WALLENIUS WILHELMSEN(WAWI)
(WAWI)
Kvartalsrapport (Q4)
73 dager siden‧49min
7,1206 NOK/aksje
Ex-dag 22. mai
10,75 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
1 000
Selg
Antall
310
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
20 | - | - | ||
1 419 | - | - | ||
81 | - | - | ||
209 | - | - | ||
250 | - | - |
Omsetning (NOK)
78 027 289Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. 3 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
73 dager siden‧49min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. 3 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenHva mener folk her inne? Vente med å handle, eller handle?
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenIkke rart at monsterbudet på Gram Car Carriers smitter litt over til Hauto og WAWI, og skaper enda litt mer oppgang i disse også. Kjøperen må jo mene at tollspøkelset (nærmest) er dødt og begravet. Ellers hadde han ikke ha budt en så høy overpris nå. Og det var jo nettopp dette spøkelset som senket bilfraktaksjene så voldsomt den 6. mars. Når dette ''loddet'' nå er ''fjernet'', så skulle vegen mot videre oppgang ligge åpen. I hvert fall til den tidligere toppen på 115-116, tenker jeg. For kursmålene ligger jo lang over dette også. Alt tyder på at vi bør sitte en god stund til i denne, ja.for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenSitter long i WAWI. Når MSC ser stor oppside og velger å kjøpe hele GCC, ser vel mega selskapet MSC ikkje for seg at markedet vil svekkes nevneverdig i årene som kommer. Bull!for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenMSC hadde i 2023 63 milliarder EUR i cash (740 milliarder NOK), bokførte verdier på 91 millarder EUR (1069 milliarder NOK), og medium/long term gjeld på 26 milliarder EUR (305 milliarder NOK) MSC opererer nærmere 800 containerskip (siste tall jeg fant 790, som vil variere med T/C in). Nå kjøper de 18 bilskip ved å ta over Gram (+4 under management som evt følger med). Mitt poeng er: MSC er en av verdens største containerlinje-operatører (om ikke den største). Jeg tror ikke de går inn i PCC kun for å ta 18 eide skip av Gram. De har systemtankegang, og tenker stort. Om MSC skal drive skipene kommersielt selv, vil de ikke kunne nøye seg med bare Gram sin flåte. Med mindre dette er ren finansiell plassering. Det tviler jeg på. Og om MSC skal drive det selv, må de kjøpe mer, eller bygge. Spørsmålet blir, hvem vil være neste aktør MSC ser på. Tror jeg.
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenHalvårlige utbytter i -24. Forventes det utbytte nå i Mai?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
73 dager siden‧49min
7,1206 NOK/aksje
Ex-dag 22. mai
10,75 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
7,1206 NOK/aksje
Ex-dag 22. mai
10,75 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenHva mener folk her inne? Vente med å handle, eller handle?
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenIkke rart at monsterbudet på Gram Car Carriers smitter litt over til Hauto og WAWI, og skaper enda litt mer oppgang i disse også. Kjøperen må jo mene at tollspøkelset (nærmest) er dødt og begravet. Ellers hadde han ikke ha budt en så høy overpris nå. Og det var jo nettopp dette spøkelset som senket bilfraktaksjene så voldsomt den 6. mars. Når dette ''loddet'' nå er ''fjernet'', så skulle vegen mot videre oppgang ligge åpen. I hvert fall til den tidligere toppen på 115-116, tenker jeg. For kursmålene ligger jo lang over dette også. Alt tyder på at vi bør sitte en god stund til i denne, ja.for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenSitter long i WAWI. Når MSC ser stor oppside og velger å kjøpe hele GCC, ser vel mega selskapet MSC ikkje for seg at markedet vil svekkes nevneverdig i årene som kommer. Bull!for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenMSC hadde i 2023 63 milliarder EUR i cash (740 milliarder NOK), bokførte verdier på 91 millarder EUR (1069 milliarder NOK), og medium/long term gjeld på 26 milliarder EUR (305 milliarder NOK) MSC opererer nærmere 800 containerskip (siste tall jeg fant 790, som vil variere med T/C in). Nå kjøper de 18 bilskip ved å ta over Gram (+4 under management som evt følger med). Mitt poeng er: MSC er en av verdens største containerlinje-operatører (om ikke den største). Jeg tror ikke de går inn i PCC kun for å ta 18 eide skip av Gram. De har systemtankegang, og tenker stort. Om MSC skal drive skipene kommersielt selv, vil de ikke kunne nøye seg med bare Gram sin flåte. Med mindre dette er ren finansiell plassering. Det tviler jeg på. Og om MSC skal drive det selv, må de kjøpe mer, eller bygge. Spørsmålet blir, hvem vil være neste aktør MSC ser på. Tror jeg.
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenHalvårlige utbytter i -24. Forventes det utbytte nå i Mai?
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
1 000
Selg
Antall
310
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
20 | - | - | ||
1 419 | - | - | ||
81 | - | - | ||
209 | - | - | ||
250 | - | - |
Omsetning (NOK)
78 027 289Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. 3 dager |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr