Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
Aksje
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
216,00EUR
−2,39% (−5,30)
Ved stenging
Høy220,10
Lav216,00
Omsetning
186,9 MEUR
Kvartalsrapport (Q2)
52 dager siden1t 19min
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,40 %
Direkteavkastning

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
220,1
VWAP
216,84
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838
VWAP
216,84
Høy
220,1
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    "Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann." 03/07/25 12:15:20 USA tar imot Kina - Mottaker Siemens MÜNCHEN (dpa-AFX) - Den amerikanske regjeringen sender et midlertidig signal om avspenning til Beijing i handelskonflikten med Kina - og hjelper dermed Siemens med å DE0007236101. Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann. Unnskyldning til kinesiske kunder Forkortelsen EDA står for "electronic design automation", som ifølge Siemens-nettstedet refererer til dataprogrammer og maskinvare, som brukes til utvikling, produksjon og testing integrerte kretser (IC), kretskort og andre elektroniske produkter. Dax DE0008469008 Group hadde utvidet sin ekspertise på dette området det siste tiåret, hovedsakelig gjennom oppkjøpet av det amerikanske selskapet Mentor Graphics. Siemens-kunngjøringen ble ledsaget av en unnskyldning til Kina: «Vi takker våre kunder for deres tålmodighet med å svare på endringene i det globale handelsmiljøet,» sa den korte uttalelsen. "Hvis dette har forårsaket noen ulempe, beklager vi dette ekstraordinært." Eksportrestriksjoner rammet også amerikanske selskaper EDA programvare og maskinvare er en del av Siemens' viktige forretningsområde Digital Industries. FDFA-eksportrestriksjonen var relatert til tvistene som administrasjonen til USAs president Donald Trump fører med Kina på flere nivåer. Dette hadde ikke bare påvirket Siemens, men også amerikanske selskaper. California-baserte Synopsis bekreftet også opphevelsen av restriksjonen i en uttalelse. Nyheter om Siemens AG https://www.boerse-frankfurt.de/news/USA-kommen-China-entgegen---Nutzniesser-Siemens-8379bb8a-9343-48f6-9b8c-fb3bf201bca9
  • 1. juli
    1. juli
    30/06/25 15:38:50 Siemens henter AI-eksperter fra Amazon MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har hentet inn en ledende ekspert fra Amazon US0231351067 for sine AI-applikasjoner. Fra 1. juli vil Vasi Philomin bli sjef for data og kunstig intelligens, kunngjorde den München-baserte gruppen. Tidligere var han visepresident for generativ AI hos Amazon. Før sin tid hos Amazon jobbet Philomin hos Philips NL0000009538. Han har en doktorgrad i informatikk og er ifølge Siemens innehaver av mer enn 100 amerikanske patenter. Gjennom årene har AI og IT spilt en stadig viktigere rolle for Siemens. Den siste tiden har andelen av disse transaksjonene økt kraftig, også takket være milliardoppkjøp. Senest hadde den digitale virksomheten en årlig omsetning på rundt 9,1 milliarder euro. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-holt-KI-Experten-von-Amazon-f43ef80d-55c3-4650-a9b0-3114ee9a32d1
  • 30. juni
    ·
    30. juni
    ·
    Nå er det på tide at Siemens skjerper seg, hvordan går det med ekspresslokomotivene, for eksempel? Det har vært ganske stille en stund, men en deltakelse i Tysklands storsatsing må snart falle på dem.
