Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Telenor

2026 Q1-rapport
55 dager siden
4,70 NOK/aksje
Ex-dag 15. okt.
6,59%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
19. mai
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q3-rapport
29. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ser at det er noen som roser starlink. Jeg som har prøvd starlink flere steder mener det er noe overpriset dritt. Til informasjon så brukte jeg starlink på Sotra og Askøy på vestlandet. Klar sikt til himmelen, fulgte alle instruksjoner. Endte med at jeg ga opp det greiene der, utrolig dårlig hastighet ifht hva man betaler for. Dette var for 1 år siden. Ja telenor er dyrt, de skviser ut alt de kan fra folk. Det ser jeg på som en stor negativ med Telenor. De er basically DNB, men i telekom. Men ifht starlink så er starlink boss. Iallefall på nåværende stadie. Jeg tror på at fokuset på norden nå vil skape mer stabile kontantstrømmer og marginer enn man kunne forvente seg fra asia/midtøsten. Ja det er dyrere å kjøpe opp her til lands og dyrere å drifte, men man får ett mye mer stabilt konsern. Det største problemet til Telenor er at de ikke vokser noe særlig, vi får håpe disse oppkjøpene leder til økt eps. Ser om og om igjen at selskaper som har sidegående eps som regel ender med å falle betydelig, fordi de fleste investorer vil investere i "opp og til høyre" grafer. Prisen på aksjen er jeg usikker på, Pe sier den er greit priset, PS sier den er litt dyr ifht historiske normaler.
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Glad at jeg solgte meg ut her ass selvom jeg solgte meg ut på et lite tap, værden kjedeligste aksje og et grådig selskap
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Kjedelig kanskje. Men dønn stabile utbytter. 😉😀
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tja, spørsmålet er vel om man skal sitte videre for utbytte eller vri på ordet og bytte ut aksjen....?
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Definitivt selg, behold, eller kjøp.
  • 18. juni
    18. juni
    I februar stod Telenor-aksjen i 177 kr, nå i juni står den i 145 kr aksjen. Det har riktignok blitt utbetalt 5 kr i utbytte, men aksjen har utvikla seg veldig svakt. Hva er årsaken til fallet?
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    En essensiell del spesielt for telecom selskaper må være omstilling å nytenkning. Fint med alt prat om starlink osv, men da må man tenke nytt og skape nye behov og tjenester. Klarer man ikke dette over tid er man død. Telenor er en sterk merkevare pr i dag.
  • 10. juni
    Telenor betaler 86 000 for hver kunde de har per i dag. Noen som har en tanke om det er litt "gammeldags" og/ eller dyrt med fibernett? Tenker da opp mot Starlink og lignende. Ikke alle trenger super kapasitet og responstid. Frykter at Telenor kan bli tvunget til lavere marginer.
    for 2 døgn siden · Endret
    for 2 døgn siden · Endret
    starlink er shared bandwith, høy delay og ikke brukene til data business. du kan ikke sammenligne det... og telenor har omtrent ferdig bygget ut fiber nett i norge, så i årene fremover så skal det høste fruktene på det. utbyggingen er nesten der, vi antar at norge er 90% bygget.. du har ikke mobil uten fiber, du har ingenting uten fiber.. eller tror du mobil signaler kun går i luften? capex for å bygge starllink er way way way høyere enn det en fiber noen gang kommer til å være.... og som sagt ikke brukene til annet enn privat. om 10 år, når kapasitets behovene er doblet og mere enn det... lykke til med satelitter som skal håndtere det... det er en drøm, men det er jo typisk elon... og til info: de kundene starlink har tatt inn til nå har de solgt billig til..... de trengte å pynte kjerrringa før IPO!!!! men... det er interessant å se hva folk tror... vi har hos oss testet starlink som et alternativ til våre kunder... for b2b har vi lagt det helt ned..... b2b er der pengene er, det er der marginene er... ikke på bredbånd...
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Problemet rundt hastigheten er at 1, det er delt så den er varierende og 2: den er asymmetrisk, så mere ned og lite opp.. jo, men avsidesliggende strøk har Telenor produkter for, WiFi broadband. Så det er også løst. Problem 2 er delay, så RTT (round trip time) som er betydelig høyere enn du får på begge de to andre jeg nevner, og siste er 5G private nett som er under rivende utvikling som ikke er mulig via satellitt (siden det ikke er privat) .. Det er i mine øyne et supplement men kan aldri bli så bra som vi har på bakken. Og nå har vi kun snakket mobil. Om vi drar den til data nettverk er det betydelig ganske ubrukelig i dag. Firmaer (og mange private ) ønsker symmetri båndbredde.. Så kan vi ta hele service biten. Starlink er en webside. Du har ikke noe SLA der, prosjekt ledere, service managere og alt annet en bedrift vil kreve for å kjøpe tjenester. NOC, lokale montører osv osv… Jeg vet ikke om det er v1, jeg var ikke selv involvert men i de testene.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
55 dager siden
4,70 NOK/aksje
Ex-dag 15. okt.
