Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Norsk Titanium

Norsk Titanium

1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK
1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK

Norsk Titanium

Norsk Titanium

1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK
1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK

Norsk Titanium

Norsk Titanium

1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK
1,074NOK
−2,36% (−0,026)
Ved stenging
Høy1,086
Lav1,060
Omsetning
1 MNOK
2025 Q3-rapport
34 dager siden49min

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
8 000
Selg
Antall
31 559

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
9 587--
413--
412--
2 905--
15 460--
Høy
1,086
VWAP
-
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203
VWAP
-
Høy
1,086
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
26. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport20. aug.
2025 Q1-rapport8. mai
2024 Q4-rapport4. feb.
2024 Q3-rapport30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 10 t siden
    for 10 t siden
    Kan nokon gi ei innføring i kva Wave3 er? Ser ut som at alle prater om det, men ingen seier kva det er.
    for 9 t siden · Endret
    for 9 t siden · Endret
    Oppsummering ved hjelp av NotebookLM: Hovedårsaken til forsinkelsen i Wave 3-programmet (den tredje produksjonsordren fra Airbus) er knyttet til de strenge kvalifiserings- og reguleringsprosessene i luftfartsindustrien, spesielt fordi de aktuelle delene er mer kritiske enn tidligere leveranser,. Dette innebærer flere spesifikke utfordringer: 1. Kritikaliteten til delene: Delene som er inkludert i Wave 3-ordren er vurdert som mer kritiske enn de Norsk Titanium har levert tidligere. 2. Regulatorisk godkjenning: Det økte antallet kritiske deler har tvunget Airbus til å bruke mer tid sammen med reguleringsmyndighetene for å sikre at de er komfortable med hele pakken og anvendelsen. Denne prosessen er komplisert og tar lengre tid enn forventet, noe som gjenspeiler de strenge regulerings-, ingeniør- og testprosessene i luftfarts- og forsvarsindustrien. 3. Behov for nye standarder: Selv om den fundamentale godkjenningen er på plass, er det en utfordring å fortsette å godkjenne additivt produserte deler basert på tradisjonelle metoder ("forging legacy"). Diskusjonene pågår derfor med Airbus og reguleringsmyndighetene (FAA og ESA) for å strømlinjeforme prosesser og definere en tilnærming basert på additive manufacturing fremover. 4. Administrative flaskehalser: Tidspunktet for godkjenningene har også blitt påvirket av at papirarbeidet må fullføres. Det ble blant annet nevnt at en "government shutdown" i USA midlertidig påvirket fremdriften i godkjennelsesprosessen, da dette stanset arbeidet med å få FAA og ESA til å samarbeide og bli enige. Den tregere overgangen av deler i kommersiell luftfart, inkludert forsinkelsen i Wave 3-programmet, førte til at Norsk Titanium måtte nedjustere sine omsetningsprognoser for 2026,,. Selskapet jobber nå med å akselerere kommersiell leveranse for å redusere tiden det tar å få deler fra utvikling til serieproduksjon.
    for 9 t siden · Endret
    ·
    for 9 t siden · Endret
    ·
    Enig i det
  • for 13 t siden
    for 13 t siden
    Mulig jeg tar feil, men dette er vel en typisk aksje hvor mange realiserer tap før nyttår for å få fradrag på skatten, for deretter å kjøpe seg raskt inn igjen 1.–2. januar – forhåpentligvis til omtrent samme kurs – slik at man både får utnyttet fradraget og ender opp med samme aksjebeholdning?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Da ble det robot-kjøp -og salg igjen
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Bare se på ordreboka, her er det mye fanteri (:
    for 22 t siden
    for 22 t siden
    Russerne bygde i sin tid hele ubåter av Titanium.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Snart nytt år. Er grunnen til kursnedgangen at investorer vil skrive av tapene sine for 2025 på skatten?
