WALLENIUS WILHELMSEN(WAWI)
(WAWI)
Kvartalsrapport (Q4)
34 dager siden‧49min
7,12 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
12,26 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Åpent
Antall
Kjøp
903
Selg
Antall
852
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
14 | - | - | ||
30 | - | - | ||
21 | - | - | ||
96 | - | - | ||
125 | - | - |
Omsetning (NOK)
7 241 170Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q4)
34 dager siden‧49min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 23 t sidenfor 23 t sidenEn av 2024 største pengemaskiner. Noen kursmål ligger over 100% over dagens kurs. 🚀
- 15. mars15. marsHyggelig rapportering fra WAWI i dag. Svært godt resultat og bra utbytte for året synes jeg. Positiv utbyttepolitikk fremover er bekreftet, Denne beholder jeg definitivt i porteføljen :-) Proposed dividend for 2023 and a new dividend policy The board proposes a total dividend of USD 1.14 per share for 2023. The dividend will be paid in NOK in two tranches of USD 0.68 and USD 0.46 respectively. Going forward, the board has proposed a semi-annual pay-as-you-go dividend policy, under which potential dividends will be declared in connection with the Q2 and Q4 reports, and be based on H1 and H2 earnings, respectively. The level of dividends, which will be declared in USD but paid in NOK, will still be based on a range of 30-50 percent of the company's net profit after tax on an annual basis. The proposed dividend for 2023 and the revised dividend policy are pending approval at the upcoming Annual General Meeting on April 30, 2024.
- 13. mars13. marsPetter Haugen foretrekker nå WAWI og ser oppside på +100% "dobblings kandidat" Søk etter artikler Spår bilskipaksjer til himmels Etter drøye to år med ekstrem kursoppgang gikk bilskiprederiene på en mine for en måned siden. Nå tror ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen på et gedigent comeback. Publisert 13. mars 2024 kl. 12.32 KLOKKERTRO PÅ BILSKIPAKSJER: Petter haugen har klokkeklare kjøpsanbefalinger på både Wallenius Wilhelmsen og Höegh Autoliners. Shipping Del Bjørn Henning Grandal Journalist De seneste par årene har Haugen foretrukket Höegh Autoliners fremfor konkurrenten Wallenius Wilhelmsen, men nå mener han det er mest å hente i Wallenius Wilhelmsen. — Vi har frem til nylig hatt en preferanse for Höegh Autoliners fordi selskapet har hatt en høyere spoteksponering og kortere kontrakter, men nå som sykelen strekker seg ut tror vi inntjeningsestimatene til til Wallenius Wilhelmsen vil øke mer og da særlig for 2025, sier AGB Sundal Collier-analytikeren. Han påpeker også at Wallenius Wilhelmsen ser billigere ut med substansverdi til nesten nesten 40 prosent rabatt målt mot markedsverdi sammenlignet med en rabatt på 30 prosent for Höegh Autoliners. — Uansett vil de to aksjene høyst sannsynlig bevege seg i samme retning fordi begge er eksponert mot det samme underliggende markedet. ABG Sundal Collier har kjøpsanbefaling på begge med et kursmål på 194 kroner for Wallenius Wilhelmsen og 157 kroner for Höegh Autoliners, hvilket impliserer en oppside tilsvarer en kursoppgang på henholdsvis 117 og 64 prosent. Het vare Bilskiprederiene har vært het vare på børsen de seneste drøye to årene. Siden Höegh Autoliners gikk på børs i desember 2021 har aksjen steget med rundt 380 prosent, mens Wallenius Wilhelmsen er opp noe mer moderate 107 prosent i løpet av den samme perioden. Den seneste måneden har imidlertid begge gått på en skikkelig smell på Oslo Børs. Siden den 14 februar er Höegh Autoliners, justert for dividende, ned rundt 20 prosent til 96 kroner, mens Wallenius