Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Borea Nordisk Utbytte N

+0.36%18. juni
+15.25%1 year
Total pris1,04%
Morningstar Rating
0 stars
Bærekraft

8

Siste NAV-kurs (18. juni)143,12 NOK

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norden
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer94,9%
  • Kontanter5,1%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • 21. mai
    21. mai
    Innlegget er slettet.
    14. mai
    14. mai
    Sitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
    15. mai
    15. mai
    Idag får du en skikkelig opptur!!!! bank er i vinden igjen.
  • 12. mai
    12. mai
    Skuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
    14. mai
    14. mai
    Det er nå du skulle ha gått inn. Bare vent når iran krigen avsluttes. Oppside på 10-20%
  • 5. mars
    5. mars
    Inflasjon / prisvekst pga krigen at deg synker her
    30. mars
    ·
    30. mars
    ·
    Begynte å rase før krigen...
  • 25. feb. · Endret
    25. feb. · Endret
    Da var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden
    27. feb.
    27. feb.
    Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
  • 24. feb.
    24. feb.
    Skuffende utvikling i år. Venter og ser før jeg bytter fond i løpet av denne uka
    27. feb.
    27. feb.
    solid fond, masse sparebanker og forsikting, inklusiv Protector forsikring som jeg mener er oslo børs sitt beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norden
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer94,9%
  • Kontanter5,1%

Kunder besøkte også

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • 21. mai
    21. mai
    Innlegget er slettet.
    14. mai
    14. mai
    Sitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
    15. mai
    15. mai
    Idag får du en skikkelig opptur!!!! bank er i vinden igjen.
  • 12. mai
    12. mai
    Skuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
    14. mai
    14. mai
    Det er nå du skulle ha gått inn. Bare vent når iran krigen avsluttes. Oppside på 10-20%
  • 5. mars
    5. mars
    Inflasjon / prisvekst pga krigen at deg synker her
    30. mars
    ·
    30. mars
    ·
    Begynte å rase før krigen...
  • 25. feb. · Endret
    25. feb. · Endret
    Da var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden
    27. feb.
    27. feb.
    Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
  • 24. feb.
    24. feb.
    Skuffende utvikling i år. Venter og ser før jeg bytter fond i løpet av denne uka
    27. feb.
    27. feb.
    solid fond, masse sparebanker og forsikting, inklusiv Protector forsikring som jeg mener er oslo børs sitt beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Generell informasjon

Risiko
?
Middels: 4 av 7

Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
  • Total pris
    1,04%
  • Aktiva klasse
    Aksje
  • Kategori
    Norden
  • Basis-valuta
    NOK
  • Belåningsgrad
    80%
  • Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.

Nyheter

Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • 21. mai
    21. mai
    Innlegget er slettet.
    14. mai
    14. mai
    Sitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
    15. mai
    15. mai
    Idag får du en skikkelig opptur!!!! bank er i vinden igjen.
  • 12. mai
    12. mai
    Skuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
    14. mai
    14. mai
    Det er nå du skulle ha gått inn. Bare vent når iran krigen avsluttes. Oppside på 10-20%
  • 5. mars
    5. mars
    Inflasjon / prisvekst pga krigen at deg synker her
    30. mars
    ·
    30. mars
    ·
    Begynte å rase før krigen...
  • 25. feb. · Endret
    25. feb. · Endret
    Da var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden
    27. feb.
    27. feb.
    Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
  • 24. feb.
    24. feb.
    Skuffende utvikling i år. Venter og ser før jeg bytter fond i løpet av denne uka
    27. feb.
    27. feb.
    solid fond, masse sparebanker og forsikting, inklusiv Protector forsikring som jeg mener er oslo børs sitt beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Eksponering

Oppdatert 31.5.2026

Fordeling

  • Aksjer94,9%
  • Kontanter5,1%

Kunder besøkte også