Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Sap SE

2026 Q1-rapport
52 dager siden
2,50 EUR/aksje
Siste utbytte
1,78%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
23. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
5. mai
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
29. jan.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
22. juli 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    ingen som har en mening om kursutviklingen nå fra 169 1 juni til 142 11 juni litt drastisk 16 % ned og har godt sett Goldman kommentar men fallet hadde startet før ?
  • 10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Slapp av, folkens, det faller bare fordi jeg kjøpte på fredag
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Siden du spør: Goldman Sachs senker marginprognose for SAP - aksjen faller Goldman Sachs har senket sine marginprognoser for den tyske IT-giganten SAP i forkant av halvårsrapporten, med henvisning til høyere maskinvarekostnader i andre halvår 2026. Aksjen faller nesten 5 prosent på onsdagen. Banken senker prognosen for bruttomarginen i andre halvår 2026 til 72,8 prosent fra 73,3 prosent, ifølge Investing. Samtidig justeres prognosen for den årlige ebit-veksten ned til omkring 15 prosent, eksklusive valutaeffekter, fra tidligere cirka 16 prosent. Goldman Sachs opprettholder samtidig sin kjøpsanbefaling og vurderer at SAPs AI-drevne produktsyklus fortsatt er intakt. I analysen vurderer banken også at SAPs planlagte oppkjøp av Dremio og Prior Labs forventes å ha en ubetydelig innvirkning på inntektene, men tynge marginene noe. SAP vil imidlertid kompensere for dette gjennom kostnadseffektiviseringer i andre deler av virksomheten, legger Goldman Sachs til.
  • 9. juni
    ·
    9. juni
    ·
    andre som har en mening om kursutviklingen for 3 dager siden 169 og nå 154 og fortsatt fallende, noen som vet noe?
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jeg synes ikke kursfallet er berettiget. Nyheten om Oracles investeringer tolkes som om det er et nullsumspill mellom SAP og Oracle. Det mener jeg er noe vrøvl. Dessuten er SAP for tiden et av de beste europeiske alternativene, og Oracle vil neppe oppnå denne statusen. SAP vil vokse de kommende årene, og aksjen burde stige. I tillegg innebærer kjøp av aksjer i Oracle en svært stor risiko på grunn av selskapets kapitalstruktur med høy gjeld som øker ytterligere. Når det gjelder governance, er det også grunn til bekymring, ettersom hovedaksjonæren har tette bånd til Trump. Jeg mener SAP burde stige til over 200 EUR i år.
  • 5. juni
    ·
    5. juni
    ·
    kurs 169 kl. 12.00 og nå 4 timer senere kurs 161 er det nyheter ute ???
  • 1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    Noen nyheter??
    1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    De så at jeg kjøpte meg inn på slutten av markedsdagen på fredag.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
52 dager siden
2,50 EUR/aksje
Siste utbytte
1,78%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    ingen som har en mening om kursutviklingen nå fra 169 1 juni til 142 11 juni litt drastisk 16 % ned og har godt sett Goldman kommentar men fallet hadde startet før ?
  • 10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Slapp av, folkens, det faller bare fordi jeg kjøpte på fredag
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Siden du spør: Goldman Sachs senker marginprognose for SAP - aksjen faller Goldman Sachs har senket sine marginprognoser for den tyske IT-giganten SAP i forkant av halvårsrapporten, med henvisning til høyere maskinvarekostnader i andre halvår 2026. Aksjen faller nesten 5 prosent på onsdagen. Banken senker prognosen for bruttomarginen i andre halvår 2026 til 72,8 prosent fra 73,3 prosent, ifølge Investing. Samtidig justeres prognosen for den årlige ebit-veksten ned til omkring 15 prosent, eksklusive valutaeffekter, fra tidligere cirka 16 prosent. Goldman Sachs opprettholder samtidig sin kjøpsanbefaling og vurderer at SAPs AI-drevne produktsyklus fortsatt er intakt. I analysen vurderer banken også at SAPs planlagte oppkjøp av Dremio og Prior Labs forventes å ha en ubetydelig innvirkning på inntektene, men tynge marginene noe. SAP vil imidlertid kompensere for dette gjennom kostnadseffektiviseringer i andre deler av virksomheten, legger Goldman Sachs til.
  • 9. juni
    ·
    9. juni
    ·
    andre som har en mening om kursutviklingen for 3 dager siden 169 og nå 154 og fortsatt fallende, noen som vet noe?
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jeg synes ikke kursfallet er berettiget. Nyheten om Oracles investeringer tolkes som om det er et nullsumspill mellom SAP og Oracle. Det mener jeg er noe vrøvl. Dessuten er SAP for tiden et av de beste europeiske alternativene, og Oracle vil neppe oppnå denne statusen. SAP vil vokse de kommende årene, og aksjen burde stige. I tillegg innebærer kjøp av aksjer i Oracle en svært stor risiko på grunn av selskapets kapitalstruktur med høy gjeld som øker ytterligere. Når det gjelder governance, er det også grunn til bekymring, ettersom hovedaksjonæren har tette bånd til Trump. Jeg mener SAP burde stige til over 200 EUR i år.
  • 5. juni
    ·
    5. juni
    ·
    kurs 169 kl. 12.00 og nå 4 timer senere kurs 161 er det nyheter ute ???
  • 1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    Noen nyheter??
    1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    De så at jeg kjøpte meg inn på slutten av markedsdagen på fredag.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
23. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
5. mai
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
29. jan.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
22. juli 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
52 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
23. juli
Historisk
Årlig generalforsamling 2026
5. mai
2026 Q1-rapport
23. apr.
2025 Q4-rapport
29. jan.
2025 Q3-rapport
22. okt. 2025
2025 Q2-rapport
22. juli 2025

