2025 Q3-rapport
NY
4 dager siden50min
0,5056 NOK/aksje
Ex-dag 11. des.
18,75 %Direkteavkastning
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
4 596
Selg
Antall
1 466
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 185 | - | - | ||
| 1 544 | - | - | ||
| 1 498 | - | - | ||
| 10 | - | - | ||
| 3 829 | - | - |
Høy
18,3VWAP
Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
VWAP
Høy
18,3Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 25. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
Kunder besøkte også
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenHarper ligger dønn stille på høyt nivå, siste 7 uker; 2185-2182-2184-2184-2184-2184-2184 vitner om ekstremt god balanse mellom tilbud og etterspørsel.
- for 5 t siden · Endretfor 5 t siden · EndretGod morgen folkens , da får vi ta en liten titt på børsåpningen.(har fri idag).. Og det ser bra ut. Roboten bruker de vanlige små postene på 320 tallet Dagens magiske tall er 1251 aksjer. Den benytter foreløbig poster på 1000 tallet istedenfor på 3000 tallet. Spreaden var i noen sekunder oppe i hele 12 øre. Veldig skjeldent, men det forteller at det er veldig lite "frie " aksjer som er i omløp.. Strålende.... Bakdelen med dette er at "roboten" har muligheten til å senke kursen kjapt med 10 øre om den ønsker. Den sitter jo med nesten hele salgsiden/kjøpssiden på de 10 postene vi ser... Vi får se hva den gjør ,den styrer det meste idag.. Men hvis den skal ha flere aksjer ,ja da må den nok høyne kursen. Time will show.. Ha en strålende dag alle som en.
- for 19 t siden · Endretfor 19 t siden · EndretJa folkens . Helgen er snart over ,og en ny spennende børsuke venter. Jeg tenker som vanlig at ja da var nye dager seilt av de eminente gutta som seiler MPCC 's båter rundt på alle verdens hav. De er bare smått fantasikt flinke i mine øyne.. De seiler inn utbyttekroner til oss aksjonærer I MPCC hver eneste dag året rundt. La meg først si at den mannen som kom med denne uttalelsen. ER IKKE JØRGEN LIAN DNB/CAR ... . ..!!! Jeg har ført omtalt han som sjefsøkonom, det var muligens feil. Jeg har siden sett han omtalt som forvalter og sjefsinvestor i et stort finanshus her i Norge. Nå går vi litt tilbake i tid... I en artikkel rundt mars/april 2024 uttalte denne MANNEN at det er mulig at "utbyttemaskinen" MPCC ikke ville være istand til å utbetale utbytter I 2025....... Nå skal vi sette dette I riktig perspektiv. Den gangen låg New Contex indeksen på ca 760 poeng. Og overskriftene i norske økonomiske tidsskrifter var fulle av røde overskrifter i blokkbokstaver om all elendigheten som skulle komme innen containerfrakt ( formidlende). Men jeg lurte litt på MANNENS uttalelser.????? Ordreboken til MPCC var som idag fulltegnet nesten helt i 2år. Så alt kalkulator arbeid viste at ,han umulig kunne ha gjort kalkulator arbeidet... Jeg tok en papirlapp og skrev mannens navn med blokkbostaver og skrev INGEN UTBYTTER I 2025. Denne lappen hengte jeg på veggen ved utgangsdøra ,den ser jeg hver eneste dag når jeg går ut av huset. Jeg liker å starte dagen med et smil på leppene. Og jeg har faktiskt tenkt å lage lappen henge der etter nyttår også.... Når jeg legger sammen utbyttene jeg har fått idag 2025 er svaret slik. 0,94 kr+0,80kr +0,50 kr + 0,50 kr= 2,74 kr. Ja,ja, 2,74 kr =2,74 kr Og en "ekspert" er en "ekspert" som er helt menneskelig, enda alle tror de har så ufattelig med kunnskap-utstyr.... Sånn er verden og vil det bli. Men det er rat med det. Mauren dreper elefanten hvis de er mange nok. Det er udiskutabelt... Ha en fortsatt flott kveld alle som en.
