Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Cibus Real Estate

Cibus Real Estate

Vi fant ingen data.
2026 Q1-rapport
58 dager siden
0,08 EUR/aksje
Ex-dag 30. juni
6,63%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
29. apr.
2025 Q4-rapport
18. feb.
2025 Q3-rapport
4. nov. 2025
2025 Q2-rapport
17. juli 2025
2025 Q1-rapport
23. apr. 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 23 t siden
    ·
    Når vi bare 150 og FORBLIR over dette nivået, så KAN vi gå videre! Eiendomspapirer fortsatt nedtrykte!
  • 18. juni
    ·
    Kjøpsdag! 🥳
    22. juni
    ·
    Jasså? For meg er det slett ikke en kjøpsmulighet på laaaang, laaaang tid! Ikke selg heller på grunn av store tap. Vi sitter nå i en såkalt revesaks i mange aksjer, børsen er som den er! Sommeren er nesten alltid VEDERSTYGGELIG nedover. Sommeren er ikke aksjonærenes favorittårstid nå for tiden!
  • 18. juni
    ·
    Har blitt et veritabelt MARERITT! Synker og synker uavbrutt. Kan INGENTING stoppe det uavbrutte fallet?
    for 23 t siden
    ·
    Takk! SpaceX kjøpte jeg noen stykker mest på gøy. AI BØR gå opp igjen snart er min mening, så får andre mene hva de vil!
  • 17. juni
    ·
    Aspekter om eventuelle nye innkjøp i forbindelse med pressemeldingen den 11. juni om forhøyelse av aksjekapitalen til 15 mill. Euro. Cibus tok ca. 14,18 mill. euro fra de frie reservene og flyttet dem over på kontoen for bundet egenkapital/aksjekapital. Antallet aksjer er det samme, men den regnskapsmessige "verdien" per aksje steg. Grunnen til at Cibus vil nå 15 mill. er sannsynligvis ikke tilfeldig. Det er et minimumskrav for å oppnå REIT-status i f.eks. Frankrike og Tyskland. Andre land i Europa har enten større eller mindre krav. De er nok ikke i spill umiddelbart. Så jeg forventer at vi snakker om ett av disse to landene i tillegg til en fortsatt ekspansjon i de eksisterende markedene, kanskje primært i Benelux, hvis vi skal snakke fastlands-Europa? Frankrike setter ikke lovkrav til belåningsgraden (ltv). (Det gjør Tyskland så vidt jeg vet på 55% ltv maks. Hvis vi snakker REITs.) Da Cibus normalt har en litt aggressiv, men disiplinert og fornuftig konservativ finansiell struktur mht. gjeldsgrader/målsetninger, kan de ekspandere i Frankrike uten å måtte hente inn millioner/milliarder i ny aksjekapital for å redusere gjelden. Det ser jeg umiddelbart som et pluss. Mot å utbetale 95% av leieinntektene i utbytte slipper Cibus helt for fransk selskapsskatt. Det hjelper til det månedlige utbyttet, MEN det kan gi problemer med nok likviditet til fornyelser mv. når nesten alt skal utbetales. Naturligvis alt avhengig av konkrete leiekontrakter og eiendomsmassen man får tak i. Det er vanskelig å overskue før det kommer konkrete nyheter på bordet om evt. porteføljer. Jeg forventer vi snakker Nord-Frankrike, nå som det er etablert en fungerende operasjon i Benelux. Tyskland deler det samme kapitalkravet på 15 mill. Euro under deres G-REIT-lov, hvilket betyr at Cibus nå for så vidt har åpnet døren. Men i praksis står Tyskland nok i annen rekke, hvis jeg skal vurdere noe. G-REIT-loven krever en maksimal belåningsgrad på 55%. Cibus ligger i dag rundt 57-58%. Tyskland er derfor reelt uinteressant som REIT, med mindre de gjennomfører en ny aksjeemisjon for å redusere gjelden? Ellers kan man fint etablere et helt vanlig