  • 30. juni · Endret
    30. juni · Endret
    4 dager gammel nyhet (dvs. natt til fredag), hentet fra den tyske børsen. Kjøpsanbefaling: Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: SIEMENS, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. 26/06/25 21:33:52 ANALYSE/Bank of America om infrastrukturpakken: Seks selskaper spesielt lovende NEW YORK - Bank of America forventer en rask start på multimilliardinfrastrukturpakken i Tyskland og ser seks spesielt lovende vinnere blant selskapene. Etter vedtakelsen av budsjettet og signaler for årene etterpå, kom de til den konklusjonen i en studie som var tilgjengelig på torsdag at infrastrukturutgiftene sannsynligvis vil utvikle seg raskere enn forventet de første årene. Fra den spesielle potten vil 37,2 milliarder euro allerede bli investert i 2025, og dette tallet kan stige til 57 til 60 milliarder i årene 2026 til 2029, heter det i studien. Dette er en indikasjon på at midlene fra pakken på 500 milliarder vil bli investert ganske tidlig. Tyskland vil bruke mye penger på jernbanetransport, men det er også øremerket midler til utdanning, boligbygging og digitalisering. Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: Siemens, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. Siemens genererte DE0007236101 15 prosent av omsetningen i Tyskland i fjor. Når det gjelder industrigruppen, nevnte ekspertene et vendepunkt i vekst og marginer i Digital Industries-divisjonen samt kontinuerlig porteføljeforbedring som hovedårsakene til deres kjøpsanbefaling. Men engasjementet for tysk jernbanetransport støtter dem også. Siemens Energy skrev DE000ENER6Y0 ni prosent av sine inntekter i Tyskland i fjor, men mottok 19 prosent av alle ordrer der. Eksperter forventer at energiteknologigruppen vil fortsette å generere en sterk kontantstrøm, men også en solid ytelse i vindkraftsektoren og en vei til høyere aksjonæravkastning. Hos Daimler Truck DE000DTR0CK8 ville tysk salg i 2024 vært rundt elleve prosent. Ekspertene forventer en gjenoppliving av lastebilbestillinger i EU, støttet av stimuleringstiltak, spesielt i byggebransjen. Restrukturering vil sannsynligvis også øke nyttekjøretøyprodusentens marginer, ifølge ekspertene. Hos Nordex DE000A0D6554 er den tyske andelen av omsetningen i 2024 spesielt høy på 22 prosent. De tror at ordremomentum i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA) vil støtte vindkraftspesialistens vekst og drive marginforbedringene. Dette gjelder spesielt i Tyskland. Kion DE000KGX8881 og Jungheinrich DE0006219934 også oppnådd høyt salg i Tyskland i 2024 på henholdsvis 18 og 22 prosent. De to leverandørene av lagerutstyr er sterkt knyttet til økende investeringer i tysk økonomi. I følge "kjøp"-vurderingen forventer Bank of America at aksjen vil gi en totalavkastning på minst 10 prosent fra kursgevinster og utbytte innen 12 måneder. Analyserer Institute Bank of America. Første distribusjon av den opprinnelige studien: 26.06.2025 / 00:30 / CEST https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-Bofa-zum-Infrastrukturpaket-Sechs-Unternehmen-besonders-chancenreich-1c331cfd-daa4-4a69-95f8-0b0aa5199727
  • 30. juni
    30. juni
    29.06.25 14:12:04 Testtog kjører 405 km/t mellom Erfurt og Leipzig ERFURT/LEIPZIG/BERLIN (dpa-AFX) - Deutsche Bahn og Siemens DE0007236101 har testet et nytt høyhastighetstog fra den München-baserte togprodusenten på ruten mellom Erfurt og Leipzig/Halle. Den såkalte Velaro Novo nådde hastigheter på rundt 405 kilometer i timen, ifølge jernbanen. Dette var rekord for denne ruten, sa en talskvinne for jernbanen. En midtvogn på den nye togplattformen utstyrt med måleteknologi ble brukt til testen. Den ble trukket av et ICE-lokomotiv som kan nå disse høye hastighetene. "Testkjøringene gir oss viktig innsikt for renovering og vedlikehold av høyhastighetslinjer samt teknisk utvikling av høyhastighetstog og kommer dermed også passasjerene til gode," sa Philipp Nagl, leder for jernbaneinfrastrukturdatterselskapet DB InfragGo. For Siemens er det derimot også en viktig