Gå til hovedinnhold

NorwayNorwayBELSHIPS
(BELCO)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
25,05
I dag %
+1,83%
I dag +/-
+0,45
Kjøp
24,00
Selg
25,30
Høy
25,15
Lav
24,60
Omsetning (Volum)
796 300
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Siste
25,05
Utvikling i dag
+1,83%
+0,45
Kjøp
24,00
Selg
25,30
Høy
25,15
Lav
24,60
Omsetning (Volum)
796 300
Kvartalsrapport (Q4)
Kun PDF
72 dager siden
0,175 NOK/aksje
Siste utbytte
8,94 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
500
Selg
Antall
750

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Omsetning (NOK)
19 848 898

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
8. mai
7 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)19. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)9. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)21. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)9. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Kunder besøkte også

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
Kun PDF
72 dager siden

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
8. mai
7 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)19. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)9. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)21. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)9. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 10 t siden
    for 10 t siden
    Jeg har overtid hatt stor tro på Mpcc, Hauto og Klaveness. Alle har slått kraftig til. Har også stor tro på Belships, så "only time will show " om jeg får rett igjen. Shipping er virkelig på oppsving for tiden og jeg tror på en lysende fremtid for alle segmenter.
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Gas, tank og bulk tror jeg på. Container tror jeg ikke meget på
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Har stor tro på container skip i Feeder markedet, som MPCC opererer i. Kommer svært lite båter i det segmentet de neste årene.
  • for 13 t siden
    for 13 t siden
    Har trua på at dette selskapet vil gjøre det meget bra fremover
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Streamlined Belships now an easier takeover target, analysts say. Clarksons Securities backs simplification of operating structure. The newly simplified operational structure at bulker owner Belships makes it an “easier” takeover target, Clarksons Securities believes. The Oslo-listed supramax and ultramax company said on Monday it had bought a bigger stake in the Norwegian branch of its operating arm, Lighthouse Navigation, while selling off a sister business in Asia. The shipowner raised its holding from 50% to 67% in Norway, while divesting its 50.1% slice of the Singapore division to its employees. “This divestment reduces the contribution to Belships’ net asset value (NAV) but streamlines the company and makes it easier to understand and potentially acquire,” analysts led by Frode Morkedal said. Clarksons Securities valued Lighthouse Navigation at $130m, with a contribution to NAV of $65m. This will fall to $60m based on the midway point of Belships’ estimate of quarterly Ebitda from the unit of between $2m and $5m. But other factors are at play, the analysts pointed out. “The full value of Lighthouse Navigation has likely never been priced in by the equity market. Assessing the value of the fleet is relatively straightforward as values are provided by brokers, while the valuation of an operator is more difficult to assess due to earnings volatility,” they pointed out. The Singapore company also has multiple subsidiaries about which there is no public information, increasing the complexity of the company, the team added. “Simplifying the company and reducing the exposure to the operating business should make things easier and lessen the discussion around the ‘actual’ NAV,” the analysts said. “The streamlining of the company makes Belships an easier takeover candidate. Although the Oslo-based operator company remains, it has a simple structure and, according to management, has a highly sought-after staff,” the Clarksons Securities team added. Clarksons Securities has a “buy” rating on the stock. The Lighthouse transaction and newbuilding expansion, combined with rising asset values, has led to Belships’ NAV reaching NOK 30 ($2.72) per share, against a trading price of NOK 24.85 on Tuesday, the investment bank calculated. A strong market and solid cash flows are expected to lift this further to NOK 32 by the end of the year, assuming supramax rates average $15,700 per day for the remainder of 2024, the investment bank argued. “Overall, we continue to find Belships appealing and think the latest developments are positive for the company,” the company concluded. Copyright - Tradewinds - simply the best!
