Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,13%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Materialer
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et aksjefond i henhold til Verdipapirfondenes forenings definisjoner som hovedsakelig investerer i aksjer (verdipapirer som representerer en eierandel i et selskap) i selskaper med inntekter fra aktiviteter knyttet til ett eller flere av områdene forsvar, romfart, sikkerhet eller beredskap, og som er hjemmehørende eller notert på børser og regulerte markeder i Europa.
Lignende fond
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer99,3%
- Kontanter0,7%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 1 døgn sidenKom forseint det fondet her. Blir det fred i Ukraina detter det 30 prosent. Dette fondet ble starta etter flere år med krig i Europa. Alt var blåst opp. Hadde trua sjøl. Kom meg ut.
- for 2 døgn sidenHar laget meg et statistikksystem som presenterer tallene litt annerledes enn i Nordnet. Fra 12.04 har avkastning 1 uke og 1 måned vært høyere enn 3 måneders avkastning. Da bør 3 måneders avkastningen stige etter hvert. I den korte perioden jeg har tall fra er det bare røde tall. median avkastning perioden 10.11.25 til 21.06.26 er - 4,8% øvre intervall 2x standardavvik er 9,76%. Bør heve seg neste 30-60 dagene.
- 16. juniHordan kan denne være så svak?? Forsvar er det som gjelder framover og det haster å ruste opp Europa. Budsjettene for for forsvar må jo øke og industrien i denne sektoren må ha en enorm backlog., ref Kongsberg. Noen som kan forklare dårlig avkastning de siste 12 mnd, trodde ikke det var mulig🤔🤔23. juniTrur det meste er priset inn til vi begynner se resultater.. Bare å kjøpe litt mer og holde i 5år framover så går den nok bra.. Mye spennende aksjer her synes jeg! Så på et tidspunkt kommer den til å ta av..
- 12. junihvordan er det mulig å gå så dårlig, det tar ikke slutt med nedturer, klarere ingen av aktørene å håndtere de økte leveransene?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,13%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Materialer
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et aksjefond i henhold til Verdipapirfondenes forenings definisjoner som hovedsakelig investerer i aksjer (verdipapirer som representerer en eierandel i et selskap) i selskaper med inntekter fra aktiviteter knyttet til ett eller flere av områdene forsvar, romfart, sikkerhet eller beredskap, og som er hjemmehørende eller notert på børser og regulerte markeder i Europa.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer99,3%
- Kontanter0,7%
Kunder besøkte også
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 1 døgn sidenKom forseint det fondet her. Blir det fred i Ukraina detter det 30 prosent. Dette fondet ble starta etter flere år med krig i Europa. Alt var blåst opp. Hadde trua sjøl. Kom meg ut.
- for 2 døgn sidenHar laget meg et statistikksystem som presenterer tallene litt annerledes enn i Nordnet. Fra 12.04 har avkastning 1 uke og 1 måned vært høyere enn 3 måneders avkastning. Da bør 3 måneders avkastningen stige etter hvert. I den korte perioden jeg har tall fra er det bare røde tall. median avkastning perioden 10.11.25 til 21.06.26 er - 4,8% øvre intervall 2x standardavvik er 9,76%. Bør heve seg neste 30-60 dagene.
- 16. juniHordan kan denne være så svak?? Forsvar er det som gjelder framover og det haster å ruste opp Europa. Budsjettene for for forsvar må jo øke og industrien i denne sektoren må ha en enorm backlog., ref Kongsberg. Noen som kan forklare dårlig avkastning de siste 12 mnd, trodde ikke det var mulig🤔🤔23. juniTrur det meste er priset inn til vi begynner se resultater.. Bare å kjøpe litt mer og holde i 5år framover så går den nok bra.. Mye spennende aksjer her synes jeg! Så på et tidspunkt kommer den til å ta av..
- 12. junihvordan er det mulig å gå så dårlig, det tar ikke slutt med nedturer, klarere ingen av aktørene å håndtere de økte leveransene?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Generell informasjon
Risiko
?
Middels: 4 av 7
Det er viktig at du er klar over at sparepengene dine kan øke og minke i verdi. Selv om sparing i fond historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nøkkeltall
- Total pris1,13%
- Aktiva klasseAksje
- KategoriBransjefond, Materialer
- Basis-valutaNOK
- Belåningsgrad80%
- Nøkkelinformasjon
Sammendrag
Fondet er et aksjefond i henhold til Verdipapirfondenes forenings definisjoner som hovedsakelig investerer i aksjer (verdipapirer som representerer en eierandel i et selskap) i selskaper med inntekter fra aktiviteter knyttet til ett eller flere av områdene forsvar, romfart, sikkerhet eller beredskap, og som er hjemmehørende eller notert på børser og regulerte markeder i Europa.
Lignende fond
Nyheter
Det er for øyeblikket ingen nyheter
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Forum
Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
- for 1 døgn sidenKom forseint det fondet her. Blir det fred i Ukraina detter det 30 prosent. Dette fondet ble starta etter flere år med krig i Europa. Alt var blåst opp. Hadde trua sjøl. Kom meg ut.
- for 2 døgn sidenHar laget meg et statistikksystem som presenterer tallene litt annerledes enn i Nordnet. Fra 12.04 har avkastning 1 uke og 1 måned vært høyere enn 3 måneders avkastning. Da bør 3 måneders avkastningen stige etter hvert. I den korte perioden jeg har tall fra er det bare røde tall. median avkastning perioden 10.11.25 til 21.06.26 er - 4,8% øvre intervall 2x standardavvik er 9,76%. Bør heve seg neste 30-60 dagene.
- 16. juniHordan kan denne være så svak?? Forsvar er det som gjelder framover og det haster å ruste opp Europa. Budsjettene for for forsvar må jo øke og industrien i denne sektoren må ha en enorm backlog., ref Kongsberg. Noen som kan forklare dårlig avkastning de siste 12 mnd, trodde ikke det var mulig🤔🤔23. juniTrur det meste er priset inn til vi begynner se resultater.. Bare å kjøpe litt mer og holde i 5år framover så går den nok bra.. Mye spennende aksjer her synes jeg! Så på et tidspunkt kommer den til å ta av..
- 12. junihvordan er det mulig å gå så dårlig, det tar ikke slutt med nedturer, klarere ingen av aktørene å håndtere de økte leveransene?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Eksponering
Oppdatert 31.3.2026
Fordeling
- Aksjer99,3%
- Kontanter0,7%



