Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK
5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK
5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK
5,90NOK
+2,43% (+0,14)
Ved stenging
Høy5,92
Lav5,76
Omsetning
0,1 MNOK
2025 Q3-rapport
9 dager siden28min
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,32 %Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
20 250
Selg
Antall
10 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
1 119--
92--
210--
772--
Høy
5,92
VWAP
-
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
VWAP
-
Høy
5,92
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q3-rapport27. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tørrlastindeksen er sterk. Bildet i Asia er spesielt interessant.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +9,42% TIL 2.845 POENG
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvor fant du det?
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold. De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk . Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet. Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster. Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel. Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Du må skille mellom ordene forsvare og forklare. Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt. Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker. Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet: 1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut: Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen. Hva er Oppsiden? NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje. Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK. Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå. Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten". Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hei Gmmmt, det er ikke korrekt. Jinhui utbetalte jo et fint utbytte på 5-6 %. Det er ganske fint.
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden: Shipping er ekstremt syklisk. Fall i rater kan: (1) Spise opp inntjening (2) Presse verdien på skip ned Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
9 dager siden28min
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,32 %Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tørrlastindeksen er sterk. Bildet i Asia er spesielt interessant.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +9,42% TIL 2.845 POENG
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvor fant du det?
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold. De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk . Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet. Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster. Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel. Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Du må skille mellom ordene forsvare og forklare. Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt. Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker. Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet: 1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut: Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen. Hva er Oppsiden? NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje. Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK. Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå. Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten". Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hei Gmmmt, det er ikke korrekt. Jinhui utbetalte jo et fint utbytte på 5-6 %. Det er ganske fint.
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden: Shipping er ekstremt syklisk. Fall i rater kan: (1) Spise opp inntjening (2) Presse verdien på skip ned Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
20 250
Selg
Antall
10 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
1 119--
92--
210--
772--
Høy
5,92
VWAP
-
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
VWAP
-
Høy
5,92
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q3-rapport27. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
9 dager siden28min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q3-rapport27. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,32 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tørrlastindeksen er sterk. Bildet i Asia er spesielt interessant.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Hvilken rute er det som har størst betydning for jin for det fearnpulse rapporterer, er det south china - indonesia ruten? Den har steget fint i det siste, men var høyere i august
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
  • for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    HVIS MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYSE Jinhui Shipping and Transportation har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere fallende takt, eller innledning til en mer horisontal utvikling. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 5.99. Videre stigning til 6.51 eller mer er signalisert. Aksjen tester støtten ved cirka 6.00 kroner. Dette bør gi en reaksjon opp. Et brudd ned gjennom 6.00 kroner vil utløse et salgssignal.
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    BULK: BALTIC DRY-INDEKSEN +9,42% TIL 2.845 POENG
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Hvor fant du det?
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    For Ng familien er høyeste prioritet å holde kontroll over selskapet og å overleve uansett markedsforhold. De bringer med seg Erfaringene fra den gang Genco forsøkte å kjøpe seg kontroll, markedsfallet i 2014-16 da de måtte selge nesten halve flåten og covid pandemien i 20-21 som reduserte aktiviteten dramatisk . Derfor prioriterer de en sterk balanse , god likviditet og en konkurransedyktig flåte med er alt annet. Aksjekursen får eksterne investorer avgjøre. Familien vil ikke benytte selskapets midler til å sikre oss eksterne ekstraordinære gevinster. Selv ser jeg på caset som et "deep value low risk" eksempel. Rabatten nå er mer enn stor nok til å gi tilfredsstillende utbytte avkastning gitt oppsiden.
    for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Du må skille mellom ordene forsvare og forklare. Forklar nå heller hvorfor for du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tillit til ledelsens disposisjoner .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Som jeg har sagt før: Med dagens kunnskaper så ville jeg ikke kjøpt aksjer. Du har gjentatte ganger vist stor forståelse for ledelsens handlinger, samtidig som du er tilsynelatende likegyldig til at selskapet handles med en latterlig stor rabatt. Rabatten er markedets prising av ledelsen. Markedet priser ledelsen negativt tilsvarende 80 % av nav. Helt sykt. Hvis kursen går litt opp skal du ikke se bort fra at jeg forsvinner, som jeg tror mange andre tenker. Hvorfor er du komfortabel med en ledelse som ødelegger aksjonærverdier? For med en sånn pris / bok så er det ikke noen annen måte å beskrive dette på.
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jinhui (JIN) har nettopp annonsert salget av Jin Bi (2. des), og sammenholdt med Q3-regnskapet tegner det seg et ekstremt bilde av verdsettelsen. Her er tallene skåret helt inn til beinet: 1. Det nye salget (Jin Bi): Solgt for 14,4 mio. USD. Det er markant høyere enn søsterskipet Jin Mao (13,2 mio. USD) solgt i oktober. Jinhui agerer bank og tilbyr "Vendor Financing" (kjøper betaler 51% nå, resten over 4 år til 6,9% rente). Det viser at ledelsen kan klemme ekstra verdi ut av gamle skip. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Etter Q3 (94 mio. USD i cash) og de seneste tre salgene (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser regnestykket ca. slik ut: Markedsverdi (kurs 5,80): ~60 mio. USD Estimert Likviditet (Cash + salgsproveny): >100 mio. USD Konklusion: Markedet prissetter akkurat nå Jinhui til ca. halvparten av verdien av deres kontantbeholdning. Du kjøper reelt en 10-krone for 5,80 kr., og får en flåte på ca. 20 skip og eiendommer i Hong Kong/Shanghai gratis med i handelen. Hva er Oppsiden? NAV (Indre verdi): Estimert til 38-40 NOK pr. aksje. Cash pr. aksje: Ca. 10-11 NOK. Nedsiden: Er teoretisk sett ikke-eksisterende, da selskapet er gjeldsfritt (netto) og handler under cash-nivå. Hvorfor kjøper ikke alle? (Risikoen) Q3-regnskapet bød ikke på utbytte. Ledelsen (Ng-familien) velger å "hoarde" cash til nybygg i 2028 fremfor å utbetale til aksjonærene. Det er den klassiske "Holding-rabatten". Min dom: Dette er en ekstrem "Deep Value" case. Hvis man har tålmodighet til å vente på at markedet (eller en likvidasjon) lukker gapet mellom kurs 5,80 og verdiene på 38+, er potensialet enormt. Salget av Jin Bi bekrefter at de bokførte verdiene er reelle.
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hei Gmmmt, det er ikke korrekt. Jinhui utbetalte jo et fint utbytte på 5-6 %. Det er ganske fint.
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Her er jeg uenig i formuleringen om nedsiden: Shipping er ekstremt syklisk. Fall i rater kan: (1) Spise opp inntjening (2) Presse verdien på skip ned Da faller både NAV og markedets vilje til å prise caset opp mot NAV.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
20 250
Selg
Antall
10 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1--
1 119--
92--
210--
772--
Høy
5,92
VWAP
-
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967
VWAP
-
Høy
5,92
Lav
5,76
OmsetningAntall
0,1 12 967

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data