Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
Høy-
Lav-
Omsetning-
2025 Q4-rapport
39 dager siden
1,94 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q1-rapport
6. mai
Historisk
2025 Q4-rapport
30. jan.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
19. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025
2024 Q4-rapport
31. jan. 2025

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 19 t siden
    for 19 t siden
    Skal vi ned mot krona igjen pga krigen ?? På sikt er jo slikt vi ser nå positivt for sol
    for 15 t siden
    for 15 t siden
    Typisk bevegelse intradag ned og så litt opp. Eller motsatt. Jeg gjetter på daytrading. Shortsalg når det går ned eller motsatt ved oppgang.
  • 3. mars
    3. mars
    Så lenge krigen varer så er dette negativt for scatec mtp containerfrakt, usikkerhet, egypt, inflasjonspress og alt annet. Og på lang sikt kan det ha negative ringvirkninger. Men i hovedsak så mener jeg at krigen og oljeprisens volatilitet viser at modellen og forettningsideen er helt riktig og at det er helt essensielt for land som importerer olje å bli mindre avhengig av petrostatene. Dette stanser ikke megatrenden på noen måte.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Oops. var visst litt trøtt her. Glemte å ta med eierandel i beregningen, men selv med det tatt i betraktning så underpresterer Laos i forhold til Filippinene. Poenget er at Laos er en god kandidat for salg og disse pengene kan brukes til å skape mer avkastning i andre prosjekter.
  • 3. mars
    3. mars
    Måtte jo komme....
  • 27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg har ikke vært så veldig flink med aksjer gjennom årene. Dette skyldes to ting: 1. Jeg har ikke hatt tilstrekkelig tillit til min egen vurdering av Scatec, og har derfor gått glipp av mye oppgang i denne aksjen. 2. Jeg har altfor ofte solgt for tidlig (både i Scatec og i andre kvalitetsselskaper), altså drevet av frykt og grådighet. Siste halvåret har jeg korrigert begge disse feilene, og det har gitt gode resultater.
    27. feb.
    27. feb.
    Det er slik man lærer! Noen lærer aldri, de selger seg ut av vinneraksjene sine og setter gevinsten inn i desert control eller NAS før restrukturering. Det er ikke alltid man bør beholde vinnerne, man må fortsatt vurdere selskapet objektivt. Men saken er jo at selskaper sjeldent har ett dårlig år, ett godt godt år også et dårlig år igjen. Alt går i sykluser, man kan ha 4 år før man går på en smell, også kommer det kanskje to smeller til etter den første smellen som signaliserer at det blir dårligere tider. Noen selskaper som blir godt drevet og jobber i en nisje med kompetitive fordeler kan godt ha 10 eller 20 gode år på rad.
  • 25. feb.
    25. feb.
    Kursen er nå omtrent akkurat den samme som den var før resultat ble sluppet i slutten av januar. Da gikk kursen ned på grunn av det enkelte mente var et dårlig resultat. Det som fikk alt for lite oppmerksomhet var at de hadde solgt en del prosjekter som genererte inntekter for å redusere gjelden betydelig. Da er det klart at resultatet som sådan blir dårligere enn om prosjektene som genererte inntekter hadde blitt beholdt. Jeg mener at selskapet gjorde det eneste riktige da gjelden var for høy. I tillegg så vi at når analytikerne fikk tenkt seg litt om så kom de med ny og høyere kursmål for selskapet. I mellomtiden har det haglet med positive meldinger om oppstart av nye prosjekter og ferdigstilling av andre. Og hva har skjedd med kursen? Fra før resultatet som egentlig var positivt - INGEN TING. Det er ganske utrolig at ikke flere kjenner sin besøkelsestid her for på et eller annet tidspunkt vil noen store oppdage potensialet som ligger i denne og ønske å bli med på ferden. Da blir det trangt i døra.
    27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg er enig Tombraider i at det er rett av Scatec å betale kraftig ned på gjelden. Det er likevel ikke sikkert at dette på kort til mellomlang sikt er det mest lønnsomme, og kanskje kan det sees på en kostnad Scatec tar for å bli et mer robust selskap over tid? Det kan komme tider da det er svært gunstig å ikke ha for høy gjeld. Korriger meg om jeg tar feil her. Jeg bare tenker "høyt".
