Gå til hovedinnhold

NorwayNorwayGOLDEN OCEAN GROUP
(GOGL)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
154,55
I dag %
+2,66%
I dag +/-
+4,00
Kjøp
152,90
Selg
154,55
Høy
154,80
Lav
151,45
Omsetning (Volum)
333 055
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
154,55
Utvikling i dag
+2,66%
+4,00
Kjøp
152,90
Selg
154,55
Høy
154,80
Lav
151,45
Omsetning (Volum)
333 055
Kvartalsrapport (Q4)
59 dager siden19min
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
3,95 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
184
Selg
Antall
967

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
820--
1 609--
31--
42--
918--
Omsetning (NOK)
51 264 805

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
2 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)21. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)29. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)16. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Kunder besøkte også

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
59 dager siden19min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
2 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)21. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)29. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)16. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 20 t siden
    for 20 t siden
    BDI ligger på 1.721 poeng her og nå og capesizeratene er på ca. 18.000 USD/dg. Det har vært en nedgang på 23.5 % siste uke vedrørende capesizeratenivået. Husk på at vi er på vei inn i en lavsesong siden GOGL er en syklisk aksje. God helg.
  • for 21 t siden
    for 21 t siden
    Kapital skriver i FA idag; "Mai er rett rundt hjørnet, og når resultatsesongen dermed så smått er over, tror vi investoroppmerksomheten raskt skal over mot det underliggende inflasjons- og renteproblemet. Vi frykter derfor at kommende handelsuke kan by på fallende kurser her hjemme. Vi utelukker heller ikke at det kan ligge en dypere mai-korreksjon i kortene om nye makrodata fortsetter å underbygge faren for nye renteoppganger."
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Dipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ikke for sent for de som vil være med på videre oppgang 😀
    for 22 t siden
    for 22 t siden
    Dagen i dag er vel på noen måter litt avgjørende. Blir spennende å se om de nå stenger over 154.15,-. Som er toppen fra 20 mai 2022. Stenger det over, så vil det ha en positiv teknisk betydning og peke mot at det er mer optimisme å finne fra markedet.
  • John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
  • 9. apr.
    9. apr.
    Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang
    9. apr.
    9. apr.
    El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
    11. apr.
    11. apr.
    Ser ut som de mørke skyene blåste bort gitt. Angrer på at man tok litt gevinstsikring :(
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
59 dager siden19min
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
3,95 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
3,1589 NOK/aksje
Siste utbytte
3,95 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 20 t siden
    for 20 t siden
    BDI ligger på 1.721 poeng her og nå og capesizeratene er på ca. 18.000 USD/dg. Det har vært en nedgang på 23.5 % siste uke vedrørende capesizeratenivået. Husk på at vi er på vei inn i en lavsesong siden GOGL er en syklisk aksje. God helg.
  • for 21 t siden
    for 21 t siden
    Kapital skriver i FA idag; "Mai er rett rundt hjørnet, og når resultatsesongen dermed så smått er over, tror vi investoroppmerksomheten raskt skal over mot det underliggende inflasjons- og renteproblemet. Vi frykter derfor at kommende handelsuke kan by på fallende kurser her hjemme. Vi utelukker heller ikke at det kan ligge en dypere mai-korreksjon i kortene om nye makrodata fortsetter å underbygge faren for nye renteoppganger."
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Dipp fremover ? Hvilke kursnivå i så måte ?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ikke for sent for de som vil være med på videre oppgang 😀
    for 22 t siden
    for 22 t siden
    Dagen i dag er vel på noen måter litt avgjørende. Blir spennende å se om de nå stenger over 154.15,-. Som er toppen fra 20 mai 2022. Stenger det over, så vil det ha en positiv teknisk betydning og peke mot at det er mer optimisme å finne fra markedet.
