Kvartalsrapport (Q1)
48 dager siden‧57min
0,026 USD/aksje
Ex-dag 28. juli
1,49 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
100
Selg
Antall
100
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
7,01VWAP
Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
VWAP
Høy
7,01Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Årsrapport | 27. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 5. des. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 3. juli·KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 4. sep. 2024·KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
- 12. feb. 2024 · Endret12. feb. 2024 · EndretMin gamle arbeidsgiver er på kjøperen igjen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
- 27. nov. 2022 · Endret27. nov. 2022 · EndretWith Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
- 5. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · Endrethttps://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-12529365. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · EndretKNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
48 dager siden‧57min
0,026 USD/aksje
Ex-dag 28. juli
1,49 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 3. juli·KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 4. sep. 2024·KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
- 12. feb. 2024 · Endret12. feb. 2024 · EndretMin gamle arbeidsgiver er på kjøperen igjen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
- 27. nov. 2022 · Endret27. nov. 2022 · EndretWith Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
- 5. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · Endrethttps://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-12529365. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · EndretKNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
100
Selg
Antall
100
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
7,01VWAP
Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
VWAP
Høy
7,01Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Årsrapport | 27. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 5. des. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
48 dager siden‧57min
Nyheter og Analyser
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
Selskapskalender ikke tilgjengelig |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Årsrapport | 27. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 20. mars | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 5. des. 2024 | |
2024 Generalforsamling | 7. nov. 2024 |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,026 USD/aksje
Ex-dag 28. juli
1,49 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 3. juli·KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
- 4. sep. 2024·KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
- 12. feb. 2024 · Endret12. feb. 2024 · EndretMin gamle arbeidsgiver er på kjøperen igjen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
- 27. nov. 2022 · Endret27. nov. 2022 · EndretWith Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
- 5. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · Endrethttps://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-12529365. juli 2022 · Endret5. juli 2022 · EndretKNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
100
Selg
Antall
100
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Høy
7,01VWAP
Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
VWAP
Høy
7,01Lav
6,95OmsetningAntall
0 4 501
Meglerstatistikk
Fant ingen data