eiendomsselskap i Tyskland, så skal man bare betale vanlig selskapsskatt (kanskje til og med en redusert selskapsskatt i visse tilfeller), men har da til gjengjeld frie tøyler i forhold til gjeldsproblematikk. Ellers vil jeg ikke bli overrasket, hvis det lykkes Cibus å kjøpe noen mindre porteføljer av supermarkedseiendommer beliggende i Tyskland, men eid av danske K/S-selskaper som var populære på 00-tallet og 2010-tallet. Disse eiendommene er i ferd med å løpe ut leiekontrakter og kan lett få problemer med de tyske leietakerne/operatørene f.eks. REWE, Edeka, Aldi osv. i reforhandlingssituasjoner pluss at det er løpende nye miljø- og sonekrav til de klassiske boks-eiendommene, som disse supermarkedene vanligvis ligger i. Det er nok å ta tak i, men jeg håper Cibus holder det stort og konsentrert for ikke å komme i for mye mikro-management. Vi får se. Som Cibus nevnte i pressemeldingen er det ikke noe hastverk. NB: Jeg er lang i aksjen. Vurder selv, hva situasjonen er for Cibus.
  • 15. juni
    ·
    17. juni
    ·
    TROR noen på 200 i år? Ser utrolig ut, virker å harve på maks 150 kr og så ruller den nedover igjen ....
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
58 dager siden
0,08 EUR/aksje
Ex-dag 30. juni
6,63%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 23 t siden
    ·
    Når vi bare 150 og FORBLIR over dette nivået, så KAN vi gå videre! Eiendomspapirer fortsatt nedtrykte!
  • 18. juni
    ·
    Kjøpsdag! 🥳
    22. juni
    ·
    Jasså? For meg er det slett ikke en kjøpsmulighet på laaaang, laaaang tid! Ikke selg heller på grunn av store tap. Vi sitter nå i en såkalt revesaks i mange aksjer, børsen er som den er! Sommeren er nesten alltid VEDERSTYGGELIG nedover. Sommeren er ikke aksjonærenes favorittårstid nå for tiden!
  • 18. juni
    ·
    Har blitt et veritabelt MARERITT! Synker og synker uavbrutt. Kan INGENTING stoppe det uavbrutte fallet?
    for 23 t siden
    ·
    Takk! SpaceX kjøpte jeg noen stykker mest på gøy. AI BØR gå opp igjen snart er min mening, så får andre mene hva de vil!
  • 17. juni
    ·
    Aspekter om eventuelle nye innkjøp i forbindelse med pressemeldingen den 11. juni om forhøyelse av aksjekapitalen til 15 mill. Euro. Cibus tok ca. 14,18 mill. euro fra de frie reservene og flyttet dem over på kontoen for bundet egenkapital/aksjekapital. Antallet aksjer er det samme, men den regnskapsmessige "verdien" per aksje steg. Grunnen til at Cibus vil nå 15 mill. er sannsynligvis ikke tilfeldig. Det er et minimumskrav for å oppnå REIT-status i f.eks. Frankrike og Tyskland. Andre land i Europa har enten større eller mindre krav. De er nok ikke i spill umiddelbart. Så jeg forventer at vi snakker om ett av disse to landene i tillegg til en fortsatt ekspansjon i de eksisterende markedene, kanskje primært i Benelux, hvis vi skal snakke fastlands-Europa? Frankrike setter ikke lovkrav til belåningsgraden (ltv). (Det gjør Tyskland så vidt jeg vet på 55% ltv maks. Hvis vi snakker REITs.) Da Cibus normalt har en litt aggressiv, men disiplinert og fornuftig konservativ finansiell struktur mht. gjeldsgrader/målsetninger, kan de ekspandere i Frankrike uten å måtte hente inn millioner/milliarder i ny aksjekapital for å redusere gjelden. Det ser jeg umiddelbart som et pluss. Mot å utbetale 95% av leieinntektene i utbytte slipper Cibus