Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Germany
Xetra
22:00:05
Risiko
5 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

6

VanEck Defense ETF A USD Acc

53,70 EUR−1,18%(−0,64)
Kjøp52,46
Selg52,96
Spread %0,94%
Omsetning (EUR)5 731 757
Årlig avgift0,55%
ETFGermanyXetra
Risiko
5 av 7
Morningstar Rating
5 stars
Bærekraft

6

22:00:05

VanEck Defense ETF A USD Acc

Siste53,70 EUR
I dag %−1,18%
I dag +/-−0,64
Kjøp52,46
Selg52,96
Spread %0,94%
Omsetning (EUR)5 731 757
Årlig avgift0,55%

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.

Eksponering

Oppdatert 25.5.2026

Fordeling

  • Aksjer99,9%
  • Kontanter0,2%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 26. mai
    ·
    26. mai
    ·
    Jeg tenker vi skal opp igjen etter en fallende trend over de siste månedene.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Forsvar er nok fortsatt et solid case, men ikke den delen som henger på daglige nyheter fra Hormus etc. Jeg oppdaget "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men ideen er så ren: Asia-Pacific forsvar, ex-Kina, fokus på selskaper med reell forsvarseksponering fremfor konglomerater. WDAF er ikke bare er en forsvars-ETF - Den er også en ETF på et geopolitisk maktskifte.
  • 19. mai · Endret
    ·
    19. mai · Endret
    ·
    Er det noe håp for at denne kommer i nærheten av 59 igjen, som jeg har gitt, eller må jeg svelge tapet og ergre meg over min dumhet? Forslag til et realistisk kursmål innen 1 år?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Jeg har solgt 70% da jeg mente at jeg kunne få større avkastning andre steder. Og sannelig, mine nye posisjoner har steget 8-10% i dag. Så kan dere selv gjette hvilken sektor jeg har gått inn i 😬
  • 15. mai
    ·
    15. mai
    ·
    skal man selge denne?
    29. mai
    ·
    29. mai
    ·
    Jeg kjøper mer når de står litt stille eller faller :-)
  • 13. mai
    13. mai
    På tide at denne ↘️➡️↗️no faen,Haneft future defence den holder seg bra
    13. mai
    13. mai
    Du har absolutt gode poenger der ja, at Haneft har flere bein å stå på sånn sett. Men alikevel synes det er rart hvor ned det går nå ,tregt i disse krigs tider. Det må rustes opp betydelig i forsvar framover for flere land, kan ikke skjønne noe annet. Det må jo føre til at at det deles ut bra med diverse kontrakter framover rundt forsvar.
  • 4. mai
    4. mai
    Innlegget er slettet.
    4. mai
    ·
    4. mai
    ·
    Med mindre du har lagt alle sparepengene dine i dette, kanskje bare sitte på hendene og vente det ut? Det skal ikke mye til for at denne etf-en topper høyt igjen når neste konflikt oppstår
    13. mai
    ·
    13. mai
    ·
    📈📉📈📉🚀📉📈
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 25.5.2026

