Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Microsoft

Microsoft

Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
Vi fant ingen data.
2026 Q3-rapport
57 dager siden
0,91 USD/aksje
Ex-dag 20. aug.
0,95%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q4-rapport
30. juli
Historisk
2026 Q3-rapport
29. apr.
2026 Q2-rapport
28. jan.
Årlig generalforsamling 2025
5. des. 2025
2026 Q1-rapport
29. okt. 2025
2025 Q4-rapport
30. juli 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    ·
    Hvorfor går de ned? Problemer med OpenAI eller at markedet er redd for at deres mega investering i AI skal få en lavere ROIC enn forventet?
  • for 16 t siden
    ·
    Ikke ofte mikrosoft faller over 10% på en måned - mon noen selger ut for å kunne kjøpe chatgpt eller Claude eller er det AI-frykten som råder? Det virker som fallet tiltok raskt i den siste timen 😊🤷🏻‍♂️
  • for 17 t siden
    ·
    Kjøpt 25 stk sove godt om natten 📈
    for 46 min siden
    Lurt. Men jeg er blakk, sover godt likevel. Ruger på dem jeg allerede har
  • for 19 t siden
    Hvor tror dere vi kan se MSFT om 5 års tid? Jeg selv er veldig optimistisk og kan forestille meg den på ca 1000-1300$ men dette er rein spekulasjon. Grunnen min til at jeg vil forestille meg dette er fordi de har en sterk cashflow, tillegg til at dem dominerer innenfor AI og har veldig viktige produkter som Software, hardware og noe i gaming(Xbox) Alt spørs jo på hvordan markedet ser videre på utviklingen av AI og teknologi, eller hva? Ser følge noen verktøy at en «Fair value» for MSFT akkurat nå er ca 400-800$, virker veldig vanskelig å estimere en ekte pris på dette selskapet…
    for 17 t siden
    ·
    Du har mange gode argumenter for at den skal stige, min teori om hvorfor vi ser aksjen falle og handle sidelengs er usikkerheten om AI. Det er ingen tvil om at det er en teknologi som er kommet for å bli, men måten den benyttes på akkurat nå blør penger hos MS, Anthropic og OpenAI, (og xAI) hvis det fortsetter, samt insider rugpull fra de tre førnevnte AI-selskapene, man skal huske på at IPO er der hvor selskapene ønsker å selge sine aksjer, akkurat nå når markedet er dyrest og folk kjøper SpaceX som taper penger. Microsoft har fundamentalene i orden, men usikkerhet om AI.
  • for 22 t siden
    Jeg er endelig i pluss igjen. +0,27% 😂
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q3-rapport
57 dager siden
0,91 USD/aksje
Ex-dag 20. aug.
0,95%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    ·
    Hvorfor går de ned? Problemer med OpenAI eller at markedet er redd for at deres mega investering i AI skal få en lavere ROIC enn forventet?
  • for 16 t siden
    ·
    Ikke ofte mikrosoft faller over 10% på en måned - mon noen selger ut for å kunne kjøpe chatgpt eller Claude eller er det AI-frykten som råder? Det virker som fallet tiltok raskt i den siste timen 😊🤷🏻‍♂️
  • for 17 t siden
    ·
    Kjøpt 25 stk sove godt om natten 📈
    for 46 min siden
    Lurt. Men jeg er blakk, sover godt likevel. Ruger på dem jeg allerede har
  • for 19 t siden
    Hvor tror dere vi kan se MSFT om 5 års tid? Jeg selv er veldig optimistisk og kan forestille meg den på ca 1000-1300$ men dette er rein spekulasjon. Grunnen min til at jeg vil forestille meg dette er fordi de har en sterk cashflow, tillegg til at dem dominerer innenfor AI og har veldig viktige produkter som Software, hardware og noe i gaming(Xbox) Alt spørs jo på hvordan markedet ser videre på utviklingen av AI og teknologi, eller hva? Ser følge noen verktøy at en «Fair value» for MSFT akkurat nå er ca 400-800$, virker veldig vanskelig å estimere en ekte pris på dette selskapet…
    for 17 t siden
    ·
    Du har mange gode argumenter for at den skal stige, min teori om hvorfor vi ser aksjen falle og handle sidelengs er usikkerheten om AI. Det er ingen tvil om at det er en teknologi som er kommet for å bli, men måten den benyttes på akkurat nå blør penger hos MS, Anthropic og OpenAI, (og xAI) hvis det fortsetter, samt insider rugpull fra de tre førnevnte AI-selskapene, man skal huske på at IPO er der hvor selskapene ønsker å selge sine aksjer, akkurat nå når markedet er dyrest og folk kjøper SpaceX som taper penger. Microsoft har fundamentalene i orden, men usikkerhet om AI.
  • for 22 t siden
    Jeg er endelig i pluss igjen. +0,27% 😂
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q4-rapport
30. juli
Historisk
2026 Q3-rapport
29. apr.
2026 Q2-rapport
28. jan.
Årlig generalforsamling 2025
5. des. 2025
2026 Q1-rapport
29. okt. 2025
2025 Q4-rapport
30. juli 2025

Relaterte produkter

2026 Q3-rapport
57 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q4-rapport
30. juli
Historisk
2026 Q3-rapport
29. apr.
2026 Q2-rapport
28. jan.
Årlig generalforsamling 2025
5. des. 2025
2026 Q1-rapport
29. okt. 2025
2025 Q4-rapport
30. juli 2025

Relaterte produkter

0,91 USD/aksje
Ex-dag 20. aug.
0,95%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 1 t siden
    ·
    Hvorfor går de ned? Problemer med OpenAI eller at markedet er redd for at deres mega investering i AI skal få en lavere ROIC enn forventet?
  • for 16 t siden
    ·
    Ikke ofte mikrosoft faller over 10% på en måned - mon noen selger ut for å kunne kjøpe chatgpt eller Claude eller er det AI-frykten som råder? Det virker som fallet tiltok raskt i den siste timen 😊🤷🏻‍♂️
  • for 17 t siden
    ·
    Kjøpt 25 stk sove godt om natten 📈
    for 46 min siden
    Lurt. Men jeg er blakk, sover godt likevel. Ruger på dem jeg allerede har
  • for 19 t siden
    Hvor tror dere vi kan se MSFT om 5 års tid? Jeg selv er veldig optimistisk og kan forestille meg den på ca 1000-1300$ men dette er rein spekulasjon. Grunnen min til at jeg vil forestille meg dette er fordi de har en sterk cashflow, tillegg til at dem dominerer innenfor AI og har veldig viktige produkter som Software, hardware og noe i gaming(Xbox) Alt spørs jo på hvordan markedet ser videre på utviklingen av AI og teknologi, eller hva? Ser følge noen verktøy at en «Fair value» for MSFT akkurat nå er ca 400-800$, virker veldig vanskelig å estimere en ekte pris på dette selskapet…
    for 17 t siden
    ·
    Du har mange gode argumenter for at den skal stige, min teori om hvorfor vi ser aksjen falle og handle sidelengs er usikkerheten om AI. Det er ingen tvil om at det er en teknologi som er kommet for å bli, men måten den benyttes på akkurat nå blør penger hos MS, Anthropic og OpenAI, (og xAI) hvis det fortsetter, samt insider rugpull fra de tre førnevnte AI-selskapene, man skal huske på at IPO er der hvor selskapene ønsker å selge sine aksjer, akkurat nå når markedet er dyrest og folk kjøper SpaceX som taper penger. Microsoft har fundamentalene i orden, men usikkerhet om AI.
  • for 22 t siden
    Jeg er endelig i pluss igjen. +0,27% 😂
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data