- ·for 1 døgn siden · EndretEn måte å vurdere fremtiden for et selskap på, er om det gjør mange kommersielle "feil", individuelt oppfattet eller "allment" konstaterbart. Jeg utelater her på grov måte fraktmarkedet i sin helhet. Jeg mener ikke MPCC-ledelsen gjør mange feil. Så er spørsmålet hva aksjekursen gjør - det er kanskje best illustrert ved det gamle børsbildet om diligensen (selskapet) som kjører av gårde, og aksjekursen som en hund i et langt bånd. Noen ganger foran og noen ganger bak. Normalt fokuserer jeg ikke mye på ledelsen. Men i MPCCs tilfelle synes jeg det er lysende klart hva relevansen av ledelsen er her.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretBeklager folkens,gårsdagens avslutning ble ganske hektisk. Så innlegget jeg lovte igår ,kommer her nå. Og overskriften får bli. Grunnen til DnB/JØRGEN LIAN sine evige negativitet mot MPCC.. Jeg har det veldig travelt idag også,så det blir en litt kortversjon Kan heller komme tilbake til emnet senere. Og grunnen til all negativiteten/skitpakkene er følgende i enkle trekk. For endel år tilbake så benyttet MPCC ,DNB som sin långiver .... Som de fleste vet er båter dyre ,og finansieringen gjelder miliard størrelser. Over år så snakker vi om renteutgifter for MPCC og renteinntekter i 100 millionersklassen for DnB... Når MPCC valgte å benytte andre finansierinsinstutisjoner så falt dette DnB veldig tung å akseptere. De ble kort sagt sinte og hevngjerrige. Og som mal for fremtiden ,ble nok ordren fra høyeste hold .... Dette firmaet skal vi ikke skrive noe positivt om. Helst skal vi /DnB komme med minst 1 helst 2 dårlige "omtaler " i løpet av siste uken før Q-rapporten kommer ut. Og her har de holdt planen.....virkelig. Men ettersom MPCC seiler videre med flotte resultater ,så har det blitt vanskeligere å finne "negativitet" om MPCC. Dere vet at jeg har antydet at JØRGEN LIAN ,snart er tom for negative vinklinger. Og at han vil si at båtene er malt med feil farge . Den uttalelsen har ennå ikke kommet,men den nærmer seg. Dagen før rapporten kom dette fra Jørgen. Selv om ordreboken for feeder fartøy er mindre enn den vi ser for hele det samlede kontainersegnentet har flåteveksten siden 2029 (regner med at han mener 2019) likevel vært på 30% i et marked hvor volumveksten har vært 10%... Her vil jeg gratulere Jørgen litt ,det tok bare 1,5 år å oppdage at ordreboken for feedere er liten i forhold til de større båttypene....Velkommen etter..alle oss andre. Så litt til bake til innlegget. Hvorfor sier han ikke bare at ordreboken for feeder klassen er fra 11 til 13%.???? Nei, det er dette med negativ omtale /forståelse . Hva leser tenker på forskjellen på 13% og 30% . Regner jeg med at alle skjønner..... Så skal vi komme til JØRGEN LIAN ,sin uttalte etter at rapporten kom ut. Når HAN uttaler at ratenes beløp og varighet er IMPONERENDE, da sier han egentlig. Dnb/( meg Jørgen) har tatt grundig feil på hva som har skjedd siden starten 2024 og frem til idag angående rate-nivå utviklingen innen feeder segmentet. Han sier det bare på en annen måte. Og er det EN person her på mediet,som tror på mannens uttalte økning på kursen på 3 til 5% på nyheten fra rapporten. Kan regnes inn. Og så til det mest artige , DnB/Car øker estimatet sitt fra 14,50 kr opp til 14,90 kr. Utifra rapporten. Den utregningen skulle jeg likt å se på, hvilke tall er benyttet JØRGEN ... Har du høynet rate nivået, eller bruker du fortsatt de ratene jeg har skrevet opp, hver gang du har uttalt deg til media..???? Regnestykket mitt kontra ditt ,spriker veldig sagt på en pen måte.. Gleder meg til neste "negative" utspill fra DnB/Jørgen ,for de vil komme det tør eg gi garantier på.. Rettskriving blir hoppet over, nå er det full fart med noe helt annet. Ha en strålende helg alle som en,du også Jørgen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
2025 Q3-rapport
NY
4 dager siden50min
0,5056 NOK/aksje
Ex-dag 11. des.
