Dellia Group ASA.
Dellia Group ASA skal noteres på Euronext Oslo Børs, og du har mulighet til å tegne aksjer gjennom Nordnet fra 18 september til og med 25 september 2025. En eventuell tildeling er kurtasjefri.
Dette er en annonse fra Dellia Group ASA.
Informasjonen nedenfor er hentet fra prospektet og har ikke blitt gjennomgått av Nordnet før publisering. Nordnet fraskriver seg alt ansvar for følgene av at en kunde kan oppfatte materialet på forskjellige måter. Materialet skal ikke oppfattes som at Nordnet gir investeringsrådgivning eller deler investeringsanbefalinger. Finansielle instrumenter kan både øke og minke i verdi. Hele den investerte kapitalen kan tapes, og en investor bør gjøre en samlet evaluering av informasjonen i prospektet sammen med en generell vurdering av markedsforholdene. Nordnet mottar en engangsbetaling fra selskapet eller rådgivende tilrettelegger av tilbudet i tilknytning til noteringen. Les mer om tredjepartskompensasjon.

Kort om selskapet.
Dellia er et nordisk forbrukervareselskap som har etablert seg som en betydelig aktør innen tørket frukt, med merkevarer som har revitalisert produktkategorien. Selskapet lanserte i 2019 Sunshine Delights® Dried Mango i Norge, og har siden vokst raskt med utvidelser til nye fruktvarianter og merkevarene Dippies® og A Date With®. I dag tilbyr Dellia 24 produkter, distribuert gjennom rundt 12 800 butikker i Norden, og med en tidlig tilstedeværelse i større europeiske markeder som Tyskland, Frankrike og Storbritannia.
Mellom 2022 og 2024 vokste Dellias salg med en årlig vekstrate på 124 %, og for de siste tolv månedene per juni 2025 hadde selskapet en omsetning på 440 millioner kroner og en justert EBIT på NOK 54 millioner kroner (urevidert).
Denne utviklingen har vært mulig gjennom et sterkt fokus på innovasjon, verdikjede, distribusjon og et engasjert, gründerledet team.
Børsnoteringen vil støtte Dellias vekststrategi ved å bidra til å finansiere arbeidskapital for skalering i utvalgte europeiske markeder, sikre produksjonskapasitet, investere i produktutvikling samt å ytterligere styrke verdikjeden fra råvare til ferdige produkter i butikk.
Kort om selskapet.
Dellia er et nordisk forbrukervareselskap som har etablert seg som en betydelig aktør innen tørket frukt, med merkevarer som har revitalisert produktkategorien. Selskapet lanserte i 2019 Sunshine Delights® Dried Mango i Norge, og har siden vokst raskt med utvidelser til nye fruktvarianter og merkevarene Dippies® og A Date With®. I dag tilbyr Dellia 24 produkter, distribuert gjennom rundt 12 800 butikker i Norden, og med en tidlig tilstedeværelse i større europeiske markeder som Tyskland, Frankrike og Storbritannia.
Mellom 2022 og 2024 vokste Dellias salg med en årlig vekstrate på 124 %, og for de siste tolv månedene per juni 2025 hadde selskapet en omsetning på 440 millioner kroner og en justert EBIT på NOK 54 millioner kroner (urevidert).
Denne utviklingen har vært mulig gjennom et sterkt fokus på innovasjon, verdikjede, distribusjon og et engasjert, gründerledet team.
Børsnoteringen vil støtte Dellias vekststrategi ved å bidra til å finansiere arbeidskapital for skalering i utvalgte europeiske markeder, sikre produksjonskapasitet, investere i produktutvikling samt å ytterligere styrke verdikjeden fra råvare til ferdige produkter i butikk.

Noteringen i korthet.
Notering vil støtte Dellias vekststrategi ved å bidra til å finansiere arbeidskapital for skalering i utvalgte europeiske markeder, sikre produksjonskapasitet, investere i innovasjon og produktutvikling samt ytterligere styrke verdikjeden fra råvare til ferdige produkter i butikk.
Selskapet har etablert en sterk plattform i Norden og ønsker å utnytte vekstmuligheter i store europeiske markeder som Tyskland, Frankrike og Storbritannia.
Raskt voksende aktør innen tørket frukt i Norden med salg i ~12 800 butikker
Innovasjonsdrevet modell med nyetablert Food Innovation Lab i Oslo, som vil styrke utviklingskraften.
Strategiske, langsiktige leverandøravtaler som gir konkurransefortrinn gjennom tilgang til store mengder av tørket frukt. Lokal tilstedeværelse i Shanghai sikrer kvalitet og sporbarhet i verdikjede.
Gründerledet selskap med bevist evne til å utvikle merkevarer og drive rask, lønnsom vekst.
Kraftig vekst med 124% årlig veksttakt i omsetning mellom 2022 og 2024 tilsvarende en CAGR på 124 %.
Inntekter på NOK 440m og justert EBIT på NOK 54m per LTM juni 2025
Mål om dobling av inntekter fra 2024-nivået på kort sikt og over NOK 1,5 mrd. innen 2029, med gradvis forbedring av marginer.
Ambisjon om å dele ut 50% av nettoresultat som utbytte
