Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01USD
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
Høy8,15
Lav8,00
Omsetning
4,7 MUSD
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01USD
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
Høy8,15
Lav8,00
Omsetning
4,7 MUSD
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
8,02USD
+0,12% (+0,01)
Ved stenging
−0,12% (−0,01)
8,01Etterhandel
8,01USD
−0,12% (−0,01)
Etterhandel
Høy8,15
Lav8,00
Omsetning
4,7 MUSD
Kvartalsrapport (Q2)
27 dager siden33min
0,20 USD/aksje
Siste utbytte
9,98 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
10
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
8,15
VWAP
8,04
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394
VWAP
8,04
Høy
8,15
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)19. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 19. aug.
    ·
    19. aug.
    ·
    Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hva skjer her? Prisene går opp, men SFL går ned ...
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
27 dager siden33min
0,20 USD/aksje
Siste utbytte
9,98 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 19. aug.
    ·
    19. aug.
    ·
    Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hva skjer her? Prisene går opp, men SFL går ned ...
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
10
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
8,15
VWAP
8,04
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394
VWAP
8,04
Høy
8,15
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)19. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
27 dager siden33min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)19. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

0,20 USD/aksje
Siste utbytte
9,98 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 19. aug.
    ·
    19. aug.
    ·
    Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Hva skjer her? Prisene går opp, men SFL går ned ...
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
10
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
8,15
VWAP
8,04
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394
VWAP
8,04
Høy
8,15
Lav
8
OmsetningAntall
4,7 1 175 394

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data