Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-
5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-
5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-
5,80NOK
0,00% (0,00)
Idag
Høy-
Lav-
Omsetning-
2025 Q3-rapport
20 dager siden28min
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,28 %Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
24 141
Selg
Antall
500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
2024 Q3-rapport26. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des. · Endret
    12. des. · Endret
    At aksjekursen her målt mot inntjening og stålverdier burde være >NOK 10 og ikke 6 er ganske innlysende sammenlignet med peers. Det er ikke fasiten, kun min mening. 🧐 Omsetningen ser ut til å ta seg opp, så det er kanskje noe i det.
    12. des.
    12. des.
    En omsetning på 31K aksjer og 200K i omsetning vil jeg ikke kalle å ta seg opp 😉
    13. des.
    13. des.
    Fra null er det opp
  • 11. des. · Endret
    11. des. · Endret
    Dette er ikke fasiten, men min mening: Et shippingselskap som over tid prises langt, langt under verdien av eiendelene er pr definisjon mismanaged. Så er spørsmålet om hva som kan gjøres. Er det noen som helst realistisk mulighet for å få til endringer i JIN? Eller er vi stuck med to options - take it (dagens ledelse) or leave it (selge aksjene)? Av forskjellige grunner tror jeg at man skal kunne klare å få fullmakter fra over 2 millioner aksjer. Det avhenger selvfølgelig av interessen fra minoritetsaksjonærene. Er dette nok?
    13. des.
    13. des.
    Gmmmt: Hva skal til : Du må nok minimum mobilisere 10 %.. Da kan du fremme forslag om generalforsamling etc .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Mye har selvfølgelig endret seg. Familien er ca 18 år eldre siden Genco kjøpte seg inn. Jinhui har opplevd 18 turbulente år med store endringer i størrelse og sammensetning av flåten. Selskapet har tapt en god del penger på å investere i bransjer de ikke har kompetanse i , Verdens økopolitiske sammensetning er fullstendig endret, Miljøhensyn har slått kraftig inn i shipping bransjen, Taiwan er enda høyere på agendaen i Kina enn den var for 20 år siden osv osv.. Men det ser fortsatt ut som om familien er veldig opptatt av å bevare kontroll over sekskapet. Og som du sikkert har erfart i din tid som aksjonær, de bruker ledige midler til å fornye flåten og styrke balansen. og virker helt uinteressert i å benytte aksjemarkedets muligheter til å øke kursen på aksjene gjennom oppkjøp av aksjer ved bruk av selskapets penger.,
  • 10. des.
    10. des.
    Blir litt artig å se hva Jinhui med sine 3 Capesize (to innleide) får ut av de svært høye Capesize ratene i dagens marked. Indeksen faller nå, men har vært over 5000 poenge en liten stund og over 4000 poeng en lengre stund. Potensielt kan JIN ha hentet ut sterke rater for de tre skipene.
  • 10. des.
    10. des.
    En utskiftning av flåten er en naturlig del av industriell shipping. Færre tonn/mil må sees i sammenheng med at de gamle skipene vil straffes både i inntjening og med kostbart vedlikehold for å holdes i klasse. Netto inntjening for rederiet vil derfor opprettholdes over tid med lavere gjennomsnittsalder, selv om antall eide skip kan reduseres en periode, selv i «Asiafart». At rederiet velger en forsiktig «gearing» med lav gjeldsgrad i et volatilt fraktmarked styrker langsiktigheten ytterligere og legger grunnlaget for jevn avkastning til aksjonærene. Er du som aksjonær ute etter kortsiktig «superavkastning» og sterkt stigende aksjekurs i takt med kortsiktig oppgang i fraktratene så er ikke dette aksjen for deg. Selv de «norske» selskapene har store bonus utbetalinger til ledelsen som utvanner aksjonærene hver gang inntjeningen stiger brått, enten i form av aksjeopsjoner eller honorarer, så der er det ingen forskjell.
    10. des.
    10. des.
    Jeg våger påstanden om at de fleste som investerer i Jinhui vet at ledelsen ikke vil gjøre tilbakekjøp av aksjer for å heve aksjekursen Du var åpenbart ett av unntakene og føler deg lurt/sveket. Men årsaken er jo at du åpenbart ikke hadde gjort hjemmeleksen før du kjøpte deg inn. Da blir alle gjentagelsene om hvor rare Jinhui aksjonærer er , litt underlige, for å si det forsiktig.
    12. des.
    12. des.
    Igjen disse kommentarene om at det er JEG som er problemet her, ikke en ledelse som ødelegger aksjonærverdier.
  • 9. des.
    Hva tenker dere? Kjøper ett skip til prisen av 3 av skipene de solgte?
    12. des.
    12. des.
    Du tar feil. De kontrollerer direkte og indirekte over 64%
    12. des.
    ·
    12. des.
