Kvartalsrapport (Q1)
36 dager siden‧28min
0,5065 NOK/aksje
Siste utbytte
15,59 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
277
Selg
Antall
33
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
80 | - | - | ||
62 | - | - | ||
11 | - | - | ||
71 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
76,85VWAP
Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
VWAP
Høy
76,85Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Generalforsamling | 8. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 26. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 15 min sidenfor 15 min sidenJeg så igjennom presentasjonen av Golden Ocean/CMBT fusjonen, og merket meg at selskapene lagt til grunn en NAV i CMBT på 15,23 Dollar, og i Golden Ocean på 14,49 Dollar. Sterke markeder og god inntjening i alle segmenter vil øke disse verdiene betydelig gjennom resten av 2025.for 1 min sidenfor 1 min sidenDen Nav kan nok stemme på Cmbt,slik priser markedene selskaper som er kipe på utbytter. Gogl har nok en Nav mellom 125-150 det hjelper så lite når de skal fusjoneres inn. Dette vet du alt om Botne Bruk, du som er Jin aksjonær ,Jin som prises på 0,2-0,25 av Nav. Så argumentet du bruker her er et ikketema.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretLink til å følge utviklingen i Capesize indeksen. https://en.stockq.org/index/BCI.php Litt tidlig å si ennå, men vi kan vel håpe på at rateutviklingen for capesize i månedene fremover vil holde seg i intervallet som var i første halvår 2024. Første topp var vi nylig hatt der indeksen toppet på over 3700 poeng, så får vi se hvordan det går i ukene fremover. Det ligger enorme verdier i den samlede flåten av skip i Gogl og CMBT, som selskapet fremover vil vise samlede resultater for. CMBT betalte ca. 140 kr for Fredriksens aksjer i Gogl, og denne investeringen vil de nok forsøke å få god avkastning på. Familien bak CMBT har en så høy eierandel i selskapet at de vil ha sterke interesser i å drive selskapet effektivt og godt, og at arbeidet viser igjen i aksjekursen. Skal også huske på at CMBT eier en del av seg selv (selskapet eier mange aksjer i seg selv, slik jeg har forstått det), noe som er positivt knyttet til bytteforholdet i sammenslåingen, og at reell eierandel til hver aksjonær egentlig er høyere.for 21 min sidenfor 21 min sidenBra poeng. Fylte for egen del nettopp på. Vet jo ikke om bunnen er nådd, men har trua på at det ikke kan være langt unna. Virker for meg som de nye eierne har fått dempet noe av usikkerheten etter JFs exit. Håper for øvrig verdensbildet ellers går i en mer positiv retning framover. Vil nok også kunne gjøre underverker - her også.
- for 2 døgn siden·Jeg ville ikke satset på det nye fusjonerte selskapet hvis det er fordi du tror på gode Cape- og tankrater. Da ville jeg valgt en ren Cape-eksponering som 2020-bulkere eller Himalaya- og tankselskaper som Frontline og Okeanis. Legg til det faktum at du må betale belgisk utbytteskatt, og at CMBT nettopp har pantsatt Golden Ocean-kjøpet sitt med 13 milliarder.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenFritaksmetoden gjelder belgiske selskaper, og dermed blir ikke dette en belastning for norske aksjonærer. For de som også kjører investeringer gjennom aksjeselskaper vil en slippe dobbeltbeskatning når registreringen flyttes fra Bermuda til Belgia. Utbytter bør ikke bety noe så lenge selskapet reinvesterer fornuftig. Nevner også at ledelsen i CMBT nylig var i Oslo, og jeg fikk et solid og bra inntrykk av selskapet og planene fremover. Merk at i avtalen med GOGL har de ikke hatt anledning til å kommentere i media.
- for 3 døgn siden · Endretfor 3 døgn siden · EndretCMBT, som også har betydelig virksomhet innen oljefrakt, holder seg godt i dag med kurs 8,4 euro, noe som gir et bytteforhold (EUR/NOK 11,63 og GOGL/CMBT 0,95) i NOK på 92,8 kroner. Forskjellen på 15,4 kr (92,8-77,4) (eller ca 20%) vil tilfalle GOGL eiere trolig i løpet av de neste 3 månedene. CMBT kurs nå faktisk 8,43 euro, med sterk inntjening i tilnærmet alle segmenter i selskapet.for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenSelskapene har sagt at sammenslåingen skal skje i løpet av 3Q 2025, og vi er snart inne i 3Q. Aksjekursen til CMBT kan også gå ned, men som jeg har vist er ratene for tørrbulk meget gode for Capesize, og langt over nivået i 1Q (Capesize er det klart viktigste shippingsegmentet for det nye selskapet). Videre er ratene for oljefrakt også gode for tiden, delvis pga. krigsfrykt, og også her er det nye selskapet betydelig eksponert. De andre segmentene viser god økning eller stabilitet sammenlignet med 1Q. Så markedsutviklingen viser at aksjekursen kommer til å stige en god del fremover, og det kommer også resultatene til å vise. CMBT laget i sin 1Q pres, en god oversikt over markedsutviklingen så langt i 2Q for de ulike segmentene. Det var fine tall, og tallene for GOGL kommer til å være enda finere da de er så sterkt eksponert mot Capesize.