6,59%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ser at det er noen som roser starlink. Jeg som har prøvd starlink flere steder mener det er noe overpriset dritt. Til informasjon så brukte jeg starlink på Sotra og Askøy på vestlandet. Klar sikt til himmelen, fulgte alle instruksjoner. Endte med at jeg ga opp det greiene der, utrolig dårlig hastighet ifht hva man betaler for. Dette var for 1 år siden. Ja telenor er dyrt, de skviser ut alt de kan fra folk. Det ser jeg på som en stor negativ med Telenor. De er basically DNB, men i telekom. Men ifht starlink så er starlink boss. Iallefall på nåværende stadie. Jeg tror på at fokuset på norden nå vil skape mer stabile kontantstrømmer og marginer enn man kunne forvente seg fra asia/midtøsten. Ja det er dyrere å kjøpe opp her til lands og dyrere å drifte, men man får ett mye mer stabilt konsern. Det største problemet til Telenor er at de ikke vokser noe særlig, vi får håpe disse oppkjøpene leder til økt eps. Ser om og om igjen at selskaper som har sidegående eps som regel ender med å falle betydelig, fordi de fleste investorer vil investere i "opp og til høyre" grafer. Prisen på aksjen er jeg usikker på, Pe sier den er greit priset, PS sier den er litt dyr ifht historiske normaler.
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Glad at jeg solgte meg ut her ass selvom jeg solgte meg ut på et lite tap, værden kjedeligste aksje og et grådig selskap
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Kjedelig kanskje. Men dønn stabile utbytter. 😉😀
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tja, spørsmålet er vel om man skal sitte videre for utbytte eller vri på ordet og bytte ut aksjen....?
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Definitivt selg, behold, eller kjøp.
  • 18. juni
    18. juni
    I februar stod Telenor-aksjen i 177 kr, nå i juni står den i 145 kr aksjen. Det har riktignok blitt utbetalt 5 kr i utbytte, men aksjen har utvikla seg veldig svakt. Hva er årsaken til fallet?
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    En essensiell del spesielt for telecom selskaper må være omstilling å nytenkning. Fint med alt prat om starlink osv, men da må man tenke nytt og skape nye behov og tjenester. Klarer man ikke dette over tid er man død. Telenor er en sterk merkevare pr i dag.
  • 10. juni
    Telenor betaler 86 000 for hver kunde de har per i dag. Noen som har en tanke om det er litt "gammeldags" og/ eller dyrt med fibernett? Tenker da opp mot Starlink og lignende. Ikke alle trenger super kapasitet og responstid. Frykter at Telenor kan bli tvunget til lavere marginer.
    for 2 døgn siden · Endret
    for 2 døgn siden · Endret
    starlink er shared bandwith, høy delay og ikke brukene til data business. du kan ikke sammenligne det... og telenor har omtrent ferdig bygget ut fiber nett i norge, så i årene fremover så skal det høste fruktene på det. utbyggingen er nesten der, vi antar at norge er 90% bygget.. du har ikke mobil uten fiber, du har ingenting uten fiber.. eller tror du mobil signaler kun går i luften? capex for å bygge starllink er way way way høyere enn det en fiber noen gang kommer til å være.... og som sagt ikke brukene til annet enn privat. om 10 år, når kapasitets behovene er doblet og mere enn det... lykke til med satelitter som skal håndtere det... det er en drøm, men det er jo typisk elon... og til info: de kundene starlink har tatt inn til nå har de solgt billig til..... de trengte å pynte kjerrringa før IPO!!!! men... det er interessant å se hva folk tror... vi har hos oss testet starlink som et alternativ til våre kunder... for b2b har vi lagt det helt ned..... b2b er der pengene er, det er der marginene er... ikke på bredbånd...
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Problemet rundt hastigheten er at 1, det er delt så den er varierende og 2: den er asymmetrisk, så mere ned og lite opp.. jo, men avsidesliggende strøk har Telenor produkter for, WiFi broadband. Så det er også løst. Problem 2 er delay, så RTT (round trip time) som er betydelig høyere enn du får på begge de to andre jeg nevner, og siste er 5G private nett som er under rivende utvikling som ikke er mulig via satellitt (siden det ikke er privat) .. Det er i mine øyne et supplement men kan aldri bli så bra som vi har på bakken. Og nå har vi kun snakket mobil. Om vi drar den til data nettverk er det betydelig ganske ubrukelig i dag. Firmaer (og mange private ) ønsker symmetri båndbredde.. Så kan vi ta hele service biten. Starlink er en webside. Du har ikke noe SLA der, prosjekt ledere, service managere og alt annet en bedrift vil kreve for å kjøpe tjenester. NOC, lokale montører osv osv… Jeg vet ikke om det er v1, jeg var ikke selv involvert men i de testene.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
19. mai
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q3-rapport
29. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
55 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
16. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
19. mai
2026 Q1-rapport
28. apr.
2025 Q4-rapport
6. feb.