test av den nye togteknologien. Bruk i vanlig drift fortsatt åpen Velaro Novo har ennå ikke blitt brukt i vanlig drift. Dagens ICE-tog fra Deutsche Bahn er basert på tidligere Velaro-generasjoner. I hvilken form og når Novo vil bli satt på skinnene i Tyskland er åpent. Teknisk sett er det ikke noe problem for de fleste av jernbanens ICE-tog å kjøre raskere enn 300 kilometer i timen. Bare ICE 4 klarer ikke mer enn 265 km/t. Men faktisk, gitt de korte avstandene mellom stasjoner i Tyskland og det ofte falleferdige og overbelastede jernbanenettet, er det sjelden at kjøretøyene kjører så fort. Linjen mellom Erfurt og Leipzig ble satt i drift i 2015 og er designet for denne hastigheten. Den er fortsatt i veldig god stand, kunngjorde jernbanen. Ifølge jernbanens talskvinne var den høyeste hastigheten som ble kjørt der så langt rundt 333 kilometer i timen. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Testzug-faehrt-Tempo-405-zwischen-Erfurt-und-Leipzig-b97e2a40-4b36-4ccb-a266-fd44d5db47cb
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q2)
52 dager siden1t 19min
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,40 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    "Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann." 03/07/25 12:15:20 USA tar imot Kina - Mottaker Siemens MÜNCHEN (dpa-AFX) - Den amerikanske regjeringen sender et midlertidig signal om avspenning til Beijing i handelskonflikten med Kina - og hjelper dermed Siemens med å DE0007236101. Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann. Unnskyldning til kinesiske kunder Forkortelsen EDA står for "electronic design automation", som ifølge Siemens-nettstedet refererer til dataprogrammer og maskinvare, som brukes til utvikling, produksjon og testing integrerte kretser (IC), kretskort og andre elektroniske produkter. Dax DE0008469008 Group hadde utvidet sin ekspertise på dette området det siste tiåret, hovedsakelig gjennom oppkjøpet av det amerikanske selskapet Mentor Graphics. Siemens-kunngjøringen ble ledsaget av en unnskyldning til Kina: «Vi takker våre kunder for deres tålmodighet med å svare på endringene i det globale handelsmiljøet,» sa den korte uttalelsen. "Hvis dette har forårsaket noen ulempe, beklager vi dette ekstraordinært." Eksportrestriksjoner rammet også amerikanske selskaper EDA programvare og maskinvare er en del av Siemens' viktige forretningsområde Digital Industries. FDFA-eksportrestriksjonen var relatert til tvistene som administrasjonen til USAs president Donald Trump fører med Kina på flere nivåer. Dette hadde ikke bare påvirket Siemens, men også amerikanske selskaper. California-baserte Synopsis bekreftet også opphevelsen av restriksjonen i en uttalelse. Nyheter om Siemens AG https://www.boerse-frankfurt.de/news/USA-kommen-China-entgegen---Nutzniesser-Siemens-8379bb8a-9343-48f6-9b8c-fb3bf201bca9
  • 1. juli
    1. juli
    30/06/25 15:38:50 Siemens henter AI-eksperter fra Amazon MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har hentet inn en ledende ekspert fra Amazon US0231351067 for sine AI-applikasjoner. Fra 1. juli vil Vasi Philomin bli sjef for data og kunstig intelligens, kunngjorde den München-baserte gruppen. Tidligere var han visepresident for generativ AI hos Amazon. Før sin tid hos Amazon jobbet Philomin hos Philips NL0000009538. Han har en doktorgrad i informatikk og er ifølge Siemens innehaver av mer enn 100 amerikanske patenter. Gjennom årene har AI og IT spilt en stadig viktigere rolle for Siemens. Den siste tiden har andelen av disse transaksjonene økt kraftig, også takket være milliardoppkjøp. Senest hadde den digitale virksomheten en årlig omsetning på rundt 9,1 milliarder euro. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-holt-KI-Experten-von-Amazon-f43ef80d-55c3-4650-a9b0-3114ee9a32d1
  • 30. juni
    ·
    30. juni
    ·
    Nå er det på tide at Siemens skjerper seg, hvordan går det med ekspresslokomotivene, for eksempel? Det har vært ganske stille en stund, men en deltakelse i Tysklands storsatsing må snart falle på dem.