- 20. juni · Endret20. juni · EndretCMBTs overordnede forventning til Capesize markedet, der selskapet er verdens klart største. Hentet fra overskrift i årsrapporten til CMBT. “While global Capesize tonmile demand and fleet supply are expected to remain balanced for 2025 and 2026, long-term market improvements are anticipated due to the rapidly ageing Capesize fleet and the segment’s historically low order book-to-fleet ratio. Stricter regulations, reduced sailing speeds, and potential increases in port congestion are additional catalysts that enhance the long-term attractiveness of the Capesize market.” Dette er rett og slett knall for de som tørr å vente på en skikkelig opptur. Capesize markedet må være ett av de mest spennende markedssegmentene å gå inn i med tanke på å få med seg en skikkelig opptur på mellomlang eller lang sikt, og Golden Ocean er da et veldig godt alternativ.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
36 dager siden‧28min
0,5065 NOK/aksje
Siste utbytte
15,59 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 15 min sidenfor 15 min sidenJeg så igjennom presentasjonen av Golden Ocean/CMBT fusjonen, og merket meg at selskapene lagt til grunn en NAV i CMBT på 15,23 Dollar, og i Golden Ocean på 14,49 Dollar. Sterke markeder og god inntjening i alle segmenter vil øke disse verdiene betydelig gjennom resten av 2025.for 1 min sidenfor 1 min sidenDen Nav kan nok stemme på Cmbt,slik priser markedene selskaper som er kipe på utbytter. Gogl har nok en Nav mellom 125-150 det hjelper så lite når de skal fusjoneres inn. Dette vet du alt om Botne Bruk, du som er Jin aksjonær ,Jin som prises på 0,2-0,25 av Nav. Så argumentet du bruker her er et ikketema.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretLink til å følge utviklingen i Capesize indeksen. https://en.stockq.org/index/BCI.php Litt tidlig å si ennå, men vi kan vel håpe på at rateutviklingen for capesize i månedene fremover vil holde seg i intervallet som var i første halvår 2024. Første topp var vi nylig hatt der indeksen toppet på over 3700 poeng, så får vi se hvordan det går i ukene fremover. Det ligger enorme verdier i den samlede flåten av skip i Gogl og CMBT, som selskapet fremover vil vise samlede resultater for. CMBT betalte ca. 140 kr for Fredriksens aksjer i Gogl, og denne investeringen vil de nok forsøke å få god avkastning på. Familien bak CMBT har en så høy eierandel i selskapet at de vil ha sterke interesser i å drive selskapet effektivt og godt, og at arbeidet viser igjen i aksjekursen. Skal også huske på at CMBT eier en del av seg selv (selskapet eier mange aksjer i seg selv, slik jeg har forstått det), noe som er positivt knyttet til bytteforholdet i sammenslåingen, og at reell eierandel til hver aksjonær egentlig er høyere.for 21 min sidenfor 21 min sidenBra poeng. Fylte for egen del nettopp på. Vet jo ikke om bunnen er nådd, men har trua på at det ikke kan være langt unna. Virker for meg som de nye eierne har fått dempet noe av usikkerheten etter JFs exit. Håper for øvrig verdensbildet ellers går i en mer positiv retning framover. Vil nok også kunne gjøre underverker - her også.
- for 2 døgn siden·Jeg ville ikke satset på det nye fusjonerte selskapet hvis det er fordi du tror på gode Cape- og tankrater. Da ville jeg valgt en ren Cape-eksponering som 2020-bulkere eller Himalaya- og tankselskaper som Frontline og Okeanis. Legg til det faktum at du må betale belgisk utbytteskatt, og at CMBT nettopp har pantsatt Golden Ocean-kjøpet sitt med 13 milliarder.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenFritaksmetoden gjelder belgiske selskaper, og dermed blir ikke dette en belastning for norske aksjonærer. For de som også kjører investeringer gjennom aksjeselskaper vil en slippe dobbeltbeskatning når registreringen flyttes fra Bermuda til Belgia. Utbytter bør ikke bety noe så lenge selskapet reinvesterer fornuftig. Nevner også at ledelsen i CMBT nylig var i Oslo, og jeg fikk et solid og bra inntrykk av selskapet og planene fremover. Merk at i avtalen med GOGL har de ikke hatt anledning til å kommentere i media.