18,75 %Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenHarper ligger dønn stille på høyt nivå, siste 7 uker; 2185-2182-2184-2184-2184-2184-2184 vitner om ekstremt god balanse mellom tilbud og etterspørsel.
- for 5 t siden · Endretfor 5 t siden · EndretGod morgen folkens , da får vi ta en liten titt på børsåpningen.(har fri idag).. Og det ser bra ut. Roboten bruker de vanlige små postene på 320 tallet Dagens magiske tall er 1251 aksjer. Den benytter foreløbig poster på 1000 tallet istedenfor på 3000 tallet. Spreaden var i noen sekunder oppe i hele 12 øre. Veldig skjeldent, men det forteller at det er veldig lite "frie " aksjer som er i omløp.. Strålende.... Bakdelen med dette er at "roboten" har muligheten til å senke kursen kjapt med 10 øre om den ønsker. Den sitter jo med nesten hele salgsiden/kjøpssiden på de 10 postene vi ser... Vi får se hva den gjør ,den styrer det meste idag.. Men hvis den skal ha flere aksjer ,ja da må den nok høyne kursen. Time will show.. Ha en strålende dag alle som en.
- for 19 t siden · Endretfor 19 t siden · EndretJa folkens . Helgen er snart over ,og en ny spennende børsuke venter. Jeg tenker som vanlig at ja da var nye dager seilt av de eminente gutta som seiler MPCC 's båter rundt på alle verdens hav. De er bare smått fantasikt flinke i mine øyne.. De seiler inn utbyttekroner til oss aksjonærer I MPCC hver eneste dag året rundt. La meg først si at den mannen som kom med denne uttalelsen. ER IKKE JØRGEN LIAN DNB/CAR ... . ..!!! Jeg har ført omtalt han som sjefsøkonom, det var muligens feil. Jeg har siden sett han omtalt som forvalter og sjefsinvestor i et stort finanshus her i Norge. Nå går vi litt tilbake i tid... I en artikkel rundt mars/april 2024 uttalte denne MANNEN at det er mulig at "utbyttemaskinen" MPCC ikke ville være istand til å utbetale utbytter I 2025....... Nå skal vi sette dette I riktig perspektiv. Den gangen låg New Contex indeksen på ca 760 poeng. Og overskriftene i norske økonomiske tidsskrifter var fulle av røde overskrifter i blokkbokstaver om all elendigheten som skulle komme innen containerfrakt ( formidlende). Men jeg lurte litt på MANNENS uttalelser.????? Ordreboken til MPCC var som idag fulltegnet nesten helt i 2år. Så alt kalkulator arbeid viste at ,han umulig kunne ha gjort kalkulator arbeidet... Jeg tok en papirlapp og skrev mannens navn med blokkbostaver og skrev INGEN UTBYTTER I 2025. Denne lappen hengte jeg på veggen ved utgangsdøra ,den ser jeg hver eneste dag når jeg går ut av huset. Jeg liker å starte dagen med et smil på leppene. Og jeg har faktiskt tenkt å lage lappen henge der etter nyttår også.... Når jeg legger sammen utbyttene jeg har fått idag 2025 er svaret slik. 0,94 kr+0,80kr +0,50 kr + 0,50 kr= 2,74 kr. Ja,ja, 2,74 kr =2,74 kr Og en "ekspert" er en "ekspert" som er helt menneskelig, enda alle tror de har så ufattelig med kunnskap-utstyr.... Sånn er verden og vil det bli. Men det er rat med det. Mauren dreper elefanten hvis de er mange nok. Det er udiskutabelt... Ha en fortsatt flott kveld alle som en.