  • 30. juni · Endret
    30. juni · Endret
    4 dager gammel nyhet (dvs. natt til fredag), hentet fra den tyske børsen. Kjøpsanbefaling: Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: SIEMENS, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. 26/06/25 21:33:52 ANALYSE/Bank of America om infrastrukturpakken: Seks selskaper spesielt lovende NEW YORK - Bank of America forventer en rask start på multimilliardinfrastrukturpakken i Tyskland og ser seks spesielt lovende vinnere blant selskapene. Etter vedtakelsen av budsjettet og signaler for årene etterpå, kom de til den konklusjonen i en studie som var tilgjengelig på torsdag at infrastrukturutgiftene sannsynligvis vil utvikle seg raskere enn forventet de første årene. Fra den spesielle potten vil 37,2 milliarder euro allerede bli investert i 2025, og dette tallet kan stige til 57 til 60 milliarder i årene 2026 til 2029, heter det i studien. Dette er en indikasjon på at midlene fra pakken på 500 milliarder vil bli investert ganske tidlig. Tyskland vil bruke mye penger på jernbanetransport, men det er også øremerket midler til utdanning, boligbygging og digitalisering. Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: Siemens, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. Siemens genererte DE0007236101 15 prosent av omsetningen i Tyskland i fjor. Når det gjelder industrigruppen, nevnte ekspertene et vendepunkt i vekst og marginer i Digital Industries-divisjonen samt kontinuerlig porteføljeforbedring som hovedårsakene til deres kjøpsanbefaling. Men engasjementet for tysk jernbanetransport støtter dem også. Siemens Energy skrev DE000ENER6Y0 ni prosent av sine inntekter i Tyskland i fjor, men mottok 19 prosent av alle ordrer der. Eksperter forventer at energiteknologigruppen vil fortsette å generere en sterk kontantstrøm, men også en solid ytelse i vindkraftsektoren og en vei til høyere aksjonæravkastning. Hos Daimler Truck DE000DTR0CK8 ville tysk salg i 2024 vært rundt elleve prosent. Ekspertene forventer en gjenoppliving av lastebilbestillinger i EU, støttet av stimuleringstiltak, spesielt i byggebransjen. Restrukturering vil sannsynligvis også øke nyttekjøretøyprodusentens marginer, ifølge ekspertene. Hos Nordex DE000A0D6554 er den tyske andelen av omsetningen i 2024 spesielt høy på 22 prosent. De tror at ordremomentum i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA) vil støtte vindkraftspesialistens vekst og drive marginforbedringene. Dette gjelder spesielt i Tyskland. Kion DE000KGX8881 og Jungheinrich DE0006219934 også oppnådd høyt salg i Tyskland i 2024 på henholdsvis 18 og 22 prosent. De to leverandørene av lagerutstyr er sterkt knyttet til økende investeringer i tysk økonomi. I følge "kjøp"-vurderingen forventer Bank of America at aksjen vil gi en totalavkastning på minst 10 prosent fra kursgevinster og utbytte innen 12 måneder. Analyserer Institute Bank of America. Første distribusjon av den opprinnelige studien: 26.06.2025 / 00:30 / CEST https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-Bofa-zum-Infrastrukturpaket-Sechs-Unternehmen-besonders-chancenreich-1c331cfd-daa4-4a69-95f8-0b0aa5199727
  • 30. juni
    30. juni