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Hva er realistisk kursnivå på BELCO mot 1. aug ? Noen tanker her ?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Hotdate. Ser man bortifra siste rapport, nøkkeltall,flåte på 4 år i gjennomsnitt og gode kontrakter, så tror jeg att flere rederier kommer til å følge Mpcc og Hauto modellen. To veldig aksjoner vennlige rederier som gir ut meget gode utbytter. Shipping går like mye opp å ned som bølgene på havet, så skal folk være villig til å investere i shipping aksjer, så bør vi få godt betalt når det går bra. Se bare på Wawi. En bedrift som burde hatt en aksjekurs på rundt 140 kr, men som i skrivende stund ligger 4 kr etter Hauto. Wawi er, etter min mening,en ikke aksjonær vennlig bedrift.
  • for 2 døgn siden · Endret
    for 2 døgn siden · Endret
    Hva står her? Belco kjøper eller selger Lighthouse? Det står at de selger sin andel på 50%, dvs trading virksomheten?, Men de kjøper 33% av aksjene av Lighthouse Navigation Management AS, dvs. selskapet som opererer shipene? Tenker jeg rett? Oslo (Infront TDN Direkt): Belships har inngått en avtale om å selge sin andel på 50 prosent i Lighthouse Navigation Pte Ltd mot et kontantvederlag som vil bli utbetalt til Belships over de neste 15 månedene. Det fremgår av en melding mandag. Som en del av transaksjonen har Belships kjøpt 33 prosent av aksjene i Lighthouse Navigation Management AS, noe som øker Belships' eierandel til 67 prosent. Transaksjonen er gjennomført. -Helt siden opprettelsen har Lighthouse Navigation vært en suksesshistorie, og dette eierskiftet er for å fokusere og forenkle Belships' engasjement innen tørrbulkdriftsvirksomheter. Transaksjonen er gjennomført i god ånd, og den kommersielle driften av Belships-flåten vil fortsatt bli håndtert på samme måte som i dag, i samarbeid mellom kontorene i Bangkok og Oslo, sier administrerende direktør Lars Christian Skarsgård i Belships.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ja, spørsmålet er egentlig hvilken type av virksomhet selskapet kjøper. Men har nå svaret., som antatt Selger i Bangkok, kjøper i Oslo Belships selger operatørvirksomheten i Asia og øker eierskapet i selskapet som har ansvaret for driften av flåten i Oslo.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
Kun PDF
72 dager siden
0,175 NOK/aksje
Siste utbytte
8,94 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
0,175 NOK/aksje
Siste utbytte
8,94 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 10 t siden
    for 10 t siden
    Jeg har overtid hatt stor tro på Mpcc, Hauto og Klaveness. Alle har slått kraftig til. Har også stor tro på Belships, så "only time will show " om jeg får rett igjen. Shipping er virkelig på oppsving for tiden og jeg tror på en lysende fremtid for alle segmenter.
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Gas, tank og bulk tror jeg på. Container tror jeg ikke meget på
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Har stor tro på container skip i Feeder markedet, som MPCC opererer i. Kommer svært lite båter i det segmentet de neste årene.
  • for 13 t siden
    for 13 t siden
    Har trua på at dette selskapet vil gjøre det meget bra fremover
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Streamlined Belships now an easier takeover target, analysts say. Clarksons Securities backs simplification of operating structure. The newly simplified operational structure at bulker owner Belships makes it an “easier” takeover target, Clarksons Securities believes. The Oslo-listed supramax and ultramax company said on Monday it had bought a bigger stake in the Norwegian branch of its operating arm, Lighthouse Navigation, while selling off a sister business in Asia. The shipowner raised its holding from 50% to 67% in Norway, while divesting its 50.1% slice of the Singapore division to its employees. “This divestment reduces the contribution to Belships’ net asset value (NAV) but streamlines the company and makes it easier to understand and potentially acquire,” analysts led by Frode Morkedal said. Clarksons Securities valued Lighthouse Navigation at $130m, with a contribution to NAV of $65m. This will fall to $60m based on the midway point of Belships’ estimate