Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorden
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer
og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.
Lignende fond
Eksponering
Oppdatert 31.5.2026
Fordeling
- Aksjer94,9%
- Kontanter5,1%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 21. mai21. maiInnlegget er slettet.14. mai14. maiSitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
- 12. mai12. maiSkuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
- 25. feb. · Endret25. feb. · EndretDa var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden27. feb.27. feb.Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorden
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer
og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Eksponering
Oppdatert 31.5.2026
Fordeling
- Aksjer94,9%
- Kontanter5,1%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 21. mai21. maiInnlegget er slettet.14. mai14. maiSitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
- 12. mai12. maiSkuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
- 25. feb. · Endret25. feb. · EndretDa var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden27. feb.27. feb.Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,04%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriNorden
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Borea Nordisk Utbytte er et aktivt forvaltet UCITS-fond som investerer i nordiske aksjer og egenkapitalbevis. Fondets målsetting er å gi andelseierne en høyest mulig avkastning ved hovedsakelig å investere i nordiske aksjer
og egenkapitalbevis i selskaper som har gode muligheter til å utbetale utbytte.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 21. mai21. maiInnlegget er slettet.14. mai14. maiSitter å tenker jeg også, men nå har den gått ned såpass og tror kommer en oppgang akuratt som tek aksjer. Det er stortsett bank aksjer her, renten har gått opp da må bankene levere bra. Men bank aksjer går opp med en gang når vi hører om å avslutte Iran krigen, tror den har oppside på 10-20% når krigen avsluttes.
- 12. mai12. maiSkuffende utvikling i dette fondet. Er med videre, men tar en evaluering rundt nyttår. Forhåpentligvis ser vi ett bedre 2H 2026.
- 25. feb. · Endret25. feb. · EndretDa var bytteordren sendt, Lot meg lure av god avkastning i fjor som jeg ikke tok del i. Ble til Korea fond som har steget vell 4% siden jeg puttet noen kr. for en uke siden27. feb.27. feb.Var mer ment til trådstarter. I utbyttesesongen blir jo utbyttene reinvestert inn i fondet igjen. At han velger å selge nå, er jo litt dumt tenker jeg da. Solide selskaper som betaler utbytter har også ofte en aksjekurs som krabber oppover. Dog kanskje ikke akkurat på x-dag. Men da handles det så mye, at kursen stort sett er tilbake igjen ila kort tid.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Eksponering
Oppdatert 31.5.2026
Fordeling
- Aksjer94,9%
- Kontanter5,1%


