Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK
17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK
17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK

MPC Container Ships

MPC Container Ships

17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK
17,605NOK
−0,56% (−0,100)
Idag
Høy17,845
Lav17,465
Omsetning
10,9 MNOK
Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden50min
0,5048 NOK/aksje
Siste utbytte
26,96 %
Direkteavkastning

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
70
Selg
Antall
749

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
425--
26--
13--
14--
59--
Høy
17,845
VWAP
-
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176
VWAP
-
Høy
17,845
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
27. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)26. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling8. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)25. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 t siden · Endret
    for 2 t siden · Endret
    Ja folkens . På en rød dag hvor omsetningen er ca. 400.000 aksjer på 1 time og 45 min og vi ligger ann til at dagsomsetningen kommer +- millionen før sluttauksjonen. Så er det "robotens" dag. Det er ikke farlig ,med så små omsetningsnivå. Så regner med at dere trenger noen positive og også litt negative nyheter. Jeg regner meg selv som en positiv realist. Så vi tar med det negative også. Det var dårlig vær i helgen ,så det ble endel graving om "feeder-stoff".. Vi kan snakke litt om ORDREBOKA til nybygg og verftenes kapasitet til å bygge nye skip. Det er i år tegnet 157 kontrakter for nybygg av "feeder-skip" . Dette tilsvarer ca. 3,5 skip i uka. Voksne tall.... Dette har ført ordreboka opp fra rekordlave 4,6% opp til 7,5% ..Tilsvarende 293 skip. Gjennomsnittsalderen på feeder-flåten er 15,4 år. Og 26% av feederene er over 20 år. Og jeg har i helgen ,vært inne å gravd/kikket litt i selskapenes skipsregister. Tror dere ville blitt overasket over hvor mange skip som er over 25 år også og jeg har funnet overraskende mange over 30 år.. Som seiler mot "spiker" .... Disse tallene krever det mye graving/arbeid for å fremskaffe /over 30 år. Kanskje de kommer en gang,kanskje ikke. Så til det negative,det er utrolig lite skraping av feedere for tiden iår. Det er rekordlave 14 båter.(Mine tall.). Dette henger så klart sammen med de fine ratene som er idag spotmarkedet pr.idag.Ref New Contex indeksen... Det har også skjedd en veldig negativ ting. Den "oransje mannen" benytte mafiametoder mot andre land ,slik at skipsfartens mål om dekarbonisering ble nedstemt. Dette er ikke bra sett mot vårt ønske om øket skraping av gamle skip. Så vil jeg slutte med noe positivt. Som før sagt har jeg gravd mye for å prøve å finne ut skipsbygger verftenes kapasitet til å bygge nye båter. Det er en stor jobb. Men på trend kan jeg si at det minker på leveringsdato i 2027. Og øker i 2028 og utover I tid. Så tror vi kan si at det snart er umulig å bestille en feeder idag å få den utlevert i 2027. Tar med det siste eksempelet jeg fant. Transocean Maritime Agencie. Bestilte 2 skip som skal få navnene Apollo C og Ajax C. Dette er 2 stk 1900 TEU båter. Når tror dere båtene skal leveres etter planen?? Riktig svar er 2028... Kontraktene er ferdig skrevet. Det er 2 mnd.er igjen av 2025 så går 2026 og 2027 . Og det er vel tvilsomt at båtene blir levert 1.januar 2028. Så at vi snakker om 28 til 30 mnd.ers intervall før begge båter er overlevert ,er nok ikke langt fra sannheten. Ha en strålende dag alle som en . Og bare til etteretning,jeg har fri fra jobben idag for å ordne noe privat... Skriveleifer får dere leve med ,tiden strekker ikke til.
  • for 3 t siden
    for 3 t siden
    Takker igjen for nye 1k og meir skal det bli. Sorry short men her er ingen aksjer til salgs, prøv neste😆
    for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Denne aksjen trenger fortsatt en oppgang på 20 prosent, og jeg håper den kommer neste år.
    for 2 t siden
    ·
    for 2 t siden
    ·
    Jepp. Det er ikke en av årets aksjer så langt.
