Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Jeg ser det er flere som tok gevinst i dag som meg. Jeg var litt tidlig ute, men greit. Himalaya forsvant ut i forrige uke, og har falt litt etter det. Den kommer nok inn igjen dersom den faller litt til (90 - 92?). WAWI er jeg litt mer usikker på i denne omgangen, men det er fordi jeg har så mye i Shipping og HAUTO er min nest største post. Litt innenfor det samme feltet, men jeg vet ikke hvem som er best å sitte på. HAUTO har gitt best utbytte, men fremover, ja det er et godt spørsmål. Jeg ser at Nordea har økt kursmålet så kanskje det var dumt å selge WAWI.
Knors Kan være fornuftig. Jeg har gått gjennom lista på mine tapere de tre siste årene og har kun 10 aksjer med tap i løpet av denne perioden. Det er ingen selskaper jeg har større tap på enn 2400 kroner. Det er vel 4 selskaper jeg har hatt tap som er større enn 2000. Disse sitter jeg med ennå. Av de selskapene jeg har solgt meg ut av så er det kun et hvor jeg har tap på over 1000 NOK(nesten 1400). Så jeg har vært heldig å ikke gjøre de aller største bommertene når jeg har handlet. Positiv avkastning på 30 - 40 selskaper. Det er nok noen jeg burde sittet lengre på, men det nytter ikke å se seg tilbake. Det som er gjort får en ikke gjort noe med.
Tingen er at folk blir grådige og venter for lenge. At denne nå er priset så mye høyere enn hoegh burde utløse et tegn, mtp at HOEGH generelt gjør det bedre og vil gi ut bedre utbytte framover.
Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy.
”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
Wawi var jo vært flinke til å inngå langsiktige kontrakter. At det må skrapes noe i en syklisk bransje er helt naturlig. Man kan jo håpe på litt fred og gjenoppbygging, hvor det vil behøves frakt av store kjøretøy.
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
i går kl. 05:47
∙
Flash
Nordea höjer Wallenius Wilhelmsen till köp (behåll), riktkurs 120 norska kronor
8 des. 06:00
∙
Pressemelding
WAWI: Wallenius Wilhelmsen extends two contracts with estimated value of close to USD 500m
5 des. 14:35
∙
Selskapshendelser
WAWI: Financial calendar
1 des. 12:55
∙
Pressemelding
WAWI: Rentefastsettelse
26 nov. 12:46
∙
Pressemelding
WAWI: Rentefastsettelse
19 nov. 05:16
∙
Flash
DNB Carnegie höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 92 norska kronor (85), upprepar behåll
18 nov. 07:42
∙
Flash
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 60 norska kronor (56), upprepar minska
10 nov. 06:52
∙
Flash
SEB höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 90 norska kronor (80), upprepar behåll
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Relaterte produkter
Bull & Bear
2025 Q3-rapport
35 dager siden1t 0min
7,8423 NOK/aksje
Siste utbytte
14,00 %Direkteavkastning
Vis
Nyheter og Analyser
Nyheter & pressemeldinger
Analyser
i går kl. 05:47
∙
Flash
Nordea höjer Wallenius Wilhelmsen till köp (behåll), riktkurs 120 norska kronor
8 des. 06:00
∙
Pressemelding
WAWI: Wallenius Wilhelmsen extends two contracts with estimated value of close to USD 500m
5 des. 14:35
∙
Selskapshendelser
WAWI: Financial calendar
1 des. 12:55
∙
Pressemelding
WAWI: Rentefastsettelse
26 nov. 12:46
∙
Pressemelding
WAWI: Rentefastsettelse
19 nov. 05:16
∙
Flash
DNB Carnegie höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 92 norska kronor (85), upprepar behåll
18 nov. 07:42
∙
Flash
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 60 norska kronor (56), upprepar minska
10 nov. 06:52
∙
Flash
SEB höjer riktkursen för Wallenius Wilhelmsen till 90 norska kronor (80), upprepar behåll
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Jeg ser det er flere som tok gevinst i dag som meg. Jeg var litt tidlig ute, men greit. Himalaya forsvant ut i forrige uke, og har falt litt etter det. Den kommer nok inn igjen dersom den faller litt til (90 - 92?). WAWI er jeg litt mer usikker på i denne omgangen, men det er fordi jeg har så mye i Shipping og HAUTO er min nest største post. Litt innenfor det samme feltet, men jeg vet ikke hvem som er best å sitte på. HAUTO har gitt best utbytte, men fremover, ja det er et godt spørsmål. Jeg ser at Nordea har økt kursmålet så kanskje det var dumt å selge WAWI.
