Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

Wilh. Wilhelmsen Holding ser. B

Wilh. Wilhelmsen Holding ser. B

Vi fant ingen data.
2026 Q1-rapport

Kun PDF

50 dager siden
20,00 NOK/aksje
Siste utbytte
5,13%Direkteavkastning

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
6. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
5. nov. 2025
2025 Q2-rapport
14. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 8 t siden
    A aksjen er mye mer verdt enn B aksjen. Merkelig i dette selskapet da ALT er bestemt av familiens overhode. B aksjen gir jo mye bedre aksjeutbytte prosentvis.
    Eneste rasjonelle svar er at B aksjen er mindre likvid og at den f.eks. da kan belånes mindre enn A aksjen - det tilsier noe lavere pris. Stemmeretten er “null verd” i mine øyne med dagens situasjon.
  • 17. juni · Endret
    Det har tidligere vært diskutert forskjellen mellom WWI og WWIB. Denne har økt over tid og særlig det siste året har den økt betydelig. Jeg laget meg en enkel tabell basert på forholdstallet WWI/WWIB på ulike tidspunkter: Juni -22 1,00 Juni - 23 1,06 Juni - 24 1,04 Juni - 25 1,04 Des. -25 1,09 Juni -26 1,145 Personlig tenker jeg vel at 4-6% premie for stemmerett og noe mer likviditet i hovedaksjen, er OK. Når forskjellen nå er oppe i 14-15% valgte jeg å bytte halve beholdningen av hovedaksjer med B-aksjer. Så lenge denne prisforskjellen holder seg, tenker jeg også at ytterligere kjøp vil bli gjort i B-aksjen.
    for 2 døgn siden
    Verdien av å kunne stemme her er reelt sett tilnærmet null. Du må stole på Thomas W som har full kontroll med over 50% av stemmene. Med tilbakekjøpene av aksjer øker andelen han kontrollerere. Det skulle vel egentlig tilsi mindre prisdifferansen basert på sunn fornuft.  B aksjen fremstår for øvrig fortsatt billig i forhold til underliggende verdier. Bare aksjene i WAWI utgjør nå ca 500 NOK pr WWI / WWIB aksje. Legg til GLOVIS aksjer, NorSea Group (ink CCB eierandel), EDDA Wind andel, REACH Subsea. Quebe aksjer….. Fort mer enn 1000 NOK. Når det gjelder likvider blir 2026 spesielt…. Med salget av skip og likvidering av EDDA aksjene frigjøres ca 200 MUSD og i tillegg får man ca 100 MUSD for QUEBE aksjene med betaling i Q3. Disse to alene  utgjør ca 75 NOK i frigjorte midler i år pr WWI aksje, legg til 160 mnok i utbytte til høsten fra WAWI (35 nok pr WWI aksje) og ca 35 MUSD i utbytte på GLOVIS i Q2 (7-8 NOK pr aksje). Legg så  til finansinvesteringer og cash på oppunder 600 MUSD pr 31.03 og man har nærmere 1000 MUSD i likvider. Da har vi ikke tatt med cash fra Maritime Service og New Energy…. TW må virkelig finne på noe nytt eller øke utbyttene kraftig om de ikke skal bli “bank for aksjonærene”…. Hjelper ikke særlig mye med tilbakekjøpet til ca 50 MUSD med disse summene inn….  De er også netto gjeldfrie må vite :-)   
  • 15. juni
    Denne skulle d stige ifølge analytikerne og meg, men hva skjer her a? Noen som veit?
    16. juni
    Aksjer svinger. Kjøpere og selgere. Alt er som normalt spør du meg:) Syns du det blir for billig får du kjøpe mer og nyte når det går opp igjen
  • 13. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    Da kan de vell bare kjøpe på det åpne markedet? Eller er dette kun for å kjøpe gedigne blokker?
  • 15. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    ·
    Jeg synes 1 120 NOK er en rettferdig pris for et holdingselskap som WWI. Jeg tilbød 1 000 NOK fordi jeg anvendte en liten rabatt for de manglende stemmerettighetene og en viss usikkerhet i shippingindustrien. Mine beregninger er basert på den siste kvartalsrapportens EPS på 2.68 USD. Hvis du annualiserer det ved å multiplisere det med fire, er P/E for WWI B-serien omtrent 6.41 og P/B er 0.74. For banknæringen brukte jeg fem sammenlignbare banker og ett fondselskap: Nordea, Arion Bank, SpareBank, DNB, Blue Owl (fondselskap), og Danske Bank fordi WWI er et holdingselskap og deres forretningsmodellrisiko er lik. Jeg mener at produktet av P/E og P/B er en nyttig metrikk; hvis P/E * P/B er 15 eller mindre, indikerer min modell en verdi på 1 120 NOK for WWI. WWIs andel i Wallenius Wilhelmsen ser også undervurdert ut for meg. Wallenius Wilhelmsen skiller seg fra andre rederier fordi det sikrer langsiktige kontrakter, og jeg tror det har sterkt potensial fra asiatisk bilimport til Europa. Basert på den siste kvartalsrapporten er Wallenius Wilhelmsens fremadrettede P/E og P/B henholdsvis omtrent 8.87 og 1.64. WWI har også betydelig egenkapital i forhold til gjelden. Avslutningsvis mener jeg at markedet overvekter generell usikkerhet i shippingindustrien når WWI prises. Den beste handlingen ledelsen kunne ta ville være et tilbakekjøp av egne aksjer, siden selskapet fremstår undervurdert på tvers av nøkkelindikatorer.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

