Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 3 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,14%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Telekommunikasjon
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
DNB Telecom er et aktivt forvaltet aksjefond som hovedsakelig investerer i aksjer innenfor telekommunikasjon, notert på børser og regulerte markeder over hele verden.
Lignende fond
Det finnes ingen lignende fond.
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer93,7%
- Kontanter6,3%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- 4. sep. 2025Skal denne berre oppover og oppover framover også? Hva tenker folk?deaktivert24. okt. 2025Kommentaren er slettet.
- 9. juli 2025Wall Street: Tek-giganter nådde rekordnivåer! Det samme gjorde Nasdaq-indeksen. Nå skal det «kjøres» 🎉🎉🎉14. sep. 2025Dette er defensive sektor, går som regel ikke med tech men når tech sliter, på dårlige nyheter, veldig på makro (renten, da disse er enormt gjelds tunge).
- 6. juli 2025Vet ikke om folk har satt seg inn i BBB. «Big beautiful bill». Det er en del det om hvordan capex tunge businesser kan skrive ned på sine investeringer. Denne sektoren er noe av det tyngste du finner på capex, så den vil benefitte kjempe messig.11. sep. 2025 · EndretGjelder vel bare USA, har ca 21% i USA - bransjen blir også utfordret av nye aktører med global mobildekning som mål...disruptive...
- 14. mai 2025Hei, Hvordan ser dere på fremtidige muligheter her i dette fondet? Er det noen som kan hjelpe med en liten analyse av nåsituasjon og hvordan en bør se på fremtidig utvikling? Fondet har hatt en sterk vekst det siste året, men har "buttet" litt den siste tiden. Noen tanker?1. juli 2025Nå situasjonen: Jeg jobber i Telecom sektoren. Vi gjør det ok, men vi begynner å se reduksjon av capex budgetter internt. Så innstramming av penge bruk. Nå er denne sektoren regnet for en defensive sektor, pga stabile utbytter. Sjansen for rentekutt i usa i juli er nå 80%, og dette vil benefitte disse sykliske høy yield selskapene, aksjene vil bli kjøpt. Det har en sterk vekst pga den risk off tiden som var fra januar til april. Når det er risk on, dvs de kjøper teknologi, så vil denne lagge. Det er sånn defensive selskaper/aksjer funker. Alle bør eie Telecom som en diversifiering sv portefølje, da de som sagt ofte går opp når tech går ned. Men det bør aldri være en primær holding. Jeg har 1/3 her av portefølje for å redusere tapene i svake markeds tider. Jeg har ikke kjøpt denne for noe annet. Dette er capex tunge selskaper med enorme gjelds byrder og høye capex budgetter. Så de er ikke high flyers (de fleste av disse) Du kan legge denne over en graf av ex et tech fond så ser du dette, hvordan denne hinder seg bra når alt annet faller.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 3 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,14%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Telekommunikasjon
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
DNB Telecom er et aktivt forvaltet aksjefond som hovedsakelig investerer i aksjer innenfor telekommunikasjon, notert på børser og regulerte markeder over hele verden.
Lignende fond
Det finnes ingen lignende fond.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer93,7%
- Kontanter6,3%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- 4. sep. 2025Skal denne berre oppover og oppover framover også? Hva tenker folk?deaktivert24. okt. 2025Kommentaren er slettet.
- 9. juli 2025Wall Street: Tek-giganter nådde rekordnivåer! Det samme gjorde Nasdaq-indeksen. Nå skal det «kjøres» 🎉🎉🎉14. sep. 2025Dette er defensive sektor, går som regel ikke med tech men når tech sliter, på dårlige nyheter, veldig på makro (renten, da disse er enormt gjelds tunge).
- 6. juli 2025Vet ikke om folk har satt seg inn i BBB. «Big beautiful bill». Det er en del det om hvordan capex tunge businesser kan skrive ned på sine investeringer. Denne sektoren er noe av det tyngste du finner på capex, så den vil benefitte kjempe messig.11. sep. 2025 · EndretGjelder vel bare USA, har ca 21% i USA - bransjen blir også utfordret av nye aktører med global mobildekning som mål...disruptive...
