Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
10,54USD
+3,08% (+0,32)
Ved stenging
Høy10,55
Lav10,34
Omsetning
0,4 MUSD
2025 Q3-rapport
16 dager siden14min
0,026 USD/aksje
Siste utbytte
1,02 %Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,55
VWAP
10,41
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950
VWAP
10,41
Høy
10,55
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
18. mars 2026
Historisk
2025 Q3-rapport5. des.
2025 Q2-rapport26. sep.
2025 Q1-rapport21. mai
2024 Q4-rapport20. mars
2024 Q3-rapport5. des. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des.
    12. des.
    Betales det utbytte ?
  • 6. des.
    ·
    6. des.
    ·
    Den New York-noterte eieren av skytteltankskip KNOT Offshore Partners har registrert en dobling av tredje kvartals resultat da styret vurderer et overtakelsestilbud fra morselskapet. Det UK-baserte selskapet opplyste at nettofortjenesten per 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m for ett år siden. Flåten opererte med 99.87% utnyttelsesgrad for planlagte operasjoner. Forrige måned mottok KNOT Offshore et utkjøpstilbud på $10 per aksje fra morselskapet i joint venturet, Knutsen NYK Offshore Tankers, for sine gjenværende aksjer. ”[Morselskapet har foreslått at en transaksjon ville bli gjennomført gjennom en fusjon” med KNOT Offshore Partners, la selskapet til. Knutsen NYK, eid av Seglem-familien og Japans NYK, har en 25.8% eierandel i KNOT Offshore Partners, mens ingen annen aksjonær eier mer enn 10%, ifølge innleveringer til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sa: ”Den mest vesentlige utviklingen under og siden Q3 2025 har vært vår mottakelse av KNOT-tilbudet.” ”Dette blir for tiden evaluert av styrets interessekonfliktkomité, som kun består av ikke-KNOT-tilknyttede styremedlemmer, sammen med deres uavhengige profesjonelle rådgivere.” Han sa at kvartalet hadde vært sterkt operasjonelt. De 18 tankskipene har nå 100% charterdekning for fjerde kvartal etter å ha tatt høyde for planlagte tørrdokninger, forklarte han. Lowe la til at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forblir fokusert på å ytterligere styrke vår flåtedekkende charterdekning og gripe de periodiske mulighetene som finnes for å re-charter fartøy i det nåværende stramme markedsmiljøet,” la CEO-en til. I Brasil, selskapets hovedmarked, har nye produksjonsstarter i presaltfelt betjent av skytteltankskip fortsatt å overgå Petrobras’ allerede aggressive grunnplan, sa Lowe. ”Som et resultat vokser verdens største marked for skytteltankskip og strammes vesentlig.” I Nordsjøen bemerket CEO-en også en positiv fremdrift ettersom prosjekter øker produksjonen. ”Drevet av denne dynamikken fortsetter vi å tro at veksten i offshore oljeproduksjon i felt betjent av skytteltankskip i både Brasil og Nordsjøen er i rute til å overgå veksten i tilbudet av skytteltankskip i de kommende årene,” la Lowe til. C:TradeWinds
  • 3. juli
    ·
    3. juli
    ·
    KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
  • 12. feb. 2024 · Endret
    12. feb. 2024 · Endret
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
16 dager siden14min
0,026 USD/aksje
Siste utbytte
1,02 %Direkteavkastning

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des.
    12. des.
    Betales det utbytte ?
  • 6. des.
    ·
    6. des.