    ·
    nå - ca 65 pst. råder de over som mirhra skriver
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
20 dager siden28min
0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,28 %Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des. · Endret
    12. des. · Endret
    At aksjekursen her målt mot inntjening og stålverdier burde være >NOK 10 og ikke 6 er ganske innlysende sammenlignet med peers. Det er ikke fasiten, kun min mening. 🧐 Omsetningen ser ut til å ta seg opp, så det er kanskje noe i det.
    12. des.
    12. des.
    En omsetning på 31K aksjer og 200K i omsetning vil jeg ikke kalle å ta seg opp 😉
    13. des.
    13. des.
    Fra null er det opp
  • 11. des. · Endret
    11. des. · Endret
    Dette er ikke fasiten, men min mening: Et shippingselskap som over tid prises langt, langt under verdien av eiendelene er pr definisjon mismanaged. Så er spørsmålet om hva som kan gjøres. Er det noen som helst realistisk mulighet for å få til endringer i JIN? Eller er vi stuck med to options - take it (dagens ledelse) or leave it (selge aksjene)? Av forskjellige grunner tror jeg at man skal kunne klare å få fullmakter fra over 2 millioner aksjer. Det avhenger selvfølgelig av interessen fra minoritetsaksjonærene. Er dette nok?
    13. des.
    13. des.
    Gmmmt: Hva skal til : Du må nok minimum mobilisere 10 %.. Da kan du fremme forslag om generalforsamling etc .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Mye har selvfølgelig endret seg. Familien er ca 18 år eldre siden Genco kjøpte seg inn. Jinhui har opplevd 18 turbulente år med store endringer i størrelse og sammensetning av flåten. Selskapet har tapt en god del penger på å investere i bransjer de ikke har kompetanse i , Verdens økopolitiske sammensetning er fullstendig endret, Miljøhensyn har slått kraftig inn i shipping bransjen, Taiwan er enda høyere på agendaen i Kina enn den var for 20 år siden osv osv.. Men det ser fortsatt ut som om familien er veldig opptatt av å bevare kontroll over sekskapet. Og som du sikkert har erfart i din tid som aksjonær, de bruker ledige midler til å fornye flåten og styrke balansen. og virker helt uinteressert i å benytte aksjemarkedets muligheter til å øke kursen på aksjene gjennom oppkjøp av aksjer ved bruk av selskapets penger.,
  • 10. des.
    10. des.
    Blir litt artig å se hva Jinhui med sine 3 Capesize (to innleide) får ut av de svært høye Capesize ratene i dagens marked. Indeksen faller nå, men har vært over 5000 poenge en liten stund og over 4000 poeng en lengre stund. Potensielt kan JIN ha hentet ut sterke rater for de tre skipene.
  • 10. des.
    10. des.
    En utskiftning av flåten er en naturlig del av industriell shipping. Færre tonn/mil må sees i sammenheng med at de gamle skipene vil straffes både i inntjening og med kostbart vedlikehold for å holdes i klasse. Netto inntjening for rederiet vil derfor opprettholdes over tid med lavere gjennomsnittsalder, selv om antall eide skip kan reduseres en periode, selv i «Asiafart». At rederiet velger en forsiktig «gearing» med lav gjeldsgrad i et volatilt fraktmarked styrker langsiktigheten ytterligere og legger grunnlaget for jevn avkastning til aksjonærene. Er du som aksjonær ute etter kortsiktig «superavkastning» og sterkt stigende aksjekurs i takt med kortsiktig oppgang i fraktratene så er ikke dette aksjen for deg. Selv de «norske» selskapene har store bonus utbetalinger til ledelsen som utvanner aksjonærene hver gang inntjeningen stiger brått, enten i form av aksjeopsjoner eller honorarer, så der er det ingen forskjell.
    10. des.
    10. des.
    Jeg våger påstanden om at de fleste som investerer i Jinhui vet at ledelsen ikke vil gjøre tilbakekjøp av aksjer for å heve aksjekursen Du var åpenbart ett av unntakene og føler deg lurt/sveket. Men årsaken er jo at du åpenbart ikke hadde gjort hjemmeleksen før du kjøpte deg inn. Da blir alle gjentagelsene om hvor rare Jinhui aksjonærer er , litt underlige, for å si det forsiktig.
    12. des.
    12. des.
    Igjen disse kommentarene om at det er JEG som er problemet her, ikke en ledelse som ødelegger aksjonærverdier.
  • 9. des.
    Hva tenker dere? Kjøper ett skip til prisen av 3 av skipene de solgte?
    12. des.
    12. des.
    Du tar feil. De kontrollerer direkte og indirekte over 64%
    12. des.
    ·
    12. des.
    ·
    nå - ca 65 pst. råder de over som mirhra skriver
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
24 141
Selg
Antall
500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
2024 Q3-rapport26. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
20 dager siden28min

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
27. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport28. nov.