2025 Q3-rapport
29. okt. 2025
2025 Q2-rapport
18. juli 2025

Relaterte produkter

4,70 NOK/aksje
Ex-dag 15. okt.
6,59%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ser at det er noen som roser starlink. Jeg som har prøvd starlink flere steder mener det er noe overpriset dritt. Til informasjon så brukte jeg starlink på Sotra og Askøy på vestlandet. Klar sikt til himmelen, fulgte alle instruksjoner. Endte med at jeg ga opp det greiene der, utrolig dårlig hastighet ifht hva man betaler for. Dette var for 1 år siden. Ja telenor er dyrt, de skviser ut alt de kan fra folk. Det ser jeg på som en stor negativ med Telenor. De er basically DNB, men i telekom. Men ifht starlink så er starlink boss. Iallefall på nåværende stadie. Jeg tror på at fokuset på norden nå vil skape mer stabile kontantstrømmer og marginer enn man kunne forvente seg fra asia/midtøsten. Ja det er dyrere å kjøpe opp her til lands og dyrere å drifte, men man får ett mye mer stabilt konsern. Det største problemet til Telenor er at de ikke vokser noe særlig, vi får håpe disse oppkjøpene leder til økt eps. Ser om og om igjen at selskaper som har sidegående eps som regel ender med å falle betydelig, fordi de fleste investorer vil investere i "opp og til høyre" grafer. Prisen på aksjen er jeg usikker på, Pe sier den er greit priset, PS sier den er litt dyr ifht historiske normaler.
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Glad at jeg solgte meg ut her ass selvom jeg solgte meg ut på et lite tap, værden kjedeligste aksje og et grådig selskap
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Kjedelig kanskje. Men dønn stabile utbytter. 😉😀
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Tja, spørsmålet er vel om man skal sitte videre for utbytte eller vri på ordet og bytte ut aksjen....?
    for 1 døgn siden
    ·
    for 1 døgn siden
    ·
    Definitivt selg, behold, eller kjøp.
  • 18. juni
    18. juni
    I februar stod Telenor-aksjen i 177 kr, nå i juni står den i 145 kr aksjen. Det har riktignok blitt utbetalt 5 kr i utbytte, men aksjen har utvikla seg veldig svakt. Hva er årsaken til fallet?
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    En essensiell del spesielt for telecom selskaper må være omstilling å nytenkning. Fint med alt prat om starlink osv, men da må man tenke nytt og skape nye behov og tjenester. Klarer man ikke dette over tid er man død. Telenor er en sterk merkevare pr i dag.
  • 10. juni
    Telenor betaler 86 000 for hver kunde de har per i dag. Noen som har en tanke om det er litt "gammeldags" og/ eller dyrt med fibernett? Tenker da opp mot Starlink og lignende. Ikke alle trenger super kapasitet og responstid. Frykter at Telenor kan bli tvunget til lavere marginer.
    for 2 døgn siden · Endret
    for 2 døgn siden · Endret
    starlink er shared bandwith, høy delay og ikke brukene til data business. du kan ikke sammenligne det... og telenor har omtrent ferdig bygget ut fiber nett i norge, så i årene fremover så skal det høste fruktene på det. utbyggingen er nesten der, vi antar at norge er 90% bygget.. du har ikke mobil uten fiber, du har ingenting uten fiber.. eller tror du mobil signaler kun går i luften? capex for å bygge starllink er way way way høyere enn det en fiber noen gang kommer til å være.... og som sagt ikke brukene til annet enn privat. om 10 år, når kapasitets behovene er doblet og mere enn det... lykke til med satelitter som skal håndtere det... det er en drøm, men det er jo typisk elon... og til info: de kundene starlink har tatt inn til nå har de solgt billig til..... de trengte å pynte kjerrringa før IPO!!!! men... det er interessant å se hva folk tror... vi har hos oss testet starlink som et alternativ til våre kunder... for b2b har vi lagt det helt ned..... b2b er der pengene er, det er der marginene er... ikke på bredbånd...
    for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Problemet rundt hastigheten er at 1, det er delt så den er varierende og 2: den er asymmetrisk, så mere ned og lite opp.. jo, men avsidesliggende strøk har Telenor produkter for, WiFi broadband. Så det er også løst. Problem 2 er delay, så RTT (round trip time) som er betydelig høyere enn du får på begge de to andre jeg nevner, og siste er 5G private nett som er under rivende utvikling som ikke er mulig via satellitt (siden det ikke er privat) .. Det er i mine øyne et supplement men kan aldri bli så bra som vi har på bakken. Og nå har vi kun snakket mobil. Om vi drar den til data nettverk er det betydelig ganske ubrukelig i dag. Firmaer (og mange private ) ønsker symmetri båndbredde.. Så kan vi ta hele service biten. Starlink er en webside. Du har ikke noe SLA der, prosjekt ledere, service managere og alt annet en bedrift vil kreve for å kjøpe tjenester. NOC, lokale montører osv osv… Jeg vet ikke om det er v1, jeg var ikke selv involvert men i de testene.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data