50 dager siden
20,00 NOK/aksje
Siste utbytte
5,13%Direkteavkastning

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 8 t siden
    A aksjen er mye mer verdt enn B aksjen. Merkelig i dette selskapet da ALT er bestemt av familiens overhode. B aksjen gir jo mye bedre aksjeutbytte prosentvis.
    Eneste rasjonelle svar er at B aksjen er mindre likvid og at den f.eks. da kan belånes mindre enn A aksjen - det tilsier noe lavere pris. Stemmeretten er “null verd” i mine øyne med dagens situasjon.
  • 17. juni · Endret
    Det har tidligere vært diskutert forskjellen mellom WWI og WWIB. Denne har økt over tid og særlig det siste året har den økt betydelig. Jeg laget meg en enkel tabell basert på forholdstallet WWI/WWIB på ulike tidspunkter: Juni -22 1,00 Juni - 23 1,06 Juni - 24 1,04 Juni - 25 1,04 Des. -25 1,09 Juni -26 1,145 Personlig tenker jeg vel at 4-6% premie for stemmerett og noe mer likviditet i hovedaksjen, er OK. Når forskjellen nå er oppe i 14-15% valgte jeg å bytte halve beholdningen av hovedaksjer med B-aksjer. Så lenge denne prisforskjellen holder seg, tenker jeg også at ytterligere kjøp vil bli gjort i B-aksjen.
    for 2 døgn siden
    Verdien av å kunne stemme her er reelt sett tilnærmet null. Du må stole på Thomas W som har full kontroll med over 50% av stemmene. Med tilbakekjøpene av aksjer øker andelen han kontrollerere. Det skulle vel egentlig tilsi mindre prisdifferansen basert på sunn fornuft.  B aksjen fremstår for øvrig fortsatt billig i forhold til underliggende verdier. Bare aksjene i WAWI utgjør nå ca 500 NOK pr WWI / WWIB aksje. Legg til GLOVIS aksjer, NorSea Group (ink CCB eierandel), EDDA Wind andel, REACH Subsea. Quebe aksjer….. Fort mer enn 1000 NOK. Når det gjelder likvider blir 2026 spesielt…. Med salget av skip og likvidering av EDDA aksjene frigjøres ca 200 MUSD og i tillegg får man ca 100 MUSD for QUEBE aksjene med betaling i Q3. Disse to alene  utgjør ca 75 NOK i frigjorte midler i år pr WWI aksje, legg til 160 mnok i utbytte til høsten fra WAWI (35 nok pr WWI aksje) og ca 35 MUSD i utbytte på GLOVIS i Q2 (7-8 NOK pr aksje). Legg så  til finansinvesteringer og cash på oppunder 600 MUSD pr 31.03 og man har nærmere 1000 MUSD i likvider. Da har vi ikke tatt med cash fra Maritime Service og New Energy…. TW må virkelig finne på noe nytt eller øke utbyttene kraftig om de ikke skal bli “bank for aksjonærene”…. Hjelper ikke særlig mye med tilbakekjøpet til ca 50 MUSD med disse summene inn….  De er også netto gjeldfrie må vite :-)   
