Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Grieg Seafood

Grieg Seafood

Grieg Seafood

2026 Q1-rapport

Kun PDF

26 dager siden
33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1 000--
2 000--
308--
687--
979--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
27. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
19. mai
2025 Q4-rapport
25. feb.
2025 Q3-rapport
13. nov. 2025
2025 Q2-rapport
26. aug. 2025
2025 Q1-rapport
27. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Short jobber for å holde den nede nå
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Kan ikke se noen god grunn til at den går ned. Holder på aksjene og kjøper mer om den går lengere ned
  • 10. juni
    10. juni
    Hadde trua på selskapet og at salget ville gi resultat og positiv utvikling. Innser nå at man burde kommet seg i livbåten før skipet synker..
    for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Tålmodighet er en dyd ved aksjeinvesteringer
  • 9. juni
    Ser det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Generalforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
  • 8. juni · Endret
    8. juni · Endret
    Ifølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.
    10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Ifølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
  • 8. juni
    Laksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
    8. juni
    8. juni
    Kanskje det, men er glad jeg solgte meg ut for noen år siden da den lå på 136,- . Berget meg iallefall.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

26 dager siden
33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Short jobber for å holde den nede nå
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Kan ikke se noen god grunn til at den går ned. Holder på aksjene og kjøper mer om den går lengere ned
  • 10. juni
    10. juni
    Hadde trua på selskapet og at salget ville gi resultat og positiv utvikling. Innser nå at man burde kommet seg i livbåten før skipet synker..
    for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Tålmodighet er en dyd ved aksjeinvesteringer
  • 9. juni
    Ser det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Generalforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
  • 8. juni · Endret
    8. juni · Endret
    Ifølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.
    10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Ifølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
  • 8. juni
    Laksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
    8. juni
    8. juni
    Kanskje det, men er glad jeg solgte meg ut for noen år siden da den lå på 136,- . Berget meg iallefall.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1 000--
2 000--
308--
687--
979--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
27. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
19. mai
2025 Q4-rapport
25. feb.
2025 Q3-rapport
13. nov. 2025
2025 Q2-rapport
26. aug. 2025
2025 Q1-rapport
27. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

26 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
27. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
19. mai
2025 Q4-rapport
25. feb.
2025 Q3-rapport
13. nov. 2025
2025 Q2-rapport
26. aug. 2025
2025 Q1-rapport
27. mai 2025

Relaterte produkter

33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 2 døgn siden
    for 2 døgn siden
    Short jobber for å holde den nede nå
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Kan ikke se noen god grunn til at den går ned. Holder på aksjene og kjøper mer om den går lengere ned
  • 10. juni
    10. juni
    Hadde trua på selskapet og at salget ville gi resultat og positiv utvikling. Innser nå at man burde kommet seg i livbåten før skipet synker..
    for 2 døgn siden
    ·
    for 2 døgn siden
    ·
    Tålmodighet er en dyd ved aksjeinvesteringer
  • 9. juni
    Ser det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Generalforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
  • 8. juni · Endret
    8. juni · Endret
    Ifølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.
    10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Ifølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
  • 8. juni
    Laksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
    8. juni
    8. juni
    Kanskje det, men er glad jeg solgte meg ut for noen år siden da den lå på 136,- . Berget meg iallefall.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
1 000--
2 000--
308--
687--
979--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data