Knors Kan være fornuftig. Jeg har gått gjennom lista på mine tapere de tre siste årene og har kun 10 aksjer med tap i løpet av denne perioden. Det er ingen selskaper jeg har større tap på enn 2400 kroner. Det er vel 4 selskaper jeg har hatt tap som er større enn 2000. Disse sitter jeg med ennå. Av de selskapene jeg har solgt meg ut av så er det kun et hvor jeg har tap på over 1000 NOK(nesten 1400). Så jeg har vært heldig å ikke gjøre de aller største bommertene når jeg har handlet. Positiv avkastning på 30 - 40 selskaper. Det er nok noen jeg burde sittet lengre på, men det nytter ikke å se seg tilbake. Det som er gjort får en ikke gjort noe med.
Tingen er at folk blir grådige og venter for lenge. At denne nå er priset så mye høyere enn hoegh burde utløse et tegn, mtp at HOEGH generelt gjør det bedre og vil gi ut bedre utbytte framover.
Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy.
”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
Wawi var jo vært flinke til å inngå langsiktige kontrakter. At det må skrapes noe i en syklisk bransje er helt naturlig. Man kan jo håpe på litt fred og gjenoppbygging, hvor det vil behøves frakt av store kjøretøy.
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
8 865
105
Selg
Antall
105
20 779
Siste handler
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
-
-
-
-
-
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Vis alle
Kommende
2025 Q4-rapport
11. feb. 2026
Historisk
2025 Q3-rapport
5. nov.
2025 Q2-rapport
12. aug.
2025 Q1-rapport
8. mai
2024 Q4-rapport
12. feb.
2024 Q3-rapport
30. okt. 2024
Data hentes fra FactSet, Quartr
Relaterte produkter
Bull & Bear
7,8423 NOK/aksje
Siste utbytte
14,00 %Direkteavkastning
Vis
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Jeg ser det er flere som tok gevinst i dag som meg. Jeg var litt tidlig ute, men greit. Himalaya forsvant ut i forrige uke, og har falt litt etter det. Den kommer nok inn igjen dersom den faller litt til (90 - 92?). WAWI er jeg litt mer usikker på i denne omgangen, men det er fordi jeg har så mye i Shipping og HAUTO er min nest største post. Litt innenfor det samme feltet, men jeg vet ikke hvem som er best å sitte på. HAUTO har gitt best utbytte, men fremover, ja det er et godt spørsmål. Jeg ser at Nordea har økt kursmålet så kanskje det var dumt å selge WAWI.
Knors Kan være fornuftig. Jeg har gått gjennom lista på mine tapere de tre siste årene og har kun 10 aksjer med tap i løpet av denne perioden. Det er ingen selskaper jeg har større tap på enn 2400 kroner. Det er vel 4 selskaper jeg har hatt tap som er større enn 2000. Disse sitter jeg med ennå. Av de selskapene jeg har solgt meg ut av så er det kun et hvor jeg har tap på over 1000 NOK(nesten 1400). Så jeg har vært heldig å ikke gjøre de aller største bommertene når jeg har handlet. Positiv avkastning på 30 - 40 selskaper. Det er nok noen jeg burde sittet lengre på, men det nytter ikke å se seg tilbake. Det som er gjort får en ikke gjort noe med.
Tingen er at folk blir grådige og venter for lenge. At denne nå er priset så mye høyere enn hoegh burde utløse et tegn, mtp at HOEGH generelt gjør det bedre og vil gi ut bedre utbytte framover.
Det er et behov for å skrape bilfrakteskip for å sikre et lønnsomt marked – dette er analysen fra lederen av Grimaldi Lines, Emanuele Grimaldi, som også planlegger å kvitte seg med noen av sine egne fartøy.
”De nåværende utsiktene i bilfrakteskipsmarkedet antyder at skraping av eldre fartøy kan bli nødvendig i nær fremtid. Dette vil bidra til å forhindre både overkapasitet og fortsatt drift av mindre effektive enheter,” sier Grimald i et intervju med ShippingWatch, hvor han snakker både som reder og som president for International Shipping Council (ICS).
Clarksons anslår den globale bilfrakteskipsflåten til rundt 770 fartøy. I de kommende årene forventer dette markedet rundt 150 nybygg med 50 fartøy som kommer inn på markedet i 2026 og 50 til i 2027.
Andrea De Luca, analytiker hos Veson Nautical, har tidligere fortalt ShippingWatch at bilfrakteskip kan møte en resesjon på grunn av overtilbudet av kjøretøy i de kommende årene.
Wawi var jo vært flinke til å inngå langsiktige kontrakter. At det må skrapes noe i en syklisk bransje er helt naturlig. Man kan jo håpe på litt fred og gjenoppbygging, hvor det vil behøves frakt av store kjøretøy.
Vis mer
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Oslo Børs
Antall
Kjøp
8 865
105
Selg
Antall
105
20 779
Siste handler
Tid
Pris
Antall
Kjøpere
Selger
-
-
-
-
-
Høy
-
VWAP
-
Lav
-
Omsetning ()
-
VWAP
-
Høy
-
Lav
-
Omsetning ()
-
Risikoinformasjon om aksjehandel
Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.