- for 3 døgn siden · Endretfor 3 døgn siden · EndretCMBT, som også har betydelig virksomhet innen oljefrakt, holder seg godt i dag med kurs 8,4 euro, noe som gir et bytteforhold (EUR/NOK 11,63 og GOGL/CMBT 0,95) i NOK på 92,8 kroner. Forskjellen på 15,4 kr (92,8-77,4) (eller ca 20%) vil tilfalle GOGL eiere trolig i løpet av de neste 3 månedene. CMBT kurs nå faktisk 8,43 euro, med sterk inntjening i tilnærmet alle segmenter i selskapet.for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenSelskapene har sagt at sammenslåingen skal skje i løpet av 3Q 2025, og vi er snart inne i 3Q. Aksjekursen til CMBT kan også gå ned, men som jeg har vist er ratene for tørrbulk meget gode for Capesize, og langt over nivået i 1Q (Capesize er det klart viktigste shippingsegmentet for det nye selskapet). Videre er ratene for oljefrakt også gode for tiden, delvis pga. krigsfrykt, og også her er det nye selskapet betydelig eksponert. De andre segmentene viser god økning eller stabilitet sammenlignet med 1Q. Så markedsutviklingen viser at aksjekursen kommer til å stige en god del fremover, og det kommer også resultatene til å vise. CMBT laget i sin 1Q pres, en god oversikt over markedsutviklingen så langt i 2Q for de ulike segmentene. Det var fine tall, og tallene for GOGL kommer til å være enda finere da de er så sterkt eksponert mot Capesize.
- 20. juni · Endret20. juni · EndretCMBTs overordnede forventning til Capesize markedet, der selskapet er verdens klart største. Hentet fra overskrift i årsrapporten til CMBT. “While global Capesize tonmile demand and fleet supply are expected to remain balanced for 2025 and 2026, long-term market improvements are anticipated due to the rapidly ageing Capesize fleet and the segment’s historically low order book-to-fleet ratio. Stricter regulations, reduced sailing speeds, and potential increases in port congestion are additional catalysts that enhance the long-term attractiveness of the Capesize market.” Dette er rett og slett knall for de som tørr å vente på en skikkelig opptur. Capesize markedet må være ett av de mest spennende markedssegmentene å gå inn i med tanke på å få med seg en skikkelig opptur på mellomlang eller lang sikt, og Golden Ocean er da et veldig godt alternativ.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
277
Selg
Antall
33
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
80 | - | - | ||
62 | - | - | ||
11 | - | - | ||
71 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
76,85VWAP
Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
VWAP
Høy
76,85Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Generalforsamling | 8. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 26. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
36 dager siden‧28min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 29. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 21. mai | |
2024 Generalforsamling | 8. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 26. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 27. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 28. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
0,5065 NOK/aksje
Siste utbytte
15,59 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 15 min sidenfor 15 min sidenJeg så igjennom presentasjonen av Golden Ocean/CMBT fusjonen, og merket meg at selskapene lagt til grunn en NAV i CMBT på 15,23 Dollar, og i Golden Ocean på 14,49 Dollar. Sterke markeder og god inntjening i alle segmenter vil øke disse verdiene betydelig gjennom resten av 2025.for 1 min sidenfor 1 min sidenDen Nav kan nok stemme på Cmbt,slik priser markedene selskaper som er kipe på utbytter. Gogl har nok en Nav mellom 125-150 det hjelper så lite når de skal fusjoneres inn. Dette vet du alt om Botne Bruk, du som er Jin aksjonær ,Jin som prises på 0,2-0,25 av Nav. Så argumentet du bruker her er et ikketema.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretLink til å følge utviklingen i Capesize indeksen. https://en.stockq.org/index/BCI.php Litt tidlig å si ennå, men vi kan vel håpe på at rateutviklingen for capesize i månedene fremover vil holde seg i intervallet som var i første halvår 2024. Første topp var vi nylig hatt der indeksen toppet på over 3700 poeng, så får vi se hvordan det går i ukene fremover. Det ligger enorme verdier i den samlede flåten av skip i Gogl og CMBT, som selskapet fremover vil vise samlede resultater for. CMBT betalte ca. 140 kr for Fredriksens aksjer i Gogl, og denne investeringen vil de nok forsøke å få god avkastning på. Familien bak CMBT har en så høy eierandel i selskapet at de vil ha sterke interesser i å drive selskapet effektivt og godt, og at arbeidet viser igjen i aksjekursen. Skal også huske på at CMBT eier en del av seg selv (selskapet eier mange aksjer i seg selv, slik jeg har forstått det), noe som er positivt knyttet til bytteforholdet i sammenslåingen, og at reell eierandel til hver aksjonær egentlig er høyere.for 21 min sidenfor 21 min sidenBra poeng. Fylte for egen del nettopp på. Vet jo ikke om bunnen er nådd, men har trua på at det ikke kan være langt unna. Virker for meg som de nye eierne har fått dempet noe av usikkerheten etter JFs exit. Håper for øvrig verdensbildet ellers går i en mer positiv retning framover. Vil nok også kunne gjøre underverker - her også.
