Gå til hovedinnhold

Takk til alle 100 000 investorene som har valgt Nordnet

Nylig passerte vi et par milepæler i Nordnet. Vi har nå over 100 000 kunder i Norge, og til sammen over 700 000 kunder i våre fire markeder i Norden. Alle disse kundene har til sammen 300 milliarder i sparekapital fordelt på cash, aksjer, fond og andre verdipapirer. Vi pusher stadig nærmere 200 000 medlemmer på Shareville på nordisk basis, og vi passerte nylig 30 000 norske medlemmer.

Jeg er stolt og takknemlig for den tilliten dere viser Nordnet ved å velge oss som finansiell partner, og vi merker at veksttakten i kundetilstrømningen blir raskere og raskere. Nordnet ble startet i 1996 og har vært i markedet i 22 år. Bare det siste året har 100 000 investorer blitt en del av Nordnet-familien, og den årlige veksten i kundebasen ligger på rundt 17 prosent. Til sammenligning kan vi nevne at det tok tre og et halvt år, fra september 2010 til mars 2014, å vokse fra 300 000 til 400 000 kunder. Vi kan også se en betydelig raskere veksttakt i våre kunders sparekapital. I 2014 hadde kundene våre om lag 150 milliarder kr plassert, knapt fire år senere har dette doblet til om lag 300 milliarder kr.

Hva er årsaken til at flere og flere velger Nordnet? For det første er det en tydelig trend mot økt interesse for sparing og investering. Vi ser særlig at yngre mennesker blir mer bevisst på viktigheten av å spare på både kort og lang sikt. Jeg tror også mange oppfatter Nordnet som en motpol til mange andre aktører i finansbransjen; et moderne alternativ, som møter de behov kundene har hos en digital bank spesialisert på sparing og investering. Vår ambisjon er å ligge helt der framme på digital innovasjon. Nå retter vi også fokuset mot digital rådgivning, noe jeg tror er en forutsetning for videre vekst, og for å fortsatt være relevant for bankkunder. Vi jobber også med å digitalisere flere deler av virksomheten, blant annet videreutvikler vi vår nye webside (som nå fungerer parallelt med den gamle). Samtidig som vi også er i ferd med å rulle ut en ny mobil-app som jeg håper og tror mange kunder vil se på som et skikkelig løft.

Det skjer mye spennende hos Nordnet fremover og jeg ser frem mot å fortsette å lansere nye produkter og tjenester i tiden som kommer. Takk for at du har valgt Nordnet, og takk for at du er med på reisen når vi nå bygger det nye Nordnet.

Hilsen Anders

Er du ikke Nordnet-kunde? Bli kunde her.

I kommentarfeltet nedenfor kan du kommentere innholdet i dette blogginnlegget, og ta del i andre leseres kommentarer. Kommentarene representerer ikke Nordnets meninger. Nordnet gjennomgår ikke kommentarene før publisering, men fjerner upassende kommentarer hvis det forekommer. Vil du vite mer om hvordan Nordnet behandler personopplysningene dine, klikk her.

Abonner
Gi meg beskjed
guest
2 Kommentarer
nyeste
eldste mest stemmer
Se alle kommentarer
Gjest
Gjest
08.06.2018 08:29

“Vår ambisjon er å ligge helt der framme på digital innovasjon.”

Synes den var litt morsomt.
Da jeg skulle flytte PKB måtte jeg fylle ut skjema på papir og sende inn til dere.
Håper ambisjonen også kan resultere i digitale løsninger og at dette er på plass når IPS kommer hos dere…

Gjest
Gjest
Svar på  Gjest
08.06.2018 11:25

Takk for tilbakemelding Mads. Stort sett tørr jeg påstå at Nordnet ganske okay framme på digitale løsninger, men jeg er enig med deg at papir hører forhistorien til. Det er maaaange områder hvor vi kan bli enda bedre på vår digitale brukeropplevelse – herunder bl.a kontoåpning for PKB. Vi jobber med digital signering på denne, og ambisjonen er å komme ut med denne forbedringen om ikke lenge. Når det gjelder akkurat lanseringen av PKB – slik tenkte/ressonerte vi: Jeg / vi hadde valget å gå live i starten av året, men med uferdige prosesser (f.eks papir) – eller vente med… Les mer »