  • for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Disse lave profitteanslagene fremover; tror forumet at disse kan ta slutt? Ser du noen realistiske optimistiske muligheter?
    for 17 t siden
    ·
    for 17 t siden
    ·
    Så ... de hadde TCE USD/DAG på 26247 i andre kvartal. I samme regnskap på side 17 i slidene har de inngått forwardkontrakter for TCE USD/DAG på 25801, for 2026, som er 89 % dekket til 23852. I 2027 er den oppe i 26455, men nye kontrakter kan bringe prisen ned (indeksen har imidlertid sett rekorder i år) eller opp. S. 29–31 ser du skipene som er på kontrakter, og du får en følelse av lengden på dem. Det har vært mye snakk her på nettstedet om at ratene for charter har økt mye i år. Det er imidlertid bare 13 (inkludert to som selges i tredje/fjerde kvartal) skip av hele flåten som skal fornye kontrakten fra 26. mai og omtrent 26. september. 42 skip har en minimumsperiode frem til 26. september. Ytterligere informasjon om dem kommer i 3. kvartal, hvor du kan se litt lenger. Så jeg lurer på om vi er på den andre siden av 2026 før det går bra? Jeg ser på om det vil være mer profitt å hente i Höegh. Begge selskapene er veldrevne. Høye marginer og kontantstrøm. Men med MPCs nye utbyttepolitikk er Höegh sannsynligvis mer fristende. Ja, MPC vil skape vekst over tid og mer utbytte over årene. Men Höegh har et stort utbytte nå, godt nok fra neste kvartal, ettersom de nettopp har gjort en restrukturering i 3. kvartal + USAs nye avtale med Kina om at havneavgifter er suspendert i et år fremover. MPC ga 49 % av OFC i utbytte i 1. halvår. Höegh ga 90 %. Det er lett å tenke bakover. Man må også se fremover i investeringer. Men hvis jeg hadde investert det jeg har i Mpc og flyttet til Höegh for et år siden, ville jeg ha fått 63 % mer i utbytte. Akkurat nå har jeg begge. Men utbyttet jeg får for begge går til Höegh foreløpig. God kveld.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Takk for sammendraget!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    https://podcasts.apple.com/no/podcast/b%C3%B8rsmorgen-%C3%B8konominyhetene/id1431682329?i=1000734774741 Shorting er en het potet i forumet. Bruk 15 min og lær litt om du vil 😍 God investering av tid!
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hei Mirty.42 Tror jeg fortsetter å kalle Marshall Wace for "stor ulv" ,og føler at jeg traff 100% på det navnet(ironi). Etter å ha hørt innlegget. Ha en flott dag alle som en.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff spikeren på hodet der!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Ja folkens . Ute er det et riktig grisevær., så idag får vi kose oss inn med litt MPCC stoff. Nå tenkte jeg å vise hva shortergjengen egentlig har gjort i oktober mnd.e. For å kunne dra noen konklusjoner. Jeg kommer til å bruke shortposisjonene som de hadde 1-10 og sammenligne med hva de står med den 30-10. Fredag 31-10 er ikke med i tallene.. Vi begynner med stor ulv Marshall W. først. De hadde 9,29 mill aksjer eller 2,09% den 1-10. Idag har de redusert til 7,50 mill eller 1,69%. Dette blir en redusering på 1.790.000 aksjer eller 0,40%... Så tar vi Citadel A ,de har ØKET shortposisjonen sin fra 3,25 mill aksjer opp til 3,95 mill eller fra 0,73% opp til 0,89% = 0,16%. En økning på ca. 700.000 aksjer... Så tar vi NUMERIC de har redusert posisjonen sin fra 4,72 mill ned til 3,96 mill eller fra 1,06% ned til 0,89%= 0,17% En reduksjon på ca.760.000 aksjer Så tar vi Voleon A, de har redusert posisjonen sin fra 4,89 mill aksjer ned til 3,55 mill. Eller fra 1,10% ned til 0,79% = 0,31 %. En reduksjon på 1.340.000 aksjer. Så kommer den siste med over 0,5% posisjon . Nemlig nykommeren ACTUS som kom inn den 1-10-25 med sine 2,23 mill aksjer eller 0,50%. Og de har sittet helt i ro /lamslått (ironi) og ikkje gjort noe på hele med.en. Det har vært en ekstremt dårlig "deal" for de foreløbig. Og så har vi QUBE som gikk ut av listen da de kom under 0,5% i størrelse på posisjonen sin. Men da tar vi et lite sammendrag for de 5 store. 