Fordeling

  • Aksjer99,9%
  • Kontanter0,2%

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 26. mai
    ·
    26. mai
    ·
    Jeg tenker vi skal opp igjen etter en fallende trend over de siste månedene.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Forsvar er nok fortsatt et solid case, men ikke den delen som henger på daglige nyheter fra Hormus etc. Jeg oppdaget "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men ideen er så ren: Asia-Pacific forsvar, ex-Kina, fokus på selskaper med reell forsvarseksponering fremfor konglomerater. WDAF er ikke bare er en forsvars-ETF - Den er også en ETF på et geopolitisk maktskifte.
  • 19. mai · Endret
    ·
    19. mai · Endret
    ·
    Er det noe håp for at denne kommer i nærheten av 59 igjen, som jeg har gitt, eller må jeg svelge tapet og ergre meg over min dumhet? Forslag til et realistisk kursmål innen 1 år?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Jeg har solgt 70% da jeg mente at jeg kunne få større avkastning andre steder. Og sannelig, mine nye posisjoner har steget 8-10% i dag. Så kan dere selv gjette hvilken sektor jeg har gått inn i 😬
  • 15. mai
    ·
    15. mai
    ·
    skal man selge denne?
    29. mai
    ·
    29. mai
    ·
    Jeg kjøper mer når de står litt stille eller faller :-)
  • 13. mai
    13. mai
    På tide at denne ↘️➡️↗️no faen,Haneft future defence den holder seg bra
    13. mai
    13. mai
    Du har absolutt gode poenger der ja, at Haneft har flere bein å stå på sånn sett. Men alikevel synes det er rart hvor ned det går nå ,tregt i disse krigs tider. Det må rustes opp betydelig i forsvar framover for flere land, kan ikke skjønne noe annet. Det må jo føre til at at det deles ut bra med diverse kontrakter framover rundt forsvar.
  • 4. mai
    4. mai
    Innlegget er slettet.
    4. mai
    ·
    4. mai
    ·
    Med mindre du har lagt alle sparepengene dine i dette, kanskje bare sitte på hendene og vente det ut? Det skal ikke mye til for at denne etf-en topper høyt igjen når neste konflikt oppstår
    13. mai
    ·
    13. mai
    ·
    📈📉📈📉🚀📉📈
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 5 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    0,55%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Bransjefond, Materialer
  • Basis-valuta
    EUR
  • Utbyttepolicy
    Akkumulert
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
The Fund’s investment objective is to replicate the price and the performance, before fees and expenses, of an index that provides exposure to entities involved in serving national defense industries.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • 26. mai
    ·
    26. mai
    ·
    Jeg tenker vi skal opp igjen etter en fallende trend over de siste månedene.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Forsvar er nok fortsatt et solid case, men ikke den delen som henger på daglige nyheter fra Hormus etc. Jeg oppdaget "WisdomTree Asia Defence UCITS ETF " (WDAF) Helt ny - men ideen er så ren: Asia-Pacific forsvar, ex-Kina, fokus på selskaper med reell forsvarseksponering fremfor konglomerater. WDAF er ikke bare er en forsvars-ETF - Den er også en ETF på et geopolitisk maktskifte.
  • 19. mai · Endret
    ·
    19. mai · Endret
    ·
    Er det noe håp for at denne kommer i nærheten av 59 igjen, som jeg har gitt, eller må jeg svelge tapet og ergre meg over min dumhet? Forslag til et realistisk kursmål innen 1 år?
    28. mai
    ·
    28. mai
    ·
    Jeg har solgt 70% da jeg mente at jeg kunne få større avkastning andre steder. Og sannelig, mine nye posisjoner har steget 8-10% i dag. Så kan dere selv gjette hvilken sektor jeg har gått inn i 😬
  • 15. mai
    ·
    15. mai
    ·
    skal man selge denne?
    29. mai
    ·
    29. mai
    ·
    Jeg kjøper mer når de står litt stille eller faller :-)
  • 13. mai
    13. mai
    På tide at denne ↘️➡️↗️no faen,Haneft future defence den holder seg bra
    13. mai
    13. mai
    Du har absolutt gode poenger der ja, at Haneft har flere bein å stå på sånn sett. Men alikevel synes det er rart hvor ned det går nå ,tregt i disse krigs tider. Det må rustes opp betydelig i forsvar framover for flere land, kan ikke skjønne noe annet. Det må jo føre til at at det deles ut bra med diverse kontrakter framover rundt forsvar.
  • 4. mai
    4. mai
    Innlegget er slettet.
    4. mai
    ·
    4. mai
    ·
    Med mindre du har lagt alle sparepengene dine i dette, kanskje bare sitte på hendene og vente det ut? Det skal ikke mye til for at denne etf-en topper høyt igjen når neste konflikt oppstår
    13. mai
    ·
    13. mai
    ·
    📈📉📈📉🚀📉📈
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Eksponering

Oppdatert 25.5.2026

Fordeling

  • Aksjer99,9%
  • Kontanter0,2%