Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold.
De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk .
Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet.
Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster.
Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel.
Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
Du må skille mellom ordene forsvare og forklare.
Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt.
Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker.
Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet:
1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip.
2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut:
Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD
Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD
Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen.
Hva er Oppsiden?
NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje.
Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK.
Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå.
Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten".
Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden:
Shipping er ekstremt syklisk.
Fall i rater kan:
(1) Spise opp inntjening
(2) Presse verdien på skip ned
Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Vis 1 kommentar til
Vis 3 svar
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
2 des. 04:14
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
28 nov. 07:00
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 28 NOVEMBER 2025
28 nov. 04:10
∙
Pressemelding
JIN: THIRD QUARTER AND NINE-MONTH REPORT FOR THE QUARTER AND NINE MONTHS ENDED 30 SEPTEMBER 2025
24 nov. 10:25
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
18 nov. 04:20
∙
Selskapshendelser
JIN: Financial calendar
28 okt. 08:38
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
30 sep. 11:22
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - ACQUISITION OF THREE VESSELS
4 sep. 10:26
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
26 aug. 06:55
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 26 AUGUST 2025
26 aug. 04:11
∙
Pressemelding
JIN: SECOND QUARTER AND HALF YEARLY REPORT FOR THE QUARTER AND SIX MONTHS ENDED 30 JUNE 2025
14 aug. 05:41
∙
Selskapshendelser
JIN: Financial calendar
6 aug. 09:03
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
23 juli 09:42
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
4 juli 09:37
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
30 juni 12:31
∙
Pressemelding
JIN: THE SALE AND LEASEBACK ARRANGEMENTS
30 mai 02:08
∙
Pressemelding
JIN: Ex dividend USD0.03 today
28 mai 03:55
∙
Pressemelding
JIN: 2025 ANNUAL GENERAL MEETING
26 mai 06:49
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 26 MAY 2025
26 mai 04:09
∙
Pressemelding
JIN: FIRST QUARTER REPORT FOR THE QUARTER ENDED 31 MARCH 2025
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Relaterte produkter
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
9 dager siden28min
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,32 %Direkteavkastning
Vis
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
2 des. 04:14
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
28 nov. 07:00
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 28 NOVEMBER 2025
28 nov. 04:10
∙
Pressemelding
JIN: THIRD QUARTER AND NINE-MONTH REPORT FOR THE QUARTER AND NINE MONTHS ENDED 30 SEPTEMBER 2025
24 nov. 10:25
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
18 nov. 04:20
∙
Selskapshendelser
JIN: Financial calendar
28 okt. 08:38
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
30 sep. 11:22
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - ACQUISITION OF THREE VESSELS
4 sep. 10:26
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
26 aug. 06:55
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 26 AUGUST 2025
26 aug. 04:11
∙
Pressemelding
JIN: SECOND QUARTER AND HALF YEARLY REPORT FOR THE QUARTER AND SIX MONTHS ENDED 30 JUNE 2025
14 aug. 05:41
∙
Selskapshendelser
JIN: Financial calendar
6 aug. 09:03
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
23 juli 09:42
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
4 juli 09:37
∙
Pressemelding
AGREEMENT SIGNED - DISPOSAL OF A VESSEL
30 juni 12:31
∙
Pressemelding
JIN: THE SALE AND LEASEBACK ARRANGEMENTS
30 mai 02:08
∙
Pressemelding
JIN: Ex dividend USD0.03 today
28 mai 03:55
∙
Pressemelding
JIN: 2025 ANNUAL GENERAL MEETING
26 mai 06:49
∙
Pressemelding
CONFERENCE CALL - 26 MAY 2025
26 mai 04:09
∙
Pressemelding
JIN: FIRST QUARTER REPORT FOR THE QUARTER ENDED 31 MARCH 2025
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold.
De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk .
Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet.
Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster.
Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel.
Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
Du må skille mellom ordene forsvare og forklare.
Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt.
Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker.
Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet:
1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip.
2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut:
Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD
Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD
Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen.
Hva er Oppsiden?
NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje.
Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK.
Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå.
Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten".
Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden:
Shipping er ekstremt syklisk.
Fall i rater kan:
(1) Spise opp inntjening
(2) Presse verdien på skip ned
Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Vis 1 kommentar til
Vis 3 svar
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
20 250
5,74
Selg
Antall
6
10 000
Siste handler
Vis flere
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
5,9
1
-
-
5,9
1 119
-
-
5,8
92
-
-
5,8
210
-
-
5,88
772
-
-
Høy
5,92
VWAP
-
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
VWAP
-
Høy
5,92
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Vis alle
Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport
28. nov.
2025 Q3-rapport
27. nov.
2025 Q2-rapport
26. aug.
2025 Q1-rapport
26. mai
2024 Q4-rapport
28. feb.
Data hentes fra Quartr, FactSet
Relaterte produkter
Bull & Bear
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,32 %Direkteavkastning
Vis
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE
Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold.
De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk .
Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet.
Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster.
Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel.
Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
Du må skille mellom ordene forsvare og forklare.
Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt.
Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker.
Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet:
1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip.
2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut:
Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD
Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD
Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen.
Hva er Oppsiden?
NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje.
Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK.
Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå.
Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten".
Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden:
Shipping er ekstremt syklisk.
Fall i rater kan:
(1) Spise opp inntjening
(2) Presse verdien på skip ned
Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Vis 1 kommentar til
Vis 3 svar
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
20 250
5,74
Selg
Antall
6
10 000
Siste handler
Vis flere
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
5,9
1
-
-
5,9
1 119
-
-
5,8
92
-
-
5,8
210
-
-
5,88
772
-
-
Høy
5,92
VWAP
-
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
VWAP
-
Høy
5,92
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.