Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Nasdaq
DHT

DHT

DHT

10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
Aksje
Nasdaq
DHT

DHT

DHT

10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
Aksje
Nasdaq
DHT

DHT

DHT

10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
10,95USD
−1,48% (−0,17)
Ved stenging
Høy11,06
Lav10,89
Omsetning
5,5 MUSD
Kvartalsrapport (Q1)
80 dager siden34min
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,40 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
11,06
VWAP
10,99
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998
VWAP
10,99
Høy
11,06
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
6. aug.
Historisk
2025 Generalforsamling11. juni
2025 Kvartalsrapport (Q1)7. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)6. mai
2024 Årsrapport20. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)6. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 20. juni
    ·
    20. juni
    ·
    Det New York-noterte DHT Holdings har bekreftet meglerrapporter om at de har kjøpt en moderne VLCC for å erstatte eldre skip de har solgt. Selskapet sa at de betaler 107 millioner dollar for et skrubberutstyrt skip bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries. Oljesøl sett nær brannrammet dark fleet-tankskip, sier Greenpeace Dette er Papalemos på 319 000 dwt, kontrollert av greske Enesel, ifølge meglere som TradeWinds siterte tidligere denne uken. Fartøyet skal etter planen leveres mot slutten av tredje kvartal. Oppkjøpet vil bli finansiert gjennom DHTs tilgjengelige likviditet og forventet boliglånsgjeld. «Fartøyet ble bygget til en høy spesifikasjon av sin nåværende eier og er utstyrt med et eksosgassrensesystem. Oppkjøpet vil forbedre DHTs aldersprofil og vil ytterligere forbedre DHT-flåtens effektivitetsmålinger», sa selskapet. Avtalen vil bringe DHTs flåte opp i 27 VLCC-er. Meglere hadde rapportert et salg på 108 millioner dollar, men kilder fortalte TradeWinds at transaksjonen fortsatt var i sluttfasen, og at prisen kunne komme litt ned. Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sa: «Vi ser alltid etter muligheter med den hensikt å forbedre inntjeningen per aksje for våre aksjonærer.» «Faren ved den mørke flåten»: Frontlinjesjef diskuterer påstander om «mareritt»-tankerkollisjon og fastkjøring. «Dette er et søsterskip av fartøy bygget av oss i 2018, et design med stor lastekapasitet og premium inntjeningskapasitet, godt egnet for handelsmønstrene til våre viktigste kunder», la han til. «Vi mener dette er et passende tillegg til flåten vår, som erstatter noe av inntjeningskapasiteten som er solgt i år, og leverer inn i et marked med attraktive utsikter», sa administrerende direktør. Siden desember har DHT solgt tre VLCC-er bygget i 2006 og 2011. Fearnley Securities sa at salget er en «sjelden transaksjon» for en moderne VLCC. «Ved å analysere prisen og justere 3 millioner dollar for scrubber og 2 millioner dollar for større lastekapasitet, markerer oppkjøpet en oppside på 3 % for våre verdier», la analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen til. Chevron og Petrobras sikret seg VLCC-avtaler før prisene eksploderte i Midtøsten. «Dessuten er prisen gjort over paritetskurven for nybygg og innebærer en break-even-rate i området 45 000–52 000 dollar per dag, avhengig av forutsetninger», sa de. VLCC-ratene steg ytterligere 12 % torsdag fra Midtøsten-Gulfen til Kina, og nådde 65 000 dollar for moderne scrubber-utstyrte skip, på grunn av krigsrisiko i regionen. «Prisen kan få folk til å heve øyenbrynene med tanke på DHTs historisk konservative tilnærming, men med sunne markedsutsikter argumenterer vi for at oppkjøpet er et klokt trekk for å fornye flåten og øke inntjeningskapasiteten», la duoen til. Kjøpet av Papalemos er den andre avtalen på like mange år mellom DHT og Enesel. I 2023 brukte DHT 94,5 millioner dollar på å kjøpe Maria P Lemos på 319 200 dwt (bygd 2018) fra den greske eieren. Copyright. Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 30. okt. 2024