    Bli medlem av Shareville for å gi din stemme
    20 stemmer 1 dag 12 timer igjen
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    NTI er et vekstselskap og er fortsatt i etablering og har ikke kommet ordentlig i gang med inntjening så ja det er risiko noe jeg mener kursen gjenspeiler. Med Aierbus sin store kontrakt Wave-3 så mener jeg NTI går inn i en ny fase hvor risiko blir vesentlig mindre og inntjening kommer i gang, så mener dette er den rette tiden å kjøpe aksjer på, men litt tro og håp, risiko er det enda, men rosa skyer har blåst vekk.
  • for 1 døgn siden · Endret
    ·
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2025-12-airbus-completes-acquisition-of-spirit-aerosystems-sites Amsterdam, Nederland, 8 December 2025 – Airbus SE (børssymbol: AIR) har sluttført transaksjonen med Spirit AeroSystems for ervervelsen av industrielle eiendeler dedikert til dets kommersielle flyprogrammer. "Denne milepælen markerer et spesielt øyeblikk for oss alle i Airbus. Vi er stolte over å ønske over 4 000 nye kolleger velkommen, med hvem vi vil starte et nytt kapittel i våre industrielle operasjoner ved å overta aktiviteter av kritisk betydning for våre kommersielle flyprogrammer," sa Florent Massou, Konserndirektør for Operasjoner for Airbus' kommersielle flyvirksomhet. Airbus har overtatt eierskapet til følgende tidligere Spirit AeroSystems eiendeler: • anlegget i Kinston, North Carolina, U.S. (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Aerosystems Kinston; • anlegget i Saint-Nazaire, Frankrike (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Atlantic Cadréan; • anlegget i Casablanca, Marokko (A321 og A220 komponenter), slutter seg til som Airbus Atlantic Maroc Aero; produksjonen av A220 vinger og A220 midtre flykropp i Belfast, Nord-Irland, blir Airbus Belfast; • produksjonen av vingekomponenter for A320 og A350 i Prestwick, Skottland, blir et datterselskap ved navn Prestwick Aerosystems; • produksjonen av A220 pyloner, som vil bli overført fra Wichita, Kansas, U.S. til anlegget i Saint-Eloi, Toulouse, Frankrike.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    De lysner i lunder nå i flyindustrien. Måtte bare byråkrati og formelle ting speedes opp.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ja. Såg dette og det lover jo innmari bra! 😊
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
34 dager siden49min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 10 t siden
    for 10 t siden
    Kan nokon gi ei innføring i kva Wave3 er? Ser ut som at alle prater om det, men ingen seier kva det er.
    for 9 t siden · Endret
    for 9 t siden · Endret
    Oppsummering ved hjelp av NotebookLM: Hovedårsaken til forsinkelsen i Wave 3-programmet (den tredje produksjonsordren fra Airbus) er knyttet til de strenge kvalifiserings- og reguleringsprosessene i luftfartsindustrien, spesielt fordi de aktuelle delene er mer kritiske enn tidligere leveranser,. Dette innebærer flere spesifikke utfordringer: 1. Kritikaliteten til delene: Delene som er inkludert i Wave 3-ordren er vurdert som mer kritiske enn de Norsk Titanium har levert tidligere. 2. Regulatorisk godkjenning: Det økte antallet kritiske deler har tvunget Airbus til å bruke mer tid sammen med reguleringsmyndighetene for å sikre at de er komfortable med hele pakken og anvendelsen. Denne prosessen er komplisert og tar lengre tid enn forventet, noe som gjenspeiler de strenge regulerings-, ingeniør- og testprosessene i luftfarts- og forsvarsindustrien. 3. Behov for nye standarder: Selv om den fundamentale godkjenningen er på plass, er det en utfordring å fortsette å godkjenne additivt produserte deler basert på tradisjonelle metoder ("forging legacy"). Diskusjonene pågår derfor med Airbus og reguleringsmyndighetene (FAA og ESA) for å strømlinjeforme prosesser og definere en tilnærming basert på additive manufacturing fremover. 