1-10 var tallene. 5,48% 24,38 mill aksjer 30-10. 4,76% 21,29 mill Forandring. 0,74 % 3,11 mill. Da har vi nok tall/data til å konkludere litt.. Shortergjengen har redusert shortposisjonene sine med 3.110.000 aksjer den siste mnd.en. De smyger seg sakte ut.... Vi får tolke det positivt , og tro at de begynner å se fremtiden til MPCC i et stadig bedre lys... Og skjønner at analytiketene har bommet ,i allefall om 2025. Der fikk de totalt skivebom. Jeg hadde tenkt å lage et innlegg til ikveld løpet av helgen. Men tror jeg tar en kortversjon av mine funn på mine ustanselig grave-tokt. Så jeg setter opp noen punkter om stoff jeg har funnet... 1. Hvis rødehavskonflikten ble løst i morgen, vil rederiene trenge minst 3 mnd er for å komme o rute for det. Høyst sannsynlig snakker vi om 6 mnd.er =altså et halvt år for å være i full aksjon. Dette har vi diskutert/luftet før. Og vi har vel blitt enige om at så "komplekst" er logistikken innen containerfrakt. 2. Som de fleste vet har jeg vært på leting om alt jeg kan snuse opp om kapasiteten til skipsbygger verftene sin kapasitet til å bygge alle skipene som blir bestilt. Dette er ikke hyllevarmere som brødet i hyllene hos REMA 1000. Og jeg har stadig sett at leveringpunktet har blitt flyttet utover i tid. Og at noen verft som får store jobber ,(mange store båter).faktiskt må sende deler av oppdraget videre til samarbeidspartnere for å klare å gjøre jobben innen tidsfristen. Jeg har sett at leveringstidspunkt som gjerne var andre del av 2027 oftere og oftere blir nå benevnt med 2028 og gjerne siste båt i en bestillings-pakke blir levert 2030. Så det er ikke mye ledig kapasitet lengre, er min tolkning. 3. Etter 17 uker med fall i fraktratene for (å sende en 40 ft container) har det nå vært oppgang de 3 siste ukene. Her skal dog sies at analytikeren ikke anså at sjangesen for fortsatt oppgang ville vare lenge. Men positivt er positivt. Da tror at jeg har tømt meg for idag. Ha en strålende helg alle som en. Det kan være koselig inne også,når været er som verst.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Takk for den kjempefint jobben du gjør.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden50min
0,5048 NOK/aksje
Siste utbytte
26,96 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 t siden · Endret
    for 2 t siden · Endret
    Ja folkens . På en rød dag hvor omsetningen er ca. 400.000 aksjer på 1 time og 45 min og vi ligger ann til at dagsomsetningen kommer +- millionen før sluttauksjonen. Så er det "robotens" dag. Det er ikke farlig ,med så små omsetningsnivå. Så regner med at dere trenger noen positive og også litt negative nyheter. Jeg regner meg selv som en positiv realist. Så vi tar med det negative også. Det var dårlig vær i helgen ,så det ble endel graving om "feeder-stoff".. Vi kan snakke litt om ORDREBOKA til nybygg og verftenes kapasitet til å bygge nye skip. Det er i år tegnet 157 kontrakter for nybygg av "feeder-skip" . Dette tilsvarer ca. 3,5 skip i uka. Voksne tall.... Dette har ført ordreboka opp fra rekordlave 4,6% opp til 7,5% ..Tilsvarende 293 skip. Gjennomsnittsalderen på feeder-flåten er 15,4 år. Og 26% av feederene er over 20 år. Og jeg har i helgen ,vært inne å gravd/kikket litt i selskapenes skipsregister. Tror dere ville blitt overasket over hvor mange skip som er over 25 år også og jeg har funnet overraskende mange over 30 år.. Som seiler mot "spiker" .... Disse tallene krever det mye graving/arbeid for å fremskaffe /over 30 år. Kanskje de kommer en gang,kanskje ikke. Så til det negative,det er utrolig lite skraping av feedere for tiden iår. Det er rekordlave 14 båter.