  • 15. juni
    Denne skulle d stige ifølge analytikerne og meg, men hva skjer her a? Noen som veit?
    16. juni
    Aksjer svinger. Kjøpere og selgere. Alt er som normalt spør du meg:) Syns du det blir for billig får du kjøpe mer og nyte når det går opp igjen
  • 13. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    Da kan de vell bare kjøpe på det åpne markedet? Eller er dette kun for å kjøpe gedigne blokker?
  • 15. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    ·
    Jeg synes 1 120 NOK er en rettferdig pris for et holdingselskap som WWI. Jeg tilbød 1 000 NOK fordi jeg anvendte en liten rabatt for de manglende stemmerettighetene og en viss usikkerhet i shippingindustrien. Mine beregninger er basert på den siste kvartalsrapportens EPS på 2.68 USD. Hvis du annualiserer det ved å multiplisere det med fire, er P/E for WWI B-serien omtrent 6.41 og P/B er 0.74. For banknæringen brukte jeg fem sammenlignbare banker og ett fondselskap: Nordea, Arion Bank, SpareBank, DNB, Blue Owl (fondselskap), og Danske Bank fordi WWI er et holdingselskap og deres forretningsmodellrisiko er lik. Jeg mener at produktet av P/E og P/B er en nyttig metrikk; hvis P/E * P/B er 15 eller mindre, indikerer min modell en verdi på 1 120 NOK for WWI. WWIs andel i Wallenius Wilhelmsen ser også undervurdert ut for meg. Wallenius Wilhelmsen skiller seg fra andre rederier fordi det sikrer langsiktige kontrakter, og jeg tror det har sterkt potensial fra asiatisk bilimport til Europa. Basert på den siste kvartalsrapporten er Wallenius Wilhelmsens fremadrettede P/E og P/B henholdsvis omtrent 8.87 og 1.64. WWI har også betydelig egenkapital i forhold til gjelden. Avslutningsvis mener jeg at markedet overvekter generell usikkerhet i shippingindustrien når WWI prises. Den beste handlingen ledelsen kunne ta ville være et tilbakekjøp av egne aksjer, siden selskapet fremstår undervurdert på tvers av nøkkelindikatorer.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
6. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
5. nov. 2025
2025 Q2-rapport
14. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport

Kun PDF

50 dager siden

Nyheter

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
6. mai
2025 Q4-rapport
12. feb.
2025 Q3-rapport
5. nov. 2025
2025 Q2-rapport
14. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

