Kvartalsrapport (Q3)
26 dager siden‧58min
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
43,03VWAP
Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
VWAP
Høy
43,03Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 6. aug. | |
| 2025 Generalforsamling | 11. juni | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 21. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·19. nov.Hvis noen skulle undre seg over dagens stigning, så skyldes det formentlig at det til dagens main keynote til Unite 2025 i Barcelona (Unitys årlige utviklerkonferanse) plutselig dukket opp en uventet gjest på scenen: Tim Sweeney, stifter og CEO i erkekonkurrenten Epic Games, utvikleren bak Unreal Engine, som eier den andre delen av markedet (high end - særlig konsoll- og PC-spill). Men Sweeney er så glad for Unitys nye in-app purchase API at han løftet sløret for at det nå også integreres inn i Unreal Engine - som altså gir spillutviklere muligheten til å tilby mikrotransaksjoner/kjøp i spill, helt utenom Apples (og Googles) betalingssystem - slik at spillutviklerne kan unngå å avgi 15% i gebyr den veien, samt nyte godt av en one-stop-shop, hvor alt det tekniske bakvedliggende klares enkelt. Noen ville kanskje huske at det i de siste mange årene har pågått store rettssaker mellom Epic Games og Apple (og Google), etter at de med en oppdatering til megahiten Fortnite (som de har utviklet first party i Unreal Engine) plutselig begynte å tilby in-app purchases utenom de daværende påkrevde betalingssystemene i app stores. Fortnite ble fjernet fra app stores, men vant til slutt spørsmålene og tvang dermed Apple (og Google) til å åpne opp. Nettopp disse nye reglene muliggjør dette produktet fra Unity. I tillegg kan Unity-spill nå utgis direkte inne i Fortnite selv - som altså er i ferd med å utvikle seg til en Roblox-lignende opplevelse, hvor brukere selv kan utvikle mini-spill/utvidelser til, og tjene penger på direkte.
- ·5. nov.Fra mitt X i dag: "Vector har vist seg å være skalerbart og svært performant..." - $U CEO Matt Bromberg Med dette + at mobil annonseforbruk ser mer positivt ut, er det nå ingenting som står i veien for fortsatt bærekraftig vekst for Unity. Unity 6-nedlastninger har økt 42% sammenlignet med bare forrige kvartal (nærmer seg 10 millioner) Like begeistret for Vectors 90% adopsjon av data framework. For de som ikke vet, betyr 90% adopsjon at Vector er nesten fullt utplassert på tvers av Unitys annonseøkosystem. Det er kjempebra! Unitys nye in-app purchase-tillegg er et perfekt eksempel på en tjeneste som bare Unity kan tilby – innebygd og dypt integrert i den motoren som spillutviklere allerede bruker. Foreløpig, bare en verdiøkning, men med flere lignende tiltak kan $U gjøre det til et annet meningsfullt produkt over tid.
- ·5. nov.Unity Software 🚀 Handler 18% høyere i førhandelen ifølge investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterte tredje kvartals EPS på $0.20, $0.43 bedre enn analytikernes estimat på $-0.23. Inntektene for kvartalet endte på $471M mot konsensusestimatet på $452.76M.·5. nov.Etter markedsåpningen har Pump-N-Dump-traderne stengt sine posisjoner, og galskapen har lagt seg. Unity er nå 📈10% på 3. kvartals EPS beat ✅ og revenue beat✅
- ·18. sep.Jeg har skrevet en tråd om X. Her er det oversatt til dansk (med GPT) + oppsummert: I forbindelse med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: «[Meta Horizon Engine] erstatter Unity Runtime, som forresten er flott, men som rett og slett ikke ble bygget for dette brukstilfellet». Ikke få panikk – Meta har jobbet med denne motoren i årevis, og den driver allerede majoriteten av deres egne førsteparts romlige apper. Unity har derfor ikke vært fullt så sentralt i Meta som det ellers kan virke. Det viktige er at Meta nå også ruller den ut til tredjepartsutviklere, der