Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
227,30EUR
+0,02% (+0,05)
Ved stenging
Høy227,80
Lav224,35
Omsetning
141,2 MEUR
Kvartalsrapport (Q2)
71 dager siden1t 19min
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,29 %
Direkteavkastning

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
227,8
VWAP
226,54
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486
VWAP
226,54
Høy
227,8
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 05:50:02 «Investeringstoppmøte» med Merz og selskaper i kanselliet Tysklands kansler Friedrich Merz vil møte selskapets representanter for et "investeringstoppmøte" i kanselliet på mandag. Målet er å sikre at bedrifter investerer mer i Tyskland igjen etter tre år med økonomisk stagnasjon. Velinformerte kretser sa at mer enn et dusin Dax DE0008469008-selskaper var blant de rundt 30 selskapene som var involvert. Etter møtet er det planlagt pressemeldinger ved middagstid. Som en talsmann for regjeringen hadde sagt på forhånd, ønsker selskaper å informere Merz om «Made for Germany»-initiativet og planlagte investeringsprosjekter. Initiativet inkluderte kjente selskaper, og det ble først og fremst initiert av SIEMENS DE0007236101 og Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 06:25:57 Analyse: Tyskland øker investeringene i jernbane BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligere milliarder steg tyske investeringer i jernbanenettet til et rekordnivå i fjor, ifølge en studie. I 2024 investerte den føderale regjeringen i underkant av 200 euro per innbygger, nesten 75 prosent mer enn året før, ifølge Pro-Rail Alliance og ledelseskonsulentselskapet SCI Verkehr. Sammenlignet med andre europeiske land rykker Tyskland dermed betydelig opp, men fortsetter å henge etter land som Østerrike eller Sveits. "Å redusere investeringsetterslepet er ikke en sprint, men et maraton," sa Dirk Flege, administrerende direktør i Pro-Rail Alliance. Det er behov for en stabilisering av midlene, for eksempel i form av et jernbaneinfrastrukturfond, som har vært diskutert en stund. Jernbanen skal motta mer enn 100 milliarder euro innen 2029 Den nye føderale regjeringen ønsker å øke investeringene betydelig i jernbanenettet, som har et presserende behov for renovering, i form av et lånefinansiert spesialfond og dermed sikre mer pålitelighet i jernbanetransporten igjen. I henhold til tidligere planer skal det investeres totalt mer enn 100 milliarder euro i jernbaneinfrastruktur innen 2029. Deutsche Bahn-sjef Richard Lutz hadde imidlertid nylig advart om at til tross for de ekstra milliardene, var det en risiko for finansieringshull fra 2027. Men penger alene er ikke nok, understreket Pro-Rail Alliance og SCI Transport. "Østerrike og Sveits har lenge vist hvordan man gjør jernbane riktig," sa SCIs administrerende direktør Maria Leenen. «I tillegg til flerårig finansiering, setter staten klare mål der, og etterlevelsen av disse kontrolleres og overvåkes konsekvent.» I tillegg er det stillstand i utvidelsen, for eksempel på temaet digitalisering. Italia gjør mye raskere fremskritt her enn Tyskland. I tillegg til renovering av jernbanenettet, er det også et presserende behov for nybygging og utvidelse av nettverket, understreket foreningene. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9. juli
    9. juli
    08/07/25 13:50:03 ANALYSEFLASH: UBS opprettholder Siemens på "kjøp" - mål 240 euro ZURICH Den store sveitsiske banken UBS har opprettholdt sin rating på Siemens DE0007236101 på "kjøp" med et kursmål på 240 euro. Analytiker Andre Kukhnin forventer resultater i tråd med forventningene i hans utsikter for de kommende kvartalsrapportene til kapitalvareselskaper som er tilgjengelige på tirsdag. Han beskriver Schneider, Kion og Weir som toppfavoritter når det gjelder antall. Bak dem er imidlertid Assa Abloy, Kone og Gea også lovende, defensive vekstideer. Han setter også pris på Knorr-Bremse, Siemens og Warsila for syklisk og langvarig vekst. Generelt er verdivurderingene i sektoren lite krevende. Publisering av den opprinnelige studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14. juli
    ·
    14. juli
    ·
    Det kan være overraskende hvor lite oppside Siemens anslås å ha gitt de forbedrede vekstutsiktene med de store vekstpakkene i GY nylig. Kanskje Siemens burde prøve å kvitte seg med SE og helseforetaket sitt, slik at de kan konsentrere seg om kjernevirksomheten.
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Noen gjetning i mål etter de siste nyhetene?
