Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

GomSpace Group

GomSpace Group

2026 Q1-rapport
51 dager siden

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
26. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
19. feb.
2025 Q2-rapport
27. aug. 2025
2024 Q4-rapport
14. feb. 2025
2024 Q3-rapport
31. okt. 2024

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 t siden
    ·
    International Business Time 26/6-26 Russland-Ukraina-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikasjon Ukrainas militær er nå avhengig av anslagsvis 100 000 satellittbaserte internetterminaler, noe som gjør det til en av verdens største brukere av kommunikasjonssystemer i lav jordbane (LEO) under krigstid. "Satellittkommunikasjon har blitt en avgjørende faktor for både sivilsamfunnet og nasjonal sikkerhet i krisetider," sa Dmytro Stetsenko, grunnlegger og administrerende direktør for det ukrainske satellittkommunikasjonsselskapet Stetman, i en samtale med International Business Times. Et av de mest ambisiøse initiativene er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikasjonskonstellasjon i lav jordbane som utvikles av Stetman i samarbeid med den danske satellittprodusenten GomSpace. Prosjektet forventes å starte med oppskytingen av UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 2 t siden · Endret
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX og her sakset fra artikkelen "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • for 3 t siden
    ·
    Jeg fikk en ganske arrogant og kontant tilbakemelding fra noen gjengangere her på forumet, da jeg for omtrent et år siden kom med en rekke observasjoner og betraktninger uten de rosenrøde brillene på. Jeg har selv vært i Gomspace i perioder - og er i den igjen. Jeg kan se et stort potensial og det er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedvurderer folk som saklig forholder seg til materialet, så pleier jeg å få en dårlig følelse. “Overkonfidens er en kraftig faktor som forårsaker markedsbobler. Når folk er selvsikre, har de en tendens til å ignorere risiko og fokusere kun på potensialet for enorme gevinster." Robert J. Shiller
    for 20 min siden
    ·
    Respekt Kloun
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    SpaceX skal inn i Russell 1000-indeksen i kveld, når det er over så tenker jeg at de øvrige rom-aksjene begynner å oppføre seg mer normalt. Her klippet fra AI "En MOC-kunngjøring (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den offisielle prosessen der indeksfond tvangskjøper massive mengder SpaceX-aksjer (SPCX) presist ved markedslukking i forbindelse med at selskapet tas opp i en større aksjeindeks.Dette er ekstremt relevant akkurat nå, da SpaceX nettopp i dag tas opp i Russell 1000-indeksen." MOC foregår visstnok de siste 10 minuttene før stengetid i det Amerikanske markedet, hvis man har tid og lyst så kan man nok se utsvingene i SpaceX og kanskje også i de andre Amerikanske rom-aksjene/ERF-ene, de Europeiske må vel vente til mandag, men hva vet jeg, spennende er det, synes jeg.
    for 21 t siden
    ·
    Er ikke ekspert, man kan selv lese her https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersøke selv 🙃 god helg til alle.
  • for 22 t siden · Endret
    ·
    Ja, takket være insiderkjøp før sommerferien...!
  • for 22 t siden
    Så har jeg doblet min lille portion her til en lidt mindre lille portion. Jeg er på lang bane her.
    for 21 t siden
    ·
    Hahahaha
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
51 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 t siden
    ·
    International Business Time 26/6-26 Russland-Ukraina-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikasjon Ukrainas militær er nå avhengig av anslagsvis 100 000 satellittbaserte internetterminaler, noe som gjør det til en av verdens største brukere av kommunikasjonssystemer i lav jordbane (LEO) under krigstid. "Satellittkommunikasjon har blitt en avgjørende faktor for både sivilsamfunnet og nasjonal sikkerhet i krisetider," sa Dmytro Stetsenko, grunnlegger og administrerende direktør for det ukrainske satellittkommunikasjonsselskapet Stetman, i en samtale med International Business Times. Et av de mest ambisiøse initiativene er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikasjonskonstellasjon i lav jordbane som utvikles av Stetman i samarbeid med den danske satellittprodusenten GomSpace. Prosjektet forventes å starte med oppskytingen av UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 2 t siden · Endret
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX og her sakset fra artikkelen "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • for 3 t siden
    ·
    Jeg fikk en ganske arrogant og kontant tilbakemelding fra noen gjengangere her på forumet, da jeg for omtrent et år siden kom med en rekke observasjoner og betraktninger uten de rosenrøde brillene på. Jeg har selv vært i Gomspace i perioder - og er i den igjen. Jeg kan se et stort potensial og det er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedvurderer folk som saklig forholder seg til materialet, så pleier jeg å få en dårlig følelse. “Overkonfidens er en kraftig faktor som forårsaker markedsbobler. Når folk er selvsikre, har de en tendens til å ignorere risiko og fokusere kun på potensialet for enorme gevinster." Robert J. Shiller
    for 20 min siden
    ·
    Respekt Kloun
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    SpaceX skal inn i Russell 1000-indeksen i kveld, når det er over så tenker jeg at de øvrige rom-aksjene begynner å oppføre seg mer normalt. Her klippet fra AI "En MOC-kunngjøring (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den offisielle prosessen der indeksfond tvangskjøper massive mengder SpaceX-aksjer (SPCX) presist ved markedslukking i forbindelse med at selskapet tas opp i en større aksjeindeks.Dette er ekstremt relevant akkurat nå, da SpaceX nettopp i dag tas opp i Russell 1000-indeksen." MOC foregår visstnok de siste 10 minuttene før stengetid i det Amerikanske markedet, hvis man har tid og lyst så kan man nok se utsvingene i SpaceX og kanskje også i de andre Amerikanske rom-aksjene/ERF-ene, de Europeiske må vel vente til mandag, men hva vet jeg, spennende er det, synes jeg.
    for 21 t siden
    ·
    Er ikke ekspert, man kan selv lese her https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersøke selv 🙃 god helg til alle.
  • for 22 t siden · Endret
    ·
    Ja, takket være insiderkjøp før sommerferien...!
  • for 22 t siden
    Så har jeg doblet min lille portion her til en lidt mindre lille portion. Jeg er på lang bane her.
    for 21 t siden
    ·
    Hahahaha
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
26. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
19. feb.
2025 Q2-rapport
27. aug. 2025
2024 Q4-rapport
14. feb. 2025
2024 Q3-rapport
31. okt. 2024

