Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Lerøy Seafood Group

Lerøy Seafood Group

2026 Q1-rapport
44 dager siden
2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
6,04%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
19. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
12. mai
2025 Q4-rapport
24. feb.
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
20. aug. 2025
2025 Q1-rapport
15. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden · Endret
    ·
    Hvis prisen er attraktiv for oss, hvorfor selger andre på dette nivået?! Er det noe vi overser her?!
    for 20 t siden
    Trolig er snart kursen tilbake under 40. Historisk sett er det en god inngang....
  • for 2 døgn siden
    Kjøpsmulighet!
  • 19. juni
    roser er røde kafaen er dette?? minus 12 prosent vuderer å slette.
    for 3 døgn siden
    Minus 12 uten eller med utbytte? LSG leverte knall sterk rapport sist - med godt treff på kostnadskuttene. Hvis de treffer på disse fremover og lakseprisene finner normalen vil vi se kurs på 50-60 tallet før året er omme. Hvis ikke vil den nok bevege seg saktere - sidelengs til de treffer der. Når det er sagt så er lsg billig nå, jeg kjøper på disse nivåene men skal sitte på denne i lang tid. Stabilt firma med god cash flow og bra utbytte.
  • 19. juni
    - 18 % hittil i år og - 47 % siste 5 år.......det er ikke veldig imponerende utvikling for Lerøy...Nå er imidlertid oljeprisen kraftig ned siste uke og forventes vel å bli værende på nivåer mellom 75-80 USD den neste tiden.....gitt utviklingen mellom USA-India. Om dette blir opprettholdt er vel sannsynligheten stor for at oljen vil komme ned i intervallet 65-75 USD i løpet av 2027-2028. Svekkelsen av NOK vs USD/EUR siste uke, er vel også noe som styrker oppdrettsaksjene, samt etterhvert en mer normalisering av fraktkostnadene. En skulle vel tro at dette etterhvert må begynne å prises inn i aksjer i denne sektoren som har fallt jevnt og trutt over tid. Blir spennende utover sommer/høst å se når markedet tar innover seg 1-2 års utsiktene for sektoren......
    19. juni · Endret
    Hva er egentlig grunnen for å kjøpe Lerøy fremfor Mowi? For jeg ser det ikke. Lerøy ser dyrere ut på EBITDA og FCF, leverer svakere marginer, dårligere avkastning på egenkapitalen og fremstår egentlig som en dårligere aksje på nesten alle datapunktene som betyr noe. Samme greia med SalMar: hadde jeg drevet med shorting, noe jeg ikke gjør, hadde jeg glatt vurdert å shorte LSG og SalMar mot en long i Mowi. Ikke fordi selskapene er søppel, men fordi relativprisingen ser helt idiot ut. Jeg skjønner virkelig ikke hva markedet priser inn her. Mowi ser brultalt sterk ut sett i forhold til sektorprisingen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
44 dager siden
2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
6,04%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden · Endret
    ·
    Hvis prisen er attraktiv for oss, hvorfor selger andre på dette nivået?! Er det noe vi overser her?!
    for 20 t siden
    Trolig er snart kursen tilbake under 40. Historisk sett er det en god inngang....
  • for 2 døgn siden
    Kjøpsmulighet!
  • 19. juni
    roser er røde kafaen er dette?? minus 12 prosent vuderer å slette.
    for 3 døgn siden
    Minus 12 uten eller med utbytte? LSG leverte knall sterk rapport sist - med godt treff på kostnadskuttene. Hvis de treffer på disse fremover og lakseprisene finner normalen vil vi se kurs på 50-60 tallet før året er omme. Hvis ikke vil den nok bevege seg saktere - sidelengs til de treffer der. Når det er sagt så er lsg billig nå, jeg kjøper på disse nivåene men skal sitte på denne i lang tid. Stabilt firma med god cash flow og bra utbytte.
  • 19. juni
    - 18 % hittil i år og - 47 % siste 5 år.......det er ikke veldig imponerende utvikling for Lerøy...Nå er imidlertid oljeprisen kraftig ned siste uke og forventes vel å bli værende på nivåer mellom 75-80 USD den neste tiden.....gitt utviklingen mellom USA-India. Om dette blir opprettholdt er vel sannsynligheten stor for at oljen vil komme ned i intervallet 65-75 USD i løpet av 2027-2028. Svekkelsen av NOK vs USD/EUR siste uke, er vel også noe som styrker oppdrettsaksjene, samt etterhvert en mer normalisering av fraktkostnadene. En skulle vel tro at dette etterhvert må begynne å prises inn i aksjer i denne sektoren som har fallt jevnt og trutt over tid. Blir spennende utover sommer/høst å se når markedet tar innover seg 1-2 års utsiktene for sektoren......
    19. juni · Endret
    Hva er egentlig grunnen for å kjøpe Lerøy fremfor Mowi? For jeg ser det ikke. Lerøy ser dyrere ut på EBITDA og FCF, leverer svakere marginer, dårligere avkastning på egenkapitalen og fremstår egentlig som en dårligere aksje på nesten alle datapunktene som betyr noe. Samme greia med SalMar: hadde jeg drevet med shorting, noe jeg ikke gjør, hadde jeg glatt vurdert å shorte LSG og SalMar mot en long i Mowi. Ikke fordi selskapene er søppel, men fordi relativprisingen ser helt idiot ut. Jeg skjønner virkelig ikke hva markedet priser inn her. Mowi ser brultalt sterk ut sett i forhold til sektorprisingen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
19. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
12. mai
2025 Q4-rapport
24. feb.
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
20. aug. 2025
2025 Q1-rapport
15. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
44 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
19. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
12. mai
2025 Q4-rapport
24. feb.
2025 Q3-rapport
12. nov. 2025
2025 Q2-rapport
20. aug. 2025
2025 Q1-rapport
15. mai 2025