Unity har omtrent 80 % av VR-markedet på plattformen sin. Hvis Horizon ikke leverer full funksjonalitet og en robust utvikleropplevelse, vil de møte motstand – og utviklere kan være høylytte, noe Unitys tidligere kriser har vist. Andre Big Tech-satsinger på spillmotorer (som Amazons Lumberyard) har falt i bakken, selv om de begge hadde store fordeler og til og med ble gjort gratis. Å tvinge frem adopsjon kan fungere på kort sikt, men la oss se hvordan det går. $META leder an i kappløpet om plattformen som skal etterfølge smarttelefonen – hvis dette prosjektet med Horizon Engine lykkes, ser jeg det som den første virkelige trusselen mot min langsiktige $U-case som jeg har møtt. Hvis ikke? Da står Unitys vollgrav sterkere enn noensinne.·19. sep.Ved nærmere ettersyn viser det seg at Zuckerberg (og overskriftene) er misvisende. Han blander sammen sine ønsker/visjoner for fremtiden med kunngjøringen. Det eneste stedet Unity blir erstattet for nå er i Horizon Worlds – Metas eget Metaverse-spill, samt Horizon Home – startskjermen/landingssiden når du tar på deg VR-brillene. Dette ligner på at Roblox bruker sin egen motor + editor (noe de allerede gjør). Så det interessante her er kanskje at Zuck har avslørt sine langsiktige planer. Men de tør ikke erstatte Unity for tredjepartsutviklere ennå.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q3)
26 dager siden‧58min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·19. nov.Hvis noen skulle undre seg over dagens stigning, så skyldes det formentlig at det til dagens main keynote til Unite 2025 i Barcelona (Unitys årlige utviklerkonferanse) plutselig dukket opp en uventet gjest på scenen: Tim Sweeney, stifter og CEO i erkekonkurrenten Epic Games, utvikleren bak Unreal Engine, som eier den andre delen av markedet (high end - særlig konsoll- og PC-spill). Men Sweeney er så glad for Unitys nye in-app purchase API at han løftet sløret for at det nå også integreres inn i Unreal Engine - som altså gir spillutviklere muligheten til å tilby mikrotransaksjoner/kjøp i spill, helt utenom Apples (og Googles) betalingssystem - slik at spillutviklerne kan unngå å avgi 15% i gebyr den veien, samt nyte godt av en one-stop-shop, hvor alt det tekniske bakvedliggende klares enkelt. Noen ville kanskje huske at det i de siste mange årene har pågått store rettssaker mellom Epic Games og Apple (og Google), etter at de med en oppdatering til megahiten Fortnite (som de har utviklet first party i Unreal Engine) plutselig begynte å tilby in-app purchases utenom de daværende påkrevde betalingssystemene i app stores. Fortnite ble fjernet fra app stores, men vant til slutt spørsmålene og tvang dermed Apple (og Google) til å åpne opp. Nettopp disse nye reglene muliggjør dette produktet fra Unity. I tillegg kan Unity-spill nå utgis direkte inne i Fortnite selv - som altså er i ferd med å utvikle seg til en Roblox-lignende opplevelse, hvor brukere selv kan utvikle mini-spill/utvidelser til, og tjene penger på direkte.
- ·5. nov.Fra mitt X i dag: "Vector har vist seg å være skalerbart og svært performant..." - $U CEO Matt Bromberg Med dette + at mobil annonseforbruk ser mer positivt ut, er det nå ingenting som står i veien for fortsatt bærekraftig vekst for Unity. Unity 6-nedlastninger har økt 42% sammenlignet med bare forrige kvartal (nærmer seg 10 millioner) Like begeistret for Vectors 90% adopsjon av data framework. For de som ikke vet, betyr 90% adopsjon at Vector er nesten fullt utplassert på tvers av Unitys annonseøkosystem. Det er kjempebra! Unitys nye in-app purchase-tillegg er et perfekt eksempel på en tjeneste som bare Unity kan tilby – innebygd og dypt integrert i den motoren som spillutviklere allerede bruker. Foreløpig, bare en verdiøkning, men med flere lignende tiltak kan $U gjøre det til et annet meningsfullt produkt over tid.