Wilhelmsen har falt med rett i underkant av 25 prosent til 90 kroner. — Kursfallene kan i stor grad forklares at at EU nylig kommuniserte at det umiddelbart vil bli registreringsplikt på importerte el-biler fra Kina, slik at disse på et fremtidig tidspunkt kan ilegges en importavgift som fremdeles er av ukjent størrelse. INNTJENINGEN I VÆRET: Både Höegh Autoliners og Wallenius Wilhemsen skal fornye store fraktkontrakter med bilprodusenter på langt høyere nivåer enn hva disse er priset på nå. Med en ordrebok tilsvarende 36 prosent av dagens flåte konstaterer Haugen at dagens bilshipping-investorer allerede er nervøse og at en slik ukjent avgift med tilbakevirkende effekt gjør det unektelig vanskelig å selge kinesisk-produsert el-bil i EU de neste månedene. — Markedet frykter at dette kan medføre fall i etterspørsel etter bilskip brukt for kinesisk eksport som gjør at flåteveksten som kommer medfører at det blir for mange bilskip allerede i 2024, sier han. I modellene til ABG Sundal Collier vil en full stopp av import av kinesisk el-bil til EU medføre et etterspørselsfall tilsvarende om lag 6 prosent av den totale etterspørselen etter skip. — Men modellen sier også at det nå er cirka 15 prosent for få bilskip sammenlignet med faktisk eksport av biler globalt som nå blir tvunget til å bruke andre skipstyper, hovedsakelig containerskip, og derfor tror vi at denne importavgiften alene ikke kan vippe bilshipping over til tilbudsoverskudd. Kontraktfornyelse på høye nivåer Hvis markedet holder seg stramt gjennom 2024 vil bilskiprederiene ifølge Petter Haugen fremdeles fornye fraktkontrakter med bilprodusenter på langt høyere nivåer enn hva disse er priset på nå. Hôegh Autoliners sier at deres fornyelser er på rater som er mer enn dobbelt så høye som de utgående kontraktene. Wallenius Wilhelmsen sier ikke eksplisitt hvor mye høyere priser deres nye kontrakter har, men Haugen mener at det er rimelig å vente et tilsvarende løft i disse. — Ettersom Wallenius Wilhelmsen skal fornye nær halvparten av sin kontraktsportefølje i løpet av 2024 forventer vi at inntjeningen vil stige, både gjennom 2024, men enda kraftigere i 2025 når disse nye kontraktene kommer til implementering, sier ABG Sundal Collier-analytikeren.15. mars15. marsSpettet plukker og plukker han også
- 13. mars13. marsMeget positive nyheter i Finansavisen i dag: Spår bilskipaksjer til himmels Etter drøye to år med ekstrem kursoppgang gikk bilskiprederiene på en mine for en måned siden. Nå tror ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen på et gedigent comeback. De seneste par årene har Haugen foretrukket Höegh Autoliners fremfor konkurrenten Wallenius Wilhelmsen, men nå mener han det er mest å hente i Wallenius Wilhelmsen. — Vi har frem til nylig hatt en preferanse for Höegh Autoliners fordi selskapet har hatt en høyere spoteksponering og kortere kontrakter, men nå som sykelen strekker seg ut tror vi inntjeningsestimatene til til Wallenius Wilhelmsen vil øke mer og da særlig for 2025, sier AGB Sundal Collier-analytikeren. Han påpeker også at Wallenius Wilhelmsen ser billigere ut med substansverdi til nesten nesten 40 prosent rabatt målt mot markedsverdi sammenlignet med en rabatt på 30 prosent for Höegh Autoliners. — Uansett vil de to aksjene høyst sannsynlig bevege seg i samme retning fordi begge er eksponert mot det samme underliggende markedet.13. mars13. marsABG Sundal Collier har kjøpsanbefaling på begge med et kursmål på 194 kroner for Wallenius Wilhelmsen og 157 kroner for Höegh Autoliners, hvilket impliserer en oppside tilsvarer en kursoppgang på henholdsvis 117 og 64 prosent.
