressurser samtidig som kostnadene reduseres ytterligere. Og ifølge dagens nyheter beholder ordinære aksjonærer fortsatt 50% av Quebec-oppsiden hvis utviklingen fortsetter. Jeg beholder begge.
    for 13 t siden
    Jeg støtter vurderingen din. Med en liten tilleggskommentar om at verdien pr aksje på NOK 25 forutsetter at de gjennomfører 10:1 splitt/spleis og at de tilkjennes erstatning/oppgjør tilsvarende investert kapital på ca CAD 170 mill. Det er en nedside på dette scenarioet ned mot 0 hvis retten f.eks skulle komme til at selskapet ikke har krav på noe som helst kompensasjon (hvilket jeg personlig vurderer som mindre sannsynlig). På den andre siden er oppsiden opp mot CAD 4,8 mrd ihht Deloitte-rapporten. Det ville i tilfelle innebære en verdi pr aksje på ca NOK 800 hvis retten skulle komme til at selskapet har rett til kompensasjon i øvre sjikt ihht Deloitte-rapporten, og 10:1 gjennomføres. Dette fremstår også mindre sannsynlig etter min vurdering. Så utfallsrommet er veldig stort her, og helt avhengig av rettslige eller forhandlingsmessige løsninger. Det som taler for en løsning med verdi godt over 0 er at selskapet beviselig har funnet gass som er verifisert av tredjepart, og at selskapet ved tilbaketrekking av lisensene ikke bare har mistet retten til å lete men mister retten til faktiske ressurser med verifisert verdi. Det er det ingen andre av selskapene i Quebec som har, så Questerre er nok i en bedre posisjon enn de andre på dette området. For meg er gulvet her minimum kompensert for investert kapital.
  • for 17 t siden
    ·
    Da QEC utstedte preferanseaksjene i januar, falt ordinær aksje med NOK 0,55–0,65, noe som indikerer en åpningskurs på NOK 5,5–6,5 etter 10:1-konsolideringen. Deloittes skaderapport innlevert til Quebec Superior Court verdiansetter aksjene til NOK 100–685. Selv et kostnadsdekkende forlik — basert på CAD 180 millioner brukt — indikerer NOK 25 per aksje.
    for 15 t siden
    ·
    Har du aktivt gjort noe selv ?
  • for 21 t siden
    for 7 t siden · Endret
    Nippon Er jo ikke kun din egen feil at du sitter å røtter i qec
  • for 21 t siden
    Link til børsmeldingen fra i går kveld: https://newsweb.oslobors.no/message/676779
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

41 dager siden
0,01 CAD/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    "Møtet ga ingen store overraskelser, men bekreftet at selskapet fortsetter å arbeide med sine viktigste prosjekter."
  • for 15 t siden
    ·
    To svært forskjellige eksponeringer. Preferanseaksjen har begrenset nedsiderisiko relativt til sin massive oppsiderisiko. En kostnadsdekningsavtale alene innebærer 25 NOK per aksje. En rettsdato nærmer seg, QEC har en sterk sak, og den politiske tonen i Quebec har skiftet, provinsen har ikke lenger råd til en isolert energipolitikk. Presset er stort! Utvikling, oppgjør og kompensasjon er reelle alternativer. Når det gjelder den ordinære aksjen: da Nimofast joint venture kollapset, beholdt QEC 100% av PX Energy. Med litt flaks ga krigen dem en flyvende start, og siden da har de generert kontantstrøm, solgt sin Kakwa Central-eiendel for 23,5 millioner CAD, og vesentlig redusert underskuddet i arbeidskapital de arvet. På kort tid har de betydelig redusert kostnadene og er godt på vei mot lønnsomhet ved 55 USD per fat Brent — med et ytterligere mål på 45 USD innen 2027. HCCO-teknologien er nå vellykket testet, og en neste kommersiell skala kunne frigjøre massive tilleggsressurser samtidig som kostnadene reduseres ytterligere. Og ifølge dagens nyheter beholder ordinære aksjonærer fortsatt 50% av Quebec-oppsiden hvis utviklingen fortsetter. Jeg beholder begge.
    for 13 t siden
    Jeg støtter vurderingen din. Med en liten tilleggskommentar om at verdien pr aksje på NOK 25 forutsetter at de gjennomfører 10:1 splitt/spleis og at de tilkjennes erstatning/oppgjør tilsvarende investert kapital på ca CAD 170 mill. Det er en nedside på dette scenarioet ned mot 0 hvis retten f.eks skulle komme til at selskapet ikke har krav på noe som helst kompensasjon (hvilket jeg personlig vurderer som mindre sannsynlig). På den andre siden er oppsiden opp mot CAD 4,8 mrd ihht Deloitte-rapporten. Det ville i tilfelle innebære en verdi pr aksje på ca NOK 800 hvis retten skulle komme til at selskapet har rett til kompensasjon i øvre sjikt ihht Deloitte-rapporten, og 10:1 gjennomføres. Dette fremstår også mindre sannsynlig etter min vurdering. Så utfallsrommet er veldig stort her, og helt avhengig av rettslige eller forhandlingsmessige løsninger. Det som taler for en løsning med verdi godt over 0 er at selskapet beviselig har funnet gass som er verifisert av tredjepart, og at selskapet ved tilbaketrekking av lisensene ikke bare har mistet retten til å lete men mister retten til faktiske ressurser med verifisert verdi. Det er det ingen andre av selskapene i Quebec som har, så Questerre er nok i en bedre posisjon enn de andre på dette området. For meg er gulvet her minimum kompensert for investert kapital.
  • for 17 t siden
    ·
    Da QEC utstedte preferanseaksjene i januar, falt ordinær aksje med NOK 0,55–0,65, noe som indikerer en åpningskurs på NOK 5,5–6,5 etter 10:1-konsolideringen. Deloittes skaderapport innlevert til Quebec Superior Court verdiansetter aksjene til NOK 100–685. Selv et kostnadsdekkende forlik — basert på CAD 180 millioner brukt — indikerer NOK 25 per aksje.
    for 15 t siden
    ·
    Har du aktivt gjort noe selv ?
  • for 21 t siden
    for 7 t siden · Endret
    Nippon Er jo ikke kun din egen feil at du sitter å røtter i qec
  • for 21 t siden
    Link til børsmeldingen fra i går kveld: https://newsweb.oslobors.no/message/676779
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
615--
172--
1 828--
172--
288--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
11. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
14. mai
2025 Q4-rapport
31. mars
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