4. Administrative flaskehalser: Tidspunktet for godkjenningene har også blitt påvirket av at papirarbeidet må fullføres. Det ble blant annet nevnt at en "government shutdown" i USA midlertidig påvirket fremdriften i godkjennelsesprosessen, da dette stanset arbeidet med å få FAA og ESA til å samarbeide og bli enige. Den tregere overgangen av deler i kommersiell luftfart, inkludert forsinkelsen i Wave 3-programmet, førte til at Norsk Titanium måtte nedjustere sine omsetningsprognoser for 2026,,. Selskapet jobber nå med å akselerere kommersiell leveranse for å redusere tiden det tar å få deler fra utvikling til serieproduksjon.
    for 9 t siden · Endret
    ·
    for 9 t siden · Endret
    ·
    Enig i det
  • for 13 t siden
    for 13 t siden
    Mulig jeg tar feil, men dette er vel en typisk aksje hvor mange realiserer tap før nyttår for å få fradrag på skatten, for deretter å kjøpe seg raskt inn igjen 1.–2. januar – forhåpentligvis til omtrent samme kurs – slik at man både får utnyttet fradraget og ender opp med samme aksjebeholdning?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Da ble det robot-kjøp -og salg igjen
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Bare se på ordreboka, her er det mye fanteri (:
    for 22 t siden
    for 22 t siden
    Russerne bygde i sin tid hele ubåter av Titanium.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Snart nytt år. Er grunnen til kursnedgangen at investorer vil skrive av tapene sine for 2025 på skatten?
    Bli medlem av Shareville for å gi din stemme
    20 stemmer 1 dag 12 timer igjen
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    NTI er et vekstselskap og er fortsatt i etablering og har ikke kommet ordentlig i gang med inntjening så ja det er risiko noe jeg mener kursen gjenspeiler. Med Aierbus sin store kontrakt Wave-3 så mener jeg NTI går inn i en ny fase hvor risiko blir vesentlig mindre og inntjening kommer i gang, så mener dette er den rette tiden å kjøpe aksjer på, men litt tro og håp, risiko er det enda, men rosa skyer har blåst vekk.
  • for 1 døgn siden · Endret
    ·
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2025-12-airbus-completes-acquisition-of-spirit-aerosystems-sites Amsterdam, Nederland, 8 December 2025 – Airbus SE (børssymbol: AIR) har sluttført transaksjonen med Spirit AeroSystems for ervervelsen av industrielle eiendeler dedikert til dets kommersielle flyprogrammer. "Denne milepælen markerer et spesielt øyeblikk for oss alle i Airbus. Vi er stolte over å ønske over 4 000 nye kolleger velkommen, med hvem vi vil starte et nytt kapittel i våre industrielle operasjoner ved å overta aktiviteter av kritisk betydning for våre kommersielle flyprogrammer," sa Florent Massou, Konserndirektør for Operasjoner for Airbus' kommersielle flyvirksomhet. Airbus har overtatt eierskapet til følgende tidligere Spirit AeroSystems eiendeler: • anlegget i Kinston, North Carolina, U.S. (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Aerosystems Kinston; • anlegget i Saint-Nazaire, Frankrike (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Atlantic Cadréan; • anlegget i Casablanca, Marokko (A321 og A220 komponenter), slutter seg til som Airbus Atlantic Maroc Aero; produksjonen av A220 vinger og A220 midtre flykropp i Belfast, Nord-Irland, blir Airbus Belfast; • produksjonen av vingekomponenter for A320 og A350 i Prestwick, Skottland, blir et datterselskap ved navn Prestwick Aerosystems; • produksjonen av A220 pyloner, som vil bli overført fra Wichita, Kansas, U.S. til anlegget i Saint-Eloi, Toulouse, Frankrike.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    De lysner i lunder nå i flyindustrien. Måtte bare byråkrati og formelle ting speedes opp.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ja. Såg dette og det lover jo innmari bra! 😊
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
8 000
Selg
Antall
31 559