- 14. mai 2025Hei, Hvordan ser dere på fremtidige muligheter her i dette fondet? Er det noen som kan hjelpe med en liten analyse av nåsituasjon og hvordan en bør se på fremtidig utvikling? Fondet har hatt en sterk vekst det siste året, men har "buttet" litt den siste tiden. Noen tanker?1. juli 2025Nå situasjonen: Jeg jobber i Telecom sektoren. Vi gjør det ok, men vi begynner å se reduksjon av capex budgetter internt. Så innstramming av penge bruk. Nå er denne sektoren regnet for en defensive sektor, pga stabile utbytter. Sjansen for rentekutt i usa i juli er nå 80%, og dette vil benefitte disse sykliske høy yield selskapene, aksjene vil bli kjøpt. Det har en sterk vekst pga den risk off tiden som var fra januar til april. Når det er risk on, dvs de kjøper teknologi, så vil denne lagge. Det er sånn defensive selskaper/aksjer funker. Alle bør eie Telecom som en diversifiering sv portefølje, da de som sagt ofte går opp når tech går ned. Men det bør aldri være en primær holding. Jeg har 1/3 her av portefølje for å redusere tapene i svake markeds tider. Jeg har ikke kjøpt denne for noe annet. Dette er capex tunge selskaper med enorme gjelds byrder og høye capex budgetter. Så de er ikke high flyers (de fleste av disse) Du kan legge denne over en graf av ex et tech fond så ser du dette, hvordan denne hinder seg bra når alt annet faller.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 3 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,14%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Telekommunikasjon
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
DNB Telecom er et aktivt forvaltet aksjefond som hovedsakelig investerer i aksjer innenfor telekommunikasjon, notert på børser og regulerte markeder over hele verden.
Lignende fond
Det finnes ingen lignende fond.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- 4. sep. 2025Skal denne berre oppover og oppover framover også? Hva tenker folk?deaktivert24. okt. 2025Kommentaren er slettet.
- 9. juli 2025Wall Street: Tek-giganter nådde rekordnivåer! Det samme gjorde Nasdaq-indeksen. Nå skal det «kjøres» 🎉🎉🎉14. sep. 2025Dette er defensive sektor, går som regel ikke med tech men når tech sliter, på dårlige nyheter, veldig på makro (renten, da disse er enormt gjelds tunge).
- 6. juli 2025Vet ikke om folk har satt seg inn i BBB. «Big beautiful bill». Det er en del det om hvordan capex tunge businesser kan skrive ned på sine investeringer. Denne sektoren er noe av det tyngste du finner på capex, så den vil benefitte kjempe messig.11. sep. 2025 · EndretGjelder vel bare USA, har ca 21% i USA - bransjen blir også utfordret av nye aktører med global mobildekning som mål...disruptive...
- 14. mai 2025Hei, Hvordan ser dere på fremtidige muligheter her i dette fondet? Er det noen som kan hjelpe med en liten analyse av nåsituasjon og hvordan en bør se på fremtidig utvikling? Fondet har hatt en sterk vekst det siste året, men har "buttet" litt den siste tiden. Noen tanker?1. juli 2025Nå situasjonen: Jeg jobber i Telecom sektoren. Vi gjør det ok, men vi begynner å se reduksjon av capex budgetter internt. Så innstramming av penge bruk. Nå er denne sektoren regnet for en defensive sektor, pga stabile utbytter. Sjansen for rentekutt i usa i juli er nå 80%, og dette vil benefitte disse sykliske høy yield selskapene, aksjene vil bli kjøpt. Det har en sterk vekst pga den risk off tiden som var fra januar til april. Når det er risk on, dvs de kjøper teknologi, så vil denne lagge. Det er sånn defensive selskaper/aksjer funker. Alle bør eie Telecom som en diversifiering sv portefølje, da de som sagt ofte går opp når tech går ned. Men det bør aldri være en primær holding. Jeg har 1/3 her av portefølje for å redusere tapene i svake markeds tider. Jeg har ikke kjøpt denne for noe annet. Dette er capex tunge selskaper med enorme gjelds byrder og høye capex budgetter. Så de er ikke high flyers (de fleste av disse) Du kan legge denne over en graf av ex et tech fond så ser du dette, hvordan denne hinder seg bra når alt annet faller.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer93,7%
- Kontanter6,3%