- ·5. nov.Unity Software 🚀 Handler 18% høyere i førhandelen ifølge investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterte tredje kvartals EPS på $0.20, $0.43 bedre enn analytikernes estimat på $-0.23. Inntektene for kvartalet endte på $471M mot konsensusestimatet på $452.76M.·5. nov.Etter markedsåpningen har Pump-N-Dump-traderne stengt sine posisjoner, og galskapen har lagt seg. Unity er nå 📈10% på 3. kvartals EPS beat ✅ og revenue beat✅
- ·18. sep.Jeg har skrevet en tråd om X. Her er det oversatt til dansk (med GPT) + oppsummert: I forbindelse med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: «[Meta Horizon Engine] erstatter Unity Runtime, som forresten er flott, men som rett og slett ikke ble bygget for dette brukstilfellet». Ikke få panikk – Meta har jobbet med denne motoren i årevis, og den driver allerede majoriteten av deres egne førsteparts romlige apper. Unity har derfor ikke vært fullt så sentralt i Meta som det ellers kan virke. Det viktige er at Meta nå også ruller den ut til tredjepartsutviklere, der Unity har omtrent 80 % av VR-markedet på plattformen sin. Hvis Horizon ikke leverer full funksjonalitet og en robust utvikleropplevelse, vil de møte motstand – og utviklere kan være høylytte, noe Unitys tidligere kriser har vist. Andre Big Tech-satsinger på spillmotorer (som Amazons Lumberyard) har falt i bakken, selv om de begge hadde store fordeler og til og med ble gjort gratis. Å tvinge frem adopsjon kan fungere på kort sikt, men la oss se hvordan det går. $META leder an i kappløpet om plattformen som skal etterfølge smarttelefonen – hvis dette prosjektet med Horizon Engine lykkes, ser jeg det som den første virkelige trusselen mot min langsiktige $U-case som jeg har møtt. Hvis ikke? Da står Unitys vollgrav sterkere enn noensinne.·19. sep.Ved nærmere ettersyn viser det seg at Zuckerberg (og overskriftene) er misvisende. Han blander sammen sine ønsker/visjoner for fremtiden med kunngjøringen. Det eneste stedet Unity blir erstattet for nå er i Horizon Worlds – Metas eget Metaverse-spill, samt Horizon Home – startskjermen/landingssiden når du tar på deg VR-brillene. Dette ligner på at Roblox bruker sin egen motor + editor (noe de allerede gjør). Så det interessante her er kanskje at Zuck har avslørt sine langsiktige planer. Men de tør ikke erstatte Unity for tredjepartsutviklere ennå.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
43,03VWAP
Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
VWAP
Høy
43,03Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 6. aug. | |
| 2025 Generalforsamling | 11. juni | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 21. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q3)
26 dager siden‧58min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 6. aug. | |
| 2025 Generalforsamling | 11. juni | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 21. feb. |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- ·19. nov.Hvis noen skulle undre seg over dagens stigning, så skyldes det formentlig at det til dagens main keynote til Unite 2025 i Barcelona (Unitys årlige utviklerkonferanse) plutselig dukket opp en uventet gjest på scenen: Tim Sweeney, stifter og CEO i erkekonkurrenten Epic Games, utvikleren bak Unreal Engine, som eier den andre delen av markedet (high end - særlig konsoll- og PC-spill). Men Sweeney er så glad for Unitys nye in-app purchase API at han løftet sløret for at det nå også integreres inn i Unreal Engine - som altså gir spillutviklere muligheten til å tilby mikrotransaksjoner/kjøp i spill, helt utenom Apples (og Googles) betalingssystem - slik at spillutviklerne kan unngå å avgi 15% i gebyr den veien, samt nyte godt av en one-stop-shop, hvor alt det tekniske bakvedliggende klares enkelt. Noen ville kanskje huske at det i de siste mange årene har pågått store rettssaker mellom Epic Games og Apple (og Google), etter at de med en oppdatering til megahiten Fortnite (som de har utviklet first party i Unreal Engine) plutselig begynte å tilby in-app purchases utenom de daværende påkrevde betalingssystemene i app stores. Fortnite ble fjernet fra app stores, men vant til slutt spørsmålene og tvang dermed Apple (og Google) til å åpne opp. Nettopp disse nye reglene muliggjør dette produktet fra Unity. I tillegg kan Unity-spill nå utgis direkte inne i Fortnite selv - som altså er i ferd med å utvikle seg til en Roblox-lignende opplevelse, hvor brukere selv kan utvikle mini-spill/utvidelser til, og tjene penger på direkte.
