Jeg prøver å selge mine beholdninger, men det mangler priser. Hva skal jeg gjøre?
Under normale markedsvilkår tilbyr Nordea både kjøps- og salgspriser for Nordnets
børsnoterte produkter i Nordnet Markets. I visse tilfeller kan det være vanskelig eller umulig å
kjøpe eller selge børsnoterte produkter. Dette kalles likviditetsrisiko og kan for eksempel
oppstå når den underliggende eiendelen er vanskelig å prise, ved betydelige kursbevegelser
eller når handelen på en relevant markedsplass er stengt i en viss periode. Tekniske avbrudd
kan også forstyrre handelen og påvirke Nordeas mulighet til å tilby priser i produktet.
Hvis du har en eksisterende beholdning i et produkt som du har bestemt deg for å selge,
men ikke kan på grunn av manglende priser i ordreboken fra market maker, følg
instruksjonene nedenfor. Ved å følge instruksjonene nedenfor gir du market makeren av
produktet muligheten til først å prøve å løse eventuelle problemer med prisingen slik at du
kan selge ønsket beholdning. I andre omgang gir du deg selv riktig grunnlag for å senere
kunne få din sak vurdert i tilfelle en reklamasjon som følge av manglende prising.
Forsøk å selge din beholdning ved å legge inn en salgsordre på nettsiden, appen eller i en av våre handelsapplikasjoner.
Hvis ordren din ikke kan utføres, kontakt umiddelbart Nordnets meglere på telefonnummer: 23 33 30 23 (tast 1) og gi beskjed om at du vil lukke posisjonen din. Nordnet noterer ned tidspunktet for samtalen og prøver samtidig å kontakte market makeren av produktet for å prøve å få i gang prisingen. Selg umiddelbart din beholdning når market makeren tilbyr priser i produktet igjen.
Hvis du mener at du har lidd økonomisk tap som følge av det som har skjedd, kan dusende inn en reklamasjon ved å sende en melding til kundeservice når du er logge inn.
Klager som er sendt inn i samsvar med ovenstående vil bli behandlet, og eventuelle feil vil bli
kompensert i samsvar med vilkårene og avgjort fra sak til sak.
Relaterte spørsmål og svar
- Jeg forsøker å selge, men det mangler priser. Hva skal jeg gjøre?
- Hvorfor stilles det ikke priser i Nordnet Markets-produktene?
- Hvordan kan jeg se om et Nordnet Markets-produkt har blitt knocket?
- Hva er Nordnet Markets?
- Blir det belastet andre kostnader?
- Hva er forskjellen på et sertifikat med og uten stop loss-buffer?
- Nordnet Markets - Hva betyr Buy-Back eller Sold-Out Buy-Back?
- Er det kurtasjefritt å investere i Nordnet Markets?
- Hvem er utsteder/emittent av Nordnet Markets-produktene?
- Hvor kan jeg handle Nordnet Markets-produkter?