- for 2 døgn siden·Jeg ville ikke satset på det nye fusjonerte selskapet hvis det er fordi du tror på gode Cape- og tankrater. Da ville jeg valgt en ren Cape-eksponering som 2020-bulkere eller Himalaya- og tankselskaper som Frontline og Okeanis. Legg til det faktum at du må betale belgisk utbytteskatt, og at CMBT nettopp har pantsatt Golden Ocean-kjøpet sitt med 13 milliarder.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenFritaksmetoden gjelder belgiske selskaper, og dermed blir ikke dette en belastning for norske aksjonærer. For de som også kjører investeringer gjennom aksjeselskaper vil en slippe dobbeltbeskatning når registreringen flyttes fra Bermuda til Belgia. Utbytter bør ikke bety noe så lenge selskapet reinvesterer fornuftig. Nevner også at ledelsen i CMBT nylig var i Oslo, og jeg fikk et solid og bra inntrykk av selskapet og planene fremover. Merk at i avtalen med GOGL har de ikke hatt anledning til å kommentere i media.
- for 3 døgn siden · Endretfor 3 døgn siden · EndretCMBT, som også har betydelig virksomhet innen oljefrakt, holder seg godt i dag med kurs 8,4 euro, noe som gir et bytteforhold (EUR/NOK 11,63 og GOGL/CMBT 0,95) i NOK på 92,8 kroner. Forskjellen på 15,4 kr (92,8-77,4) (eller ca 20%) vil tilfalle GOGL eiere trolig i løpet av de neste 3 månedene. CMBT kurs nå faktisk 8,43 euro, med sterk inntjening i tilnærmet alle segmenter i selskapet.for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenSelskapene har sagt at sammenslåingen skal skje i løpet av 3Q 2025, og vi er snart inne i 3Q. Aksjekursen til CMBT kan også gå ned, men som jeg har vist er ratene for tørrbulk meget gode for Capesize, og langt over nivået i 1Q (Capesize er det klart viktigste shippingsegmentet for det nye selskapet). Videre er ratene for oljefrakt også gode for tiden, delvis pga. krigsfrykt, og også her er det nye selskapet betydelig eksponert. De andre segmentene viser god økning eller stabilitet sammenlignet med 1Q. Så markedsutviklingen viser at aksjekursen kommer til å stige en god del fremover, og det kommer også resultatene til å vise. CMBT laget i sin 1Q pres, en god oversikt over markedsutviklingen så langt i 2Q for de ulike segmentene. Det var fine tall, og tallene for GOGL kommer til å være enda finere da de er så sterkt eksponert mot Capesize.
- 20. juni · Endret20. juni · EndretCMBTs overordnede forventning til Capesize markedet, der selskapet er verdens klart største. Hentet fra overskrift i årsrapporten til CMBT. “While global Capesize tonmile demand and fleet supply are expected to remain balanced for 2025 and 2026, long-term market improvements are anticipated due to the rapidly ageing Capesize fleet and the segment’s historically low order book-to-fleet ratio. Stricter regulations, reduced sailing speeds, and potential increases in port congestion are additional catalysts that enhance the long-term attractiveness of the Capesize market.” Dette er rett og slett knall for de som tørr å vente på en skikkelig opptur. Capesize markedet må være ett av de mest spennende markedssegmentene å gå inn i med tanke på å få med seg en skikkelig opptur på mellomlang eller lang sikt, og Golden Ocean er da et veldig godt alternativ.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
277
Selg
Antall
33
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
80 | - | - | ||
62 | - | - | ||
11 | - | - | ||
71 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
76,85VWAP
Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
VWAP
Høy
76,85Lav
76,3OmsetningAntall
0,5 6 788
Meglerstatistikk
Fant ingen data