    ·
    Den New York-noterte eieren av skytteltankskip KNOT Offshore Partners har registrert en dobling av tredje kvartals resultat da styret vurderer et overtakelsestilbud fra morselskapet. Det UK-baserte selskapet opplyste at nettofortjenesten per 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m for ett år siden. Flåten opererte med 99.87% utnyttelsesgrad for planlagte operasjoner. Forrige måned mottok KNOT Offshore et utkjøpstilbud på $10 per aksje fra morselskapet i joint venturet, Knutsen NYK Offshore Tankers, for sine gjenværende aksjer. ”[Morselskapet har foreslått at en transaksjon ville bli gjennomført gjennom en fusjon” med KNOT Offshore Partners, la selskapet til. Knutsen NYK, eid av Seglem-familien og Japans NYK, har en 25.8% eierandel i KNOT Offshore Partners, mens ingen annen aksjonær eier mer enn 10%, ifølge innleveringer til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sa: ”Den mest vesentlige utviklingen under og siden Q3 2025 har vært vår mottakelse av KNOT-tilbudet.” ”Dette blir for tiden evaluert av styrets interessekonfliktkomité, som kun består av ikke-KNOT-tilknyttede styremedlemmer, sammen med deres uavhengige profesjonelle rådgivere.” Han sa at kvartalet hadde vært sterkt operasjonelt. De 18 tankskipene har nå 100% charterdekning for fjerde kvartal etter å ha tatt høyde for planlagte tørrdokninger, forklarte han. Lowe la til at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forblir fokusert på å ytterligere styrke vår flåtedekkende charterdekning og gripe de periodiske mulighetene som finnes for å re-charter fartøy i det nåværende stramme markedsmiljøet,” la CEO-en til. I Brasil, selskapets hovedmarked, har nye produksjonsstarter i presaltfelt betjent av skytteltankskip fortsatt å overgå Petrobras’ allerede aggressive grunnplan, sa Lowe. ”Som et resultat vokser verdens største marked for skytteltankskip og strammes vesentlig.” I Nordsjøen bemerket CEO-en også en positiv fremdrift ettersom prosjekter øker produksjonen. ”Drevet av denne dynamikken fortsetter vi å tro at veksten i offshore oljeproduksjon i felt betjent av skytteltankskip i både Brasil og Nordsjøen er i rute til å overgå veksten i tilbudet av skytteltankskip i de kommende årene,” la Lowe til. C:TradeWinds
  • 3. juli
    ·
    3. juli
    ·
    KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
  • 12. feb. 2024 · Endret
    12. feb. 2024 · Endret
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,55
VWAP
10,41
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950
VWAP
10,41
Høy
10,55
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
18. mars 2026
Historisk
2025 Q3-rapport5. des.
2025 Q2-rapport26. sep.
2025 Q1-rapport21. mai
2024 Q4-rapport20. mars
2024 Q3-rapport5. des. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
16 dager siden14min

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
18. mars 2026
Historisk
2025 Q3-rapport5. des.
2025 Q2-rapport26. sep.
2025 Q1-rapport21. mai
2024 Q4-rapport20. mars
2024 Q3-rapport5. des. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

0,026 USD/aksje
Siste utbytte
1,02 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 12. des.
    12. des.
    Betales det utbytte ?
  • 6. des.
    ·
    6. des.
    ·
    Den New York-noterte eieren av skytteltankskip KNOT Offshore Partners har registrert en dobling av tredje kvartals resultat da styret vurderer et overtakelsestilbud fra morselskapet. Det UK-baserte selskapet opplyste at nettofortjenesten per 30. september var $15.1m, sammenlignet med $6.8m for ett år siden. Flåten opererte med 99.87% utnyttelsesgrad for planlagte operasjoner. Forrige måned mottok KNOT Offshore et utkjøpstilbud på $10 per aksje fra morselskapet i joint venturet, Knutsen NYK Offshore Tankers, for sine gjenværende aksjer. ”[Morselskapet har foreslått at en transaksjon ville bli gjennomført gjennom en fusjon” med KNOT Offshore Partners, la selskapet til. Knutsen NYK, eid av Seglem-familien og Japans NYK, har en 25.8% eierandel i KNOT Offshore Partners, mens ingen annen aksjonær eier mer enn 10%, ifølge innleveringer til US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores administrerende direktør Derek Lowe sa: ”Den mest vesentlige utviklingen under og siden Q3 2025 har vært vår mottakelse av KNOT-tilbudet.” ”Dette blir for tiden evaluert av styrets interessekonfliktkomité, som kun består av ikke-KNOT-tilknyttede styremedlemmer, sammen med deres uavhengige profesjonelle rådgivere.” Han sa at kvartalet hadde vært sterkt operasjonelt. De 18 tankskipene har nå 100% charterdekning for fjerde kvartal etter å ha tatt høyde for planlagte tørrdokninger, forklarte han. Lowe la til at tallet for 2026 er 93%. ”Vi forblir fokusert på å ytterligere styrke vår flåtedekkende charterdekning og gripe de periodiske mulighetene som finnes for å re-charter fartøy i det nåværende stramme markedsmiljøet,” la CEO-en til. I Brasil, selskapets hovedmarked, har nye produksjonsstarter i presaltfelt betjent av skytteltankskip fortsatt å overgå Petrobras’ allerede aggressive grunnplan, sa Lowe. ”Som et resultat vokser verdens største marked for skytteltankskip og strammes vesentlig.” I Nordsjøen bemerket CEO-en også en positiv fremdrift ettersom prosjekter øker produksjonen. ”Drevet av denne dynamikken fortsetter vi å tro at veksten i offshore oljeproduksjon i felt betjent av skytteltankskip i både Brasil og Nordsjøen er i rute til å overgå veksten i tilbudet av skytteltankskip i de kommende årene,” la Lowe til. C:TradeWinds
  • 3. juli
    ·
    3. juli
    ·
    KNOT Offshore Partners har inngått en avtale om å kjøpe et skytteltankskip og avduket planer om å selge og lease tilbake et annet. Det New York-noterte selskapet har også lansert et program for å kjøpe sine egne aksjer fra markedet. Selskapet med hovedkontor i Storbritannia sa at de vil kjøpe Daqing Knutsen (bygget i 2022) på 154 000 dwt fra morselskapet Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Frafallet fra joint venture-selskapet mellom den norske Knutsen-gruppen og den japanske NYK-gruppen kommer til en pris på 95 millioner dollar. Men KNOT Offshore vil overta 70,5 millioner dollar i utestående gjeld knyttet til skipet, og 300 000 dollar i kapitaliserte avgifter vil bli trukket fra prisen. Suezmax-skytteltankskipet, som ble bygget ved Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, er på charter til PetroChina i Brasil frem til juli 2027. Det kinesiske oljeselskapet har opsjoner på å forlenge disse til 2032, men hvis de ikke benytter seg av dem, har Knutsen NYK gått med på å leie fartøyet til samme pris. Administrerende direktør i KNOT Offshores, Derek Lowe, sa at selskapet er fornøyd med å kunne gjøre verdiskapende grep på flere fronter etter å ha gjort fremskritt med strategiske prioriteringer og forbedret markedsforholdene. «Ved å gjennomføre nedkjøpet av Daqing Knutsen i forbindelse med den attraktivt prisede sale-leaseback-avtalen av et av våre eksisterende fartøy, er vi glade for nok en gang å ha inngått et verdiskapende fartøyoppkjøp som utvider flåten vår i den mest etterspurte skytteltankerklassen», sa han. KNOT Offshore kjøpte fartøy gjennom foreldrenes nedkjøp i september og februar. Tidligere onsdag rapporterte TradeWinds at Fearnley Securities sa at selskapet hadde den økonomiske styrken til å fullføre tre avtaler til. Blant andre tiltak onsdag sa KNOT