(Mine tall.). Dette henger så klart sammen med de fine ratene som er idag spotmarkedet pr.idag.Ref New Contex indeksen... Det har også skjedd en veldig negativ ting. Den "oransje mannen" benytte mafiametoder mot andre land ,slik at skipsfartens mål om dekarbonisering ble nedstemt. Dette er ikke bra sett mot vårt ønske om øket skraping av gamle skip. Så vil jeg slutte med noe positivt. Som før sagt har jeg gravd mye for å prøve å finne ut skipsbygger verftenes kapasitet til å bygge nye båter. Det er en stor jobb. Men på trend kan jeg si at det minker på leveringsdato i 2027. Og øker i 2028 og utover I tid. Så tror vi kan si at det snart er umulig å bestille en feeder idag å få den utlevert i 2027. Tar med det siste eksempelet jeg fant. Transocean Maritime Agencie. Bestilte 2 skip som skal få navnene Apollo C og Ajax C. Dette er 2 stk 1900 TEU båter. Når tror dere båtene skal leveres etter planen?? Riktig svar er 2028... Kontraktene er ferdig skrevet. Det er 2 mnd.er igjen av 2025 så går 2026 og 2027 . Og det er vel tvilsomt at båtene blir levert 1.januar 2028. Så at vi snakker om 28 til 30 mnd.ers intervall før begge båter er overlevert ,er nok ikke langt fra sannheten. Ha en strålende dag alle som en . Og bare til etteretning,jeg har fri fra jobben idag for å ordne noe privat... Skriveleifer får dere leve med ,tiden strekker ikke til.
  • for 3 t siden
    for 3 t siden
    Takker igjen for nye 1k og meir skal det bli. Sorry short men her er ingen aksjer til salgs, prøv neste😆
    for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Denne aksjen trenger fortsatt en oppgang på 20 prosent, og jeg håper den kommer neste år.
    for 2 t siden
    ·
    for 2 t siden
    ·
    Jepp. Det er ikke en av årets aksjer så langt.
  • for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Disse lave profitteanslagene fremover; tror forumet at disse kan ta slutt? Ser du noen realistiske optimistiske muligheter?
    for 17 t siden
    ·
    for 17 t siden
    ·
    Så ... de hadde TCE USD/DAG på 26247 i andre kvartal. I samme regnskap på side 17 i slidene har de inngått forwardkontrakter for TCE USD/DAG på 25801, for 2026, som er 89 % dekket til 23852. I 2027 er den oppe i 26455, men nye kontrakter kan bringe prisen ned (indeksen har imidlertid sett rekorder i år) eller opp. S. 29–31 ser du skipene som er på kontrakter, og du får en følelse av lengden på dem. Det har vært mye snakk her på nettstedet om at ratene for charter har økt mye i år. Det er imidlertid bare 13 (inkludert to som selges i tredje/fjerde kvartal) skip av hele flåten som skal fornye kontrakten fra 26. mai og omtrent 26. september. 42 skip har en minimumsperiode frem til 26. september. Ytterligere informasjon om dem kommer i 3. kvartal, hvor du kan se litt lenger. Så jeg lurer på om vi er på den andre siden av 2026 før det går bra? Jeg ser på om det vil være mer profitt å hente i Höegh. Begge selskapene er veldrevne. Høye marginer og kontantstrøm. Men med MPCs nye utbyttepolitikk er Höegh sannsynligvis mer fristende. Ja, MPC vil skape vekst over tid og mer utbytte over årene. Men Höegh har et stort utbytte nå, godt nok fra neste kvartal, ettersom de nettopp har gjort en restrukturering i 3. kvartal + USAs nye avtale med Kina om at havneavgifter er suspendert i et år fremover. MPC ga 49 % av OFC i utbytte i 1. halvår. Höegh ga 90 %. Det er lett å tenke bakover. Man må også se fremover i investeringer. Men hvis jeg hadde investert det jeg har i Mpc og flyttet til Höegh for et år siden, ville jeg ha fått 63 % mer i utbytte. Akkurat nå har jeg begge. Men utbyttet jeg får for begge går til Höegh foreløpig. God kveld.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Takk for sammendraget!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    https://podcasts.apple.com/no/podcast/b%C3%B8rsmorgen-%C3%B8konominyhetene/id1431682329?i=1000734774741 Shorting er en het potet i forumet. Bruk 15 min og lær litt om du vil 😍 God investering av tid!