    29.06.25 14:12:04 Testtog kjører 405 km/t mellom Erfurt og Leipzig ERFURT/LEIPZIG/BERLIN (dpa-AFX) - Deutsche Bahn og Siemens DE0007236101 har testet et nytt høyhastighetstog fra den München-baserte togprodusenten på ruten mellom Erfurt og Leipzig/Halle. Den såkalte Velaro Novo nådde hastigheter på rundt 405 kilometer i timen, ifølge jernbanen. Dette var rekord for denne ruten, sa en talskvinne for jernbanen. En midtvogn på den nye togplattformen utstyrt med måleteknologi ble brukt til testen. Den ble trukket av et ICE-lokomotiv som kan nå disse høye hastighetene. "Testkjøringene gir oss viktig innsikt for renovering og vedlikehold av høyhastighetslinjer samt teknisk utvikling av høyhastighetstog og kommer dermed også passasjerene til gode," sa Philipp Nagl, leder for jernbaneinfrastrukturdatterselskapet DB InfragGo. For Siemens er det derimot også en viktig test av den nye togteknologien. Bruk i vanlig drift fortsatt åpen Velaro Novo har ennå ikke blitt brukt i vanlig drift. Dagens ICE-tog fra Deutsche Bahn er basert på tidligere Velaro-generasjoner. I hvilken form og når Novo vil bli satt på skinnene i Tyskland er åpent. Teknisk sett er det ikke noe problem for de fleste av jernbanens ICE-tog å kjøre raskere enn 300 kilometer i timen. Bare ICE 4 klarer ikke mer enn 265 km/t. Men faktisk, gitt de korte avstandene mellom stasjoner i Tyskland og det ofte falleferdige og overbelastede jernbanenettet, er det sjelden at kjøretøyene kjører så fort. Linjen mellom Erfurt og Leipzig ble satt i drift i 2015 og er designet for denne hastigheten. Den er fortsatt i veldig god stand, kunngjorde jernbanen. Ifølge jernbanens talskvinne var den høyeste hastigheten som ble kjørt der så langt rundt 333 kilometer i timen. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Testzug-faehrt-Tempo-405-zwischen-Erfurt-und-Leipzig-b97e2a40-4b36-4ccb-a266-fd44d5db47cb
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
220,1
VWAP
216,84
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838
VWAP
216,84
Høy
220,1
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
Kvartalsrapport (Q2)
52 dager siden1t 19min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
2025 Kvartalsrapport (Q3)
7. aug.
Historisk
2025 Kvartalsrapport (Q2)15. mai
2025 Kvartalsrapport (Q1)13. feb.
2025 Generalforsamling13. feb.
2024 Årsrapport3. des. 2024
2024 Kvartalsrapport (Q4)14. nov. 2024
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater
5,20 EUR/aksje
Siste utbytte
2,40 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • for 1 døgn siden
    for 1 døgn siden
    "Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann." 03/07/25 12:15:20 USA tar imot Kina - Mottaker Siemens MÜNCHEN (dpa-AFX) - Den amerikanske regjeringen sender et midlertidig signal om avspenning til Beijing i handelskonflikten med Kina - og hjelper dermed Siemens med å DE0007236101. Den München-baserte teknologigruppen bekreftet at det amerikanske handelsdepartementets industrimyndighet har opphevet en eksportkontrollbegrensning på programvare og teknologi for automatisert brikkedesign (EDA) som ble innført i slutten av mai. Siemens har gjenopptatt salg og kundeservice for kinesiske kunder av de aktuelle produktene, ifølge en talsmann. Unnskyldning til kinesiske kunder Forkortelsen EDA står for "electronic design automation", som ifølge Siemens-nettstedet refererer til dataprogrammer og maskinvare, som brukes til utvikling, produksjon og testing integrerte kretser (IC), kretskort og andre elektroniske produkter. Dax DE0008469008 Group hadde utvidet sin ekspertise på dette området det siste tiåret, hovedsakelig gjennom oppkjøpet av det amerikanske selskapet Mentor Graphics. Siemens-kunngjøringen ble ledsaget av en unnskyldning til Kina: «Vi takker våre kunder for deres tålmodighet med å svare på endringene i det globale handelsmiljøet,» sa den korte uttalelsen. "Hvis dette har forårsaket noen ulempe, beklager vi dette ekstraordinært." Eksportrestriksjoner rammet også amerikanske selskaper EDA programvare og maskinvare er en del av Siemens' viktige forretningsområde Digital Industries. FDFA-eksportrestriksjonen var relatert til tvistene som administrasjonen til USAs president Donald Trump fører med Kina på flere nivåer. Dette hadde ikke bare påvirket Siemens, men også amerikanske selskaper. California-baserte Synopsis bekreftet også opphevelsen av restriksjonen i en uttalelse. Nyheter om Siemens AG https://www.boerse-frankfurt.de/news/USA-kommen-China-entgegen---Nutzniesser-Siemens-8379bb8a-9343-48f6-9b8c-fb3bf201bca9