of quarterly Ebitda from the unit of between $2m and $5m. But other factors are at play, the analysts pointed out. “The full value of Lighthouse Navigation has likely never been priced in by the equity market. Assessing the value of the fleet is relatively straightforward as values are provided by brokers, while the valuation of an operator is more difficult to assess due to earnings volatility,” they pointed out. The Singapore company also has multiple subsidiaries about which there is no public information, increasing the complexity of the company, the team added. “Simplifying the company and reducing the exposure to the operating business should make things easier and lessen the discussion around the ‘actual’ NAV,” the analysts said. “The streamlining of the company makes Belships an easier takeover candidate. Although the Oslo-based operator company remains, it has a simple structure and, according to management, has a highly sought-after staff,” the Clarksons Securities team added. Clarksons Securities has a “buy” rating on the stock. The Lighthouse transaction and newbuilding expansion, combined with rising asset values, has led to Belships’ NAV reaching NOK 30 ($2.72) per share, against a trading price of NOK 24.85 on Tuesday, the investment bank calculated. A strong market and solid cash flows are expected to lift this further to NOK 32 by the end of the year, assuming supramax rates average $15,700 per day for the remainder of 2024, the investment bank argued. “Overall, we continue to find Belships appealing and think the latest developments are positive for the company,” the company concluded. Copyright - Tradewinds - simply the best!
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Hva er realistisk kursnivå på BELCO mot 1. aug ? Noen tanker her ?
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Hotdate. Ser man bortifra siste rapport, nøkkeltall,flåte på 4 år i gjennomsnitt og gode kontrakter, så tror jeg att flere rederier kommer til å følge Mpcc og Hauto modellen. To veldig aksjoner vennlige rederier som gir ut meget gode utbytter. Shipping går like mye opp å ned som bølgene på havet, så skal folk være villig til å investere i shipping aksjer, så bør vi få godt betalt når det går bra. Se bare på Wawi. En bedrift som burde hatt en aksjekurs på rundt 140 kr, men som i skrivende stund ligger 4 kr etter Hauto. Wawi er, etter min mening,en ikke aksjonær vennlig bedrift.
  • for 2 døgn siden · Endret
    for 2 døgn siden · Endret
    Hva står her? Belco kjøper eller selger Lighthouse? Det står at de selger sin andel på 50%, dvs trading virksomheten?, Men de kjøper 33% av aksjene av Lighthouse Navigation Management AS, dvs. selskapet som opererer shipene? Tenker jeg rett? Oslo (Infront TDN Direkt): Belships har inngått en avtale om å selge sin andel på 50 prosent i Lighthouse Navigation Pte Ltd mot et kontantvederlag som vil bli utbetalt til Belships over de neste 15 månedene. Det fremgår av en melding mandag. Som en del av transaksjonen har Belships kjøpt 33 prosent av aksjene i Lighthouse Navigation Management AS, noe som øker Belships' eierandel til 67 prosent. Transaksjonen er gjennomført. -Helt siden opprettelsen har Lighthouse Navigation vært en suksesshistorie, og dette eierskiftet er for å fokusere og forenkle Belships' engasjement innen tørrbulkdriftsvirksomheter. Transaksjonen er gjennomført i god ånd, og den kommersielle driften av Belships-flåten vil fortsatt bli håndtert på samme måte som i dag, i samarbeid mellom kontorene i Bangkok og Oslo, sier administrerende direktør Lars Christian Skarsgård i Belships.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ja, spørsmålet er egentlig hvilken type av virksomhet selskapet kjøper. Men har nå svaret., som antatt Selger i Bangkok, kjøper i Oslo Belships selger operatørvirksomheten i Asia og øker eierskapet i selskapet som har ansvaret for driften av flåten i Oslo.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
500
Selg
Antall
750

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Omsetning (NOK)
19 848 898

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Kunder besøkte også

Selskapshendelser

Kommende
2023 Generalforsamling
8. mai
7 dager
Historisk
2023 Kvartalsrapport (Q4)19. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)9. nov. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q2)21. aug. 2023
2023 Kvartalsrapport (Q1)9. mai 2023
2022 Generalforsamling8. mai 2023
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater