Kvartalsrapport (Q2)
73 dager siden‧33min
0,20 USD/aksje
Siste utbytte
11,05 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
993
Selg
Antall
200
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger | 
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - | 
Høy
7,46VWAP
Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
VWAP
Høy
7,46Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
| 2025 Generalforsamling | 8. mai | |
| 2024 Årsrapport | 17. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 12. feb. | 
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 6. okt.·https://petro.no/nyheter/equinor-jakter-semi-det-er-foreslatt-en-rekke-rigger Herkules for tiden?10. okt.·Ja, man kunne håpe det. Og riggen er under teknisk ledelse av Odfjell Drilling, som Equinor har et nært samarbeid med. Jeg er også lei av SFL, som jeg har hatt i mange år. Selskapet har skuffet, og jeg har ofte vurdert å selge. Men nå tror jeg jeg vil vente og se. En lengre kontrakt vil være positivt for utbyttestrømmen.
- 19. aug.·Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 9. juli·Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q2)
73 dager siden‧33min
0,20 USD/aksje
Siste utbytte
11,05 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 6. okt.·https://petro.no/nyheter/equinor-jakter-semi-det-er-foreslatt-en-rekke-rigger Herkules for tiden?10. okt.·Ja, man kunne håpe det. Og riggen er under teknisk ledelse av Odfjell Drilling, som Equinor har et nært samarbeid med. Jeg er også lei av SFL, som jeg har hatt i mange år. Selskapet har skuffet, og jeg har ofte vurdert å selge. Men nå tror jeg jeg vil vente og se. En lengre kontrakt vil være positivt for utbyttestrømmen.
- 19. aug.·Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 9. juli·Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
993
Selg
Antall
200
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger | 
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - | 
Høy
7,46VWAP
Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
VWAP
Høy
7,46Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
| 2025 Generalforsamling | 8. mai | |
| 2024 Årsrapport | 17. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 12. feb. | 
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q2)
73 dager siden‧33min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| Selskapskalender ikke tilgjengelig | |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 19. aug. | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 14. mai | |
| 2025 Generalforsamling | 8. mai | |
| 2024 Årsrapport | 17. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 12. feb. | 
Data hentes fra Morningstar, Quartr
0,20 USD/aksje
Siste utbytte
11,05 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 6. okt.·https://petro.no/nyheter/equinor-jakter-semi-det-er-foreslatt-en-rekke-rigger Herkules for tiden?10. okt.·Ja, man kunne håpe det. Og riggen er under teknisk ledelse av Odfjell Drilling, som Equinor har et nært samarbeid med. Jeg er også lei av SFL, som jeg har hatt i mange år. Selskapet har skuffet, og jeg har ofte vurdert å selge. Men nå tror jeg jeg vil vente og se. En lengre kontrakt vil være positivt for utbyttestrømmen.
- 19. aug.·Etter å ha solgt flere fartøy i andre kvartal, har SFL Corp besluttet å kutte sitt kvartalsvise utbytte. Det John Fredriksen-støttede skipsrederiet reduserte utbyttet til 0,20 dollar per aksje fra 0,27 dollar for første kvartal. I løpet av andre kvartal solgte New York-selskapet containerskipet Asian Ace (bygget i 2005) på 1700 teu, noe som resulterte i en gevinst på rundt 4,3 millioner dollar. Videre ble seks containerskip bygget i 2002 på bareboat-charter til MSC Mediterranean Shipping Company tilbakelevert ved utgangen av andre kvartal i henhold til charteravtalen. Etter kvartalets slutt ble åtte eldre capesize-bulkskip tilbakelevert til Golden Ocean. Golden Ocean betalte 115 millioner dollar i juli, og fartøyene var gjeldfrie ved utgangen av andre kvartal. SFL har nylig solgt fartøy for totalt mer enn 200 millioner dollar, ifølge rapporten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Selv om dette øker vår tilgjengelige kapital for nye investeringer betydelig, reduserer det også genereringen av kontantstrøm på kort sikt. Styret har derfor besluttet å justere utbyttet til 20 cent per aksje for andre kvartal.» Siden 2004 har SFL utbetalt 2,9 milliarder dollar til aksjonærene gjennom 86 påfølgende kvartalsvise utbytter. «I løpet av denne perioden har vi konsekvent demonstrert vår evne til å fornye og diversifisere vår portefølje av eiendeler og charteravtaler, og støtte en bærekraftig, langsiktig kapasitet for aksjonærutdelinger», sa Hjertaker. Nettoinntekten i andre kvartal var 1,5 millioner dollar, sammenlignet med et tap på 31,9 millioner dollar i første kvartal på grunn av nedskrivninger på fartøy. Per 30. juni var den estimerte fastpris-charterreserven fra SFLs flåte på 60 helt eller delvis eide fartøy og nybygg under bygging omtrent 4,2 milliarder dollar, med en vektet gjenværende charterperiode på 6,7 år. Fem års tidscharterforlengelse for tre containerskip på 9 500 teu med Maersk la til omtrent 225 millioner dollar til ordren fra 2026 til slutten av 2031. Hjertaker sa: «Vi har tatt avgjørende skritt de siste kvartalene for å styrke charterreserven vår.» ved å sikre avtaler med sterke motparter og ta i bruk eiendeler av høy kvalitet. «Dette inkluderer investeringer i lasthåndtering og oppgraderinger av drivstoffeffektivitet på tvers av vår eksisterende flåte, samtidig som vi selger eldre, mindre effektive fartøy. «Som et resultat har flåtens driftsmessige og drivstofforbrukseffektivitet blitt vesentlig forbedret, noe som gir fordeler for både SFL og våre kunder.» Rapporten kunngjorde også at styret økte fra seks til syv styremedlemmer i går med utnevnelsen av Jan Erik Klepsland. SFL Corp selger verdifallsbaserte bulkskip ved å selge to supramax-skip til Klepsland er investeringsdirektør i Fredriksens Seatankers Management, hvor han fører tilsyn med og forvalter ulike offentlige og private investeringer, hovedsakelig innen shipping og oljetjenester. Før han begynte i Seatankers i august 2020, var han partner i ABG Sundal Collier. Klepsland er også direktør i Archer, Noram Drilling, Fortis Operations og Northern Ocean. K: TradeWinds, rett og slett den beste!
- 9. juli·Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
993
Selg
Antall
200
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger | 
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - | 
Høy
7,46VWAP
Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
VWAP
Høy
7,46Lav
7,22OmsetningAntall
2,8 682 095
Meglerstatistikk
Fant ingen data