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
9 587--
413--
412--
2 905--
15 460--
Høy
1,086
VWAP
-
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203
VWAP
-
Høy
1,086
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
26. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport20. aug.
2025 Q1-rapport8. mai
2024 Q4-rapport4. feb.
2024 Q3-rapport30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

2025 Q3-rapport
34 dager siden49min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Q4-rapport
26. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport6. nov.
2025 Q2-rapport20. aug.
2025 Q1-rapport8. mai
2024 Q4-rapport4. feb.
2024 Q3-rapport30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr

Relaterte produkter

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 10 t siden
    for 10 t siden
    Kan nokon gi ei innføring i kva Wave3 er? Ser ut som at alle prater om det, men ingen seier kva det er.
    for 9 t siden · Endret
    for 9 t siden · Endret
    Oppsummering ved hjelp av NotebookLM: Hovedårsaken til forsinkelsen i Wave 3-programmet (den tredje produksjonsordren fra Airbus) er knyttet til de strenge kvalifiserings- og reguleringsprosessene i luftfartsindustrien, spesielt fordi de aktuelle delene er mer kritiske enn tidligere leveranser,. Dette innebærer flere spesifikke utfordringer: 1. Kritikaliteten til delene: Delene som er inkludert i Wave 3-ordren er vurdert som mer kritiske enn de Norsk Titanium har levert tidligere. 2. Regulatorisk godkjenning: Det økte antallet kritiske deler har tvunget Airbus til å bruke mer tid sammen med reguleringsmyndighetene for å sikre at de er komfortable med hele pakken og anvendelsen. Denne prosessen er komplisert og tar lengre tid enn forventet, noe som gjenspeiler de strenge regulerings-, ingeniør- og testprosessene i luftfarts- og forsvarsindustrien. 3. Behov for nye standarder: Selv om den fundamentale godkjenningen er på plass, er det en utfordring å fortsette å godkjenne additivt produserte deler basert på tradisjonelle metoder ("forging legacy"). Diskusjonene pågår derfor med Airbus og reguleringsmyndighetene (FAA og ESA) for å strømlinjeforme prosesser og definere en tilnærming basert på additive manufacturing fremover. 4. Administrative flaskehalser: Tidspunktet for godkjenningene har også blitt påvirket av at papirarbeidet må fullføres. Det ble blant annet nevnt at en "government shutdown" i USA midlertidig påvirket fremdriften i godkjennelsesprosessen, da dette stanset arbeidet med å få FAA og ESA til å samarbeide og bli enige. Den tregere overgangen av deler i kommersiell luftfart, inkludert forsinkelsen i Wave 3-programmet, førte til at Norsk Titanium måtte nedjustere sine omsetningsprognoser for 2026,,. Selskapet jobber nå med å akselerere kommersiell leveranse for å redusere tiden det tar å få deler fra utvikling til serieproduksjon.
    for 9 t siden · Endret
    ·
    for 9 t siden · Endret
    ·
    Enig i det
  • for 13 t siden
    for 13 t siden
    Mulig jeg tar feil, men dette er vel en typisk aksje hvor mange realiserer tap før nyttår for å få fradrag på skatten, for deretter å kjøpe seg raskt inn igjen 1.–2. januar – forhåpentligvis til omtrent samme kurs – slik at man både får utnyttet fradraget og ender opp med samme aksjebeholdning?
    for 9 t siden
    for 9 t siden
    Da ble det robot-kjøp -og salg igjen
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Bare se på ordreboka, her er det mye fanteri (:
    for 22 t siden
    for 22 t siden
    Russerne bygde i sin tid hele ubåter av Titanium.
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Snart nytt år. Er grunnen til kursnedgangen at investorer vil skrive av tapene sine for 2025 på skatten?
    Bli medlem av Shareville for å gi din stemme
    20 stemmer 1 dag 12 timer igjen
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    NTI er et vekstselskap og er fortsatt i etablering og har ikke kommet ordentlig i gang med inntjening så ja det er risiko noe jeg mener kursen gjenspeiler. Med Aierbus sin store kontrakt Wave-3 så mener jeg NTI går inn i en ny fase hvor risiko blir vesentlig mindre og inntjening kommer i gang, så mener dette er den rette tiden å kjøpe aksjer på, men litt tro og håp, risiko er det enda, men rosa skyer har blåst vekk.
  • for 1 døgn siden · Endret
    ·
    for 1 døgn siden · Endret
    ·
    https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2025-12-airbus-completes-acquisition-of-spirit-aerosystems-sites Amsterdam, Nederland, 8 December 2025 – Airbus SE (børssymbol: AIR) har sluttført transaksjonen med Spirit AeroSystems for ervervelsen av industrielle eiendeler dedikert til dets kommersielle flyprogrammer. "Denne milepælen markerer et spesielt øyeblikk for oss alle i Airbus. Vi er stolte over å ønske over 4 000 nye kolleger velkommen, med hvem vi vil starte et nytt kapittel i våre industrielle operasjoner ved å overta aktiviteter av kritisk betydning for våre kommersielle flyprogrammer," sa Florent Massou, Konserndirektør for Operasjoner for Airbus' kommersielle flyvirksomhet. Airbus har overtatt eierskapet til følgende tidligere Spirit AeroSystems eiendeler: • anlegget i Kinston, North Carolina, U.S. (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Aerosystems Kinston; • anlegget i Saint-Nazaire, Frankrike (A350 flykroppsseksjoner), slutter seg til som Airbus Atlantic Cadréan; • anlegget i Casablanca, Marokko (A321 og A220 komponenter), slutter seg til som Airbus Atlantic Maroc Aero; produksjonen av A220 vinger og A220 midtre flykropp i Belfast, Nord-Irland, blir Airbus Belfast; • produksjonen av vingekomponenter for A320 og A350 i Prestwick, Skottland, blir et datterselskap ved navn Prestwick Aerosystems; • produksjonen av A220 pyloner, som vil bli overført fra Wichita, Kansas, U.S. til anlegget i Saint-Eloi, Toulouse, Frankrike.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    De lysner i lunder nå i flyindustrien. Måtte bare byråkrati og formelle ting speedes opp.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Ja. Såg dette og det lover jo innmari bra! 😊
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayEuronext Growth Oslo
Antall
Kjøp
8 000
Selg
Antall
31 559

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
9 587--
413--
412--
2 905--
15 460--
Høy
1,086
VWAP
-
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203
VWAP
-
Høy
1,086
Lav
1,06
OmsetningAntall
1 948 203

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data