- 12. mars12. mars3 gode grunner til å velge denne fremfor Hauto?12. mars12. marsBegge er vel gode kjøp akkurat nå. Wawi har rundt 100 kr + (estimert) fri kontantstrøm neste tre år, som er svært bra, og betaler ut rundt 30-50% av dette i utbytte. Pluss ca 12 kr for 2023 som ikke er utbetalt ennå. Hauto har noe lavere forventet fri kontantstrøm neste tre år, men betaler 100% i utbytte. I tillegg selger de en og annen båt som kan gi ekstra utbytte utover FCF. å
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q4)
34 dager siden‧49min
7,12 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
12,26 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
7,12 NOK/aksje
Utbytte 29. mai
12,26 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 23 t sidenfor 23 t sidenEn av 2024 største pengemaskiner. Noen kursmål ligger over 100% over dagens kurs. 🚀
- 15. mars15. marsHyggelig rapportering fra WAWI i dag. Svært godt resultat og bra utbytte for året synes jeg. Positiv utbyttepolitikk fremover er bekreftet, Denne beholder jeg definitivt i porteføljen :-) Proposed dividend for 2023 and a new dividend policy The board proposes a total dividend of USD 1.14 per share for 2023. The dividend will be paid in NOK in two tranches of USD 0.68 and USD 0.46 respectively. Going forward, the board has proposed a semi-annual pay-as-you-go dividend policy, under which potential dividends will be declared in connection with the Q2 and Q4 reports, and be based on H1 and H2 earnings, respectively. The level of dividends, which will be declared in USD but paid in NOK, will still be based on a range of 30-50 percent of the company's net profit after tax on an annual basis. The proposed dividend for 2023 and the revised dividend policy are pending approval at the upcoming Annual General Meeting on April 30, 2024.
- 13. mars13. marsPetter Haugen foretrekker nå WAWI og ser oppside på +100% "dobblings kandidat" Søk etter artikler Spår bilskipaksjer til himmels Etter drøye to år med ekstrem kursoppgang gikk bilskiprederiene på en mine for en måned siden. Nå tror ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen på et gedigent comeback. Publisert 13. mars 2024 kl. 12.32 KLOKKERTRO PÅ BILSKIPAKSJER: Petter haugen har klokkeklare kjøpsanbefalinger på både Wallenius Wilhelmsen og Höegh Autoliners. Shipping Del Bjørn Henning Grandal Journalist De seneste par årene har Haugen foretrukket Höegh Autoliners fremfor konkurrenten Wallenius Wilhelmsen, men nå mener han det er mest å hente i Wallenius Wilhelmsen. — Vi har frem til nylig hatt en preferanse for Höegh Autoliners fordi selskapet har hatt en høyere spoteksponering og kortere kontrakter, men nå som sykelen strekker seg ut tror vi inntjeningsestimatene til til Wallenius Wilhelmsen vil øke mer og da særlig for 2025, sier AGB Sundal Collier-analytikeren. Han påpeker også at Wallenius Wilhelmsen ser billigere ut med substansverdi til nesten nesten 40 prosent rabatt målt mot markedsverdi sammenlignet med en rabatt på 30 prosent for Höegh Autoliners. — Uansett vil de to aksjene høyst sannsynlig bevege seg i samme retning fordi begge er eksponert mot det samme underliggende markedet. ABG Sundal Collier har kjøpsanbefaling på begge med et kursmål på 194 kroner for Wallenius Wilhelmsen og 157 kroner for Höegh Autoliners, hvilket impliserer en oppside tilsvarer en kursoppgang på henholdsvis 117 og 64 prosent. Het vare Bilskiprederiene har vært het vare på børsen de seneste drøye to årene. Siden Höegh Autoliners gikk på børs i desember 2021 har aksjen steget med rundt 380 prosent, mens Wallenius Wilhelmsen er opp noe mer moderate 107 prosent i løpet av den samme perioden. Den seneste måneden har imidlertid begge gått på en skikkelig smell på Oslo Børs. Siden den 14 februar er Höegh Autoliners, justert for dividende, ned rundt 20 prosent til 96 kroner, mens Wallenius Wilhelmsen har falt med rett i underkant av 25 prosent til 90 kroner. — Kursfallene kan i stor grad forklares at at EU nylig kommuniserte at det umiddelbart vil bli registreringsplikt på importerte el-biler fra Kina, slik at disse på et fremtidig tidspunkt kan ilegges en importavgift som fremdeles er av ukjent størrelse. INNTJENINGEN I VÆRET: Både Höegh Autoliners og Wallenius Wilhemsen skal fornye store fraktkontrakter med bilprodusenter på