  • 1. juli
    1. juli
    30/06/25 15:38:50 Siemens henter AI-eksperter fra Amazon MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har hentet inn en ledende ekspert fra Amazon US0231351067 for sine AI-applikasjoner. Fra 1. juli vil Vasi Philomin bli sjef for data og kunstig intelligens, kunngjorde den München-baserte gruppen. Tidligere var han visepresident for generativ AI hos Amazon. Før sin tid hos Amazon jobbet Philomin hos Philips NL0000009538. Han har en doktorgrad i informatikk og er ifølge Siemens innehaver av mer enn 100 amerikanske patenter. Gjennom årene har AI og IT spilt en stadig viktigere rolle for Siemens. Den siste tiden har andelen av disse transaksjonene økt kraftig, også takket være milliardoppkjøp. Senest hadde den digitale virksomheten en årlig omsetning på rundt 9,1 milliarder euro. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-holt-KI-Experten-von-Amazon-f43ef80d-55c3-4650-a9b0-3114ee9a32d1
  • 30. juni
    ·
    30. juni
    ·
    Nå er det på tide at Siemens skjerper seg, hvordan går det med ekspresslokomotivene, for eksempel? Det har vært ganske stille en stund, men en deltakelse i Tysklands storsatsing må snart falle på dem.
  • 30. juni · Endret
    30. juni · Endret
    4 dager gammel nyhet (dvs. natt til fredag), hentet fra den tyske børsen. Kjøpsanbefaling: Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: SIEMENS, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. 26/06/25 21:33:52 ANALYSE/Bank of America om infrastrukturpakken: Seks selskaper spesielt lovende NEW YORK - Bank of America forventer en rask start på multimilliardinfrastrukturpakken i Tyskland og ser seks spesielt lovende vinnere blant selskapene. Etter vedtakelsen av budsjettet og signaler for årene etterpå, kom de til den konklusjonen i en studie som var tilgjengelig på torsdag at infrastrukturutgiftene sannsynligvis vil utvikle seg raskere enn forventet de første årene. Fra den spesielle potten vil 37,2 milliarder euro allerede bli investert i 2025, og dette tallet kan stige til 57 til 60 milliarder i årene 2026 til 2029, heter det i studien. Dette er en indikasjon på at midlene fra pakken på 500 milliarder vil bli investert ganske tidlig. Tyskland vil bruke mye penger på jernbanetransport, men det er også øremerket midler til utdanning, boligbygging og digitalisering. Ved utvelgelsen av profitører styres ekspertene tett av salgsavhengigheten til Tyskland, som er DE000A0D6554 spesielt høy for selskapene Ariston, Knorr Bremse og Nordex. Teamet ledet av analytiker Benjamin Heelan listet imidlertid opp seks lovende selskaper med mer detaljerte forklaringer, som alle anbefales for kjøp: Siemens, Siemens Energy, Daimler Truck, Nordex, Kion og Jungheinrich. Siemens genererte DE0007236101 15 prosent av omsetningen i Tyskland i fjor. Når det gjelder industrigruppen, nevnte ekspertene et vendepunkt i vekst og marginer i Digital Industries-divisjonen samt kontinuerlig porteføljeforbedring som hovedårsakene til deres kjøpsanbefaling. Men engasjementet for tysk jernbanetransport støtter dem også. Siemens Energy skrev DE000ENER6Y0 ni prosent av sine inntekter i Tyskland i fjor, men mottok 19 prosent av alle ordrer der. Eksperter