Kvartalsrapport (Q2)
90 dager siden‧31min
4,30 EUR/aksje
Siste utbytte
5,25 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Xetra
Antall
Kjøp
19
Selg
Antall
676
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
83,32VWAP
Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
VWAP
Høy
83,32Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. 7 dager |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 31. juli | |
| 2025 Generalforsamling | 14. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 20. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 14. mars |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 2. okt.·🚗 Inne i BMWs hovedkvarter: Neue Klasse og elbil-rampen Tilbrakte tid på BMWs hovedkvarter i dag. Her er hva som skilte seg ut fra dyptgående dykk i strategien og teknologiplanen deres: ⚡ Neue Klasse (2026): neste generasjons elbilplattform med sylindriske Gen6-batterier: lengre rekkevidde, raskere lading, lavere kostnader. Fem nye batterimonteringsanlegg under bygging. 📈 Salgsrampe: Elbiler utgjør allerede 26,4 % av salget (1. halvår 2025, +15,7 %). Mål: >50 % av det globale salget innen 2030. Tempoet avhenger sterkt av regulering og regionale skattefradrag. 🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av pakken; råvarer = 80 % av cellekostnaden. Marginparitet forventes når Gen6 er fullt rampet, men ingen tidsplan ennå for produksjonskostnadsparitet. 🌍 Forsyningskjedeutfordring: «lokalt for lokalt» fungerer for biler, ikke for batterier. Stor avhengighet av kinesiske leverandører er fortsatt en strukturell risiko. 🛠️ «Makten av valg»: BMW fortsetter å levere forbrenningsmotorer, hybridbiler og elbiler, og vil legge til hydrogenbrenselceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser. 🧠 Digital strategi med tre søyler: ultimat brukeropplevelse, perfekt assistanse, alltid tilkoblet. Største OTA-kompatible flåte i verden: over 10 millioner biler. 🕹️ Kjøring og cockpit: Nytt panoramavindu fra søyle til søyle + 3D HUD. iDrive borte; multifunksjonsratt i stedet («hendene på rattet, øynene på veien»). 🤖 Selvkjørende: Nivå 2 opptil 130 km/t, nivå 3 kommer. Partnere: Mobileye (nåværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa henger etter med godkjenninger. 💡 Sonearkitektur: Neue Klasse introduserer fire «superhjerner», som reduserer kablingen med 600 m, og kutter kostnader og vekt. ⚔️ Konkurransepress: Kinesiske elbiler beveger seg oppover i markedet. BMW sjonglerer tariffer, energikostnader, reguleringer og fagforeningsdynamikk for å holde seg i forkant. BMWs satsing er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdreiningspunkt. Utførelsesrisiko ligger i råvarekostnader, eksponering i forsyningskjeden og hastigheten på forbruker-/regulatorisk adopsjon.3. okt.·Takk for en detaljert rapport, interessant lesning.
- 17. sep.17. sep.Fikk sett neue klasse i virkeligheten. Så virkelig bra ut. Fin balanse innvendig og ut. Her må det gå oppover i tiden framover. :-) Min neste bil. :-) Så også på nye Mercedes GLC og det så ikke så bra ut. Den så 10 år gammel ut utvendig, og alt for mye skjerm innvendig.2. okt.·Har du fått en smakebit på BMW-aksjer?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q2)
90 dager siden‧31min
4,30 EUR/aksje
Siste utbytte
5,25 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 2. okt.·🚗 Inne i BMWs hovedkvarter: Neue Klasse og elbil-rampen Tilbrakte tid på BMWs hovedkvarter i dag. Her er hva som skilte seg ut fra dyptgående dykk i strategien og teknologiplanen deres: ⚡ Neue Klasse (2026): neste generasjons elbilplattform med sylindriske Gen6-batterier: lengre rekkevidde, raskere lading, lavere kostnader. Fem nye batterimonteringsanlegg under bygging. 📈 Salgsrampe: Elbiler utgjør allerede 26,4 % av salget (1. halvår 2025, +15,7 %). Mål: >50 % av det globale salget innen 2030. Tempoet avhenger sterkt av regulering og regionale skattefradrag. 🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av pakken; råvarer = 80 % av cellekostnaden. Marginparitet forventes når Gen6 er fullt rampet, men ingen tidsplan ennå for produksjonskostnadsparitet. 🌍 Forsyningskjedeutfordring: «lokalt for lokalt» fungerer for biler, ikke for batterier. Stor avhengighet av kinesiske leverandører er fortsatt en strukturell risiko. 🛠️ «Makten av valg»: BMW fortsetter å levere forbrenningsmotorer, hybridbiler og elbiler, og vil legge til hydrogenbrenselceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser. 🧠 Digital strategi med tre søyler: ultimat brukeropplevelse, perfekt assistanse, alltid tilkoblet. Største OTA-kompatible flåte i verden: over 10 millioner biler. 🕹️ Kjøring og cockpit: Nytt panoramavindu fra søyle til søyle + 3D HUD. iDrive borte; multifunksjonsratt i stedet («hendene på rattet, øynene på veien»). 🤖 Selvkjørende: Nivå 2 opptil 130 km/t, nivå 3 kommer. Partnere: Mobileye (nåværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa henger etter med godkjenninger. 💡 Sonearkitektur: Neue Klasse introduserer fire «superhjerner», som reduserer kablingen med 600 m, og kutter kostnader og vekt. ⚔️ Konkurransepress: Kinesiske elbiler beveger seg oppover i markedet. BMW sjonglerer tariffer, energikostnader, reguleringer og fagforeningsdynamikk for å holde seg i forkant. BMWs satsing er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdreiningspunkt. Utførelsesrisiko ligger i råvarekostnader, eksponering i forsyningskjeden og hastigheten på forbruker-/regulatorisk adopsjon.3. okt.·Takk for en detaljert rapport, interessant lesning.
