Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Nordnet Suomi Indeksi

+1.27%22. juni
+33.63%1 year
Total pris0,19%
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

8

Siste NAV-kurs (22. juni)355,61 EUR

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,19%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Finland
  • Basis-valuta
    EUR
  • Belåningsgrad
    85%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et indeksfond med fokus på det finske markedet. Fondets målsetning er å gjenskape sammensetningen hos aksjeindeksen OMX Helsinki 25 ESG Responsible Index (OMXH25ESG) som kun inkluderer selskaper som oppfyller spesifikke bærekraftskriterier. Fondet skal investere i instrumenter som er inkludert i OMXH25ESG. Fondet kan også investere i instrumenter som følger OMXH25ESG tett eller deler av denne indeksen.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer100%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden
    ·
    Jeg opplever at kjøp ikke går gjennom når jeg forsøker å kjøpe. Hvordan kan dette være?
    for 12 t siden
    ·
    Fungerer utmerket for meg. Men kjøper du på en fredag, kan ordren først gå gjennom tirsdag følgende uke. Kjøp før kl. 13, så pleier ordren ofte å gå gjennom neste virkedag.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hvis jeg "bytter aksjer", er ikke det også et salg, og betaler jeg skatt av fortjenesten? Siden jeg ikke har rørt dette på årevis, har det gitt god avkastning, men nå har jeg lyst til å diversifisere min Finland-tunge portefølje 🤔
    for 18 t siden
    ·
    Tvivler sterkt på at du har tilgang til Norges ask-izk-af-kontoer. Det finnes flere land i Asia som slakter hvaler, så det er best å selge deres kontoer også.
  • 19. juni
    ·
    Er det fornuftig å kjøpe den finske indeksen i tillegg til verdensindeksen?
    for 1 døgn siden
    ·
    Finland vil bli ødelagt, så det er ikke verdt å investere en eneste cent her i Hölmölä!!! 🍿🍿🍿
  • 9. juni
    ·
    Passer ikke Fortum inn?
    9. juni
    ·
    Man kunne også kaste de der ESG-ene.
  • 30. mai
    ·
    Når skal man kjøpe fond, er det da når fondene er i pluss eller i minus. Eller har det noen betydning?
    10. juni
    ·
    Jeg har bare to fond som ikke er ETF-er. Årsaken er, som Japa beskriver, at kjøp og salg går direkte, men... også at utvalget er MYE større blant ETF-er. Jeg tror Nordnet har ca 1700 å velge mellom.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,19%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Finland
  • Basis-valuta
    EUR
  • Belåningsgrad
    85%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et indeksfond med fokus på det finske markedet. Fondets målsetning er å gjenskape sammensetningen hos aksjeindeksen OMX Helsinki 25 ESG Responsible Index (OMXH25ESG) som kun inkluderer selskaper som oppfyller spesifikke bærekraftskriterier. Fondet skal investere i instrumenter som er inkludert i OMXH25ESG. Fondet kan også investere i instrumenter som følger OMXH25ESG tett eller deler av denne indeksen.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer100%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden
    ·
    Jeg opplever at kjøp ikke går gjennom når jeg forsøker å kjøpe. Hvordan kan dette være?
    for 12 t siden
    ·
    Fungerer utmerket for meg. Men kjøper du på en fredag, kan ordren først gå gjennom tirsdag følgende uke. Kjøp før kl. 13, så pleier ordren ofte å gå gjennom neste virkedag.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hvis jeg "bytter aksjer", er ikke det også et salg, og betaler jeg skatt av fortjenesten? Siden jeg ikke har rørt dette på årevis, har det gitt god avkastning, men nå har jeg lyst til å diversifisere min Finland-tunge portefølje 🤔
    for 18 t siden
    ·
    Tvivler sterkt på at du har tilgang til Norges ask-izk-af-kontoer. Det finnes flere land i Asia som slakter hvaler, så det er best å selge deres kontoer også.
  • 19. juni
    ·
    Er det fornuftig å kjøpe den finske indeksen i tillegg til verdensindeksen?
    for 1 døgn siden
    ·
    Finland vil bli ødelagt, så det er ikke verdt å investere en eneste cent her i Hölmölä!!! 🍿🍿🍿
  • 9. juni
    ·
    Passer ikke Fortum inn?
    9. juni
    ·
    Man kunne også kaste de der ESG-ene.
  • 30. mai
    ·
    Når skal man kjøpe fond, er det da når fondene er i pluss eller i minus. Eller har det noen betydning?
    10. juni
    ·
    Jeg har bare to fond som ikke er ETF-er. Årsaken er, som Japa beskriver, at kjøp og salg går direkte, men... også at utvalget er MYE større blant ETF-er. Jeg tror Nordnet har ca 1700 å velge mellom.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,19%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Finland
  • Basis-valuta
    EUR
  • Belåningsgrad
    85%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et indeksfond med fokus på det finske markedet. Fondets målsetning er å gjenskape sammensetningen hos aksjeindeksen OMX Helsinki 25 ESG Responsible Index (OMXH25ESG) som kun inkluderer selskaper som oppfyller spesifikke bærekraftskriterier. Fondet skal investere i instrumenter som er inkludert i OMXH25ESG. Fondet kan også investere i instrumenter som følger OMXH25ESG tett eller deler av denne indeksen.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 18 t siden
    ·
    Jeg opplever at kjøp ikke går gjennom når jeg forsøker å kjøpe. Hvordan kan dette være?
    for 12 t siden
    ·
    Fungerer utmerket for meg. Men kjøper du på en fredag, kan ordren først gå gjennom tirsdag følgende uke. Kjøp før kl. 13, så pleier ordren ofte å gå gjennom neste virkedag.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hvis jeg "bytter aksjer", er ikke det også et salg, og betaler jeg skatt av fortjenesten? Siden jeg ikke har rørt dette på årevis, har det gitt god avkastning, men nå har jeg lyst til å diversifisere min Finland-tunge portefølje 🤔
    for 18 t siden
    ·
    Tvivler sterkt på at du har tilgang til Norges ask-izk-af-kontoer. Det finnes flere land i Asia som slakter hvaler, så det er best å selge deres kontoer også.
  • 19. juni
    ·
    Er det fornuftig å kjøpe den finske indeksen i tillegg til verdensindeksen?
    for 1 døgn siden
    ·
    Finland vil bli ødelagt, så det er ikke verdt å investere en eneste cent her i Hölmölä!!! 🍿🍿🍿
  • 9. juni
    ·
    Passer ikke Fortum inn?
    9. juni
    ·
    Man kunne også kaste de der ESG-ene.
  • 30. mai
    ·
    Når skal man kjøpe fond, er det da når fondene er i pluss eller i minus. Eller har det noen betydning?
    10. juni
    ·
    Jeg har bare to fond som ikke er ETF-er. Årsaken er, som Japa beskriver, at kjøp og salg går direkte, men... også at utvalget er MYE større blant ETF-er. Jeg tror Nordnet har ca 1700 å velge mellom.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer100%

Kunder besøkte også