    ·
    30. okt. 2024
    ·
    Scorpio tankers har kjøpt 4,9% i DHT. Skorpionen ser et godt råoljemarked fremover
  • 8. juli 2024
    8. juli 2024
    Med et fall på $1,2 siden medio mai er omtrent hele det siste halvårets stigning barbert bort. Anser aksjen som grei å overvåke og gitt fall i oljeprisen og stabile lager i USA, tror jeg denne vil falle litt til før vi går inn I høstens økende behov. Er den billig nok, eller sitte på gjerdet videre?
    15. juli 2024
    15. juli 2024
    Hei, innlegget mitt er ett år gammelt. Jeg gikk ut i våres, men sitter på gjerdet klar til å hoppe… snakk om at det skal starte frakt fra Venezuela med VLCC…
  • 5. juli 2023
    5. juli 2023
    DHT tilbakekjøper egne aksjer https://www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-announces-share-buyback-7/
    8. juli 2024
    8. juli 2024
    Muligens for å bryte negativ trend?
  • 5. mai 2023 · Endret
    5. mai 2023 · Endret
    Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
80 dager siden34min
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,40 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 20. juni
    ·
    20. juni
    ·
    Det New York-noterte DHT Holdings har bekreftet meglerrapporter om at de har kjøpt en moderne VLCC for å erstatte eldre skip de har solgt. Selskapet sa at de betaler 107 millioner dollar for et skrubberutstyrt skip bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries. Oljesøl sett nær brannrammet dark fleet-tankskip, sier Greenpeace Dette er Papalemos på 319 000 dwt, kontrollert av greske Enesel, ifølge meglere som TradeWinds siterte tidligere denne uken. Fartøyet skal etter planen leveres mot slutten av tredje kvartal. Oppkjøpet vil bli finansiert gjennom DHTs tilgjengelige likviditet og forventet boliglånsgjeld. «Fartøyet ble bygget til en høy spesifikasjon av sin nåværende eier og er utstyrt med et eksosgassrensesystem. Oppkjøpet vil forbedre DHTs aldersprofil og vil ytterligere forbedre DHT-flåtens effektivitetsmålinger», sa selskapet. Avtalen vil bringe DHTs flåte opp i 27 VLCC-er. Meglere hadde rapportert et salg på 108 millioner dollar, men kilder fortalte TradeWinds at transaksjonen fortsatt var i sluttfasen, og at prisen kunne komme litt ned. Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sa: «Vi ser alltid etter muligheter med den hensikt å forbedre inntjeningen per aksje for våre aksjonærer.» «Faren ved den mørke flåten»: Frontlinjesjef diskuterer påstander om «mareritt»-tankerkollisjon og fastkjøring. «Dette er et søsterskip av fartøy bygget av oss i 2018, et design med stor lastekapasitet og premium inntjeningskapasitet, godt egnet for handelsmønstrene til våre viktigste kunder», la han til. «Vi mener dette er et passende tillegg til flåten vår, som erstatter noe av inntjeningskapasiteten som er solgt i år, og leverer inn i et marked med attraktive utsikter», sa administrerende direktør. Siden desember har DHT solgt tre VLCC-er bygget i 2006 og 2011. Fearnley Securities sa at salget er en «sjelden transaksjon» for en moderne VLCC. «Ved å analysere prisen og justere 3 millioner dollar for scrubber og 2 millioner dollar for større lastekapasitet, markerer oppkjøpet en oppside på 3 % for våre verdier», la analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen til. Chevron