Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
Aksje
Nasdaq
SFL

SFL

SFL

9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
9,34USD
−1,48% (−0,14)
Idag
Høy9,50
Lav9,33
Omsetning
1,8 MUSD
Kvartalsrapport (Q1)
77 dager siden48min
0,27 USD/aksje
Siste utbytte
11,39 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
220
Selg
Antall
1 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
9,5
VWAP
9,43
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648
VWAP
9,43
Høy
9,5
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)6. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
  • 31. mars
    ·
    31. mars
    ·
    Så yoj tror alle at dette div-nivået 13,25% ikke er bærekraftig. Noen annen grunn til at dette virker så billig.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
77 dager siden48min
0,27 USD/aksje
Siste utbytte
11,39 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
  • 31. mars
    ·
    31. mars
    ·
    Så yoj tror alle at dette div-nivået 13,25% ikke er bærekraftig. Noen annen grunn til at dette virker så billig.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
220
Selg
Antall
1 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
9,5
VWAP
9,43
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648
VWAP
9,43
Høy
9,5
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)6. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
77 dager siden48min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2025 Generalforsamling8. mai
2024 Årsrapport17. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)12. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)6. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
0,27 USD/aksje
Siste utbytte
11,39 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Leasingselskapet SFL Corp har solgt to nye supramax-skip idet de fortsetter å selge bulkskipene som forårsaket over 34 millioner dollar i nedskrivninger tidligere i år. Nedskrivninger på syv eldre bulkskip og andre engangsposter førte til at Oslo-noterte SFL Corp falt til et nettotap på 31,9 millioner dollar i løpet av første kvartal. Golden Ocean Group selger aldrende capesize-skip etter fem måneder Meglere sier at SFL Kate (bygget i 2011) på 56 798 dwt er solgt for 11,5 millioner dollar, og SFL Humber (bygget i 2012) på 56 970 dwt er solgt for 12,5 millioner dollar. Salget følger to andre supramax-skip som ble rapportert solgt tidligere i år, og etterlater tre nedskrevne bulkskip igjen i SFL Corp-flåten. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa til TradeWinds: «Vi kommenterer vanligvis aldri markedsrykter om salg av eldre fartøy.» Søsterskipene med Dolphin 57-design ble bygget ved Kinas Zhejiang Zhenghe Shipbuilding og har ballastvannbehandlingssystemer. Inspektører fra Idwal inspiserte SFL Kate i februar og fant at den var i bedre stand enn søsterskipet, men verre enn mange av konkurrentene. Idwal har vurdert fartøyets tilstand til 70, syv poeng under gjennomsnittet for supramax-bulkskip i alderen 10 til 15 år. SFL Humber ble inspisert av Idwal i oktober og fikk 61 poeng, 16 poeng under gjennomsnittet. De rapporterte salgsprisene for begge fartøyene overstiger estimatene gitt av nettbaserte verdsettelsesplattformer. VesselsValue anslår at SFL Kate har en markedsverdi på 9,75 millioner dollar, mens rivalen Maritime Strategies International (MSI) anslår mellom 9 og 11 millioner dollar. Begge plattformene mener at SFL Humber er verdt minst 10 millioner dollar i dagens marked. MSI ga et toppestimat på 12,3 millioner dollar. SFL Corp, som regner John Fredriksen som sin største aksjonær, solgte to andre Dolphin 57 supramax-skip tidligere i år til uidentifiserte kinesiske kjøpere. SFL Sara (bygget i 2011) på 56 869 dwt ble rapportert solgt i mai for 11 millioner dollar. Gunvor sikrer seg «betydelig» overtegnet grønn finansiering verdt 1,3 milliarder dollar. Søsterskipet – SFL Yukon (bygget i 2010) på 56 836 dwt – ble solgt i mars for 10,2 millioner dollar. Begge skipene ble bygget ved Xiamen Shipbuilding i Kina. SFL Corp har fokusert på å fornye flåten sin og selge eldre skip med høye utslipp. Nedskrivninger på skip utgjorde totalt 34,1 millioner dollar for første kvartal og var relatert til syv spothandlede bulkskip. Disse skipene er SFL Hudson (bygget i 2009) på 57 000 dwt; Kamsarmax-skipene SFL Yangtze og (begge bygget i 2012) på 82 000 dwt, og de fire supramax-skipene som allerede er meldt solgt. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å selge noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet», sa Hjertaker i mai, da kvartalsresultatet ble offentliggjort. Copyright: TradeWinds, rett og slett den beste!