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hei Mirty.42 Tror jeg fortsetter å kalle Marshall Wace for "stor ulv" ,og føler at jeg traff 100% på det navnet(ironi). Etter å ha hørt innlegget. Ha en flott dag alle som en.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff spikeren på hodet der!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Ja folkens . Ute er det et riktig grisevær., så idag får vi kose oss inn med litt MPCC stoff. Nå tenkte jeg å vise hva shortergjengen egentlig har gjort i oktober mnd.e. For å kunne dra noen konklusjoner. Jeg kommer til å bruke shortposisjonene som de hadde 1-10 og sammenligne med hva de står med den 30-10. Fredag 31-10 er ikke med i tallene.. Vi begynner med stor ulv Marshall W. først. De hadde 9,29 mill aksjer eller 2,09% den 1-10. Idag har de redusert til 7,50 mill eller 1,69%. Dette blir en redusering på 1.790.000 aksjer eller 0,40%... Så tar vi Citadel A ,de har ØKET shortposisjonen sin fra 3,25 mill aksjer opp til 3,95 mill eller fra 0,73% opp til 0,89% = 0,16%. En økning på ca. 700.000 aksjer... Så tar vi NUMERIC de har redusert posisjonen sin fra 4,72 mill ned til 3,96 mill eller fra 1,06% ned til 0,89%= 0,17% En reduksjon på ca.760.000 aksjer Så tar vi Voleon A, de har redusert posisjonen sin fra 4,89 mill aksjer ned til 3,55 mill. Eller fra 1,10% ned til 0,79% = 0,31 %. En reduksjon på 1.340.000 aksjer. Så kommer den siste med over 0,5% posisjon . Nemlig nykommeren ACTUS som kom inn den 1-10-25 med sine 2,23 mill aksjer eller 0,50%. Og de har sittet helt i ro /lamslått (ironi) og ikkje gjort noe på hele med.en. Det har vært en ekstremt dårlig "deal" for de foreløbig. Og så har vi QUBE som gikk ut av listen da de kom under 0,5% i størrelse på posisjonen sin. Men da tar vi et lite sammendrag for de 5 store. 1-10 var tallene. 5,48% 24,38 mill aksjer 30-10. 4,76% 21,29 mill Forandring. 0,74 % 3,11 mill. Da har vi nok tall/data til å konkludere litt.. Shortergjengen har redusert shortposisjonene sine med 3.110.000 aksjer den siste mnd.en. De smyger seg sakte ut.... Vi får tolke det positivt , og tro at de begynner å se fremtiden til MPCC i et stadig bedre lys... Og skjønner at analytiketene har bommet ,i allefall om 2025. Der fikk de totalt skivebom. Jeg hadde tenkt å lage et innlegg til ikveld løpet av helgen. Men tror jeg tar en kortversjon av mine funn på mine ustanselig grave-tokt. Så jeg setter opp noen punkter om stoff jeg har funnet... 1. Hvis rødehavskonflikten ble løst i morgen, vil rederiene trenge minst 3 mnd er for å komme o rute for det. Høyst sannsynlig snakker vi om 6 mnd.er =altså et halvt år for å være i full aksjon. Dette har vi diskutert/luftet før. Og vi har vel blitt enige om at så "komplekst" er logistikken innen containerfrakt. 2. Som de fleste vet har jeg vært på leting om alt jeg kan snuse opp om kapasiteten til skipsbygger verftene sin kapasitet til å bygge alle skipene som blir bestilt. Dette er ikke hyllevarmere som brødet i hyllene hos REMA 1000. Og jeg har stadig sett at leveringpunktet har blitt flyttet utover i tid. Og at noen verft som får store jobber ,(mange store båter).faktiskt må sende deler av oppdraget videre til samarbeidspartnere for å klare å gjøre jobben innen tidsfristen. Jeg har sett at leveringstidspunkt som gjerne var andre del av 2027 oftere og oftere blir nå benevnt med 2028 og gjerne siste båt i en bestillings-pakke blir levert 2030. Så det er ikke mye ledig kapasitet lengre, er min tolkning. 3. Etter 17 uker med fall i fraktratene for (å sende en 40 ft container) har det nå vært oppgang de 3 siste ukene. Her skal dog sies at analytikeren ikke anså at sjangesen for fortsatt oppgang ville vare lenge. Men positivt er positivt. Da tror at jeg har tømt meg for idag. Ha en strålende helg alle som en. Det kan være koselig inne også,når været er som verst.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Takk for den kjempefint jobben du gjør.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
70
Selg
Antall
749

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
425--
26--
13--
14--
59--
Høy
17,845
VWAP
-
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176
VWAP
-
Høy
17,845
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
27. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)26. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling8. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)25. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

Kvartalsrapport (Q2)
69 dager siden50min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
27. nov.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)26. aug.