  • John Fredriksen books first large bulker order in over half a decade with newcastlemax deal. Seatankers is said to have ordered four 210,000-dwt bulker newbuildings worth around $274m. John Fredriksen’s private Seatankers Management has returned to China’s Qingdao Yangfan Shipbuilding for a series of bulk carrier newbuildings. The order follows an active start to the year for Fredriksen’s main private shipowning vehicle with major tanker orders and asset plays in the offshore space. It also marks the company’s first large-sized bulker newbuilding contract for six years. Cyprus-based Seatankers is said to have commissioned the yard, also known as Qingdao Shipyard, to build four newcastlemax vessels. Seatankers is said to be paying between $68m and $68.5m each for the scrubber-fitted ships. Shipbuilding brokers said the 210,000-dwt bulk carriers are conventionally fuelled vessels slated to be delivered in 2027 and 2028. The fuel choice for Qingdao Yangfan’s newcastlemax bulkers continues the trend for Seatankers to stick to conventional marine fuel with its investments in new tonnage. Clarksons’ Shipping Intelligence Network shows Seatankers has 13 other newbuildings under construction at Chinese shipyards: six VLCCs, three LR2 tankers and four 82,000-dwt kamsarmax bulkers. They will all run on conventional marine fuel. The order at Qingdao Yangfan is believed to be Seatankers first large-sized bulker deal since 2018 — when it inked six newbuildings with New Times Shipbuilding and four ships with Bohai Shipbuilding Heavy Industries. The 10 vessels were reported to cost about $45m each. The low price was due to a slowdown in the shipbuilding market in 2018. The newcastlemaxes were delivered in 2019 and 2020. Online VesselsValue shows the bulk carriers are currently under the control of Oslo-listed Golden Ocean Group, in which Fredriksen is the major shareholder. Fredriksen is a repeat customer for the yard, where he has four kamsarmaxes under construction. Seatankers ordered the quartet in May last year for a reported price of around $33m apiece to be delivered next year and 2026. Qingdao Yangfan was established in 2008 by Beijing-based industrials company Jianlong Group and state-owned Qingdao Huatong Group but it stopped building vessels in 2016 after facing cash flow problems. In 2018, the shipyard was bailed out by minority shareholder Qingdao Huatong Group after major shareholder Jianlong Group quit the yard. After the bailout, Qingdao Yangfan completed two half-built newcastlemax bulkers that Trafigura originally ordered. The shipyard officially returned to shipbuilding in late 2020, when Compagnie Maritime Belge ordered 5,900-teu newbuildings. Copyright: Tradewinds . Simply the best
  • 9. apr.
    9. apr.
    Mørke skyer underveis? I dagens Kapital tegnes det et mørkere bilde for tørrlast pga mulig inntreden av La Nina. https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8113239/la-nina-kan-ramme-capesize-markedet-som-en-bomerang
    9. apr.
    9. apr.
    El Niño is on its way out. While it was present in the tropical Pacific, conditions are weakening [1, 3]. A transition to ENSO-neutral (neither El Niño nor La Niña) is expected by April-June 2024, with a high probability (around 83%) [1, 4]. There's a chance La Niña might be next in line. Forecasts suggest La Niña could develop during the summer (around June-August 2024), with a likelihood of around 55-62% [1, 4]. Here are some resources for staying updated on the latest El Niño and La Niña developments: National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) Climate.gov: https://www.noaa.gov/education/resource-collections/weather-atmosphere/el-nino NOAA Climate Prediction Center (CPC): https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/precip/CWlink/MJO/enso.shtml Sources www.mmsl.cz/pdfs/mms/2021/02/07.pdf www.weather.gov/media/gld/ClimateBriefing/ClimateBrief.pdf
    11. apr.
    11. apr.
    Ser ut som de mørke skyene blåste bort gitt. Angrer på at man tok litt gevinstsikring :(
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
184
Selg
Antall
967

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
820--
1 609--
31--
42--
918--
Omsetning (NOK)
51 264 805

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Kunder besøkte også

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
29. apr.
2 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)28. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)21. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)29. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)16. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter