Gå til hovedinnhold
Nettleseren du benytter deg av, støttes ikke lenger av Nordnet. Klikk her for å se hvilke nettlesere vi støtter og anbefaler at du bruker.

A.P. Møller - Mærsk B

A.P. Møller - Mærsk B

2026 Q1-rapport
46 dager siden
480,00 DKK/aksje
Siste utbytte
3,08%Direkteavkastning

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
148NRDNRD
58--
12--
13--
3--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
5. feb.
2025 Q3-rapport
6. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    Fra 17/6 til 19/6 steg antallet av shortposisjoner fra 2,92% til 3,17%, og det tilsvarer omtrent 35.000 APM aksjer. APMs eget tilbakekjøpsprogram spiser rundt 1000stk daglig - så ikke rart at aksjen har blitt handlet ned de siste dagene. Dette endrer imidlertid ikke at ratene er stigende, og at APM ser frem til et sannsynligvis veldig fint Q2-regnskap - og så vet vi at APM pleier å stige fint frem mot regnskapet...for så å falle på dagen når markedet kjenner tallene... Alt er naturligvis rent gjetningsarbeid - overkapasitet? well....det synes alle analytikere at det er, men i så fall forklarer det ikke at ratene ligger veldig høyt for tiden. Er Hormuz alene skyld i dette? det vil tiden vise... Men jeg personlig tror at vi ser APM bryte 19k FØR regnskapet. Det lukter en oppjustering. Og de 35.000 shortede aksjene som har fått kursen ned, de skal jo kjøpes hjem igjen...så mon ikke det er business as usual - det går opp og ned i shipping :)
  • 18. juni
    ·
    Så er det fest: Drewry sier at containerratene har steget 12 % til 3.969 USD per 40 fot container. Til sammenligning skrev Mærsk i Q1 at deres utgift per container er 2.333 USD. Så kan enhver regne ut at Mærsk tjener riktig gode penger akkurat nå.
    for 3 døgn siden
    ·
    SCFI fortsetter også opp, jeg tror enda en gang at markedene har forregnet seg... Shortposisjonene har steget en smule de siste dagene - ikke rart, men nå skal de vurdere om de vil ta gevinsten... Mitt bud er at APM stiger til over 16.5k i dag fredag - men rent gjetningsarbeid naturligvis.
  • 18. juni
    ·
    Når tenker dere kloke hoder man skal starte posisjon her? Hadde den fra 11K til 15 i fjor, men tror snart det er tid igjen.
    18. juni
    ·
    Mitt bud er at bunnen p.t. er på 15k - og det baserer jeg på at rentene er super gunstige, og det lukter en oppjustering. Men med fred i Midtøsten kan det jo bety lavere renter, og kanskje markedet tar fatt på festen - men la oss nå se...
  • 18. juni
    ·
    Vi får da litt juling 🎳
  • 15. juni
    ·
    For en gangs skyld skjedde ikke taco. Au😂
    17. juni
    ·
    Mærsk verdens beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
46 dager siden
480,00 DKK/aksje
Siste utbytte
3,08%Direkteavkastning

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    Fra 17/6 til 19/6 steg antallet av shortposisjoner fra 2,92% til 3,17%, og det tilsvarer omtrent 35.000 APM aksjer. APMs eget tilbakekjøpsprogram spiser rundt 1000stk daglig - så ikke rart at aksjen har blitt handlet ned de siste dagene. Dette endrer imidlertid ikke at ratene er stigende, og at APM ser frem til et sannsynligvis veldig fint Q2-regnskap - og så vet vi at APM pleier å stige fint frem mot regnskapet...for så å falle på dagen når markedet kjenner tallene... Alt er naturligvis rent gjetningsarbeid - overkapasitet? well....det synes alle analytikere at det er, men i så fall forklarer det ikke at ratene ligger veldig høyt for tiden. Er Hormuz alene skyld i dette? det vil tiden vise... Men jeg personlig tror at vi ser APM bryte 19k FØR regnskapet. Det lukter en oppjustering. Og de 35.000 shortede aksjene som har fått kursen ned, de skal jo kjøpes hjem igjen...så mon ikke det er business as usual - det går opp og ned i shipping :)
  • 18. juni
    ·
    Så er det fest: Drewry sier at containerratene har steget 12 % til 3.969 USD per 40 fot container. Til sammenligning skrev Mærsk i Q1 at deres utgift per container er 2.333 USD. Så kan enhver regne ut at Mærsk tjener riktig gode penger akkurat nå.
    for 3 døgn siden
    ·
    SCFI fortsetter også opp, jeg tror enda en gang at markedene har forregnet seg... Shortposisjonene har steget en smule de siste dagene - ikke rart, men nå skal de vurdere om de vil ta gevinsten... Mitt bud er at APM stiger til over 16.5k i dag fredag - men rent gjetningsarbeid naturligvis.
  • 18. juni
    ·
    Når tenker dere kloke hoder man skal starte posisjon her? Hadde den fra 11K til 15 i fjor, men tror snart det er tid igjen.
    18. juni
    ·
    Mitt bud er at bunnen p.t. er på 15k - og det baserer jeg på at rentene er super gunstige, og det lukter en oppjustering. Men med fred i Midtøsten kan det jo bety lavere renter, og kanskje markedet tar fatt på festen - men la oss nå se...
  • 18. juni
    ·
    Vi får da litt juling 🎳
  • 15. juni
    ·
    For en gangs skyld skjedde ikke taco. Au😂
    17. juni
    ·
    Mærsk verdens beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
148NRDNRD
58--
12--
13--
3--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
5. feb.
2025 Q3-rapport
6. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