helt for fransk selskapsskatt. Det hjelper til det månedlige utbyttet, MEN det kan gi problemer med nok likviditet til fornyelser mv. når nesten alt skal utbetales. Naturligvis alt avhengig av konkrete leiekontrakter og eiendomsmassen man får tak i. Det er vanskelig å overskue før det kommer konkrete nyheter på bordet om evt. porteføljer. Jeg forventer vi snakker Nord-Frankrike, nå som det er etablert en fungerende operasjon i Benelux. Tyskland deler det samme kapitalkravet på 15 mill. Euro under deres G-REIT-lov, hvilket betyr at Cibus nå for så vidt har åpnet døren. Men i praksis står Tyskland nok i annen rekke, hvis jeg skal vurdere noe. G-REIT-loven krever en maksimal belåningsgrad på 55%. Cibus ligger i dag rundt 57-58%. Tyskland er derfor reelt uinteressant som REIT, med mindre de gjennomfører en ny aksjeemisjon for å redusere gjelden? Ellers kan man fint etablere et helt vanlig eiendomsselskap i Tyskland, så skal man bare betale vanlig selskapsskatt (kanskje til og med en redusert selskapsskatt i visse tilfeller), men har da til gjengjeld frie tøyler i forhold til gjeldsproblematikk. Ellers vil jeg ikke bli overrasket, hvis det lykkes Cibus å kjøpe noen mindre porteføljer av supermarkedseiendommer beliggende i Tyskland, men eid av danske K/S-selskaper som var populære på 00-tallet og 2010-tallet. Disse eiendommene er i ferd med å løpe ut leiekontrakter og kan lett få problemer med de tyske leietakerne/operatørene f.eks. REWE, Edeka, Aldi osv. i reforhandlingssituasjoner pluss at det er løpende nye miljø- og sonekrav til de klassiske boks-eiendommene, som disse supermarkedene vanligvis ligger i. Det er nok å ta tak i, men jeg håper Cibus holder det stort og konsentrert for ikke å komme i for mye mikro-management. Vi får se. Som Cibus nevnte i pressemeldingen er det ikke noe hastverk. NB: Jeg er lang i aksjen. Vurder selv, hva situasjonen er for Cibus.
  • 15. juni
    ·
    17. juni
    ·
    TROR noen på 200 i år? Ser utrolig ut, virker å harve på maks 150 kr og så ruller den nedover igjen ....
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
29. apr.
2025 Q4-rapport
18. feb.
2025 Q3-rapport
4. nov. 2025
2025 Q2-rapport
17. juli 2025
2025 Q1-rapport
23. apr. 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
58 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
2026 Q1-rapport
29. apr.
2025 Q4-rapport
18. feb.
2025 Q3-rapport
4. nov. 2025
2025 Q2-rapport
17. juli 2025
2025 Q1-rapport
23. apr. 2025

Relaterte produkter

0,08 EUR/aksje
Ex-dag 30. juni
6,63%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 23 t siden
    ·
    Når vi bare 150 og FORBLIR over dette nivået, så KAN vi gå videre! Eiendomspapirer fortsatt nedtrykte!
  • 18. juni
    ·
    Kjøpsdag! 🥳
    22. juni
    ·
    Jasså? For meg er det slett ikke en kjøpsmulighet på laaaang, laaaang tid! Ikke selg heller på grunn av store tap. Vi sitter nå i en såkalt revesaks i mange aksjer, børsen er som den er! Sommeren er nesten alltid VEDERSTYGGELIG nedover. Sommeren er ikke aksjonærenes favorittårstid nå for tiden!
  • 18. juni
    ·
    Har blitt et veritabelt MARERITT! Synker og synker uavbrutt. Kan INGENTING stoppe det uavbrutte fallet?
    for 23 t siden
    ·
    Takk! SpaceX kjøpte jeg noen stykker mest på gøy. AI BØR gå opp igjen snart er min mening, så får andre mene hva de vil!