Relaterte produkter

2,50 NOK/aksje
Siste utbytte
6,04%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 døgn siden · Endret
    ·
    Hvis prisen er attraktiv for oss, hvorfor selger andre på dette nivået?! Er det noe vi overser her?!
    for 20 t siden
    Trolig er snart kursen tilbake under 40. Historisk sett er det en god inngang....
  • for 2 døgn siden
    Kjøpsmulighet!
  • 19. juni
    roser er røde kafaen er dette?? minus 12 prosent vuderer å slette.
    for 3 døgn siden
    Minus 12 uten eller med utbytte? LSG leverte knall sterk rapport sist - med godt treff på kostnadskuttene. Hvis de treffer på disse fremover og lakseprisene finner normalen vil vi se kurs på 50-60 tallet før året er omme. Hvis ikke vil den nok bevege seg saktere - sidelengs til de treffer der. Når det er sagt så er lsg billig nå, jeg kjøper på disse nivåene men skal sitte på denne i lang tid. Stabilt firma med god cash flow og bra utbytte.
  • 19. juni
    - 18 % hittil i år og - 47 % siste 5 år.......det er ikke veldig imponerende utvikling for Lerøy...Nå er imidlertid oljeprisen kraftig ned siste uke og forventes vel å bli værende på nivåer mellom 75-80 USD den neste tiden.....gitt utviklingen mellom USA-India. Om dette blir opprettholdt er vel sannsynligheten stor for at oljen vil komme ned i intervallet 65-75 USD i løpet av 2027-2028. Svekkelsen av NOK vs USD/EUR siste uke, er vel også noe som styrker oppdrettsaksjene, samt etterhvert en mer normalisering av fraktkostnadene. En skulle vel tro at dette etterhvert må begynne å prises inn i aksjer i denne sektoren som har fallt jevnt og trutt over tid. Blir spennende utover sommer/høst å se når markedet tar innover seg 1-2 års utsiktene for sektoren......
    19. juni · Endret
    Hva er egentlig grunnen for å kjøpe Lerøy fremfor Mowi? For jeg ser det ikke. Lerøy ser dyrere ut på EBITDA og FCF, leverer svakere marginer, dårligere avkastning på egenkapitalen og fremstår egentlig som en dårligere aksje på nesten alle datapunktene som betyr noe. Samme greia med SalMar: hadde jeg drevet med shorting, noe jeg ikke gjør, hadde jeg glatt vurdert å shorte LSG og SalMar mot en long i Mowi. Ikke fordi selskapene er søppel, men fordi relativprisingen ser helt idiot ut. Jeg skjønner virkelig ikke hva markedet priser inn her. Mowi ser brultalt sterk ut sett i forhold til sektorprisingen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data