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q4-rapport
39 dager siden
1,94 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 19 t siden
    for 19 t siden
    Skal vi ned mot krona igjen pga krigen ?? På sikt er jo slikt vi ser nå positivt for sol
    for 15 t siden
    for 15 t siden
    Typisk bevegelse intradag ned og så litt opp. Eller motsatt. Jeg gjetter på daytrading. Shortsalg når det går ned eller motsatt ved oppgang.
  • 3. mars
    3. mars
    Så lenge krigen varer så er dette negativt for scatec mtp containerfrakt, usikkerhet, egypt, inflasjonspress og alt annet. Og på lang sikt kan det ha negative ringvirkninger. Men i hovedsak så mener jeg at krigen og oljeprisens volatilitet viser at modellen og forettningsideen er helt riktig og at det er helt essensielt for land som importerer olje å bli mindre avhengig av petrostatene. Dette stanser ikke megatrenden på noen måte.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Oops. var visst litt trøtt her. Glemte å ta med eierandel i beregningen, men selv med det tatt i betraktning så underpresterer Laos i forhold til Filippinene. Poenget er at Laos er en god kandidat for salg og disse pengene kan brukes til å skape mer avkastning i andre prosjekter.
  • 3. mars
    3. mars
    Måtte jo komme....
  • 27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg har ikke vært så veldig flink med aksjer gjennom årene. Dette skyldes to ting: 1. Jeg har ikke hatt tilstrekkelig tillit til min egen vurdering av Scatec, og har derfor gått glipp av mye oppgang i denne aksjen. 2. Jeg har altfor ofte solgt for tidlig (både i Scatec og i andre kvalitetsselskaper), altså drevet av frykt og grådighet. Siste halvåret har jeg korrigert begge disse feilene, og det har gitt gode resultater.
    27. feb.
    27. feb.
    Det er slik man lærer! Noen lærer aldri, de selger seg ut av vinneraksjene sine og setter gevinsten inn i desert control eller NAS før restrukturering. Det er ikke alltid man bør beholde vinnerne, man må fortsatt vurdere selskapet objektivt. Men saken er jo at selskaper sjeldent har ett dårlig år, ett godt godt år også et dårlig år igjen. Alt går i sykluser, man kan ha 4 år før man går på en smell, også kommer det kanskje to smeller til etter den første smellen som signaliserer at det blir dårligere tider. Noen selskaper som blir godt drevet og jobber i en nisje med kompetitive fordeler kan godt ha 10 eller 20 gode år på rad.
  • 25. feb.
    25. feb.
    Kursen er nå omtrent akkurat den samme som den var før resultat ble sluppet i slutten av januar. Da gikk kursen ned på grunn av det enkelte mente var et dårlig resultat. Det som fikk alt for lite oppmerksomhet var at de hadde solgt en del prosjekter som genererte inntekter for å redusere gjelden betydelig. Da er det klart at resultatet som sådan blir dårligere enn om prosjektene som genererte inntekter hadde blitt beholdt. Jeg mener at selskapet gjorde det eneste riktige da gjelden var for høy. I tillegg så vi at når analytikerne fikk tenkt seg litt om så kom de med ny og høyere kursmål for selskapet. I mellomtiden har det haglet med positive meldinger om oppstart av nye prosjekter og ferdigstilling av andre. Og hva har skjedd med kursen? Fra før resultatet som egentlig var positivt - INGEN TING. Det er ganske utrolig at ikke flere kjenner sin besøkelsestid her for på et eller annet tidspunkt vil noen store oppdage potensialet som ligger i denne og ønske å bli med på ferden. Da blir det trangt i døra.
    27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg er enig Tombraider i at det er rett av Scatec å betale kraftig ned på gjelden. Det er likevel ikke sikkert at dette på kort til mellomlang sikt er det mest lønnsomme, og kanskje kan det sees på en kostnad Scatec tar for å bli et mer robust selskap over tid? Det kan komme tider da det er svært gunstig å ikke ha for høy gjeld. Korriger meg om jeg tar feil her. Jeg bare tenker "høyt".
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q1-rapport
6. mai
Historisk
2025 Q4-rapport
30. jan.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
19. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025
2024 Q4-rapport
31. jan. 2025