2025 Kvartalsrapport (Q1)22. mai
2024 Generalforsamling8. mai
2024 Kvartalsrapport (Q4)25. feb.
2024 Kvartalsrapport (Q3)26. nov. 2024
Data hentes fra Millistream, Quartr

Relaterte produkter

0,5048 NOK/aksje
Siste utbytte
26,96 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 2 t siden · Endret
    for 2 t siden · Endret
    Ja folkens . På en rød dag hvor omsetningen er ca. 400.000 aksjer på 1 time og 45 min og vi ligger ann til at dagsomsetningen kommer +- millionen før sluttauksjonen. Så er det "robotens" dag. Det er ikke farlig ,med så små omsetningsnivå. Så regner med at dere trenger noen positive og også litt negative nyheter. Jeg regner meg selv som en positiv realist. Så vi tar med det negative også. Det var dårlig vær i helgen ,så det ble endel graving om "feeder-stoff".. Vi kan snakke litt om ORDREBOKA til nybygg og verftenes kapasitet til å bygge nye skip. Det er i år tegnet 157 kontrakter for nybygg av "feeder-skip" . Dette tilsvarer ca. 3,5 skip i uka. Voksne tall.... Dette har ført ordreboka opp fra rekordlave 4,6% opp til 7,5% ..Tilsvarende 293 skip. Gjennomsnittsalderen på feeder-flåten er 15,4 år. Og 26% av feederene er over 20 år. Og jeg har i helgen ,vært inne å gravd/kikket litt i selskapenes skipsregister. Tror dere ville blitt overasket over hvor mange skip som er over 25 år også og jeg har funnet overraskende mange over 30 år.. Som seiler mot "spiker" .... Disse tallene krever det mye graving/arbeid for å fremskaffe /over 30 år. Kanskje de kommer en gang,kanskje ikke. Så til det negative,det er utrolig lite skraping av feedere for tiden iår. Det er rekordlave 14 båter.(Mine tall.). Dette henger så klart sammen med de fine ratene som er idag spotmarkedet pr.idag.Ref New Contex indeksen... Det har også skjedd en veldig negativ ting. Den "oransje mannen" benytte mafiametoder mot andre land ,slik at skipsfartens mål om dekarbonisering ble nedstemt. Dette er ikke bra sett mot vårt ønske om øket skraping av gamle skip. Så vil jeg slutte med noe positivt. Som før sagt har jeg gravd mye for å prøve å finne ut skipsbygger verftenes kapasitet til å bygge nye båter. Det er en stor jobb. Men på trend kan jeg si at det minker på leveringsdato i 2027. Og øker i 2028 og utover I tid. Så tror vi kan si at det snart er umulig å bestille en feeder idag å få den utlevert i 2027. Tar med det siste eksempelet jeg fant. Transocean Maritime Agencie. Bestilte 2 skip som skal få navnene Apollo C og Ajax C. Dette er 2 stk 1900 TEU båter. Når tror dere båtene skal leveres etter planen?? Riktig svar er 2028... Kontraktene er ferdig skrevet. Det er 2 mnd.er igjen av 2025 så går 2026 og 2027 . Og det er vel tvilsomt at båtene blir levert 1.januar 2028. Så at vi snakker om 28 til 30 mnd.ers intervall før begge båter er overlevert ,er nok ikke langt fra sannheten. Ha en strålende dag alle som en . Og bare til etteretning,jeg har fri fra jobben idag for å ordne noe privat... Skriveleifer får dere leve med ,tiden strekker ikke til.