- ·for 1 døgn siden · EndretEn måte å vurdere fremtiden for et selskap på, er om det gjør mange kommersielle "feil", individuelt oppfattet eller "allment" konstaterbart. Jeg utelater her på grov måte fraktmarkedet i sin helhet. Jeg mener ikke MPCC-ledelsen gjør mange feil. Så er spørsmålet hva aksjekursen gjør - det er kanskje best illustrert ved det gamle børsbildet om diligensen (selskapet) som kjører av gårde, og aksjekursen som en hund i et langt bånd. Noen ganger foran og noen ganger bak. Normalt fokuserer jeg ikke mye på ledelsen. Men i MPCCs tilfelle synes jeg det er lysende klart hva relevansen av ledelsen er her.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretBeklager folkens,gårsdagens avslutning ble ganske hektisk. Så innlegget jeg lovte igår ,kommer her nå. Og overskriften får bli. Grunnen til DnB/JØRGEN LIAN sine evige negativitet mot MPCC.. Jeg har det veldig travelt idag også,så det blir en litt kortversjon Kan heller komme tilbake til emnet senere. Og grunnen til all negativiteten/skitpakkene er følgende i enkle trekk. For endel år tilbake så benyttet MPCC ,DNB som sin långiver .... Som de fleste vet er båter dyre ,og finansieringen gjelder miliard størrelser. Over år så snakker vi om renteutgifter for MPCC og renteinntekter i 100 millionersklassen for DnB... Når MPCC valgte å benytte andre finansierinsinstutisjoner så falt dette DnB veldig tung å akseptere. De ble kort sagt sinte og hevngjerrige. Og som mal for fremtiden ,ble nok ordren fra høyeste hold .... Dette firmaet skal vi ikke skrive noe positivt om. Helst skal vi /DnB komme med minst 1 helst 2 dårlige "omtaler " i løpet av siste uken før Q-rapporten kommer ut. Og her har de holdt planen.....virkelig. Men ettersom MPCC seiler videre med flotte resultater ,så har det blitt vanskeligere å finne "negativitet" om MPCC. Dere vet at jeg har antydet at JØRGEN LIAN ,snart er tom for negative vinklinger. Og at han vil si at båtene er malt med feil farge . Den uttalelsen har ennå ikke kommet,men den nærmer seg. Dagen før rapporten kom dette fra Jørgen. Selv om ordreboken for feeder fartøy er mindre enn den vi ser for hele det samlede kontainersegnentet har flåteveksten siden 2029 (regner med at han mener 2019) likevel vært på 30% i et marked hvor volumveksten har vært 10%... Her vil jeg gratulere Jørgen litt ,det tok bare 1,5 år å oppdage at ordreboken for feedere er liten i forhold til de større båttypene....Velkommen etter..alle oss andre. Så litt til bake til innlegget. Hvorfor sier han ikke bare at ordreboken for feeder klassen er fra 11 til 13%.???? Nei, det er dette med negativ omtale /forståelse . Hva leser tenker på forskjellen på 13% og 30% . Regner jeg med at alle skjønner..... Så skal vi komme til JØRGEN LIAN ,sin uttalte etter at rapporten kom ut. Når HAN uttaler at ratenes beløp og varighet er IMPONERENDE, da sier han egentlig. Dnb/( meg Jørgen) har tatt grundig feil på hva som har skjedd siden starten 2024 og frem til idag angående rate-nivå utviklingen innen feeder segmentet. Han sier det bare på en annen måte. Og er det EN person her på mediet,som tror på mannens uttalte økning på kursen på 3 til 5% på nyheten fra rapporten. Kan regnes inn. Og så til det mest artige , DnB/Car øker estimatet sitt fra 14,50 kr opp til 14,90 kr. Utifra rapporten. Den utregningen skulle jeg likt å se på, hvilke tall er benyttet JØRGEN ... Har du høynet rate nivået, eller bruker du fortsatt de ratene jeg har skrevet opp, hver gang du har uttalt deg til media..???? Regnestykket mitt kontra ditt ,spriker veldig sagt på en pen måte.. Gleder meg til neste "negative" utspill fra DnB/Jørgen ,for de vil komme det tør eg gi garantier på.. Rettskriving blir hoppet over, nå er det full fart med noe helt annet. Ha en strålende helg alle som en,du også Jørgen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
4 596
Selg
Antall
1 466
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 185 | - | - | ||
| 1 544 | - | - | ||
| 1 498 | - | - | ||
| 10 | - | - | ||
| 3 829 | - | - |
Høy
18,3VWAP
Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
VWAP
Høy
18,3Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
Meglerstatistikk
Fant ingen data
Kunder besøkte også
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 25. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
NY
4 dager siden50min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
| Kommende | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24. feb. 2026 |
| Historisk | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 27. nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26. aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 22. mai | |
| 2024 Q4-rapport | 25. feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26. nov. 2024 |
Data hentes fra FactSet, Quartr
0,5056 NOK/aksje
Ex-dag 11. des.
