Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden‧34min
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
7 977 | - | - | ||
4 131 | - | - | ||
2 892 | - | - | ||
20 | - | - | ||
500 | - | - |
Høy
6,36VWAP
Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
Høy
6,36Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 28. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 26. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 26. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenSelskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenLedelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
- 23. juli·Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden‧34min
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenSelskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenLedelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
- 23. juli·Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
7 977 | - | - | ||
4 131 | - | - | ||
2 892 | - | - | ||
20 | - | - | ||
500 | - | - |
Høy
6,36VWAP
Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
Høy
6,36Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 28. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 26. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 26. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden‧34min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Generalforsamling | 28. mai | |
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 26. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 26. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 3 døgn sidenfor 3 døgn sidenSelskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenLedelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
- 23. juli·Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
7 977 | - | - | ||
4 131 | - | - | ||
2 892 | - | - | ||
20 | - | - | ||
500 | - | - |
Høy
6,36VWAP
Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
Høy
6,36Lav
6,06OmsetningAntall
0,2 29 698
Meglerstatistikk
Fant ingen data