  • for 3 t siden
    for 3 t siden
    Takker igjen for nye 1k og meir skal det bli. Sorry short men her er ingen aksjer til salgs, prøv neste😆
    for 3 t siden
    ·
    for 3 t siden
    ·
    Denne aksjen trenger fortsatt en oppgang på 20 prosent, og jeg håper den kommer neste år.
    for 2 t siden
    ·
    for 2 t siden
    ·
    Jepp. Det er ikke en av årets aksjer så langt.
  • for 23 t siden
    ·
    for 23 t siden
    ·
    Disse lave profitteanslagene fremover; tror forumet at disse kan ta slutt? Ser du noen realistiske optimistiske muligheter?
    for 17 t siden
    ·
    for 17 t siden
    ·
    Så ... de hadde TCE USD/DAG på 26247 i andre kvartal. I samme regnskap på side 17 i slidene har de inngått forwardkontrakter for TCE USD/DAG på 25801, for 2026, som er 89 % dekket til 23852. I 2027 er den oppe i 26455, men nye kontrakter kan bringe prisen ned (indeksen har imidlertid sett rekorder i år) eller opp. S. 29–31 ser du skipene som er på kontrakter, og du får en følelse av lengden på dem. Det har vært mye snakk her på nettstedet om at ratene for charter har økt mye i år. Det er imidlertid bare 13 (inkludert to som selges i tredje/fjerde kvartal) skip av hele flåten som skal fornye kontrakten fra 26. mai og omtrent 26. september. 42 skip har en minimumsperiode frem til 26. september. Ytterligere informasjon om dem kommer i 3. kvartal, hvor du kan se litt lenger. Så jeg lurer på om vi er på den andre siden av 2026 før det går bra? Jeg ser på om det vil være mer profitt å hente i Höegh. Begge selskapene er veldrevne. Høye marginer og kontantstrøm. Men med MPCs nye utbyttepolitikk er Höegh sannsynligvis mer fristende. Ja, MPC vil skape vekst over tid og mer utbytte over årene. Men Höegh har et stort utbytte nå, godt nok fra neste kvartal, ettersom de nettopp har gjort en restrukturering i 3. kvartal + USAs nye avtale med Kina om at havneavgifter er suspendert i et år fremover. MPC ga 49 % av OFC i utbytte i 1. halvår. Höegh ga 90 %. Det er lett å tenke bakover. Man må også se fremover i investeringer. Men hvis jeg hadde investert det jeg har i Mpc og flyttet til Höegh for et år siden, ville jeg ha fått 63 % mer i utbytte. Akkurat nå har jeg begge. Men utbyttet jeg får for begge går til Höegh foreløpig. God kveld.
    for 16 t siden
    for 16 t siden
    Takk for sammendraget!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    https://podcasts.apple.com/no/podcast/b%C3%B8rsmorgen-%C3%B8konominyhetene/id1431682329?i=1000734774741 Shorting er en het potet i forumet. Bruk 15 min og lær litt om du vil 😍 God investering av tid!
    for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Hei Mirty.42 Tror jeg fortsetter å kalle Marshall Wace for "stor ulv" ,og føler at jeg traff 100% på det navnet(ironi). Etter å ha hørt innlegget. Ha en flott dag alle som en.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Du traff spikeren på hodet der!