18,75 %Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 t sidenfor 1 t sidenHarper ligger dønn stille på høyt nivå, siste 7 uker; 2185-2182-2184-2184-2184-2184-2184 vitner om ekstremt god balanse mellom tilbud og etterspørsel.
- for 5 t siden · Endretfor 5 t siden · EndretGod morgen folkens , da får vi ta en liten titt på børsåpningen.(har fri idag).. Og det ser bra ut. Roboten bruker de vanlige små postene på 320 tallet Dagens magiske tall er 1251 aksjer. Den benytter foreløbig poster på 1000 tallet istedenfor på 3000 tallet. Spreaden var i noen sekunder oppe i hele 12 øre. Veldig skjeldent, men det forteller at det er veldig lite "frie " aksjer som er i omløp.. Strålende.... Bakdelen med dette er at "roboten" har muligheten til å senke kursen kjapt med 10 øre om den ønsker. Den sitter jo med nesten hele salgsiden/kjøpssiden på de 10 postene vi ser... Vi får se hva den gjør ,den styrer det meste idag.. Men hvis den skal ha flere aksjer ,ja da må den nok høyne kursen. Time will show.. Ha en strålende dag alle som en.
- for 19 t siden · Endretfor 19 t siden · EndretJa folkens . Helgen er snart over ,og en ny spennende børsuke venter. Jeg tenker som vanlig at ja da var nye dager seilt av de eminente gutta som seiler MPCC 's båter rundt på alle verdens hav. De er bare smått fantasikt flinke i mine øyne.. De seiler inn utbyttekroner til oss aksjonærer I MPCC hver eneste dag året rundt. La meg først si at den mannen som kom med denne uttalelsen. ER IKKE JØRGEN LIAN DNB/CAR ... . ..!!! Jeg har ført omtalt han som sjefsøkonom, det var muligens feil. Jeg har siden sett han omtalt som forvalter og sjefsinvestor i et stort finanshus her i Norge. Nå går vi litt tilbake i tid... I en artikkel rundt mars/april 2024 uttalte denne MANNEN at det er mulig at "utbyttemaskinen" MPCC ikke ville være istand til å utbetale utbytter I 2025....... Nå skal vi sette dette I riktig perspektiv. Den gangen låg New Contex indeksen på ca 760 poeng. Og overskriftene i norske økonomiske tidsskrifter var fulle av røde overskrifter i blokkbokstaver om all elendigheten som skulle komme innen containerfrakt ( formidlende). Men jeg lurte litt på MANNENS uttalelser.????? Ordreboken til MPCC var som idag fulltegnet nesten helt i 2år. Så alt kalkulator arbeid viste at ,han umulig kunne ha gjort kalkulator arbeidet... Jeg tok en papirlapp og skrev mannens navn med blokkbostaver og skrev INGEN UTBYTTER I 2025. Denne lappen hengte jeg på veggen ved utgangsdøra ,den ser jeg hver eneste dag når jeg går ut av huset. Jeg liker å starte dagen med et smil på leppene. Og jeg har faktiskt tenkt å lage lappen henge der etter nyttår også.... Når jeg legger sammen utbyttene jeg har fått idag 2025 er svaret slik. 0,94 kr+0,80kr +0,50 kr + 0,50 kr= 2,74 kr. Ja,ja, 2,74 kr =2,74 kr Og en "ekspert" er en "ekspert" som er helt menneskelig, enda alle tror de har så ufattelig med kunnskap-utstyr.... Sånn er verden og vil det bli. Men det er rat med det. Mauren dreper elefanten hvis de er mange nok. Det er udiskutabelt... Ha en fortsatt flott kveld alle som en.
- ·for 1 døgn siden · EndretEn måte å vurdere fremtiden for et selskap på, er om det gjør mange kommersielle "feil", individuelt oppfattet eller "allment" konstaterbart. Jeg utelater her på grov måte fraktmarkedet i sin helhet. Jeg mener ikke MPCC-ledelsen gjør mange feil. Så er spørsmålet hva aksjekursen gjør - det er kanskje best illustrert ved det gamle børsbildet om diligensen (selskapet) som kjører av gårde, og aksjekursen som en hund i et langt bånd. Noen ganger foran og noen ganger bak. Normalt fokuserer jeg ikke mye på ledelsen. Men i MPCCs tilfelle synes jeg det er lysende klart hva relevansen av ledelsen er her.