langt høyere nivåer enn hva disse er priset på nå. Med en ordrebok tilsvarende 36 prosent av dagens flåte konstaterer Haugen at dagens bilshipping-investorer allerede er nervøse og at en slik ukjent avgift med tilbakevirkende effekt gjør det unektelig vanskelig å selge kinesisk-produsert el-bil i EU de neste månedene. — Markedet frykter at dette kan medføre fall i etterspørsel etter bilskip brukt for kinesisk eksport som gjør at flåteveksten som kommer medfører at det blir for mange bilskip allerede i 2024, sier han. I modellene til ABG Sundal Collier vil en full stopp av import av kinesisk el-bil til EU medføre et etterspørselsfall tilsvarende om lag 6 prosent av den totale etterspørselen etter skip. — Men modellen sier også at det nå er cirka 15 prosent for få bilskip sammenlignet med faktisk eksport av biler globalt som nå blir tvunget til å bruke andre skipstyper, hovedsakelig containerskip, og derfor tror vi at denne importavgiften alene ikke kan vippe bilshipping over til tilbudsoverskudd. Kontraktfornyelse på høye nivåer Hvis markedet holder seg stramt gjennom 2024 vil bilskiprederiene ifølge Petter Haugen fremdeles fornye fraktkontrakter med bilprodusenter på langt høyere nivåer enn hva disse er priset på nå. Hôegh Autoliners sier at deres fornyelser er på rater som er mer enn dobbelt så høye som de utgående kontraktene. Wallenius Wilhelmsen sier ikke eksplisitt hvor mye høyere priser deres nye kontrakter har, men Haugen mener at det er rimelig å vente et tilsvarende løft i disse. — Ettersom Wallenius Wilhelmsen skal fornye nær halvparten av sin kontraktsportefølje i løpet av 2024 forventer vi at inntjeningen vil stige, både gjennom 2024, men enda kraftigere i 2025 når disse nye kontraktene kommer til implementering, sier ABG Sundal Collier-analytikeren.15. mars15. marsSpettet plukker og plukker han også
- 13. mars13. marsMeget positive nyheter i Finansavisen i dag: Spår bilskipaksjer til himmels Etter drøye to år med ekstrem kursoppgang gikk bilskiprederiene på en mine for en måned siden. Nå tror ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen på et gedigent comeback. De seneste par årene har Haugen foretrukket Höegh Autoliners fremfor konkurrenten Wallenius Wilhelmsen, men nå mener han det er mest å hente i Wallenius Wilhelmsen. — Vi har frem til nylig hatt en preferanse for Höegh Autoliners fordi selskapet har hatt en høyere spoteksponering og kortere kontrakter, men nå som sykelen strekker seg ut tror vi inntjeningsestimatene til til Wallenius Wilhelmsen vil øke mer og da særlig for 2025, sier AGB Sundal Collier-analytikeren. Han påpeker også at Wallenius Wilhelmsen ser billigere ut med substansverdi til nesten nesten 40 prosent rabatt målt mot markedsverdi sammenlignet med en rabatt på 30 prosent for Höegh Autoliners. — Uansett vil de to aksjene høyst sannsynlig bevege seg i samme retning fordi begge er eksponert mot det samme underliggende markedet.13. mars13. marsABG Sundal Collier har kjøpsanbefaling på begge med et kursmål på 194 kroner for Wallenius Wilhelmsen og 157 kroner for Höegh Autoliners, hvilket impliserer en oppside tilsvarer en kursoppgang på henholdsvis 117 og 64 prosent.
- 12. mars12. mars3 gode grunner til å velge denne fremfor Hauto?12. mars12. marsBegge er vel gode kjøp akkurat nå. Wawi har rundt 100 kr + (estimert) fri kontantstrøm neste tre år, som er svært bra, og betaler ut rundt 30-50% av dette i utbytte. Pluss ca 12 kr for 2023 som ikke er utbetalt ennå. Hauto har noe lavere forventet fri kontantstrøm neste tre år, men betaler 100% i utbytte. I tillegg selger de en og annen båt som kan gi ekstra utbytte utover FCF. å
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Åpent
Antall
Kjøp
903
Selg
Antall
852
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
14 | - | - | ||
30 | - | - | ||
21 | - | - | ||
96 | - | - | ||
125 | - | - |
Omsetning (NOK)
7 241 170Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2023 Generalforsamling | 30. apr. |
Historisk | ||
---|---|---|
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 14. feb. | |
2023 Kvartalsrapport (Q3) | 1. nov. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q2) | 15. aug. 2023 | |
2023 Kvartalsrapport (Q1) | 4. mai 2023 | |
2022 Generalforsamling | 26. apr. 2023 |
Data hentes fra Millistream, Quartr