  • 17. juni
    ·
    Aspekter om eventuelle nye innkjøp i forbindelse med pressemeldingen den 11. juni om forhøyelse av aksjekapitalen til 15 mill. Euro. Cibus tok ca. 14,18 mill. euro fra de frie reservene og flyttet dem over på kontoen for bundet egenkapital/aksjekapital. Antallet aksjer er det samme, men den regnskapsmessige "verdien" per aksje steg. Grunnen til at Cibus vil nå 15 mill. er sannsynligvis ikke tilfeldig. Det er et minimumskrav for å oppnå REIT-status i f.eks. Frankrike og Tyskland. Andre land i Europa har enten større eller mindre krav. De er nok ikke i spill umiddelbart. Så jeg forventer at vi snakker om ett av disse to landene i tillegg til en fortsatt ekspansjon i de eksisterende markedene, kanskje primært i Benelux, hvis vi skal snakke fastlands-Europa? Frankrike setter ikke lovkrav til belåningsgraden (ltv). (Det gjør Tyskland så vidt jeg vet på 55% ltv maks. Hvis vi snakker REITs.) Da Cibus normalt har en litt aggressiv, men disiplinert og fornuftig konservativ finansiell struktur mht. gjeldsgrader/målsetninger, kan de ekspandere i Frankrike uten å måtte hente inn millioner/milliarder i ny aksjekapital for å redusere gjelden. Det ser jeg umiddelbart som et pluss. Mot å utbetale 95% av leieinntektene i utbytte slipper Cibus helt for fransk selskapsskatt. Det hjelper til det månedlige utbyttet, MEN det kan gi problemer med nok likviditet til fornyelser mv. når nesten alt skal utbetales. Naturligvis alt avhengig av konkrete leiekontrakter og eiendomsmassen man får tak i. Det er vanskelig å overskue før det kommer konkrete nyheter på bordet om evt. porteføljer. Jeg forventer vi snakker Nord-Frankrike, nå som det er etablert en fungerende operasjon i Benelux. Tyskland deler det samme kapitalkravet på 15 mill. Euro under deres G-REIT-lov, hvilket betyr at Cibus nå for så vidt har åpnet døren. Men i praksis står Tyskland nok i annen rekke, hvis jeg skal vurdere noe. G-REIT-loven krever en maksimal belåningsgrad på 55%. Cibus ligger i dag rundt 57-58%. Tyskland er derfor reelt uinteressant som REIT, med mindre de gjennomfører en ny aksjeemisjon for å redusere gjelden? Ellers kan man fint etablere et helt vanlig eiendomsselskap i Tyskland, så skal man bare betale vanlig selskapsskatt (kanskje til og med en redusert selskapsskatt i visse tilfeller), men har da til gjengjeld frie tøyler i forhold til gjeldsproblematikk. Ellers vil jeg ikke bli overrasket, hvis det lykkes Cibus å kjøpe noen mindre porteføljer av supermarkedseiendommer beliggende i Tyskland, men eid av danske K/S-selskaper som var populære på 00-tallet og 2010-tallet. Disse eiendommene er i ferd med å løpe ut leiekontrakter og kan lett få problemer med de tyske leietakerne/operatørene f.eks. REWE, Edeka, Aldi osv. i reforhandlingssituasjoner pluss at det er løpende nye miljø- og sonekrav til de klassiske boks-eiendommene, som disse supermarkedene vanligvis ligger i. Det er nok å ta tak i, men jeg håper Cibus holder det stort og konsentrert for ikke å komme i for mye mikro-management. Vi får se. Som Cibus nevnte i pressemeldingen er det ikke noe hastverk. NB: Jeg er lang i aksjen. Vurder selv, hva situasjonen er for Cibus.
  • 15. juni
    ·
    17. juni
    ·
    TROR noen på 200 i år? Ser utrolig ut, virker å harve på maks 150 kr og så ruller den nedover igjen ....
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data