2025 Q2-rapport26. aug.
2025 Q1-rapport26. mai
2024 Q4-rapport28. feb.
2024 Q3-rapport26. nov. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

0,3065 NOK/aksje
Siste utbytte
5,28 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des. · Endret
    12. des. · Endret
    At aksjekursen her målt mot inntjening og stålverdier burde være >NOK 10 og ikke 6 er ganske innlysende sammenlignet med peers. Det er ikke fasiten, kun min mening. 🧐 Omsetningen ser ut til å ta seg opp, så det er kanskje noe i det.
    12. des.
    12. des.
    En omsetning på 31K aksjer og 200K i omsetning vil jeg ikke kalle å ta seg opp 😉
    13. des.
    13. des.
    Fra null er det opp
  • 11. des. · Endret
    11. des. · Endret
    Dette er ikke fasiten, men min mening: Et shippingselskap som over tid prises langt, langt under verdien av eiendelene er pr definisjon mismanaged. Så er spørsmålet om hva som kan gjøres. Er det noen som helst realistisk mulighet for å få til endringer i JIN? Eller er vi stuck med to options - take it (dagens ledelse) or leave it (selge aksjene)? Av forskjellige grunner tror jeg at man skal kunne klare å få fullmakter fra over 2 millioner aksjer. Det avhenger selvfølgelig av interessen fra minoritetsaksjonærene. Er dette nok?
    13. des.
    13. des.
    Gmmmt: Hva skal til : Du må nok minimum mobilisere 10 %.. Da kan du fremme forslag om generalforsamling etc .
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Mye har selvfølgelig endret seg. Familien er ca 18 år eldre siden Genco kjøpte seg inn. Jinhui har opplevd 18 turbulente år med store endringer i størrelse og sammensetning av flåten. Selskapet har tapt en god del penger på å investere i bransjer de ikke har kompetanse i , Verdens økopolitiske sammensetning er fullstendig endret, Miljøhensyn har slått kraftig inn i shipping bransjen, Taiwan er enda høyere på agendaen i Kina enn den var for 20 år siden osv osv.. Men det ser fortsatt ut som om familien er veldig opptatt av å bevare kontroll over sekskapet. Og som du sikkert har erfart i din tid som aksjonær, de bruker ledige midler til å fornye flåten og styrke balansen. og virker helt uinteressert i å benytte aksjemarkedets muligheter til å øke kursen på aksjene gjennom oppkjøp av aksjer ved bruk av selskapets penger.,
  • 10. des.
    10. des.
    Blir litt artig å se hva Jinhui med sine 3 Capesize (to innleide) får ut av de svært høye Capesize ratene i dagens marked. Indeksen faller nå, men har vært over 5000 poenge en liten stund og over 4000 poeng en lengre stund. Potensielt kan JIN ha hentet ut sterke rater for de tre skipene.
  • 10. des.
    10. des.
    En utskiftning av flåten er en naturlig del av industriell shipping. Færre tonn/mil må sees i sammenheng med at de gamle skipene vil straffes både i inntjening og med kostbart vedlikehold for å holdes i klasse. Netto inntjening for rederiet vil derfor opprettholdes over tid med lavere gjennomsnittsalder, selv om antall eide skip kan reduseres en periode, selv i «Asiafart». At rederiet velger en forsiktig «gearing» med lav gjeldsgrad i et volatilt fraktmarked styrker langsiktigheten ytterligere og legger grunnlaget for jevn avkastning til aksjonærene. Er du som aksjonær ute etter kortsiktig «superavkastning» og sterkt stigende aksjekurs i takt med kortsiktig oppgang i fraktratene så er ikke dette aksjen for deg. Selv de «norske» selskapene har store bonus utbetalinger til ledelsen som utvanner aksjonærene hver gang inntjeningen stiger brått, enten i form av aksjeopsjoner eller honorarer, så der er det ingen forskjell.
    10. des.
    10. des.
    Jeg våger påstanden om at de fleste som investerer i Jinhui vet at ledelsen ikke vil gjøre tilbakekjøp av aksjer for å heve aksjekursen Du var åpenbart ett av unntakene og føler deg lurt/sveket. Men årsaken er jo at du åpenbart ikke hadde gjort hjemmeleksen før du kjøpte deg inn. Da blir alle gjentagelsene om hvor rare Jinhui aksjonærer er , litt underlige, for å si det forsiktig.
    12. des.
    12. des.
    Igjen disse kommentarene om at det er JEG som er problemet her, ikke en ledelse som ødelegger aksjonærverdier.
  • 9. des.
    Hva tenker dere? Kjøper ett skip til prisen av 3 av skipene de solgte?
    12. des.
    12. des.
    Du tar feil. De kontrollerer direkte og indirekte over 64%
    12. des.
    ·
    12. des.
    ·
    nå - ca 65 pst. råder de over som mirhra skriver
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
24 141
Selg
Antall
500

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data