Kvartalsrapport (Q1)
82 dager siden‧1t 12min
Ordredybde
Euronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
903
Selg
Antall
1 000
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
6 | - | - | ||
94 | - | - | ||
5 | - | - | ||
5 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
48,3VWAP
Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
VWAP
Høy
48,3Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 23. mai | |
2024 Generalforsamling | 23. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. aug.8. aug.Jeg er både kunde og aksjonær, og har hatt to av deres barneklokker i bruk over en lengre periode. Produktet i seg selv fungerer svært godt og har gitt oss som foreldre en ekstra trygghet i hverdagen. Tidligere tilbød dere en årsabonnementsmodell til en fast og forutsigbar pris – i vårt tilfelle 890 kroner per år. Dette opplevdes som en god løsning, særlig med moderat bruk (klokkene ble brukt 2–3 ganger i mnd). Etter overgangen til månedsabonnement, hvor prisen nå er 170 kroner per måned per klokke, har regnestykket dessverre blitt langt mindre gunstig. Årsprisen har i praksis økt fra under 900 kr til over 2000 kr. For vår del førte dette til at vi valgte å si opp begge abonnementene, da kost/nytte-forholdet ikke lenger er forsvarlig. Jeg har forståelse for behovet for løpende inntekter, men erfaringsmessig kan slike kraftige prisøkninger føre til høyere kundeavgang, spesielt blant familier med begrenset bruk. Jeg mistenker at vi ikke er alene om å tenke slik, og det kan derfor være en risiko for økt churn og svekket kundelojalitet. Som aksjonær ser jeg dette som et viktig moment. Økte priser per kunde gir høyere ARPU på kort sikt, men dersom det skjer på bekostning av volum og langsiktig kundeforhold, kan det få negativ effekt på totalinntektene og merkevaren over tid.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenVi betaler 150 kr i månenden for abonnement for minstemann hos Xplora. Lever godt med det.
- 7. aug. · Endret7. aug. · Endrethar noen en formening om hva kursen burde være ved 500 - 750 og 1 M abbonenter, noen røff kalkyle?7. aug. · Endret7. aug. · EndretHelt røft, så regner jeg 5x når det kommer til ARR med rundt 80% margin. Så si at månedlig ARPU er NOK 100 etter at Doro får litt gang på seg. Så vil 500k tilsvare (500 000 * 100 * 12)*5x = 3mrd. I tillegg tillegger jeg 1x omsetning på hardware, og trekker fra netto rentebærende gjeld. Per Q1 så konservativt 1mrd årlig fra device sales, og roughly 500m i netto rentebærende gjeld. 3+1-0,5 = equity value 3,5mrd. Delt på 44,6m aksjer tilsvarerer det 65-80NOK/aksje ved 500k subscriptions @ 100 arpu. Så dersom device sales holdes konstant (ekstremt konservativt), og netto økning i abonnement er 10k/m så er vi der om 6-10mnd. Så skal vi videre fra 500k abb selvfølgelig i årene som kommer, så denne holder jeg med glede i lang tid, hilsen GAV på 12,13 NOK.7. aug.7. aug.Synes du er inne på mye bra her. Doro er jo den store nøkkelen. Jeg har stor tro på Kjetil Fennefoss! Jeg er sikker på at de visste hva de gjorde da de kjøpte det. Dette blir en cash cow!
