Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Germany
Xetra
17:18:27
Risiko
5 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

8

VanEck Space Innovators UCITS ETF

81,80EUR
81,80EUR
Kjøp81,75
Selg81,80
Spread %0,06%
Omsetning (EUR)24 025 601
Årlig avgift0,55%
ETFGermanyXetra
Risiko
5 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

8

17:18:27

VanEck Space Innovators UCITS ETF

81,80EUR
81,80EUR
Kjøp81,75
Selg81,80
Spread %0,06%
Omsetning (EUR)24 025 601
Årlig avgift0,55%

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies involved in the global space exploration, equipment and communications industries.

Eksponering

Oppdatert 19.6.2026

Fordeling

  • Aksjer98,3%
  • Kontanter1,7%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 6 t siden
    ·
    Meningsløs ETF, alle disse inkluderte selskapene er sterkt overvurdert og alle er sterkt spekulative, non-profit små selskaper. Hypen rundt rommet er reell. SpaceX vil synke dypere og trekke alle de andre med seg ned. Romboblen sprakk hardt !
    for 6 t siden
    Dette er vel en sektor man absolutt bør tenke langsiktig. Boble/korreksjon i dag betyr ikke negativ avkastning på sikt. Jeg er bull og kjøper meg inn over flere år fremover.
  • for 21 t siden
    ·
    Selv nasdaq inkluderer spacex innen to uker, burde denne etf gjøre det snarest?
    for 4 t siden
    Nasdaq har kjøpt det de skal ha. Du glemmer at det kommer myyyye mere flow fra innsidere enn det er demand neste året. Det kommer til å glide aksjer fra venture kapital som har vørt inne der i over 20 år.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Er det virkelig SpaceX alene som trekker hele romsektoren ned?
    for 1 døgn siden
    Sannsynligvis, men ha tålmodighet. Denne ETF'en er meget volatil., som alle vet. Har man lengre syn på denne sektoren, vil denne nedgangen bare sees på som støy...
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jævla PissX som kom og fucka opp hele sektoren…🖕🖕🖕🖕
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hva skjer?
    for 3 t siden
    Spørs om ikke romlingene hadde finger med i spillet...Mars planeten er tom men ideene er fulle!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies involved in the global space exploration, equipment and communications industries.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 19.6.2026

Fordeling

  • Aksjer98,3%
  • Kontanter1,7%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 6 t siden
    ·
    Meningsløs ETF, alle disse inkluderte selskapene er sterkt overvurdert og alle er sterkt spekulative, non-profit små selskaper. Hypen rundt rommet er reell. SpaceX vil synke dypere og trekke alle de andre med seg ned. Romboblen sprakk hardt !
    for 6 t siden
    Dette er vel en sektor man absolutt bør tenke langsiktig. Boble/korreksjon i dag betyr ikke negativ avkastning på sikt. Jeg er bull og kjøper meg inn over flere år fremover.
  • for 21 t siden
    ·
    Selv nasdaq inkluderer spacex innen to uker, burde denne etf gjøre det snarest?
    for 4 t siden
    Nasdaq har kjøpt det de skal ha. Du glemmer at det kommer myyyye mere flow fra innsidere enn det er demand neste året. Det kommer til å glide aksjer fra venture kapital som har vørt inne der i over 20 år.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Er det virkelig SpaceX alene som trekker hele romsektoren ned?
    for 1 døgn siden
    Sannsynligvis, men ha tålmodighet. Denne ETF'en er meget volatil., som alle vet. Har man lengre syn på denne sektoren, vil denne nedgangen bare sees på som støy...
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jævla PissX som kom og fucka opp hele sektoren…🖕🖕🖕🖕
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hva skjer?
    for 3 t siden
    Spørs om ikke romlingene hadde finger med i spillet...Mars planeten er tom men ideene er fulle!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to the performance of companies involved in the global space exploration, equipment and communications industries.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 6 t siden
    ·
    Meningsløs ETF, alle disse inkluderte selskapene er sterkt overvurdert og alle er sterkt spekulative, non-profit små selskaper. Hypen rundt rommet er reell. SpaceX vil synke dypere og trekke alle de andre med seg ned. Romboblen sprakk hardt !
    for 6 t siden
    Dette er vel en sektor man absolutt bør tenke langsiktig. Boble/korreksjon i dag betyr ikke negativ avkastning på sikt. Jeg er bull og kjøper meg inn over flere år fremover.
  • for 21 t siden
    ·
    Selv nasdaq inkluderer spacex innen to uker, burde denne etf gjøre det snarest?
    for 4 t siden
    Nasdaq har kjøpt det de skal ha. Du glemmer at det kommer myyyye mere flow fra innsidere enn det er demand neste året. Det kommer til å glide aksjer fra venture kapital som har vørt inne der i over 20 år.
  • for 1 døgn siden
    ·
    Er det virkelig SpaceX alene som trekker hele romsektoren ned?
    for 1 døgn siden
    Sannsynligvis, men ha tålmodighet. Denne ETF'en er meget volatil., som alle vet. Har man lengre syn på denne sektoren, vil denne nedgangen bare sees på som støy...
  • for 1 døgn siden
    ·
    Jævla PissX som kom og fucka opp hele sektoren…🖕🖕🖕🖕
  • for 1 døgn siden
    ·
    Hva skjer?
    for 3 t siden
    Spørs om ikke romlingene hadde finger med i spillet...Mars planeten er tom men ideene er fulle!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 19.6.2026

Fordeling

  • Aksjer98,3%
  • Kontanter1,7%