Relaterte produkter

2,50 EUR/aksje
Siste utbytte
1,78%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
  • for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    ingen som har en mening om kursutviklingen nå fra 169 1 juni til 142 11 juni litt drastisk 16 % ned og har godt sett Goldman kommentar men fallet hadde startet før ?
  • 10. juni
    ·
    10. juni
    ·
    Slapp av, folkens, det faller bare fordi jeg kjøpte på fredag
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Siden du spør: Goldman Sachs senker marginprognose for SAP - aksjen faller Goldman Sachs har senket sine marginprognoser for den tyske IT-giganten SAP i forkant av halvårsrapporten, med henvisning til høyere maskinvarekostnader i andre halvår 2026. Aksjen faller nesten 5 prosent på onsdagen. Banken senker prognosen for bruttomarginen i andre halvår 2026 til 72,8 prosent fra 73,3 prosent, ifølge Investing. Samtidig justeres prognosen for den årlige ebit-veksten ned til omkring 15 prosent, eksklusive valutaeffekter, fra tidligere cirka 16 prosent. Goldman Sachs opprettholder samtidig sin kjøpsanbefaling og vurderer at SAPs AI-drevne produktsyklus fortsatt er intakt. I analysen vurderer banken også at SAPs planlagte oppkjøp av Dremio og Prior Labs forventes å ha en ubetydelig innvirkning på inntektene, men tynge marginene noe. SAP vil imidlertid kompensere for dette gjennom kostnadseffektiviseringer i andre deler av virksomheten, legger Goldman Sachs til.
  • 9. juni
    ·
    9. juni
    ·
    andre som har en mening om kursutviklingen for 3 dager siden 169 og nå 154 og fortsatt fallende, noen som vet noe?
    for 3 døgn siden
    ·
    for 3 døgn siden
    ·
    Jeg synes ikke kursfallet er berettiget. Nyheten om Oracles investeringer tolkes som om det er et nullsumspill mellom SAP og Oracle. Det mener jeg er noe vrøvl. Dessuten er SAP for tiden et av de beste europeiske alternativene, og Oracle vil neppe oppnå denne statusen. SAP vil vokse de kommende årene, og aksjen burde stige. I tillegg innebærer kjøp av aksjer i Oracle en svært stor risiko på grunn av selskapets kapitalstruktur med høy gjeld som øker ytterligere. Når det gjelder governance, er det også grunn til bekymring, ettersom hovedaksjonæren har tette bånd til Trump. Jeg mener SAP burde stige til over 200 EUR i år.
  • 5. juni
    ·
    5. juni
    ·
    kurs 169 kl. 12.00 og nå 4 timer senere kurs 161 er det nyheter ute ???
  • 1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    Noen nyheter??
    1. juni
    ·
    1. juni
    ·
    De så at jeg kjøpte meg inn på slutten av markedsdagen på fredag.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data