Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-
94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-
94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-
94,45NOK
0,00% (0,00)
Ved stenging
Høy-
Lav-
Omsetning-
2025 Q3-rapport
42 dager siden36min
1,5729 NOK/aksje
Siste utbytte
23,95 %Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
2
Selg
Antall
100

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
5. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport30. okt.
2025 Q2-rapport22. aug.
2025 Q1-rapport25. apr.
2024 Q4-rapport14. feb.
2024 Q3-rapport24. okt. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 14 t siden
    for 14 t siden
    Hei. Bare ett spørsmål? Er det lurt å eie bare en aksje eller flere ?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Alle starter en plass. Gå inn og få kurtasje mini. Selv invistere eg 2500kr måneden og satser på at etter vært utbytte vil få snøbbal effekt og minimere tap mot kurtasje. Husk tid i marked gir erfaring. Ville funnet 2/3 aksjer og kjøpt den så er best priset til vær tid. Selv skal eg opp til 20000kr pr posisjon før jeg invistere I 4 selvskap
  • for 21 t siden
    for 21 t siden
    Jeg testet KI med følgende spørsmål: Hvilke utsikter er det for utbetalinger fra HAUTO i 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes å fortsette kvartalsvise utbetalinger gjennom 2026, med positive utsikter basert på sterke kontrakter og historisk utbyttepolitikk. Selskapet har faste kontrakter som dekker 80% av volumet for både 2025 og 2026, noe som sikrer stabil inntekt og støtter høye utbytter. Analytikere og investordiskusjoner peker på vedvarende høye yields rundt 24-25% for 2025, med lignende forventninger inn i 2026 gitt fullbookede skip og sterk EBITDA. Den siste utbetalingen var USD 0.1573 per aksje (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsutbytter som USD 0.50 eller mer per aksje tidlig i 2026.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Kan vi alle bli enige in å stoppe å spørre predictive text algoritmen om faktiske råd og informasjon?
    for 14 t siden
    for 14 t siden
    De fleste skjønner ikke hva en LLM er og hvordan man bruker de. Veldig mye "Jeg kopierte fra chatGPT" på shareville nå. Innlegg som har null verdi og senker kvaliteten (som er latterlig lav i utgangspunktet)
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hva sa Enger om fremtidens skip? (Aug -25). "Dual-fuel konseptet til Aurora-skipene gjør det mulig å frakte biler i globale ruter uten utslipp av CO2. – Våre kunder i bilindustrien er noen av de mest karbonbevisste. Bilprodusenter er blant de største kjøperne i verden av grønt stål og aluminium. Ro-ro skipene er det neste store utslippet på listen deres, sier Enger om hvorfor rederiet ser fordelen av å være først ute med karbonfri frakt." DVS. et skip er ikke kun et skip, beskaffenhet, miljøvennlighet og fraktvolum er også viktigere faktorer i dette markedet. Hautos nye skip har en kapasitet på 9100 enheter. De fleste eldre skipene i markedet er langt mindre(og går på diesel).
    for 18 t siden
    for 18 t siden
    De nye PCTC skipene i Aurora klassen er vel i utgangspunktet ikke utslippsfrie da de fueles med LNG eller olje med lavt svovelinnhold. Skipene er imidlertid tilrettelagt for å kunne konverteres til ammonia drift en gang i fremtiden (mangler vel vesentlig global infrastruktur for dette i øyeblikket).
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy. ”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS). Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027. Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Dette er i tråd med foreliggende analyser og forventninger. Ratene er på vei ned grunnet oppseilende overkapasitet i markedet.....
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Nokk et bevis på at det lønner seg å sitte stille i båten og tenke langsiktig. Ledelsen i Høegh er dyktig og tok riktig besluttning mtp bla utbytte ved forrige Q. Spennende å se hvor mye det faktisk lønte seg fremmover. Da ble det bra nyttårsfeiring i år også😁