  • 6. juni
    ·
    6. juni
    ·
    SFL er en utbytteaksje. Så hvis rundt 8–9 % per år i sikker avkastning ikke er nok for deg, velg noe annet. Husk at den er denominert i USD, så det kan være både en oppside og en nedside med valutakursen. Jeg er long i denne, og har vært det siden 2012. Jeg vil beholde den til pensjonisttilværelsen. Jeg har 775 aksjer og kjøper opp 4 ganger i året i forbindelse med utbyttet.
    4. juli
    4. juli
    men hvis aksjen mister 3.85% verdi per år er den faktiske yielden nærmere 4% ... og det et ugunstig skattemessig "bytte" også. Det som har "reddet" norske investorer de siste 10 årene er svekkelsen av norsk krone
  • 14. mai
    ·
    14. mai
    ·
    SLF foretok en nedskrivning på 34,1 millioner dollar i første kvartal etter å ha solgt to eldre supramax-bulkskip (bygd 2010 og 2011). De John Fredriksen-støttede skipsrederne solgte paret for omtrent 21 millioner dollar. Administrerende direktør Ole Hjertaker sa: «Resultatet for første kvartal ble påvirket av flere engangsposter, inkludert nedskrivninger på noen eldre tørrbulkskip som ble handlet i spotmarkedet, og også boreriggen Hercules som var inaktiv i kvartalet.» SFL rapporterte et nettotap på 31,9 millioner dollar i første kvartal, etter nedskrivningen, sammenlignet med et overskudd på 20,2 millioner dollar for et år siden. Charterinntektene falt til 183 millioner dollar fra 222 millioner dollar for et år siden. «Resten av porteføljen presterer veldig bra, og vi har oppgradert flere skip i kvartalet, noe som har økt både lastinntaket og drivstoffeffektiviteten i forbindelse med charterforlengelser til høyere rater enn før», la Hjertaker til. Som tidligere annonsert, vil SFLs åtte capesize-bulkskip bli tilbakelevert til Golden Ocean i begynnelsen av tredje kvartal i henhold til charteravtalen. SFL forventer en positiv likviditetseffekt på omtrent 50 millioner dollar etter nedbetaling av tilhørende gjeld. I tillegg vil syv eldre containerskip på bareboat-charter til MSC bli tilbakelevert til MSC ved utgangen av andre kvartal. Selskapet ser en positiv likviditetseffekt på rundt 4,5 millioner dollar. «Vi fortsetter å fornye flåten vår og har nylig blitt enige om å avhende noen eldre bulkskip og containerskip som handles i spotmarkedet. Vårt fokus er fortsatt på eiendeler med charterreserve som støtter vår langsiktige utbytteutdelingskapasitet.» Så langt i år har selskapet kjøpt tilbake omtrent 10 millioner dollar aksjer. «I tillegg har vi aktivt tilbakekjøpt aksjer i den siste tidens svake marked, som en del av vår overordnede kapitalallokeringsstrategi med mål om å maksimere den langsiktige distribusjonskapasiteten per aksje», sa Hjertaker. Styret erklærte et kvartalsvis kontantutbytte på 0,27 dollar per aksje. Det er det 85. kvartalsutbyttet på rad. «Selv om den nåværende markedsvolatiliteten har ført til økt usikkerhet, tror vi at den også vil skape nye forretningsmuligheter for oss», heter det i rapporten. Copyright: Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 5. mai
    5. mai
    Litt vanskelig å følge med på alt, men hva er egentlig årsaken tilet kursfall på 3-4 dollar over reletivt kort tid? Skulle ikke tro det har skjedd noe dramatisk med innvesteringene SFL har fortatt?
    6. mai · Endret
    ·
    6. mai · Endret
    ·
    Hercules har ikke klart å finne kontinuerlig arbeid og vil begynne å pådra seg kostnader på 100 000 dollar per dag dette kvartalet mens de sitter i vente på ny ansettelse. SFL investerer også i Hercules med noen oppdateringer i håp om å forbedre utsiktene, men semisubmarkedet er ikke spesielt hett for øyeblikket.
    10. mai
    ·
    10. mai
    ·
    Kjørte nettopp forbi kaia. Transocean Spitsbergen er parkert rett ved siden av Hercules.
  • 31. mars
    ·
    31. mars
    ·
    Så yoj tror alle at dette div-nivået 13,25% ikke er bærekraftig. Noen annen grunn til at dette virker så billig.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
220
Selg
Antall
1 000

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
9,5
VWAP
9,43
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648
VWAP
9,43
Høy
9,5
Lav
9,33
OmsetningAntall
1,8 453 648

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data