- ·5. nov.Fra mitt X i dag: "Vector har vist seg å være skalerbart og svært performant..." - $U CEO Matt Bromberg Med dette + at mobil annonseforbruk ser mer positivt ut, er det nå ingenting som står i veien for fortsatt bærekraftig vekst for Unity. Unity 6-nedlastninger har økt 42% sammenlignet med bare forrige kvartal (nærmer seg 10 millioner) Like begeistret for Vectors 90% adopsjon av data framework. For de som ikke vet, betyr 90% adopsjon at Vector er nesten fullt utplassert på tvers av Unitys annonseøkosystem. Det er kjempebra! Unitys nye in-app purchase-tillegg er et perfekt eksempel på en tjeneste som bare Unity kan tilby – innebygd og dypt integrert i den motoren som spillutviklere allerede bruker. Foreløpig, bare en verdiøkning, men med flere lignende tiltak kan $U gjøre det til et annet meningsfullt produkt over tid.
- ·5. nov.Unity Software 🚀 Handler 18% høyere i førhandelen ifølge investing.com Unity Software (NYSE: U) rapporterte tredje kvartals EPS på $0.20, $0.43 bedre enn analytikernes estimat på $-0.23. Inntektene for kvartalet endte på $471M mot konsensusestimatet på $452.76M.·5. nov.Etter markedsåpningen har Pump-N-Dump-traderne stengt sine posisjoner, og galskapen har lagt seg. Unity er nå 📈10% på 3. kvartals EPS beat ✅ og revenue beat✅
- ·18. sep.Jeg har skrevet en tråd om X. Her er det oversatt til dansk (med GPT) + oppsummert: I forbindelse med Zuckerbergs Unity-kommentar om Meta Connect: «[Meta Horizon Engine] erstatter Unity Runtime, som forresten er flott, men som rett og slett ikke ble bygget for dette brukstilfellet». Ikke få panikk – Meta har jobbet med denne motoren i årevis, og den driver allerede majoriteten av deres egne førsteparts romlige apper. Unity har derfor ikke vært fullt så sentralt i Meta som det ellers kan virke. Det viktige er at Meta nå også ruller den ut til tredjepartsutviklere, der Unity har omtrent 80 % av VR-markedet på plattformen sin. Hvis Horizon ikke leverer full funksjonalitet og en robust utvikleropplevelse, vil de møte motstand – og utviklere kan være høylytte, noe Unitys tidligere kriser har vist. Andre Big Tech-satsinger på spillmotorer (som Amazons Lumberyard) har falt i bakken, selv om de begge hadde store fordeler og til og med ble gjort gratis. Å tvinge frem adopsjon kan fungere på kort sikt, men la oss se hvordan det går. $META leder an i kappløpet om plattformen som skal etterfølge smarttelefonen – hvis dette prosjektet med Horizon Engine lykkes, ser jeg det som den første virkelige trusselen mot min langsiktige $U-case som jeg har møtt. Hvis ikke? Da står Unitys vollgrav sterkere enn noensinne.·19. sep.Ved nærmere ettersyn viser det seg at Zuckerberg (og overskriftene) er misvisende. Han blander sammen sine ønsker/visjoner for fremtiden med kunngjøringen. Det eneste stedet Unity blir erstattet for nå er i Horizon Worlds – Metas eget Metaverse-spill, samt Horizon Home – startskjermen/landingssiden når du tar på deg VR-brillene. Dette ligner på at Roblox bruker sin egen motor + editor (noe de allerede gjør). Så det interessante her er kanskje at Zuck har avslørt sine langsiktige planer. Men de tør ikke erstatte Unity for tredjepartsutviklere ennå.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
43,03VWAP
Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
VWAP
Høy
43,03Lav
42,05OmsetningAntall
45,4 2 061 342
Meglerstatistikk
Fant ingen data