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Så lenge havneutgifter ble utsatt 1 år nå i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 blir så langt unna Q3. Og med ny begynnende utbyttemodell som i utgangspunkt skal tilsvare andel likt tidligere, så trur jeg kanskje utbytte kan overraske på den positive sida.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
42 dager siden36min
1,5729 NOK/aksje
Siste utbytte
23,95 %Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 14 t siden
    for 14 t siden
    Hei. Bare ett spørsmål? Er det lurt å eie bare en aksje eller flere ?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Alle starter en plass. Gå inn og få kurtasje mini. Selv invistere eg 2500kr måneden og satser på at etter vært utbytte vil få snøbbal effekt og minimere tap mot kurtasje. Husk tid i marked gir erfaring. Ville funnet 2/3 aksjer og kjøpt den så er best priset til vær tid. Selv skal eg opp til 20000kr pr posisjon før jeg invistere I 4 selvskap
  • for 21 t siden
    for 21 t siden
    Jeg testet KI med følgende spørsmål: Hvilke utsikter er det for utbetalinger fra HAUTO i 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes å fortsette kvartalsvise utbetalinger gjennom 2026, med positive utsikter basert på sterke kontrakter og historisk utbyttepolitikk. Selskapet har faste kontrakter som dekker 80% av volumet for både 2025 og 2026, noe som sikrer stabil inntekt og støtter høye utbytter. Analytikere og investordiskusjoner peker på vedvarende høye yields rundt 24-25% for 2025, med lignende forventninger inn i 2026 gitt fullbookede skip og sterk EBITDA. Den siste utbetalingen var USD 0.1573 per aksje (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsutbytter som USD 0.50 eller mer per aksje tidlig i 2026.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Kan vi alle bli enige in å stoppe å spørre predictive text algoritmen om faktiske råd og informasjon?
    for 14 t siden
    for 14 t siden
    De fleste skjønner ikke hva en LLM er og hvordan man bruker de. Veldig mye "Jeg kopierte fra chatGPT" på shareville nå. Innlegg som har null verdi og senker kvaliteten (som er latterlig lav i utgangspunktet)
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hva sa Enger om fremtidens skip? (Aug -25). "Dual-fuel konseptet til Aurora-skipene gjør det mulig å frakte biler i globale ruter uten utslipp av CO2. – Våre kunder i bilindustrien er noen av de mest karbonbevisste. Bilprodusenter er blant de største kjøperne i verden av grønt stål og aluminium. Ro-ro skipene er det neste store utslippet på listen deres, sier Enger om hvorfor rederiet ser fordelen av å være først ute med karbonfri frakt." DVS. et skip er ikke kun et skip, beskaffenhet, miljøvennlighet og fraktvolum er også viktigere faktorer i dette markedet. Hautos nye skip har en kapasitet på 9100 enheter. De fleste eldre skipene i markedet er langt mindre(og går på diesel).
    for 18 t siden
    for 18 t siden
    De nye PCTC skipene i Aurora klassen er vel i utgangspunktet ikke utslippsfrie da de fueles med LNG eller olje med lavt svovelinnhold. Skipene er imidlertid tilrettelagt for å kunne konverteres til ammonia drift en gang i fremtiden (mangler vel vesentlig global infrastruktur for dette i øyeblikket).
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy. ”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS). Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027. Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Dette er i tråd med foreliggende analyser og forventninger. Ratene er på vei ned grunnet oppseilende overkapasitet i markedet.....
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Nokk et bevis på at det lønner seg å sitte stille i båten og tenke langsiktig. Ledelsen i Høegh er dyktig og tok riktig besluttning mtp bla utbytte ved forrige Q. Spennende å se hvor mye det faktisk lønte seg fremmover. Da ble det bra nyttårsfeiring i år også😁
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Så lenge havneutgifter ble utsatt 1 år nå i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 blir så langt unna Q3. Og med ny begynnende utbyttemodell som i utgangspunkt skal tilsvare andel likt tidligere, så trur jeg kanskje utbytte kan overraske på den positive sida.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
2
Selg
Antall
100

