Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Oslo Børs
JIN

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
Aksje
Oslo Børs
JIN

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
Aksje
Oslo Børs
JIN

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
6,28NOK
−1,88% (−0,12)
Idag
Høy6,36
Lav6,06
Omsetning
0,2 MNOK
Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden34min
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
7 977--
4 131--
2 892--
20--
500--
Høy
6,36
VWAP
-
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
-
Høy
6,36
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
29. aug.
Historisk
2024 Generalforsamling28. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)26. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)28. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Onkel Darren legger til Jinhui! 🚀🚀🚀
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Selskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ledelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
  • 25. juli · Endret
    ·
    25. juli · Endret
    ·
    Hvorfor er det et børsbrudd i Jinhui? Opp 6,7 %. Varer ikke et brudd/auksjon vanligvis bare 10–20 minutter og bare fra en endring på 10 %, eller? *Vel, bruddet stoppet akkurat idet jeg skrev.
  • 24. juli
    ·
    24. juli
    ·
    Fortsatt god fremgang i Baltic Dry i dag + 6,51 %. Dessverre har jeg ikke tallene for de ulike segmentene.
  • 23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
    23. juli
    23. juli
    Et regnskapsmessig tap på MUSD 1.1. Satser på bedre kjøp enn salg.
    23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Bra eller dårlig?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden34min
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Onkel Darren legger til Jinhui! 🚀🚀🚀
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Selskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ledelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
  • 25. juli · Endret
    ·
    25. juli · Endret
    ·
    Hvorfor er det et børsbrudd i Jinhui? Opp 6,7 %. Varer ikke et brudd/auksjon vanligvis bare 10–20 minutter og bare fra en endring på 10 %, eller? *Vel, bruddet stoppet akkurat idet jeg skrev.
  • 24. juli
    ·
    24. juli
    ·
    Fortsatt god fremgang i Baltic Dry i dag + 6,51 %. Dessverre har jeg ikke tallene for de ulike segmentene.
  • 23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
    23. juli
    23. juli
    Et regnskapsmessig tap på MUSD 1.1. Satser på bedre kjøp enn salg.
    23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Bra eller dårlig?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
7 977--
4 131--
2 892--
20--
500--
Høy
6,36
VWAP
-
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
-
Høy
6,36
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
29. aug.
Historisk
2024 Generalforsamling28. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)26. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)28. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
66 dager siden34min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
29. aug.
Historisk
2024 Generalforsamling28. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)26. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q2)28. aug. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
0,3351 NOK/aksje
Siste utbytte
5,31 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Onkel Darren legger til Jinhui! 🚀🚀🚀
  • for 3 døgn siden
    for 3 døgn siden
    Selskapets børsverdi er knappe kr 670 mill. Etter de siste kjø/salg/tilbakeleie transakasjonene har seslkapet ca 80 mill dollar i rene kontanter i tillegg til 23 mill dollar i kortsiktige verdipapirer.altså ca 100 mill dollar - eller kr 1 milliard. Samlet gjeld var på ca 153 mill dollar mens bokført verdi av skip m.m. var på ca 490 mill dollar. Jeg noterer at bokført verdi på de to siste salgene er ca 90% av bokført verdi. Dermed er det kanskje rimelig å trekke ca 50 mill dollar fra aktivaene på 490 mill - netto altså ca 440 mill dollar. Pr idag er altsså differensen mellom aktiva og gjeld ca 287 mill dollar. Dette kommer i tillegg til de 100 mill de har i tilgjengelige likvide midler. Nettoverdien er mao nærmere 387 mill dollar- eller ca 3,9 milliarder kroner. Så har de investeringsforpliktelser på ca 64 mill mill dollars i form av to ny-bygg som ferdigstilles mot slutten av 2026/begynnelsen av 2027. Dette verdsetter altså investorene på Oslo Børs til ca 660 mill kroner. De må jo enten tro at fraktmarkeden skal krakke fullstendig , eller at eierne vil gjøre vanvittige transaksjoner utenom fraktmarkede som taper nesten hele selskapets verdi. At fraktmarkedene skal krakke tror de tydeligvis ikke , målt etter markedsverdien på Himalaya shipping, 2020 Bulker og Golden Ocean. Altså må de tro at eierne er sannsynlige selvplagere. Det tror ikke jeg. Men jeg tror det er betydelig risiko i verdensøkonomien og at det er langt til Kina. Derfor vil jeg ha minst 50% rabatt ved kjøp av aksjer i Jinhui. Idag er rabatten over 65 % . Derfor kjøper jeg Jinhui.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ledelsen er den suverent største aksjonæren - direkte og indirekte. De er ikke finansielt inkompetente. De er et av de frå selskapene som har levd gjennom de siste 20 turbulente årene uten å hverken gå konkurs eller utvanne aksjonæårene. De har også sikret selskapet den sterkeste balansen av alle selskapene det er rimelig å sammenlikne med. De kjøper ikke egne aksjer for selskapets penger, men benytter midlene til å styrke selskapet gjennom fornyelse og utvidelse av flåten. Det kan jo ikke være galt ? Så da står du igjen med korrupt ledelse. Men mener du virkelig det - seriøst ??
  • 25. juli · Endret
    ·
    25. juli · Endret
    ·
    Hvorfor er det et børsbrudd i Jinhui? Opp 6,7 %. Varer ikke et brudd/auksjon vanligvis bare 10–20 minutter og bare fra en endring på 10 %, eller? *Vel, bruddet stoppet akkurat idet jeg skrev.
  • 24. juli
    ·
    24. juli
    ·
    Fortsatt god fremgang i Baltic Dry i dag + 6,51 %. Dessverre har jeg ikke tallene for de ulike segmentene.
  • 23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Den 23. juli 2025 inngikk den andre selgeren, et indirekte datterselskap av selskapet med omtrent 55,69 % eierandel, den andre avtalen med den andre kjøperen om avhending av det andre fartøyet. Vederlaget for det andre fartøyet er 11 000 000 USD (omtrent 85 800 000 HK$). Det andre fartøyet vil bli levert av den andre selgeren til den andre kjøperen mellom 27. juli 2025 og 31. august 2025. I henhold til noteringsreglene utgjør avhending av det andre fartøyet, på frittstående basis, en transaksjon som skal opplyses om for selskapet. Hentet fra jinhui sin nettside.
    23. juli
    23. juli
    Et regnskapsmessig tap på MUSD 1.1. Satser på bedre kjøp enn salg.
    23. juli
    ·
    23. juli
    ·
    Bra eller dårlig?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
12 532
Selg
Antall
11 225

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
7 977--
4 131--
2 892--
20--
500--
Høy
6,36
VWAP
-
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698
VWAP
-
Høy
6,36
Lav
6,06
OmsetningAntall
0,2 29 698

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data