  • for 1 døgn siden · Endret
    for 1 døgn siden · Endret
    Ja folkens . Ute er det et riktig grisevær., så idag får vi kose oss inn med litt MPCC stoff. Nå tenkte jeg å vise hva shortergjengen egentlig har gjort i oktober mnd.e. For å kunne dra noen konklusjoner. Jeg kommer til å bruke shortposisjonene som de hadde 1-10 og sammenligne med hva de står med den 30-10. Fredag 31-10 er ikke med i tallene.. Vi begynner med stor ulv Marshall W. først. De hadde 9,29 mill aksjer eller 2,09% den 1-10. Idag har de redusert til 7,50 mill eller 1,69%. Dette blir en redusering på 1.790.000 aksjer eller 0,40%... Så tar vi Citadel A ,de har ØKET shortposisjonen sin fra 3,25 mill aksjer opp til 3,95 mill eller fra 0,73% opp til 0,89% = 0,16%. En økning på ca. 700.000 aksjer... Så tar vi NUMERIC de har redusert posisjonen sin fra 4,72 mill ned til 3,96 mill eller fra 1,06% ned til 0,89%= 0,17% En reduksjon på ca.760.000 aksjer Så tar vi Voleon A, de har redusert posisjonen sin fra 4,89 mill aksjer ned til 3,55 mill. Eller fra 1,10% ned til 0,79% = 0,31 %. En reduksjon på 1.340.000 aksjer. Så kommer den siste med over 0,5% posisjon . Nemlig nykommeren ACTUS som kom inn den 1-10-25 med sine 2,23 mill aksjer eller 0,50%. Og de har sittet helt i ro /lamslått (ironi) og ikkje gjort noe på hele med.en. Det har vært en ekstremt dårlig "deal" for de foreløbig. Og så har vi QUBE som gikk ut av listen da de kom under 0,5% i størrelse på posisjonen sin. Men da tar vi et lite sammendrag for de 5 store. 1-10 var tallene. 5,48% 24,38 mill aksjer 30-10. 4,76% 21,29 mill Forandring. 0,74 % 3,11 mill. Da har vi nok tall/data til å konkludere litt.. Shortergjengen har redusert shortposisjonene sine med 3.110.000 aksjer den siste mnd.en. De smyger seg sakte ut.... Vi får tolke det positivt , og tro at de begynner å se fremtiden til MPCC i et stadig bedre lys... Og skjønner at analytiketene har bommet ,i allefall om 2025. Der fikk de totalt skivebom. Jeg hadde tenkt å lage et innlegg til ikveld løpet av helgen. Men tror jeg tar en kortversjon av mine funn på mine ustanselig grave-tokt. Så jeg setter opp noen punkter om stoff jeg har funnet... 1. Hvis rødehavskonflikten ble løst i morgen, vil rederiene trenge minst 3 mnd er for å komme o rute for det. Høyst sannsynlig snakker vi om 6 mnd.er =altså et halvt år for å være i full aksjon. Dette har vi diskutert/luftet før. Og vi har vel blitt enige om at så "komplekst" er logistikken innen containerfrakt. 2. Som de fleste vet har jeg vært på leting om alt jeg kan snuse opp om kapasiteten til skipsbygger verftene sin kapasitet til å bygge alle skipene som blir bestilt. Dette er ikke hyllevarmere som brødet i hyllene hos REMA 1000. Og jeg har stadig sett at leveringpunktet har blitt flyttet utover i tid. Og at noen verft som får store jobber ,(mange store båter).faktiskt må sende deler av oppdraget videre til samarbeidspartnere for å klare å gjøre jobben innen tidsfristen. Jeg har sett at leveringstidspunkt som gjerne var andre del av 2027 oftere og oftere blir nå benevnt med 2028 og gjerne siste båt i en bestillings-pakke blir levert 2030. Så det er ikke mye ledig kapasitet lengre, er min tolkning. 3. Etter 17 uker med fall i fraktratene for (å sende en 40 ft container) har det nå vært oppgang de 3 siste ukene. Her skal dog sies at analytikeren ikke anså at sjangesen for fortsatt oppgang ville vare lenge. Men positivt er positivt. Da tror at jeg har tømt meg for idag. Ha en strålende helg alle som en. Det kan være koselig inne også,når været er som verst.
    for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    Takk for den kjempefint jobben du gjør.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

NorwayOslo Børs
Antall
Kjøp
70
Selg
Antall
749

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
425--
26--
13--
14--
59--
Høy
17,845
VWAP
-
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176
VWAP
-
Høy
17,845
Lav
17,465
OmsetningAntall
10,9 618 176

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data