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
5. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport30. okt.
2025 Q2-rapport22. aug.
2025 Q1-rapport25. apr.
2024 Q4-rapport14. feb.
2024 Q3-rapport24. okt. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
42 dager siden36min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
5. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport30. okt.
2025 Q2-rapport22. aug.
2025 Q1-rapport25. apr.
2024 Q4-rapport14. feb.
2024 Q3-rapport24. okt. 2024
Data hentes fra Quartr, FactSet

Relaterte produkter

1,5729 NOK/aksje
Siste utbytte
23,95 %Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 14 t siden
    for 14 t siden
    Hei. Bare ett spørsmål? Er det lurt å eie bare en aksje eller flere ?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Alle starter en plass. Gå inn og få kurtasje mini. Selv invistere eg 2500kr måneden og satser på at etter vært utbytte vil få snøbbal effekt og minimere tap mot kurtasje. Husk tid i marked gir erfaring. Ville funnet 2/3 aksjer og kjøpt den så er best priset til vær tid. Selv skal eg opp til 20000kr pr posisjon før jeg invistere I 4 selvskap
  • for 21 t siden
    for 21 t siden
    Jeg testet KI med følgende spørsmål: Hvilke utsikter er det for utbetalinger fra HAUTO i 2026? Höegh Autoliners ASA (HAUTO) forventes å fortsette kvartalsvise utbetalinger gjennom 2026, med positive utsikter basert på sterke kontrakter og historisk utbyttepolitikk. Selskapet har faste kontrakter som dekker 80% av volumet for både 2025 og 2026, noe som sikrer stabil inntekt og støtter høye utbytter. Analytikere og investordiskusjoner peker på vedvarende høye yields rundt 24-25% for 2025, med lignende forventninger inn i 2026 gitt fullbookede skip og sterk EBITDA. Den siste utbetalingen var USD 0.1573 per aksje (ex-div 10. nov. 2025), og prognoser viser kvartalsutbytter som USD 0.50 eller mer per aksje tidlig i 2026.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Kan vi alle bli enige in å stoppe å spørre predictive text algoritmen om faktiske råd og informasjon?
    for 14 t siden
    for 14 t siden
    De fleste skjønner ikke hva en LLM er og hvordan man bruker de. Veldig mye "Jeg kopierte fra chatGPT" på shareville nå. Innlegg som har null verdi og senker kvaliteten (som er latterlig lav i utgangspunktet)
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hva sa Enger om fremtidens skip? (Aug -25). "Dual-fuel konseptet til Aurora-skipene gjør det mulig å frakte biler i globale ruter uten utslipp av CO2. – Våre kunder i bilindustrien er noen av de mest karbonbevisste. Bilprodusenter er blant de største kjøperne i verden av grønt stål og aluminium. Ro-ro skipene er det neste store utslippet på listen deres, sier Enger om hvorfor rederiet ser fordelen av å være først ute med karbonfri frakt." DVS. et skip er ikke kun et skip, beskaffenhet, miljøvennlighet og fraktvolum er også viktigere faktorer i dette markedet. Hautos nye skip har en kapasitet på 9100 enheter. De fleste eldre skipene i markedet er langt mindre(og går på diesel).
    for 18 t siden
    for 18 t siden
    De nye PCTC skipene i Aurora klassen er vel i utgangspunktet ikke utslippsfrie da de fueles med LNG eller olje med lavt svovelinnhold. Skipene er imidlertid tilrettelagt for å kunne konverteres til ammonia drift en gang i fremtiden (mangler vel vesentlig global infrastruktur for dette i øyeblikket).
  • for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy. ”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS). Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027. Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Dette er i tråd med foreliggende analyser og forventninger. Ratene er på vei ned grunnet oppseilende overkapasitet i markedet.....
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Nokk et bevis på at det lønner seg å sitte stille i båten og tenke langsiktig. Ledelsen i Høegh er dyktig og tok riktig besluttning mtp bla utbytte ved forrige Q. Spennende å se hvor mye det faktisk lønte seg fremmover. Da ble det bra nyttårsfeiring i år også😁
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Så lenge havneutgifter ble utsatt 1 år nå i første omgang, så er det ikke sikkert Q4 blir så langt unna Q3. Og med ny begynnende utbyttemodell som i utgangspunkt skal tilsvare andel likt tidligere, så trur jeg kanskje utbytte kan overraske på den positive sida.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
2
Selg
Antall
100

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data