- 6. aug.·Per 31. juli 2025 har Xplora Technologies 406 000 abonnementer, en økning på 112 000 fra juli 2024 (294 000). Denne prestasjonen gjenspeiler vårt fortsatte fokus på å øke tjenesteinntektene og støtter vårt langsiktige mål om å nå 1 million abonnementer. Denne månedens abonnementsoppdatering gjenspeiler Xplora Technologies' eksisterende aktivitet i barnemarkedet innenfor barn- og ungdomssegmentet. Salget i ungdomsmarkedet og seniorsegmentet (Doro) ble lansert med suksess i juni 2025. Denne månedens høydepunkter: *Økning på 23 000 nye abonnementer (brutto) *Tyskland er den største brutto bidragsyteren med 6 000 nye abonnementer, tett fulgt av Sverige med 5 000 nye abonnementer *Mobilabonnementsbasen i Sverige nådde 61 000, en økning på 10 000 fra juli 2024 *Premium-tjenester har oversteget 90 000 abonnementer Merk: Vi forventer at vår churn-rate vil være i samsvar med historiske tall.8. aug.8. aug.Nei hvorfor det i grunn? Ettersom tallene blir større og større må man fokusere mer på de absolutte tallene (altså antall tusen nye abonnenter) i steder for å bare se på prosent.8. aug.8. aug.Fordi det er lettere med høy prosentvis vekst fra en lav base. Man kan jo ikke forvente samme vekstrate i alle år, ettersom selskapet blir større og større… Men de levere ikke av prosent men antall abonnenter.. og det vokser år etter år…
- 6. aug.6. aug.Noen som vet om selskapet har planer om utbytte snart?6. aug.6. aug.Businessen til Xplora krever ikke store investeringer så det er ikke nødvendig for dem å bruke mye penger på vekst. Problemet blir heller om de forsøker å bruke masse penger på vekst og investerer i ting som ikke gir avkastning. Da er det bedre å gjøre ting for aksjonærene i stedet, som f. eks utbytte. Nedbetaling av gjeld gir heller ikke særlig mening og jeg tviler på at de vil gjøre dette i noen særlig grad. Selskapet kommer til å ha mye penger mellom hendene uten gode måter å bruke dem på, da burde en del av pengene returneres til aksjonærer. Likevel tror jeg ledelsen ønsker å investere mer i vekst, kanskje gjennom oppkjøp. Men dette får vi vite senere.
- 4. aug.4. aug.Hva tipper dere blir abonnementstallet for juli?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
82 dager siden‧1t 12min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. aug.8. aug.Jeg er både kunde og aksjonær, og har hatt to av deres barneklokker i bruk over en lengre periode. Produktet i seg selv fungerer svært godt og har gitt oss som foreldre en ekstra trygghet i hverdagen. Tidligere tilbød dere en årsabonnementsmodell til en fast og forutsigbar pris – i vårt tilfelle 890 kroner per år. Dette opplevdes som en god løsning, særlig med moderat bruk (klokkene ble brukt 2–3 ganger i mnd). Etter overgangen til månedsabonnement, hvor prisen nå er 170 kroner per måned per klokke, har regnestykket dessverre blitt langt mindre gunstig. Årsprisen har i praksis økt fra under 900 kr til over 2000 kr. For vår del førte dette til at vi valgte å si opp begge abonnementene, da kost/nytte-forholdet ikke lenger er forsvarlig. Jeg har forståelse for behovet for løpende inntekter, men erfaringsmessig kan slike kraftige prisøkninger føre til høyere kundeavgang, spesielt blant familier med begrenset bruk. Jeg mistenker at vi ikke er alene om å tenke slik, og det kan derfor være en risiko for økt churn og svekket kundelojalitet. Som aksjonær ser jeg dette som et viktig moment. Økte priser per kunde gir høyere ARPU på kort sikt, men dersom det skjer på bekostning av volum og langsiktig kundeforhold, kan det få negativ effekt på totalinntektene og merkevaren over tid.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenVi betaler 150 kr i månenden for abonnement for minstemann hos Xplora. Lever godt med det.
- 7. aug. · Endret7. aug. · Endrethar noen en formening om hva kursen burde være ved 500 - 750 og 1 M abbonenter, noen røff kalkyle?7. aug. · Endret7. aug. · EndretHelt røft, så regner jeg 5x når det kommer til ARR med rundt 80% margin. Så si at månedlig ARPU er NOK 100 etter at Doro får litt gang på seg. Så vil 500k tilsvare (500 000 * 100 * 12)*5x = 3mrd. I tillegg tillegger jeg 1x omsetning på hardware, og trekker fra netto rentebærende gjeld. Per Q1 så konservativt 1mrd årlig fra device sales, og roughly 500m i netto rentebærende gjeld. 3+1-0,5 = equity value 3,5mrd. Delt på 44,6m aksjer tilsvarerer det 65-80NOK/aksje ved 500k subscriptions @ 100 arpu. Så dersom device sales holdes konstant (ekstremt konservativt), og netto økning i abonnement er 10k/m så er vi der om 6-10mnd. Så skal vi videre fra 500k abb selvfølgelig i årene som kommer, så denne holder jeg med glede i lang tid, hilsen GAV på 12,13 NOK.7. aug.7. aug.Synes du er inne på mye bra her. Doro er jo den store nøkkelen. Jeg har stor tro på Kjetil Fennefoss! Jeg er sikker på at de visste hva de gjorde da de kjøpte det. Dette blir en cash cow!