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
51 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
26. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
19. feb.
2025 Q2-rapport
27. aug. 2025
2024 Q4-rapport
14. feb. 2025
2024 Q3-rapport
31. okt. 2024

Relaterte produkter

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 2 t siden
    ·
    International Business Time 26/6-26 Russland-Ukraina-krigen er en prøve på fremtidens militære kommunikasjon Ukrainas militær er nå avhengig av anslagsvis 100 000 satellittbaserte internetterminaler, noe som gjør det til en av verdens største brukere av kommunikasjonssystemer i lav jordbane (LEO) under krigstid. "Satellittkommunikasjon har blitt en avgjørende faktor for både sivilsamfunnet og nasjonal sikkerhet i krisetider," sa Dmytro Stetsenko, grunnlegger og administrerende direktør for det ukrainske satellittkommunikasjonsselskapet Stetman, i en samtale med International Business Times. Et av de mest ambisiøse initiativene er UASAT LEO, en planlagt ukrainsk kommunikasjonskonstellasjon i lav jordbane som utvikles av Stetman i samarbeid med den danske satellittprodusenten GomSpace. Prosjektet forventes å starte med oppskytingen av UASAT-NANO i 2026. https://www.ibtimes.com/russia-ukraine-war-test-case-future-military-communications-3804630
    for 2 t siden · Endret
    ·
    Ut med Starlink/SpaceX og her sakset fra artikkelen "Fundamentally, three hundred satellites will be enough to achieve the maximum global coverage,"
  • for 3 t siden
    ·
    Jeg fikk en ganske arrogant og kontant tilbakemelding fra noen gjengangere her på forumet, da jeg for omtrent et år siden kom med en rekke observasjoner og betraktninger uten de rosenrøde brillene på. Jeg har selv vært i Gomspace i perioder - og er i den igjen. Jeg kan se et stort potensial og det er også gode takter. Men når en for stor minoritet overdøver og nedvurderer folk som saklig forholder seg til materialet, så pleier jeg å få en dårlig følelse. “Overkonfidens er en kraftig faktor som forårsaker markedsbobler. Når folk er selvsikre, har de en tendens til å ignorere risiko og fokusere kun på potensialet for enorme gevinster." Robert J. Shiller
    for 20 min siden
    ·
    Respekt Kloun
  • for 21 t siden · Endret
    ·
    SpaceX skal inn i Russell 1000-indeksen i kveld, når det er over så tenker jeg at de øvrige rom-aksjene begynner å oppføre seg mer normalt. Her klippet fra AI "En MOC-kunngjøring (Market-on-Close) i forhold til SpaceX refererer til den offisielle prosessen der indeksfond tvangskjøper massive mengder SpaceX-aksjer (SPCX) presist ved markedslukking i forbindelse med at selskapet tas opp i en større aksjeindeks.Dette er ekstremt relevant akkurat nå, da SpaceX nettopp i dag tas opp i Russell 1000-indeksen." MOC foregår visstnok de siste 10 minuttene før stengetid i det Amerikanske markedet, hvis man har tid og lyst så kan man nok se utsvingene i SpaceX og kanskje også i de andre Amerikanske rom-aksjene/ERF-ene, de Europeiske må vel vente til mandag, men hva vet jeg, spennende er det, synes jeg.
    for 21 t siden
    ·
    Er ikke ekspert, man kan selv lese her https://www.google.com/search?q=hvorfor+falder+rumsektoren+i+disse+dage%3F&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da-dk&client=safari&fbs=ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKbhdxSO8WgvTBi3efK567160IfY5SefnKxVdVn0Xh-BaCwWvj4Ww22_YG2BsHGCT2rZL7wSNg9WacMHHKXFK6AURQS-e7lMc90ZxFKKMwjv19rFEeNTRx9i-TacXlrIEB5DDzJsTRzB7bnS_9h7A7P-S5eG66-yPrwTRRzxsS_8PO4Xom&aep=10&ntc=1&mstk=AUtExfCRLMHALdFmDm2dOdzBWo-6iqpIfCKoXCln6W9O6u1SPKAXyE7Wp8RymdlCLwJFfp_MppNr5w7yDaUH9Q40y6M6GMff6bPAzZTSAPpFG7A_bsQ8Y1ANzfQZBdISeW5i_tqTBlJRzQS21efEN61mGZ6xLT3QjagVM_w&csuir=1&aioh=3&mq=hvad+er+MOC+annoncering&ved=2ahUKEwjD9qe5_aSVAxXPSfEDHWoBA1MQ7tASegQIABAR&mtid=JHs-auZd793Fzw_U2oygBg&udm=50#lfId=ChxjMe Eller undersøke selv 🙃 god helg til alle.
  • for 22 t siden · Endret
    ·
    Ja, takket være insiderkjøp før sommerferien...!
  • for 22 t siden
    Så har jeg doblet min lille portion her til en lidt mindre lille portion. Jeg er på lang bane her.
    for 21 t siden
    ·
    Hahahaha
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data