2026 Q1-rapport
Kun PDF
26 dager siden
33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - | ||
| 308 | - | - | ||
| 687 | - | - | ||
| 979 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 27. aug. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 19. mai | ||
2025 Q4-rapport 25. feb. | ||
2025 Q3-rapport 13. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26. aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 27. mai 2025 |
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 9. juni9. juniSer det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenGeneralforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
- 8. juni · Endret8. juni · EndretIfølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.·10. juniIfølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
- 8. juni8. juniLaksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
2026 Q1-rapport
Kun PDF
26 dager siden
33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 9. juni9. juniSer det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenGeneralforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
- 8. juni · Endret8. juni · EndretIfølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.·10. juniIfølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
- 8. juni8. juniLaksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - | ||
| 308 | - | - | ||
| 687 | - | - | ||
| 979 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 27. aug. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 19. mai | ||
2025 Q4-rapport 25. feb. | ||
2025 Q3-rapport 13. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26. aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 27. mai 2025 |
2026 Q1-rapport
Kun PDF
26 dager siden
Nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Data hentes fra FactSet, Quartr| Kommende | |
|---|---|
2026 Q2-rapport 27. aug. |
| Historisk | ||
|---|---|---|
2026 Q1-rapport 19. mai | ||
2025 Q4-rapport 25. feb. | ||
2025 Q3-rapport 13. nov. 2025 | ||
2025 Q2-rapport 26. aug. 2025 | ||
2025 Q1-rapport 27. mai 2025 |
33,5905 NOK/aksje
Siste utbytte
0,00%Direkteavkastning
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
- 9. juni9. juniSer det tidligere har vært utbytte juni og november, ordinært utbytte altså. Kan det tenkes at vi får et utbytte i juni tru? Det hadde vært morsomt🙂for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenGeneralforsamling den 16/6 så mulig det kommer noe info om ordinært utbytte da
- 8. juni · Endret8. juni · EndretIfølge dagens melding slik jeg forstår den er tanken å innløse utestående gjeld med ca 1,9 mrd og blir stående igjen med omtrent 750 mill. i langsiktig gjeld. Dette gjøres sannsynligvis for å forhandle frem bedre betingelser som CFO tidligere har antydet. Om jeg tolker det riktig blir de sittende med maksimalt 750 mill i netto gjeld. Det betyr videre at en stor andel cash brukes til å innfri lån på totalt 1,15mrd. Dersom det stemmer er det mindre netto gjeld enn tidligere antatt. Endelig oversikt over balansen og cash får vi ikke før Q2 presenteres. Min tanke er at dette virker positivt og at de fortsatt sitter med cash etter transaksjonene. Er det andre på forum som har tanker rundt dagens melding og Griegs balanse og cash posisjon.·10. juniIfølge dagens melding, slik jeg leser den, forsøker Grieg Seafood å refinansiere sin eksisterende hybridgjeld ved å utstede nye grønne hybridobligasjoner (opp til NOK 750 mill.) og samtidig tilby å tilbakekjøpe eksisterende obligasjoner (~NOK 1,9 mrd.). Dette virker som et forsøk på å optimalisere kapitalstrukturen og oppnå bedre vilkår, som CFO tidligere har vært inne på. Det er imidlertid uklart hvor stor del av de eksisterende obligasjonene som faktisk blir tilbakekjøpt, da det avhenger av investorernes deltakelse. Derfor er det heller ikke sikkert at den samlede gjelden reduseres så mye som forskjellen mellom 1,9 mrd. og 750 mill., og det er også uklart hvor stor en del av tilbakekjøpet som finansieres via kontanter versus ny utstedelse. Endelig klarhet over balanse og kontantposisjon får vi først ved Q2. Umiddelbart virker det som et positivt skritt i retning av en enkel og mer fleksibel kapitalstruktur, men effekten avhenger av hvor stor deltakelse det er i tilbakekjøpet.
- 8. juni8. juniLaksen er død. Har fremdeles ikke reinvestert utbyttet.. men nærmer det seg mon tro
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - | ||
| 308 | - | - | ||
| 687 | - | - | ||
| 979 | - | - |
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Meglerstatistikk
Fant ingen data