- 6. aug.·Per 31. juli 2025 har Xplora Technologies 406 000 abonnementer, en økning på 112 000 fra juli 2024 (294 000). Denne prestasjonen gjenspeiler vårt fortsatte fokus på å øke tjenesteinntektene og støtter vårt langsiktige mål om å nå 1 million abonnementer. Denne månedens abonnementsoppdatering gjenspeiler Xplora Technologies' eksisterende aktivitet i barnemarkedet innenfor barn- og ungdomssegmentet. Salget i ungdomsmarkedet og seniorsegmentet (Doro) ble lansert med suksess i juni 2025. Denne månedens høydepunkter: *Økning på 23 000 nye abonnementer (brutto) *Tyskland er den største brutto bidragsyteren med 6 000 nye abonnementer, tett fulgt av Sverige med 5 000 nye abonnementer *Mobilabonnementsbasen i Sverige nådde 61 000, en økning på 10 000 fra juli 2024 *Premium-tjenester har oversteget 90 000 abonnementer Merk: Vi forventer at vår churn-rate vil være i samsvar med historiske tall.8. aug.8. aug.Nei hvorfor det i grunn? Ettersom tallene blir større og større må man fokusere mer på de absolutte tallene (altså antall tusen nye abonnenter) i steder for å bare se på prosent.8. aug.8. aug.Fordi det er lettere med høy prosentvis vekst fra en lav base. Man kan jo ikke forvente samme vekstrate i alle år, ettersom selskapet blir større og større… Men de levere ikke av prosent men antall abonnenter.. og det vokser år etter år…
- 6. aug.6. aug.Noen som vet om selskapet har planer om utbytte snart?6. aug.6. aug.Businessen til Xplora krever ikke store investeringer så det er ikke nødvendig for dem å bruke mye penger på vekst. Problemet blir heller om de forsøker å bruke masse penger på vekst og investerer i ting som ikke gir avkastning. Da er det bedre å gjøre ting for aksjonærene i stedet, som f. eks utbytte. Nedbetaling av gjeld gir heller ikke særlig mening og jeg tviler på at de vil gjøre dette i noen særlig grad. Selskapet kommer til å ha mye penger mellom hendene uten gode måter å bruke dem på, da burde en del av pengene returneres til aksjonærer. Likevel tror jeg ledelsen ønsker å investere mer i vekst, kanskje gjennom oppkjøp. Men dette får vi vite senere.
- 4. aug.4. aug.Hva tipper dere blir abonnementstallet for juli?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Euronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
903
Selg
Antall
1 000
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
6 | - | - | ||
94 | - | - | ||
5 | - | - | ||
5 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
48,3VWAP
Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
VWAP
Høy
48,3Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 23. mai | |
2024 Generalforsamling | 23. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Kvartalsrapport (Q1)
82 dager siden‧1t 12min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2025 Kvartalsrapport (Q1) | 23. mai | |
2024 Generalforsamling | 23. mai | |
2024 Kvartalsrapport (Q4) | 28. feb. | |
2024 Kvartalsrapport (Q3) | 7. nov. 2024 | |
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 16. aug. 2024 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 8. aug.8. aug.Jeg er både kunde og aksjonær, og har hatt to av deres barneklokker i bruk over en lengre periode. Produktet i seg selv fungerer svært godt og har gitt oss som foreldre en ekstra trygghet i hverdagen. Tidligere tilbød dere en årsabonnementsmodell til en fast og forutsigbar pris – i vårt tilfelle 890 kroner per år. Dette opplevdes som en god løsning, særlig med moderat bruk (klokkene ble brukt 2–3 ganger i mnd). Etter overgangen til månedsabonnement, hvor prisen nå er 170 kroner per måned per klokke, har regnestykket dessverre blitt langt mindre gunstig. Årsprisen har i praksis økt fra under 900 kr til over 2000 kr. For vår del førte dette til at vi valgte å si opp begge abonnementene, da kost/nytte-forholdet ikke lenger er forsvarlig. Jeg har forståelse for behovet for løpende inntekter, men erfaringsmessig kan slike kraftige prisøkninger føre til høyere kundeavgang, spesielt blant familier med begrenset bruk. Jeg mistenker at vi ikke er alene om å tenke slik, og det kan derfor være en risiko for økt churn og svekket kundelojalitet. Som aksjonær ser jeg dette som et viktig moment. Økte priser per kunde gir høyere ARPU på kort sikt, men dersom det skjer på bekostning av volum og langsiktig kundeforhold, kan det få negativ effekt på totalinntektene og merkevaren over tid.for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenVi betaler 150 kr i månenden for abonnement for minstemann hos Xplora. Lever godt med det.