  • 7. juli
    7. juli
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility utvider anlegget og flytter hovedkontoret MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utvidet sin togfabrikk i Münchens Alach-distrikt, og skapt rundt 500 nye arbeidsplasser. Totalt har konsernet investert en kvart milliard euro i stedet siden 2023. Det har vokst til mer enn 100 000 kvadratmeter brukbar plass og vil fungere som hovedkvarter for jernbaneteknologidivisjonen Siemens Mobility i fremtiden. Lokomotiver og nå også vogner produseres på stedet. Kapasiteten vil øke til opptil 385 lokomotiver og 180 vogner. I tillegg er kapasiteten for vedlikehold tredoblet og kan nå utføre inspeksjoner eller ulykkesreparasjoner på opptil 80 lokomotiver per år. I tillegg vil områder som forskning, utvikling, produksjon, service og ledelse bli slått sammen i Allach. Siemens Mobility er den minste av Siemens' tre hoveddivisjoner. I det siste regnskapsåret genererte det en omsetning på 11,4 milliarder og sysselsatte rundt 41 900 mennesker over hele verden. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Kort om Siemens Mobility Det er den minste av de tre hoveddivisjonene i Siemens AG Fokuserer på jernbaneteknologi, inkludert lokomotiver, vogner, signalanlegg og digitale løsninger Har nylig investert stort i sin fabrikk i München-Allach, som nå fungerer som hovedkontor2 Sysselsetter rundt 41 900 ansatte og hadde en omsetning på 11,4 milliarder euro i siste regnskapsår Siemens Mobility er kjent for høyteknologiske løsninger som Vectron-lokomotiven, og integrerer kunstig intelligens og automatisering i produksjonen. Så selv om det er en egen enhet, er det fullt integrert i Siemens AGs struktur og strategi.
    7. juli
    7. juli
    Kanskje Norge skulle kjøpt et lokomotiv eller to til Nordlandsbanen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q2)
71 dager siden1t 19min
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,29 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 05:50:02 «Investeringstoppmøte» med Merz og selskaper i kanselliet Tysklands kansler Friedrich Merz vil møte selskapets representanter for et "investeringstoppmøte" i kanselliet på mandag. Målet er å sikre at bedrifter investerer mer i Tyskland igjen etter tre år med økonomisk stagnasjon. Velinformerte kretser sa at mer enn et dusin Dax DE0008469008-selskaper var blant de rundt 30 selskapene som var involvert. Etter møtet er det planlagt pressemeldinger ved middagstid. Som en talsmann for regjeringen hadde sagt på forhånd, ønsker selskaper å informere Merz om «Made for Germany»-initiativet og planlagte investeringsprosjekter. Initiativet inkluderte kjente selskaper, og det ble først og fremst initiert av SIEMENS DE0007236101 og Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 06:25:57 Analyse: Tyskland øker investeringene i jernbane BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligere milliarder steg tyske investeringer i jernbanenettet til et rekordnivå i fjor, ifølge en studie. I 2024 investerte den føderale regjeringen i underkant av 200 euro per innbygger, nesten 75 prosent mer enn året før, ifølge Pro-Rail Alliance og ledelseskonsulentselskapet SCI Verkehr. Sammenlignet med andre europeiske land rykker Tyskland dermed betydelig opp, men fortsetter å henge etter land som Østerrike eller Sveits. "Å redusere investeringsetterslepet er ikke en sprint, men et maraton," sa Dirk Flege, administrerende direktør i Pro-Rail Alliance. Det er behov for en stabilisering av midlene, for eksempel i form av et jernbaneinfrastrukturfond, som har vært diskutert en stund. Jernbanen skal motta mer enn 100 milliarder euro innen 2029 Den nye føderale regjeringen ønsker å øke investeringene betydelig i jernbanenettet, som har et presserende behov for renovering, i form av et lånefinansiert spesialfond og dermed sikre mer pålitelighet i jernbanetransporten igjen. I henhold til tidligere planer skal det investeres totalt mer enn 100 milliarder euro i jernbaneinfrastruktur innen 2029. Deutsche Bahn-sjef Richard Lutz hadde imidlertid nylig advart om at til tross for de ekstra milliardene, var det en risiko for finansieringshull fra 2027. Men penger alene er ikke nok, understreket Pro-Rail Alliance og SCI Transport. "Østerrike og Sveits har lenge vist hvordan man gjør jernbane riktig," sa SCIs administrerende direktør Maria Leenen. «I tillegg til flerårig finansiering, setter staten klare mål der, og etterlevelsen av disse kontrolleres og overvåkes konsekvent.» I tillegg er det stillstand i utvidelsen, for eksempel på temaet digitalisering. Italia gjør mye raskere fremskritt her enn Tyskland. I tillegg til renovering av jernbanenettet, er det også et presserende behov for nybygging og utvidelse av nettverket, understreket foreningene. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9. juli
    9. juli
    08/07/25 13:50:03 ANALYSEFLASH: UBS opprettholder Siemens på "kjøp" - mål 240 euro ZURICH Den store sveitsiske banken UBS har opprettholdt sin rating på Siemens DE0007236101 på "kjøp" med et kursmål på 240 euro. Analytiker Andre Kukhnin forventer resultater i tråd med forventningene i hans utsikter for de kommende kvartalsrapportene til kapitalvareselskaper som er tilgjengelige på tirsdag. Han beskriver Schneider, Kion og Weir som toppfavoritter når det gjelder antall. Bak dem er imidlertid Assa Abloy, Kone og Gea også lovende, defensive vekstideer. Han setter også pris på Knorr-Bremse, Siemens og Warsila for syklisk og langvarig vekst. Generelt er verdivurderingene i sektoren lite krevende. Publisering av den opprinnelige studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14. juli
    ·
    14. juli
    ·
    Det kan være overraskende hvor lite oppside Siemens anslås å ha gitt de forbedrede vekstutsiktene med de store vekstpakkene i GY nylig. Kanskje Siemens burde prøve å kvitte seg med SE og helseforetaket sitt, slik at de kan konsentrere seg om kjernevirksomheten.