- 17. sep.17. sep.Fikk sett neue klasse i virkeligheten. Så virkelig bra ut. Fin balanse innvendig og ut. Her må det gå oppover i tiden framover. :-) Min neste bil. :-) Så også på nye Mercedes GLC og det så ikke så bra ut. Den så 10 år gammel ut utvendig, og alt for mye skjerm innvendig.2. okt.·Har du fått en smakebit på BMW-aksjer?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
19
Selg
Antall
676
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
83,32VWAP
Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
VWAP
Høy
83,32Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. 7 dager |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 31. juli | |
| 2025 Generalforsamling | 14. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 20. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 14. mars |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
Kvartalsrapport (Q2)
90 dager siden‧31min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q3) | 5. nov. 7 dager |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Kvartalsrapport (Q2) | 31. juli | |
| 2025 Generalforsamling | 14. mai | |
| 2025 Kvartalsrapport (Q1) | 7. mai | |
| 2024 Årsrapport | 20. mars | |
| 2024 Kvartalsrapport (Q4) | 14. mars |
Data hentes fra Morningstar, Quartr
4,30 EUR/aksje
Siste utbytte
5,25 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- 2. okt.·🚗 Inne i BMWs hovedkvarter: Neue Klasse og elbil-rampen Tilbrakte tid på BMWs hovedkvarter i dag. Her er hva som skilte seg ut fra dyptgående dykk i strategien og teknologiplanen deres: ⚡ Neue Klasse (2026): neste generasjons elbilplattform med sylindriske Gen6-batterier: lengre rekkevidde, raskere lading, lavere kostnader. Fem nye batterimonteringsanlegg under bygging. 📈 Salgsrampe: Elbiler utgjør allerede 26,4 % av salget (1. halvår 2025, +15,7 %). Mål: >50 % av det globale salget innen 2030. Tempoet avhenger sterkt av regulering og regionale skattefradrag. 🔋 Batteriøkonomi: batteripakker = ~40 % av bilkostnaden; celler = 80 % av pakken; råvarer = 80 % av cellekostnaden. Marginparitet forventes når Gen6 er fullt rampet, men ingen tidsplan ennå for produksjonskostnadsparitet. 🌍 Forsyningskjedeutfordring: «lokalt for lokalt» fungerer for biler, ikke for batterier. Stor avhengighet av kinesiske leverandører er fortsatt en strukturell risiko. 🛠️ «Makten av valg»: BMW fortsetter å levere forbrenningsmotorer, hybridbiler og elbiler, og vil legge til hydrogenbrenselceller (2028). Problem: infrastrukturforsinkelser. 🧠 Digital strategi med tre søyler: ultimat brukeropplevelse, perfekt assistanse, alltid tilkoblet. Største OTA-kompatible flåte i verden: over 10 millioner biler. 🕹️ Kjøring og cockpit: Nytt panoramavindu fra søyle til søyle + 3D HUD. iDrive borte; multifunksjonsratt i stedet («hendene på rattet, øynene på veien»). 🤖 Selvkjørende: Nivå 2 opptil 130 km/t, nivå 3 kommer. Partnere: Mobileye (nåværende), Qualcomm (Neue Klasse), Momenta (Kina). Europa henger etter med godkjenninger. 💡 Sonearkitektur: Neue Klasse introduserer fire «superhjerner», som reduserer kablingen med 600 m, og kutter kostnader og vekt. ⚔️ Konkurransepress: Kinesiske elbiler beveger seg oppover i markedet. BMW sjonglerer tariffer, energikostnader, reguleringer og fagforeningsdynamikk for å holde seg i forkant. BMWs satsing er klar: Neue Klasse + Gen6-batterier som omdreiningspunkt. Utførelsesrisiko ligger i råvarekostnader, eksponering i forsyningskjeden og hastigheten på forbruker-/regulatorisk adopsjon.3. okt.·Takk for en detaljert rapport, interessant lesning.
- 17. sep.17. sep.Fikk sett neue klasse i virkeligheten. Så virkelig bra ut. Fin balanse innvendig og ut. Her må det gå oppover i tiden framover. :-) Min neste bil. :-) Så også på nye Mercedes GLC og det så ikke så bra ut. Den så 10 år gammel ut utvendig, og alt for mye skjerm innvendig.2. okt.·Har du fått en smakebit på BMW-aksjer?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Antall
Kjøp
19
Selg
Antall
676
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Høy
83,32VWAP
Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
VWAP
Høy
83,32Lav
81,98OmsetningAntall
30,9 373 358
Meglerstatistikk
Fant ingen data