- for 1 døgn siden · Endretfor 1 døgn siden · EndretBeklager folkens,gårsdagens avslutning ble ganske hektisk. Så innlegget jeg lovte igår ,kommer her nå. Og overskriften får bli. Grunnen til DnB/JØRGEN LIAN sine evige negativitet mot MPCC.. Jeg har det veldig travelt idag også,så det blir en litt kortversjon Kan heller komme tilbake til emnet senere. Og grunnen til all negativiteten/skitpakkene er følgende i enkle trekk. For endel år tilbake så benyttet MPCC ,DNB som sin långiver .... Som de fleste vet er båter dyre ,og finansieringen gjelder miliard størrelser. Over år så snakker vi om renteutgifter for MPCC og renteinntekter i 100 millionersklassen for DnB... Når MPCC valgte å benytte andre finansierinsinstutisjoner så falt dette DnB veldig tung å akseptere. De ble kort sagt sinte og hevngjerrige. Og som mal for fremtiden ,ble nok ordren fra høyeste hold .... Dette firmaet skal vi ikke skrive noe positivt om. Helst skal vi /DnB komme med minst 1 helst 2 dårlige "omtaler " i løpet av siste uken før Q-rapporten kommer ut. Og her har de holdt planen.....virkelig. Men ettersom MPCC seiler videre med flotte resultater ,så har det blitt vanskeligere å finne "negativitet" om MPCC. Dere vet at jeg har antydet at JØRGEN LIAN ,snart er tom for negative vinklinger. Og at han vil si at båtene er malt med feil farge . Den uttalelsen har ennå ikke kommet,men den nærmer seg. Dagen før rapporten kom dette fra Jørgen. Selv om ordreboken for feeder fartøy er mindre enn den vi ser for hele det samlede kontainersegnentet har flåteveksten siden 2029 (regner med at han mener 2019) likevel vært på 30% i et marked hvor volumveksten har vært 10%... Her vil jeg gratulere Jørgen litt ,det tok bare 1,5 år å oppdage at ordreboken for feedere er liten i forhold til de større båttypene....Velkommen etter..alle oss andre. Så litt til bake til innlegget. Hvorfor sier han ikke bare at ordreboken for feeder klassen er fra 11 til 13%.???? Nei, det er dette med negativ omtale /forståelse . Hva leser tenker på forskjellen på 13% og 30% . Regner jeg med at alle skjønner..... Så skal vi komme til JØRGEN LIAN ,sin uttalte etter at rapporten kom ut. Når HAN uttaler at ratenes beløp og varighet er IMPONERENDE, da sier han egentlig. Dnb/( meg Jørgen) har tatt grundig feil på hva som har skjedd siden starten 2024 og frem til idag angående rate-nivå utviklingen innen feeder segmentet. Han sier det bare på en annen måte. Og er det EN person her på mediet,som tror på mannens uttalte økning på kursen på 3 til 5% på nyheten fra rapporten. Kan regnes inn. Og så til det mest artige , DnB/Car øker estimatet sitt fra 14,50 kr opp til 14,90 kr. Utifra rapporten. Den utregningen skulle jeg likt å se på, hvilke tall er benyttet JØRGEN ... Har du høynet rate nivået, eller bruker du fortsatt de ratene jeg har skrevet opp, hver gang du har uttalt deg til media..???? Regnestykket mitt kontra ditt ,spriker veldig sagt på en pen måte.. Gleder meg til neste "negative" utspill fra DnB/Jørgen ,for de vil komme det tør eg gi garantier på.. Rettskriving blir hoppet over, nå er det full fart med noe helt annet. Ha en strålende helg alle som en,du også Jørgen.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
4 596
Selg
Antall
1 466
Siste handler
| Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
|---|---|---|---|---|
| 185 | - | - | ||
| 1 544 | - | - | ||
| 1 498 | - | - | ||
| 10 | - | - | ||
| 3 829 | - | - |
Høy
18,3VWAP
Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
VWAP
Høy
18,3Lav
17,94OmsetningAntall
20,2 1 114 349
Meglerstatistikk
Fant ingen data