- 7. aug. · Endret7. aug. · Endrethar noen en formening om hva kursen burde være ved 500 - 750 og 1 M abbonenter, noen røff kalkyle?7. aug. · Endret7. aug. · EndretHelt røft, så regner jeg 5x når det kommer til ARR med rundt 80% margin. Så si at månedlig ARPU er NOK 100 etter at Doro får litt gang på seg. Så vil 500k tilsvare (500 000 * 100 * 12)*5x = 3mrd. I tillegg tillegger jeg 1x omsetning på hardware, og trekker fra netto rentebærende gjeld. Per Q1 så konservativt 1mrd årlig fra device sales, og roughly 500m i netto rentebærende gjeld. 3+1-0,5 = equity value 3,5mrd. Delt på 44,6m aksjer tilsvarerer det 65-80NOK/aksje ved 500k subscriptions @ 100 arpu. Så dersom device sales holdes konstant (ekstremt konservativt), og netto økning i abonnement er 10k/m så er vi der om 6-10mnd. Så skal vi videre fra 500k abb selvfølgelig i årene som kommer, så denne holder jeg med glede i lang tid, hilsen GAV på 12,13 NOK.7. aug.7. aug.Synes du er inne på mye bra her. Doro er jo den store nøkkelen. Jeg har stor tro på Kjetil Fennefoss! Jeg er sikker på at de visste hva de gjorde da de kjøpte det. Dette blir en cash cow!
- 6. aug.·Per 31. juli 2025 har Xplora Technologies 406 000 abonnementer, en økning på 112 000 fra juli 2024 (294 000). Denne prestasjonen gjenspeiler vårt fortsatte fokus på å øke tjenesteinntektene og støtter vårt langsiktige mål om å nå 1 million abonnementer. Denne månedens abonnementsoppdatering gjenspeiler Xplora Technologies' eksisterende aktivitet i barnemarkedet innenfor barn- og ungdomssegmentet. Salget i ungdomsmarkedet og seniorsegmentet (Doro) ble lansert med suksess i juni 2025. Denne månedens høydepunkter: *Økning på 23 000 nye abonnementer (brutto) *Tyskland er den største brutto bidragsyteren med 6 000 nye abonnementer, tett fulgt av Sverige med 5 000 nye abonnementer *Mobilabonnementsbasen i Sverige nådde 61 000, en økning på 10 000 fra juli 2024 *Premium-tjenester har oversteget 90 000 abonnementer Merk: Vi forventer at vår churn-rate vil være i samsvar med historiske tall.8. aug.8. aug.Nei hvorfor det i grunn? Ettersom tallene blir større og større må man fokusere mer på de absolutte tallene (altså antall tusen nye abonnenter) i steder for å bare se på prosent.8. aug.8. aug.Fordi det er lettere med høy prosentvis vekst fra en lav base. Man kan jo ikke forvente samme vekstrate i alle år, ettersom selskapet blir større og større… Men de levere ikke av prosent men antall abonnenter.. og det vokser år etter år…
- 6. aug.6. aug.Noen som vet om selskapet har planer om utbytte snart?6. aug.6. aug.Businessen til Xplora krever ikke store investeringer så det er ikke nødvendig for dem å bruke mye penger på vekst. Problemet blir heller om de forsøker å bruke masse penger på vekst og investerer i ting som ikke gir avkastning. Da er det bedre å gjøre ting for aksjonærene i stedet, som f. eks utbytte. Nedbetaling av gjeld gir heller ikke særlig mening og jeg tviler på at de vil gjøre dette i noen særlig grad. Selskapet kommer til å ha mye penger mellom hendene uten gode måter å bruke dem på, da burde en del av pengene returneres til aksjonærer. Likevel tror jeg ledelsen ønsker å investere mer i vekst, kanskje gjennom oppkjøp. Men dette får vi vite senere.
- 4. aug.4. aug.Hva tipper dere blir abonnementstallet for juli?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Euronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
903
Selg
Antall
1 000
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
6 | - | - | ||
94 | - | - | ||
5 | - | - | ||
5 | - | - | ||
4 | - | - |
Høy
48,3VWAP
Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
VWAP
Høy
48,3Lav
47,1OmsetningAntall
0,6 12 677
Meglerstatistikk
Fant ingen data