20,00 NOK/aksje
Siste utbytte
5,13%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 8 t siden
    A aksjen er mye mer verdt enn B aksjen. Merkelig i dette selskapet da ALT er bestemt av familiens overhode. B aksjen gir jo mye bedre aksjeutbytte prosentvis.
    Eneste rasjonelle svar er at B aksjen er mindre likvid og at den f.eks. da kan belånes mindre enn A aksjen - det tilsier noe lavere pris. Stemmeretten er “null verd” i mine øyne med dagens situasjon.
  • 17. juni · Endret
    Det har tidligere vært diskutert forskjellen mellom WWI og WWIB. Denne har økt over tid og særlig det siste året har den økt betydelig. Jeg laget meg en enkel tabell basert på forholdstallet WWI/WWIB på ulike tidspunkter: Juni -22 1,00 Juni - 23 1,06 Juni - 24 1,04 Juni - 25 1,04 Des. -25 1,09 Juni -26 1,145 Personlig tenker jeg vel at 4-6% premie for stemmerett og noe mer likviditet i hovedaksjen, er OK. Når forskjellen nå er oppe i 14-15% valgte jeg å bytte halve beholdningen av hovedaksjer med B-aksjer. Så lenge denne prisforskjellen holder seg, tenker jeg også at ytterligere kjøp vil bli gjort i B-aksjen.
    for 2 døgn siden
    Verdien av å kunne stemme her er reelt sett tilnærmet null. Du må stole på Thomas W som har full kontroll med over 50% av stemmene. Med tilbakekjøpene av aksjer øker andelen han kontrollerere. Det skulle vel egentlig tilsi mindre prisdifferansen basert på sunn fornuft.  B aksjen fremstår for øvrig fortsatt billig i forhold til underliggende verdier. Bare aksjene i WAWI utgjør nå ca 500 NOK pr WWI / WWIB aksje. Legg til GLOVIS aksjer, NorSea Group (ink CCB eierandel), EDDA Wind andel, REACH Subsea. Quebe aksjer….. Fort mer enn 1000 NOK. Når det gjelder likvider blir 2026 spesielt…. Med salget av skip og likvidering av EDDA aksjene frigjøres ca 200 MUSD og i tillegg får man ca 100 MUSD for QUEBE aksjene med betaling i Q3. Disse to alene  utgjør ca 75 NOK i frigjorte midler i år pr WWI aksje, legg til 160 mnok i utbytte til høsten fra WAWI (35 nok pr WWI aksje) og ca 35 MUSD i utbytte på GLOVIS i Q2 (7-8 NOK pr aksje). Legg så  til finansinvesteringer og cash på oppunder 600 MUSD pr 31.03 og man har nærmere 1000 MUSD i likvider. Da har vi ikke tatt med cash fra Maritime Service og New Energy…. TW må virkelig finne på noe nytt eller øke utbyttene kraftig om de ikke skal bli “bank for aksjonærene”…. Hjelper ikke særlig mye med tilbakekjøpet til ca 50 MUSD med disse summene inn….  De er også netto gjeldfrie må vite :-)   
  • 15. juni
    Denne skulle d stige ifølge analytikerne og meg, men hva skjer her a? Noen som veit?
    16. juni
    Aksjer svinger. Kjøpere og selgere. Alt er som normalt spør du meg:) Syns du det blir for billig får du kjøpe mer og nyte når det går opp igjen
  • 13. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    Da kan de vell bare kjøpe på det åpne markedet? Eller er dette kun for å kjøpe gedigne blokker?
  • 15. mai
    Innlegget er slettet.
    13. mai
    ·
    Jeg synes 1 120 NOK er en rettferdig pris for et holdingselskap som WWI. Jeg tilbød 1 000 NOK fordi jeg anvendte en liten rabatt for de manglende stemmerettighetene og en viss usikkerhet i shippingindustrien. Mine beregninger er basert på den siste kvartalsrapportens EPS på 2.68 USD. Hvis du annualiserer det ved å multiplisere det med fire, er P/E for WWI B-serien omtrent 6.41 og P/B er 0.74. For banknæringen brukte jeg fem sammenlignbare banker og ett fondselskap: Nordea, Arion Bank, SpareBank, DNB, Blue Owl (fondselskap), og Danske Bank fordi WWI er et holdingselskap og deres forretningsmodellrisiko er lik. Jeg mener at produktet av P/E og P/B er en nyttig metrikk; hvis P/E * P/B er 15 eller mindre, indikerer min modell en verdi på 1 120 NOK for WWI. WWIs andel i Wallenius Wilhelmsen ser også undervurdert ut for meg. Wallenius Wilhelmsen skiller seg fra andre rederier fordi det sikrer langsiktige kontrakter, og jeg tror det har sterkt potensial fra asiatisk bilimport til Europa. Basert på den siste kvartalsrapporten er Wallenius Wilhelmsens fremadrettede P/E og P/B henholdsvis omtrent 8.87 og 1.64. WWI har også betydelig egenkapital i forhold til gjelden. Avslutningsvis mener jeg at markedet overvekter generell usikkerhet i shippingindustrien når WWI prises. Den beste handlingen ledelsen kunne ta ville være et tilbakekjøp av egne aksjer, siden selskapet fremstår undervurdert på tvers av nøkkelindikatorer.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Ingen data funnet

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data