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Noen gjetning i mål etter de siste nyhetene?
  • 7. juli
    7. juli
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility utvider anlegget og flytter hovedkontoret MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utvidet sin togfabrikk i Münchens Alach-distrikt, og skapt rundt 500 nye arbeidsplasser. Totalt har konsernet investert en kvart milliard euro i stedet siden 2023. Det har vokst til mer enn 100 000 kvadratmeter brukbar plass og vil fungere som hovedkvarter for jernbaneteknologidivisjonen Siemens Mobility i fremtiden. Lokomotiver og nå også vogner produseres på stedet. Kapasiteten vil øke til opptil 385 lokomotiver og 180 vogner. I tillegg er kapasiteten for vedlikehold tredoblet og kan nå utføre inspeksjoner eller ulykkesreparasjoner på opptil 80 lokomotiver per år. I tillegg vil områder som forskning, utvikling, produksjon, service og ledelse bli slått sammen i Allach. Siemens Mobility er den minste av Siemens' tre hoveddivisjoner. I det siste regnskapsåret genererte det en omsetning på 11,4 milliarder og sysselsatte rundt 41 900 mennesker over hele verden. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Kort om Siemens Mobility Det er den minste av de tre hoveddivisjonene i Siemens AG Fokuserer på jernbaneteknologi, inkludert lokomotiver, vogner, signalanlegg og digitale løsninger Har nylig investert stort i sin fabrikk i München-Allach, som nå fungerer som hovedkontor2 Sysselsetter rundt 41 900 ansatte og hadde en omsetning på 11,4 milliarder euro i siste regnskapsår Siemens Mobility er kjent for høyteknologiske løsninger som Vectron-lokomotiven, og integrerer kunstig intelligens og automatisering i produksjonen. Så selv om det er en egen enhet, er det fullt integrert i Siemens AGs struktur og strategi.
    7. juli
    7. juli
    Kanskje Norge skulle kjøpt et lokomotiv eller to til Nordlandsbanen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
227,8
VWAP
226,54
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486
VWAP
226,54
Høy
227,8
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q2)
71 dager siden1t 19min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,29 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 05:50:02 «Investeringstoppmøte» med Merz og selskaper i kanselliet Tysklands kansler Friedrich Merz vil møte selskapets representanter for et "investeringstoppmøte" i kanselliet på mandag. Målet er å sikre at bedrifter investerer mer i Tyskland igjen etter tre år med økonomisk stagnasjon. Velinformerte kretser sa at mer enn et dusin Dax DE0008469008-selskaper var blant de rundt 30 selskapene som var involvert. Etter møtet er det planlagt pressemeldinger ved middagstid. Som en talsmann for regjeringen hadde sagt på forhånd, ønsker selskaper å informere Merz om «Made for Germany»-initiativet og planlagte investeringsprosjekter. Initiativet inkluderte kjente selskaper, og det ble først og fremst initiert av SIEMENS DE0007236101 og Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21. juli
    21. juli
    21.07.25 06:25:57 Analyse: Tyskland øker investeringene i jernbane BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligere milliarder steg tyske investeringer i jernbanenettet til et rekordnivå i fjor, ifølge en studie. I 2024 investerte den føderale regjeringen i underkant av 200 euro per innbygger, nesten 75 prosent mer enn året før, ifølge Pro-Rail Alliance og ledelseskonsulentselskapet SCI Verkehr. Sammenlignet med andre europeiske land rykker Tyskland dermed betydelig opp, men fortsetter å henge etter land som Østerrike eller Sveits. "Å redusere investeringsetterslepet er ikke en sprint, men et maraton," sa Dirk Flege, administrerende direktør i Pro-Rail Alliance. Det er behov for en stabilisering av midlene, for eksempel i form av et jernbaneinfrastrukturfond, som har vært diskutert en stund. Jernbanen skal motta mer enn 100 milliarder euro innen 2029 Den nye føderale regjeringen ønsker å øke investeringene betydelig i jernbanenettet, som har et presserende behov for renovering, i form av et lånefinansiert spesialfond og dermed sikre mer pålitelighet i jernbanetransporten igjen. I henhold