og Petrobras sikret seg VLCC-avtaler før prisene eksploderte i Midtøsten. «Dessuten er prisen gjort over paritetskurven for nybygg og innebærer en break-even-rate i området 45 000–52 000 dollar per dag, avhengig av forutsetninger», sa de. VLCC-ratene steg ytterligere 12 % torsdag fra Midtøsten-Gulfen til Kina, og nådde 65 000 dollar for moderne scrubber-utstyrte skip, på grunn av krigsrisiko i regionen. «Prisen kan få folk til å heve øyenbrynene med tanke på DHTs historisk konservative tilnærming, men med sunne markedsutsikter argumenterer vi for at oppkjøpet er et klokt trekk for å fornye flåten og øke inntjeningskapasiteten», la duoen til. Kjøpet av Papalemos er den andre avtalen på like mange år mellom DHT og Enesel. I 2023 brukte DHT 94,5 millioner dollar på å kjøpe Maria P Lemos på 319 200 dwt (bygd 2018) fra den greske eieren. Copyright. Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 30. okt. 2024
    ·
    30. okt. 2024
    ·
    Scorpio tankers har kjøpt 4,9% i DHT. Skorpionen ser et godt råoljemarked fremover
  • 8. juli 2024
    8. juli 2024
    Med et fall på $1,2 siden medio mai er omtrent hele det siste halvårets stigning barbert bort. Anser aksjen som grei å overvåke og gitt fall i oljeprisen og stabile lager i USA, tror jeg denne vil falle litt til før vi går inn I høstens økende behov. Er den billig nok, eller sitte på gjerdet videre?
    15. juli 2024
    15. juli 2024
    Hei, innlegget mitt er ett år gammelt. Jeg gikk ut i våres, men sitter på gjerdet klar til å hoppe… snakk om at det skal starte frakt fra Venezuela med VLCC…
  • 5. juli 2023
    5. juli 2023
    DHT tilbakekjøper egne aksjer https://www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-announces-share-buyback-7/
    8. juli 2024
    8. juli 2024
    Muligens for å bryte negativ trend?
  • 5. mai 2023 · Endret
    5. mai 2023 · Endret
    Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
11,06
VWAP
10,99
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998
VWAP
10,99
Høy
11,06
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
6. aug.
Historisk
2025 Generalforsamling11. juni
2025 Kvartalsrapport (Q1)7. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)6. mai
2024 Årsrapport20. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)6. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q1)
80 dager siden34min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q2)
6. aug.
Historisk
2025 Generalforsamling11. juni
2025 Kvartalsrapport (Q1)7. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)6. mai
2024 Årsrapport20. mars
2024 Kvartalsrapport (Q4)6. feb.
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
0,15 USD/aksje
Siste utbytte
5,40 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 20. juni
    ·
    20. juni
    ·
    Det New York-noterte DHT Holdings har bekreftet meglerrapporter om at de har kjøpt en moderne VLCC for å erstatte eldre skip de har solgt. Selskapet sa at de betaler 107 millioner dollar for et skrubberutstyrt skip bygget i 2018 hos HD Hyundai Heavy Industries. Oljesøl sett nær brannrammet dark fleet-tankskip, sier Greenpeace Dette er Papalemos på 319 000 dwt, kontrollert av greske Enesel, ifølge meglere som TradeWinds siterte tidligere denne uken. Fartøyet skal etter planen leveres mot slutten av tredje kvartal. Oppkjøpet vil bli finansiert gjennom DHTs tilgjengelige likviditet og forventet boliglånsgjeld. «Fartøyet ble bygget til en høy spesifikasjon av sin nåværende eier og er utstyrt med et eksosgassrensesystem. Oppkjøpet vil forbedre DHTs aldersprofil og vil ytterligere forbedre DHT-flåtens effektivitetsmålinger», sa selskapet. Avtalen vil bringe DHTs flåte