41 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
11. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
14. mai
2025 Q4-rapport
31. mars
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
14. mai 2025

Relaterte produkter

0,01 CAD/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    "Møtet ga ingen store overraskelser, men bekreftet at selskapet fortsetter å arbeide med sine viktigste prosjekter."
  • for 15 t siden
    ·
    To svært forskjellige eksponeringer. Preferanseaksjen har begrenset nedsiderisiko relativt til sin massive oppsiderisiko. En kostnadsdekningsavtale alene innebærer 25 NOK per aksje. En rettsdato nærmer seg, QEC har en sterk sak, og den politiske tonen i Quebec har skiftet, provinsen har ikke lenger råd til en isolert energipolitikk. Presset er stort! Utvikling, oppgjør og kompensasjon er reelle alternativer. Når det gjelder den ordinære aksjen: da Nimofast joint venture kollapset, beholdt QEC 100% av PX Energy. Med litt flaks ga krigen dem en flyvende start, og siden da har de generert kontantstrøm, solgt sin Kakwa Central-eiendel for 23,5 millioner CAD, og vesentlig redusert underskuddet i arbeidskapital de arvet. På kort tid har de betydelig redusert kostnadene og er godt på vei mot lønnsomhet ved 55 USD per fat Brent — med et ytterligere mål på 45 USD innen 2027. HCCO-teknologien er nå vellykket testet, og en neste kommersiell skala kunne frigjøre massive tilleggsressurser samtidig som kostnadene reduseres ytterligere. Og ifølge dagens nyheter beholder ordinære aksjonærer fortsatt 50% av Quebec-oppsiden hvis utviklingen fortsetter. Jeg beholder begge.
    for 13 t siden
    Jeg støtter vurderingen din. Med en liten tilleggskommentar om at verdien pr aksje på NOK 25 forutsetter at de gjennomfører 10:1 splitt/spleis og at de tilkjennes erstatning/oppgjør tilsvarende investert kapital på ca CAD 170 mill. Det er en nedside på dette scenarioet ned mot 0 hvis retten f.eks skulle komme til at selskapet ikke har krav på noe som helst kompensasjon (hvilket jeg personlig vurderer som mindre sannsynlig). På den andre siden er oppsiden opp mot CAD 4,8 mrd ihht Deloitte-rapporten. Det ville i tilfelle innebære en verdi pr aksje på ca NOK 800 hvis retten skulle komme til at selskapet har rett til kompensasjon i øvre sjikt ihht Deloitte-rapporten, og 10:1 gjennomføres. Dette fremstår også mindre sannsynlig etter min vurdering. Så utfallsrommet er veldig stort her, og helt avhengig av rettslige eller forhandlingsmessige løsninger. Det som taler for en løsning med verdi godt over 0 er at selskapet beviselig har funnet gass som er verifisert av tredjepart, og at selskapet ved tilbaketrekking av lisensene ikke bare har mistet retten til å lete men mister retten til faktiske ressurser med verifisert verdi. Det er det ingen andre av selskapene i Quebec som har, så Questerre er nok i en bedre posisjon enn de andre på dette området. For meg er gulvet her minimum kompensert for investert kapital.
  • for 17 t siden
    ·
    Da QEC utstedte preferanseaksjene i januar, falt ordinær aksje med NOK 0,55–0,65, noe som indikerer en åpningskurs på NOK 5,5–6,5 etter 10:1-konsolideringen. Deloittes skaderapport innlevert til Quebec Superior Court verdiansetter aksjene til NOK 100–685. Selv et kostnadsdekkende forlik — basert på CAD 180 millioner brukt — indikerer NOK 25 per aksje.
    for 15 t siden
    ·
    Har du aktivt gjort noe selv ?
  • for 21 t siden
    for 7 t siden · Endret
    Nippon Er jo ikke kun din egen feil at du sitter å røtter i qec
  • for 21 t siden
    Link til børsmeldingen fra i går kveld: https://newsweb.oslobors.no/message/676779
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
615--
172--
1 828--
172--
288--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data