Offshore at de vil frigjøre omtrent 32 millioner dollar i proveny med en plan om å selge Tove Knutsen (bygd 2020) på 152 900 dwt og leie den tilbake. Transaksjonen ville refinansiere utestående gjeld på skipet. Avtalen med en japanskbasert utleier forventes å bli fullført i september. KNOT Offshore vil selge Tove Knutsen for 100 millioner dollar og leie den i 10 år, og kjøpe den tilbake på slutten. Ny heldig gang for KNOT Offshore suezmax, ettersom det nye norske feltet skal øke etterspørselen etter tankskip «Den nåværende markedsverdien av våre fellesenheter representerer en betydelig rabatt i forhold til vår nettoformue,» sa Lowe, «og omfanget av forbedringen i både selve partnerskapet og i markedet for charter av skytteltankskip har bare gjort verdiforslaget til våre fellesenheter mer uttalt. «Etter hvert som vår fremtidsutsikt har blitt bedre over tid, er vi i posisjon til å returnere kapital til våre fellesenhetseiere.» «Vi tror at denne utviklingen representerer et viktig skritt fremover i vår streben etter å skape varig, langsiktig verdi for våre felles andelseiere.» Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 4. sep. 2024
    ·
    4. sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått av med en større, nyere skytteltanker i en salg-og-kjøpsbytte med sitt morselskap. Selskapet, en New York-notert hovedkommandittselskap strukturert spin-off av Knutsen NYK Offshore Tankers, har kjøpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (bygget 2021). Suezmax shuttletankeren kom til en bruttopris på 97,5 millioner dollar, men det innebar å ta på seg 69 millioner dollar i utestående gjeld på skipet og 400 000 dollar i avgifter knyttet til en kredittfasilitet som følger med skipet. Som en del av avtalen kjøpte Knutsen NYK 59.300 dwt Dan Cisne (bygget 2011) for 30 millioner dollar. De to salgene kansellerer stort sett hverandre fra et kontantperspektiv, og KNOT Offshore vil betale en nettobetaling på 1,1 millioner dollar til sitt morselskap, et skytteltankskip joint venture av Norges Knutsen Group og Japans NYK Group. KNOT Offshore-sjef Derek Lowe sa at byttet gir vekst for partnerskapet, uten behov for finansiering. Og det øker det New York-noterte selskapets kontraktspipeline, siden Tuva Knutsen kommer med et charter vedlagt. "Dette byttet reduserer vår gjennomsnittlige flåtealder og øker flåtens konsentrasjon i den mest etterspurte skytteltankerklassen," sa han i en uttalelse. "Vi er fortsatt fokusert på å generere sikkerhet og stabilitet i kontantstrømmene fra langsiktig ansettelse med motparter av høy kvalitet, og er sikre på at fortsatt operasjonell ytelse og gjennomføring av strategien vår kan skape andelseierverdier i kvartalene og årene fremover." Han sa at byttet "avgjørende adresserer en langvarig utfordring" for KNOT Offshore. Skipet hadde ikke lenger en ideell størrelse for arbeid i Brasil, men hadde utført kortsiktig konvensjonelt tankarbeid da partnerskapet vurderte om det skulle oppgraderes for Nordsjømarkedet. Tuva Knutsen bringer et skytteltankskip av mer standardstørrelse inn i KNOT Offshore-flåten. Fartøyet er bygget ved Kinas Cosco Shipping Heavy Industry, og har DP2 dynamiske posisjoneringsevner. Den opererer i Brasil som en del av et charter med TotalEnergies med en fast periode som varer til februar 2026. Den franske energigiganten har også fornyelsesmuligheter som strekker seg over ytterligere 10 år. Og selv om TotalEnergies velger å ikke fornye den kontrakten når den utløper, har Knutsen NYK garantert charterraten for skipet frem til august 2031, noe som gir KNOT Offshore syv års garantert fast ansettelse. Bytteavtalen ble godkjent av KNOT Offshore-styret og dets konfliktkomité, som består av uavhengige styremedlemmer støttet av eksterne finansielle og juridiske rådgivere. Copyright: TradeWinds, rett og slett det beste!
  • 12. feb. 2024 · Endret
    12. feb. 2024 · Endret
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
10,55
VWAP
10,41
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950
VWAP
10,41
Høy
10,55
Lav
10,34
OmsetningAntall
0,4 105 950

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data