Relaterte produkter

2025 Q4-rapport
39 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q1-rapport
6. mai
Historisk
2025 Q4-rapport
30. jan.
2025 Q3-rapport
30. okt. 2025
2025 Q2-rapport
19. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025
2024 Q4-rapport
31. jan. 2025

Relaterte produkter

1,94 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 19 t siden
    for 19 t siden
    Skal vi ned mot krona igjen pga krigen ?? På sikt er jo slikt vi ser nå positivt for sol
    for 15 t siden
    for 15 t siden
    Typisk bevegelse intradag ned og så litt opp. Eller motsatt. Jeg gjetter på daytrading. Shortsalg når det går ned eller motsatt ved oppgang.
  • 3. mars
    3. mars
    Så lenge krigen varer så er dette negativt for scatec mtp containerfrakt, usikkerhet, egypt, inflasjonspress og alt annet. Og på lang sikt kan det ha negative ringvirkninger. Men i hovedsak så mener jeg at krigen og oljeprisens volatilitet viser at modellen og forettningsideen er helt riktig og at det er helt essensielt for land som importerer olje å bli mindre avhengig av petrostatene. Dette stanser ikke megatrenden på noen måte.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Oops. var visst litt trøtt her. Glemte å ta med eierandel i beregningen, men selv med det tatt i betraktning så underpresterer Laos i forhold til Filippinene. Poenget er at Laos er en god kandidat for salg og disse pengene kan brukes til å skape mer avkastning i andre prosjekter.
  • 3. mars
    3. mars
    Måtte jo komme....
  • 27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg har ikke vært så veldig flink med aksjer gjennom årene. Dette skyldes to ting: 1. Jeg har ikke hatt tilstrekkelig tillit til min egen vurdering av Scatec, og har derfor gått glipp av mye oppgang i denne aksjen. 2. Jeg har altfor ofte solgt for tidlig (både i Scatec og i andre kvalitetsselskaper), altså drevet av frykt og grådighet. Siste halvåret har jeg korrigert begge disse feilene, og det har gitt gode resultater.
    27. feb.
    27. feb.
    Det er slik man lærer! Noen lærer aldri, de selger seg ut av vinneraksjene sine og setter gevinsten inn i desert control eller NAS før restrukturering. Det er ikke alltid man bør beholde vinnerne, man må fortsatt vurdere selskapet objektivt. Men saken er jo at selskaper sjeldent har ett dårlig år, ett godt godt år også et dårlig år igjen. Alt går i sykluser, man kan ha 4 år før man går på en smell, også kommer det kanskje to smeller til etter den første smellen som signaliserer at det blir dårligere tider. Noen selskaper som blir godt drevet og jobber i en nisje med kompetitive fordeler kan godt ha 10 eller 20 gode år på rad.
  • 25. feb.
    25. feb.
    Kursen er nå omtrent akkurat den samme som den var før resultat ble sluppet i slutten av januar. Da gikk kursen ned på grunn av det enkelte mente var et dårlig resultat. Det som fikk alt for lite oppmerksomhet var at de hadde solgt en del prosjekter som genererte inntekter for å redusere gjelden betydelig. Da er det klart at resultatet som sådan blir dårligere enn om prosjektene som genererte inntekter hadde blitt beholdt. Jeg mener at selskapet gjorde det eneste riktige da gjelden var for høy. I tillegg så vi at når analytikerne fikk tenkt seg litt om så kom de med ny og høyere kursmål for selskapet. I mellomtiden har det haglet med positive meldinger om oppstart av nye prosjekter og ferdigstilling av andre. Og hva har skjedd med kursen? Fra før resultatet som egentlig var positivt - INGEN TING. Det er ganske utrolig at ikke flere kjenner sin besøkelsestid her for på et eller annet tidspunkt vil noen store oppdage potensialet som ligger i denne og ønske å bli med på ferden. Da blir det trangt i døra.
    27. feb.
    ·
    27. feb.
    ·
    Jeg er enig Tombraider i at det er rett av Scatec å betale kraftig ned på gjelden. Det er likevel ikke sikkert at dette på kort til mellomlang sikt er det mest lønnsomme, og kanskje kan det sees på en kostnad Scatec tar for å bli et mer robust selskap over tid? Det kan komme tider da det er svært gunstig å ikke ha for høy gjeld. Korriger meg om jeg tar feil her. Jeg bare tenker "høyt".
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data