forventer at energiteknologigruppen vil fortsette å generere en sterk kontantstrøm, men også en solid ytelse i vindkraftsektoren og en vei til høyere aksjonæravkastning. Hos Daimler Truck DE000DTR0CK8 ville tysk salg i 2024 vært rundt elleve prosent. Ekspertene forventer en gjenoppliving av lastebilbestillinger i EU, støttet av stimuleringstiltak, spesielt i byggebransjen. Restrukturering vil sannsynligvis også øke nyttekjøretøyprodusentens marginer, ifølge ekspertene. Hos Nordex DE000A0D6554 er den tyske andelen av omsetningen i 2024 spesielt høy på 22 prosent. De tror at ordremomentum i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA) vil støtte vindkraftspesialistens vekst og drive marginforbedringene. Dette gjelder spesielt i Tyskland. Kion DE000KGX8881 og Jungheinrich DE0006219934 også oppnådd høyt salg i Tyskland i 2024 på henholdsvis 18 og 22 prosent. De to leverandørene av lagerutstyr er sterkt knyttet til økende investeringer i tysk økonomi. I følge "kjøp"-vurderingen forventer Bank of America at aksjen vil gi en totalavkastning på minst 10 prosent fra kursgevinster og utbytte innen 12 måneder. Analyserer Institute Bank of America. Første distribusjon av den opprinnelige studien: 26.06.2025 / 00:30 / CEST https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-Bofa-zum-Infrastrukturpaket-Sechs-Unternehmen-besonders-chancenreich-1c331cfd-daa4-4a69-95f8-0b0aa5199727
  • 30. juni
    30. juni
    29.06.25 14:12:04 Testtog kjører 405 km/t mellom Erfurt og Leipzig ERFURT/LEIPZIG/BERLIN (dpa-AFX) - Deutsche Bahn og Siemens DE0007236101 har testet et nytt høyhastighetstog fra den München-baserte togprodusenten på ruten mellom Erfurt og Leipzig/Halle. Den såkalte Velaro Novo nådde hastigheter på rundt 405 kilometer i timen, ifølge jernbanen. Dette var rekord for denne ruten, sa en talskvinne for jernbanen. En midtvogn på den nye togplattformen utstyrt med måleteknologi ble brukt til testen. Den ble trukket av et ICE-lokomotiv som kan nå disse høye hastighetene. "Testkjøringene gir oss viktig innsikt for renovering og vedlikehold av høyhastighetslinjer samt teknisk utvikling av høyhastighetstog og kommer dermed også passasjerene til gode," sa Philipp Nagl, leder for jernbaneinfrastrukturdatterselskapet DB InfragGo. For Siemens er det derimot også en viktig test av den nye togteknologien. Bruk i vanlig drift fortsatt åpen Velaro Novo har ennå ikke blitt brukt i vanlig drift. Dagens ICE-tog fra Deutsche Bahn er basert på tidligere Velaro-generasjoner. I hvilken form og når Novo vil bli satt på skinnene i Tyskland er åpent. Teknisk sett er det ikke noe problem for de fleste av jernbanens ICE-tog å kjøre raskere enn 300 kilometer i timen. Bare ICE 4 klarer ikke mer enn 265 km/t. Men faktisk, gitt de korte avstandene mellom stasjoner i Tyskland og det ofte falleferdige og overbelastede jernbanenettet, er det sjelden at kjøretøyene kjører så fort. Linjen mellom Erfurt og Leipzig ble satt i drift i 2015 og er designet for denne hastigheten. Den er fortsatt i veldig god stand, kunngjorde jernbanen. Ifølge jernbanens talskvinne var den høyeste hastigheten som ble kjørt der så langt rundt 333 kilometer i timen. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Testzug-faehrt-Tempo-405-zwischen-Erfurt-und-Leipzig-b97e2a40-4b36-4ccb-a266-fd44d5db47cb
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

GermanyXetra
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Høy
220,1
VWAP
216,84
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838
VWAP
216,84
Høy
220,1
Lav
216
OmsetningAntall
186,9 861 838

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data