2026 Q1-rapport
46 dager siden

Nyheter

AI
Siste
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Data hentes fra FactSet, Quartr
Kommende
2026 Q2-rapport
13. aug.
Historisk
2026 Q1-rapport
7. mai
2025 Q4-rapport
5. feb.
2025 Q3-rapport
6. nov. 2025
2025 Q2-rapport
7. aug. 2025
2025 Q1-rapport
8. mai 2025

Relaterte produkter

480,00 DKK/aksje
Siste utbytte
3,08%Direkteavkastning

Forum

Bli med i samtalen på Nordnet Social
Logg inn
  • for 9 t siden
    ·
    Fra 17/6 til 19/6 steg antallet av shortposisjoner fra 2,92% til 3,17%, og det tilsvarer omtrent 35.000 APM aksjer. APMs eget tilbakekjøpsprogram spiser rundt 1000stk daglig - så ikke rart at aksjen har blitt handlet ned de siste dagene. Dette endrer imidlertid ikke at ratene er stigende, og at APM ser frem til et sannsynligvis veldig fint Q2-regnskap - og så vet vi at APM pleier å stige fint frem mot regnskapet...for så å falle på dagen når markedet kjenner tallene... Alt er naturligvis rent gjetningsarbeid - overkapasitet? well....det synes alle analytikere at det er, men i så fall forklarer det ikke at ratene ligger veldig høyt for tiden. Er Hormuz alene skyld i dette? det vil tiden vise... Men jeg personlig tror at vi ser APM bryte 19k FØR regnskapet. Det lukter en oppjustering. Og de 35.000 shortede aksjene som har fått kursen ned, de skal jo kjøpes hjem igjen...så mon ikke det er business as usual - det går opp og ned i shipping :)
  • 18. juni
    ·
    Så er det fest: Drewry sier at containerratene har steget 12 % til 3.969 USD per 40 fot container. Til sammenligning skrev Mærsk i Q1 at deres utgift per container er 2.333 USD. Så kan enhver regne ut at Mærsk tjener riktig gode penger akkurat nå.
    for 3 døgn siden
    ·
    SCFI fortsetter også opp, jeg tror enda en gang at markedene har forregnet seg... Shortposisjonene har steget en smule de siste dagene - ikke rart, men nå skal de vurdere om de vil ta gevinsten... Mitt bud er at APM stiger til over 16.5k i dag fredag - men rent gjetningsarbeid naturligvis.
  • 18. juni
    ·
    Når tenker dere kloke hoder man skal starte posisjon her? Hadde den fra 11K til 15 i fjor, men tror snart det er tid igjen.
    18. juni
    ·
    Mitt bud er at bunnen p.t. er på 15k - og det baserer jeg på at rentene er super gunstige, og det lukter en oppjustering. Men med fred i Midtøsten kan det jo bety lavere renter, og kanskje markedet tar fatt på festen - men la oss nå se...
  • 18. juni
    ·
    Vi får da litt juling 🎳
  • 15. juni
    ·
    For en gangs skyld skjedde ikke taco. Au😂
    17. juni
    ·
    Mærsk verdens beste selskap
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Nordnet Social og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Antall
Kjøp
-
Selg
Antall
-

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
148NRDNRD
58--
12--
13--
3--

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Mest nettokjøp

Mest nettokjøp
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900

Mest nettosalg

Mest nettosalg
MeglerKjøptSolgtNettoInternt
Nordea Bank Abp1481480148
Anonym12 13912 13900