A.P. Møller - Mærsk B A/S(MAERSK B)
(MAERSK B)
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden‧1t 3min
515,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,79 %
Direkteavkastning
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
8 457
Selg
Antall
8 480
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
2 | - | - | ||
9 | - | - | ||
16 | - | - | ||
67 | - | - | ||
2 | - | - |
Volumvektet snittpris (VWAP)
10 326Volumvektet snittpris (VWAP)
10 326Omsetning (DKK)
255 057 980Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 7. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 2. mai | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mars | |
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden‧1t 3min
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 7. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 2. mai | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mars | |
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 7 t sidenfor 7 t sidenJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.for 8 t sidenfor 8 t sidenJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3. mai3. maiProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3. mai3. maiAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden‧1t 3min
515,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,79 %
Direkteavkastning
Nyheter og Analyser
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
515,00 DKK/aksje
Siste utbytte
4,79 %
Direkteavkastning
Shareville
Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
- for 7 t sidenfor 7 t sidenJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.for 8 t sidenfor 8 t sidenJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- for 1 døgn sidenfor 1 døgn sidenMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- for 2 døgn sidenfor 2 døgn sidenReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3. mai3. maiProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3. mai3. maiAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Ordredybde
Stengt
Antall
Kjøp
8 457
Selg
Antall
8 480
Siste handler
Tid | Pris | Antall | Kjøpere | Selger |
---|---|---|---|---|
2 | - | - | ||
9 | - | - | ||
16 | - | - | ||
67 | - | - | ||
2 | - | - |
Volumvektet snittpris (VWAP)
10 326Volumvektet snittpris (VWAP)
10 326Omsetning (DKK)
255 057 980Meglerstatistikk
Fant ingen data
Selskapshendelser
Kommende | |
---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q2) | 7. aug. |
Historisk | ||
---|---|---|
2024 Kvartalsrapport (Q1) | 2. mai | |
Spinoff | 30. apr. | |
2024 Ekstraordinær generalforsamling | 26. apr. | |
2023 Generalforsamling | 14. mars | |
2023 Kvartalsrapport (Q4) | 8. feb. |
Data hentes fra Millistream, Quartr