opp i 27 VLCC-er. Meglere hadde rapportert et salg på 108 millioner dollar, men kilder fortalte TradeWinds at transaksjonen fortsatt var i sluttfasen, og at prisen kunne komme litt ned. Administrerende direktør Svein Moxnes Harfjeld sa: «Vi ser alltid etter muligheter med den hensikt å forbedre inntjeningen per aksje for våre aksjonærer.» «Faren ved den mørke flåten»: Frontlinjesjef diskuterer påstander om «mareritt»-tankerkollisjon og fastkjøring. «Dette er et søsterskip av fartøy bygget av oss i 2018, et design med stor lastekapasitet og premium inntjeningskapasitet, godt egnet for handelsmønstrene til våre viktigste kunder», la han til. «Vi mener dette er et passende tillegg til flåten vår, som erstatter noe av inntjeningskapasiteten som er solgt i år, og leverer inn i et marked med attraktive utsikter», sa administrerende direktør. Siden desember har DHT solgt tre VLCC-er bygget i 2006 og 2011. Fearnley Securities sa at salget er en «sjelden transaksjon» for en moderne VLCC. «Ved å analysere prisen og justere 3 millioner dollar for scrubber og 2 millioner dollar for større lastekapasitet, markerer oppkjøpet en oppside på 3 % for våre verdier», la analytikerne Fredrik Dybwad og Nils Thommesen til. Chevron og Petrobras sikret seg VLCC-avtaler før prisene eksploderte i Midtøsten. «Dessuten er prisen gjort over paritetskurven for nybygg og innebærer en break-even-rate i området 45 000–52 000 dollar per dag, avhengig av forutsetninger», sa de. VLCC-ratene steg ytterligere 12 % torsdag fra Midtøsten-Gulfen til Kina, og nådde 65 000 dollar for moderne scrubber-utstyrte skip, på grunn av krigsrisiko i regionen. «Prisen kan få folk til å heve øyenbrynene med tanke på DHTs historisk konservative tilnærming, men med sunne markedsutsikter argumenterer vi for at oppkjøpet er et klokt trekk for å fornye flåten og øke inntjeningskapasiteten», la duoen til. Kjøpet av Papalemos er den andre avtalen på like mange år mellom DHT og Enesel. I 2023 brukte DHT 94,5 millioner dollar på å kjøpe Maria P Lemos på 319 200 dwt (bygd 2018) fra den greske eieren. Copyright. Tradewinds, rett og slett den beste!
  • 30. okt. 2024
    ·
    30. okt. 2024
    ·
    Scorpio tankers har kjøpt 4,9% i DHT. Skorpionen ser et godt råoljemarked fremover
  • 8. juli 2024
    8. juli 2024
    Med et fall på $1,2 siden medio mai er omtrent hele det siste halvårets stigning barbert bort. Anser aksjen som grei å overvåke og gitt fall i oljeprisen og stabile lager i USA, tror jeg denne vil falle litt til før vi går inn I høstens økende behov. Er den billig nok, eller sitte på gjerdet videre?
    15. juli 2024
    15. juli 2024
    Hei, innlegget mitt er ett år gammelt. Jeg gikk ut i våres, men sitter på gjerdet klar til å hoppe… snakk om at det skal starte frakt fra Venezuela med VLCC…
  • 5. juli 2023
    5. juli 2023
    DHT tilbakekjøper egne aksjer https://www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-announces-share-buyback-7/
    8. juli 2024
    8. juli 2024
    Muligens for å bryte negativ trend?
  • 5. mai 2023 · Endret
    5. mai 2023 · Endret
    Ser ikke så veldig bra ut for VLCC i sommer. Noe å tenke på for hausserne i avisene? But Notka lowered his Q3 VLCC spot rate forecast from $50K/day to $30K and Q4 VLCC forecast from $50K/day from $40K; the company's earnings breakeven is $26K/day https://seekingalpha.com/news/3965797-dht-drops-sharply-after-q1-miss-jefferies-downgrade
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
11,06
VWAP
10,99
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998
VWAP
10,99
Høy
11,06
Lav
10,89
OmsetningAntall
5,5 873 998

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data