til tidligere planer skal det investeres totalt mer enn 100 milliarder euro i jernbaneinfrastruktur innen 2029. Deutsche Bahn-sjef Richard Lutz hadde imidlertid nylig advart om at til tross for de ekstra milliardene, var det en risiko for finansieringshull fra 2027. Men penger alene er ikke nok, understreket Pro-Rail Alliance og SCI Transport. "Østerrike og Sveits har lenge vist hvordan man gjør jernbane riktig," sa SCIs administrerende direktør Maria Leenen. «I tillegg til flerårig finansiering, setter staten klare mål der, og etterlevelsen av disse kontrolleres og overvåkes konsekvent.» I tillegg er det stillstand i utvidelsen, for eksempel på temaet digitalisering. Italia gjør mye raskere fremskritt her enn Tyskland. I tillegg til renovering av jernbanenettet, er det også et presserende behov for nybygging og utvidelse av nettverket, understreket foreningene. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9. juli
    9. juli
    08/07/25 13:50:03 ANALYSEFLASH: UBS opprettholder Siemens på "kjøp" - mål 240 euro ZURICH Den store sveitsiske banken UBS har opprettholdt sin rating på Siemens DE0007236101 på "kjøp" med et kursmål på 240 euro. Analytiker Andre Kukhnin forventer resultater i tråd med forventningene i hans utsikter for de kommende kvartalsrapportene til kapitalvareselskaper som er tilgjengelige på tirsdag. Han beskriver Schneider, Kion og Weir som toppfavoritter når det gjelder antall. Bak dem er imidlertid Assa Abloy, Kone og Gea også lovende, defensive vekstideer. Han setter også pris på Knorr-Bremse, Siemens og Warsila for syklisk og langvarig vekst. Generelt er verdivurderingene i sektoren lite krevende. Publisering av den opprinnelige studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14. juli
    ·
    14. juli
    ·
    Det kan være overraskende hvor lite oppside Siemens anslås å ha gitt de forbedrede vekstutsiktene med de store vekstpakkene i GY nylig. Kanskje Siemens burde prøve å kvitte seg med SE og helseforetaket sitt, slik at de kan konsentrere seg om kjernevirksomheten.
  • 9. juli
    ·
    9. juli
    ·
    Noen gjetning i mål etter de siste nyhetene?
  • 7. juli
    7. juli
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility utvider anlegget og flytter hovedkontoret MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utvidet sin togfabrikk i Münchens Alach-distrikt, og skapt rundt 500 nye arbeidsplasser. Totalt har konsernet investert en kvart milliard euro i stedet siden 2023. Det har vokst til mer enn 100 000 kvadratmeter brukbar plass og vil fungere som hovedkvarter for jernbaneteknologidivisjonen Siemens Mobility i fremtiden. Lokomotiver og nå også vogner produseres på stedet. Kapasiteten vil øke til opptil 385 lokomotiver og 180 vogner. I tillegg er kapasiteten for vedlikehold tredoblet og kan nå utføre inspeksjoner eller ulykkesreparasjoner på opptil 80 lokomotiver per år. I tillegg vil områder som forskning, utvikling, produksjon, service og ledelse bli slått sammen i Allach. Siemens Mobility er den minste av Siemens' tre hoveddivisjoner. I det siste regnskapsåret genererte det en omsetning på 11,4 milliarder og sysselsatte rundt 41 900 mennesker over hele verden. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Kort om Siemens Mobility Det er den minste av de tre hoveddivisjonene i Siemens AG Fokuserer på jernbaneteknologi, inkludert lokomotiver, vogner, signalanlegg og digitale løsninger Har nylig investert stort i sin fabrikk i München-Allach, som nå fungerer som hovedkontor2 Sysselsetter rundt 41 900 ansatte og hadde en omsetning på 11,4 milliarder euro i siste regnskapsår Siemens Mobility er kjent for høyteknologiske løsninger som Vectron-lokomotiven, og integrerer kunstig intelligens og automatisering i produksjonen. Så selv om det er en egen enhet, er det fullt integrert i Siemens AGs struktur og strategi.
    7. juli
    7. juli
    Kanskje Norge skulle kjøpt et lokomotiv eller to til Nordlandsbanen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
227,8
VWAP
226,54
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486
VWAP
226,54
Høy
227,8
Lav
224,35
OmsetningAntall
141,2 623 486

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data